Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:Adamootje schreef:Ownwise, ik begrijp je verhaal en ik ben het met je eens. Voorbeeld: Bij sommige maneges kan je een paard leasen voor 250 euro in de maand. Dan kun je net zo goed een eigen paard houden...
bij maneges is het leasen meestal belachelijk duur. Vaak lopen ze dan ook nog mee in de lessen 8)7
Maar een eigen paard brengt wel risico's me zich mee en niet iedereen wil of kan dat betalen, ook de aanschaf is voor sommige een te groot bedrag.
mirgino schreef:ik vind veel bijrijdsters erg verwend overkomen,gratis rijden op andermans paard en daar verder niks aan willen doen,omdat ze de eigenaar zo`n gunst verlenen om hun paard te rijden.
mesten en opruimen en tuig poetsen zijn rotklusjes
Citaat:ik vind veel bijrijdsters erg verwend overkomen,gratis rijden op andermans paard en daar verder niks aan willen doen,omdat ze de eigenaar zo`n gunst verlenen om hun paard te rijden.
mesten en opruimen en tuig poetsen zijn rotklusjes
ownwise schreef:Waar het mij om gaat is de verhouding, uiteraard is 100 euro niet veel als het op een leuke manier gaat en er van 2 kanten inzet en motivatie is om er plezier voor iedereen uit te halen.
Wat ik bedoel is dat ik 100 euro wel veel geld vindt als ik me het schompes moet werken en daarbij behandeld wordt als een werknemer die maar te handelen heeft naar de wil van de baas... dan vindt ik de verhoudingen dus krom.
Want laten we eerlijk wezen, wij als bijrijders mogen inderdaad blij zijn voor minder geld toch leuk te kunnen rijden, maar de eigenaren hebben er ook wat aan he!! Het lijkt nu net alsof alle eigenaren zo fantastisch zijn om andere dat te laten doen en de bijrijders alleen maar spullen slijten en bofkonten zijn. De dagen dat de bijrijders dus gaan, scheelt het de eigenaar 2 uur of meer van zijn/haar tijd, scheelt het hem of haar die dagen mesten, vegen, harken, voeren, poetsen noem maar op. Laten we het wel van 2 kanten blijven bekijken.
StephanieR schreef:Dat voorbeeld lijkt er niet op. Ookal vind ik dat betalen voor een verzorgpaard heel normaal is... alléén...
Als je betaalt mag je ook verwachten dat daar iets tegenover staat. En een paar klusjes.. oke, maar zodra je de helft van alle klusjes gaat doen (en de helft betaalt) moet er een andere regeling worden getroffen (gezamelijk eigenaar, of minder betalen, of minder klusjes)
StephanieR schreef:Er staat regeling getroffen he;) dat kan ook een bijdrage aanschaf betekenen;)
minikatje schreef:paarden hebben kost geld en is veel werk. van een keer uitmesten,tuig poetsen of aanvegen wordt je echt geen medeeigenaar. dat is gewoon de boel netjes onderhouden en achterlaten.
en dat mag ik toch wel van een bijrijder verwachten toch?