Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:52

enamorada schreef:
Tja, ik als bijrijder met alleen een fiets zou toch opzoek zijn naar een paard binnen een bepaalde straal. Ik zou het dan een beetje weggegooide tijd en energie vinden om een hele mail te tikken over mezelf om dan vervolgens te horen te krijgen dat hij aan de andere kant van het land staat ;) Dat mensen dan alleen even vragen waar hij precies staat kan ik me dan voorstellen, maar dat ben ik. Hetzelfde met de bijdrage. Dat het zonder aanhef oid is vind ik wel vreemd.

Nou sorry, ik kan mij dat eigenlijk niet voorstellen.

Als je een mail opstellen al te veel moeite vind, vind je dat dan straks ook van even een appje sturen bij een verwonding? Of wanneer je niet kan? Of rijden bij regen?

Daarbij staat er bij in welke plaats, dat helemaal naar de andere kant van het land fietsen valt dan wel mee :').

En dan nog, ik heb altijd bepaalde standaard mails staan, die pas je voor een gedeelte aan, andere aanhef etc en kan je zo versturen. Volgens mij is dat niet heel veel moeite :o.

Maar dat kan aan mij liggen? Ik blijf er bij dat ik het grotendeels vreemd vind dat alleen de vraag gestuurd wordt en voor de rest niks :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:01

M_D_H schreef:
enamorada schreef:
Tja, ik als bijrijder met alleen een fiets zou toch opzoek zijn naar een paard binnen een bepaalde straal. Ik zou het dan een beetje weggegooide tijd en energie vinden om een hele mail te tikken over mezelf om dan vervolgens te horen te krijgen dat hij aan de andere kant van het land staat ;) Dat mensen dan alleen even vragen waar hij precies staat kan ik me dan voorstellen, maar dat ben ik. Hetzelfde met de bijdrage. Dat het zonder aanhef oid is vind ik wel vreemd.

Nou sorry, ik kan mij dat eigenlijk niet voorstellen.

Als je een mail opstellen al te veel moeite vind, vind je dat dan straks ook van even een appje sturen bij een verwonding? Of wanneer je niet kan? Of rijden bij regen?

Daarbij staat er bij in welke plaats, dat helemaal naar de andere kant van het land fietsen valt dan wel mee :').

En dan nog, ik heb altijd bepaalde standaard mails staan, die pas je voor een gedeelte aan, andere aanhef etc en kan je zo versturen. Volgens mij is dat niet heel veel moeite :o.

Maar dat kan aan mij liggen? Ik blijf er bij dat ik het grotendeels vreemd vind dat alleen de vraag gestuurd wordt en voor de rest niks :)

Dit vind ik een beetje een gekke opmerking, natuurlijk is dit niet te veel moeite.

Nu heb ik je advertentie niet doorgelezen, dus kon ik ook niet hebben gezien dat er bij staat in welke plaats het is. Hier in Utrecht is het overigens wel zo dat 'in Utrecht' niet per se dichtbij is. Als ik naar de andere kant van Utrecht zou moeten, moet ik dwars door de stad heen en daar kan ik zomaar een uur over doen. Maargoed, kan me voorstellen dat dat bij jou niet het geval is.

Meningen verschillen :)

M_D_H

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:19

Nou ja, zo'n gekke opmerking is het natuurlijk niet.
Als het al te veel moeite is om 3 a 5 minuten te besteden aan een mail waarin je op een nette manier je interesse laat blijken, hoe moet ik weten dat die andere kleine dingen niet te veel moeite kosten?

Alles staat en valt met communicatie en zo'n mail is voor de eigenaar de eerste kennismaking met jou als persoon. Een eerste indruk wis je niet makkelijk meer. Dan moet je er voor zorgen dat de eerste indruk dus goed is. Met een net opgestelde mail scoor je punten. Dan laat je ook zien dat je (op eerste oogopslag) ik staat bent op een correcte manier met de eigenaar te communiceren.
De eigenaar geeft toch zijn parel uit handen.

Uiteraard verschillen meningen, maar communicatie is een sleutelwoord.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:33

Helemaal met je eens MDH.

Vind het ook een beetje een rare beredenering: omdat het paard misschien niet aan de eisen voldoet (dichtbij/nog beschikbaar) mag je kortaf zijn? Dat zegt mij dus al genoeg in hoe je ws bent als persoon. Want waarom zou je wel ineens netjes iedere keer verslag brengen als het om je verzorgpaard gaat? Of dat was dan ook niet de bedoeling? (Zou bij mij dus oa wel een eis zijn nl, dus als ik van die korte mailtjes krijg, heb je bij voorbaat al geen kans. Terwijl je misschien best een match was geweest).

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:37

Nogmaals: aanhef en groeten had van mij ook best gemogen. Dus zoiets:
Beste ...,
Ik heb een vraag/een aantal vragen mbt uw advertentie:
...
...
...
Ik hoor graag van u.
Mvg,
...

Zo heel kortaf vind ik dat niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen :o

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:13

Nee, dat is toch gewoon netjes? Iets heel anders dan wat MDH schreef:

"waar is de stal?'

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:15

enamorada schreef:

Vooral blijven doen. Is makkelijker om gelijk een keuze te maken voor de eigenaar.
Scheelt ook een hele mail tikken :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:29

Ik zal wel niet kunnen typen of jullie kunnen niet lezen. Ik zeg meerdere keren dat ik het ook raar vind dat er voor de rest geen aanhef niks bij staat. Waar ik op in ging is dat er verwacht word dat je gelijk drie A4'tjes over jezelf meestuurt, voor je überhaupt weet of het wel haarbaar is. Trek me nu maar weer even terug uit dit topic, want meningen worden niet gewaardeerd.
Overigens heb ik super contact met de eigenaresse van mijn bijrijdpaard en is ze tevreden met me.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:42

Ik beoordeel bijrijders ook niet direct op hun mailgedrag. Ik lees soms appgesprekken van mensen en het is ongelooflijk hoe mensen gewend zijn te schrijven. In dat kader is 'waar is de stal?' al een hele nette brief _O-

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:58

Ik vraag meestal eerst van om wat voor een bijdrage gaat het of waar staat het oaardnin kwestie precies en daarna nog een klein kort stukje over mezelf van mijn naam is .... ik ben .... jaar oud dit zijn mijn ervaringen en dit is wat ik zoek. Dit verwoord ik dan gewoon netjes in een mail met aanhef en afsluiting etc zoals mvg of vriendelijke groet of iet dergelijks ik hoop dat dit wel in de smaak valt bij eigenaren?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 00:05

Achja communicatie bljft een lastig iets....en zoveel mensen zoveel wensen ;) Uiteindelijk vind je vaak toch de geschikte match. Hier vandaag een hele gezellige dame wezen kijken, zitten grotendeels op 1 lijn en het klikte ook nog eens heel fijn met het paard, dus hopelijk ben ik nu dan toch voorlopig weer voorzien!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 01:40

Welkom in de wereld van adverteren. Ik fok al jaren raskatjes en ben blij dat ik de laatste paar jaar een wachtlijst heb, zodat het adverteren niet nodig is. Oneliners horen er gewoon bij en kun je beter meteen negeren... "Wat kost ie?", "geeft u ook korting", "we hebben een ... Kat, wat voor een kittens kan ik dan krijgen met die van jou?", en mijn favorieten, "Ik hoef geen stamboom, hoeveel korting krijg ik dan?" & "Ik hoop dat u een goed thuis belangrijker vind dan geld"

Het hoort erbij...

Gelukkig heb je vaak voor elke 10 malloten een fijne mail er tussen zitten. Zo is het nou eenmaal... Iets met kaf en koren en deze mailtjes maken het makkelijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:01

Een bijrijder had inkorte tijd meerdere halsters stuk. Allemaal trek of schrikwerk van het paard, pech zou je zeggen. Echter, ik had zelf in 5 jaar geen enkel halster stuk. Bij de eerste zeg je pech, de tweede in korte tijd hmmm, bij nr 3 en 4 ga je even nadenken. Bijrijder gestopt, geen halsters meer kapot.
Heb nu een jong meisje. Is niet bang voor mijn grote paard. Wil ook wedstrijden rijden. Dus ik hoop dat ze dat ook echt gaat doen. Ik laat bijrijders verder erg vrij. Ik wil niet alleshoeven controleren of er altijd bij zijn.
Maar mailtjes met oneliners vind ik ook niets. Of toch weer de vraag over verhuizen van stal terwijl je er al onvriendelijk bijgezet hebt dat verhuizen geen optie is en dus ook niet gevraagd hoeft te worden. ( Ik vind dat je dit eigenlijk niet eens zou hoeven melden, maar men heeft gewoon het lef om dit te vragen. En zelfs als je alleen schrijft wordt niet verplaatst vraagt men het nog. Dus ik heb ook eens een onvriendelijker zin opgenomen in de advertentie)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:25

lienieminie schreef:
Ik vraag meestal eerst van om wat voor een bijdrage gaat het of waar staat het oaardnin kwestie precies en daarna nog een klein kort stukje over mezelf van mijn naam is .... ik ben .... jaar oud dit zijn mijn ervaringen en dit is wat ik zoek. Dit verwoord ik dan gewoon netjes in een mail met aanhef en afsluiting etc zoals mvg of vriendelijke groet of iet dergelijks ik hoop dat dit wel in de smaak valt bij eigenaren?

Ja hoor super. Al hoef je je niet gelijk voor te stellen... Echter kan het zijn dat ondanks dat het geen match is, die eigenaar nog wel een ander plekje weet. In dat geval kanhet wel eens positief uitpakken.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:33

enamorada schreef:
Ik zal wel niet kunnen typen of jullie kunnen niet lezen. Ik zeg meerdere keren dat ik het ook raar vind dat er voor de rest geen aanhef niks bij staat. Waar ik op in ging is dat er verwacht word dat je gelijk drie A4'tjes over jezelf meestuurt, voor je überhaupt weet of het wel haarbaar is. Trek me nu maar weer even terug uit dit topic, want meningen worden niet gewaardeerd.
Overigens heb ik super contact met de eigenaresse van mijn bijrijdpaard en is ze tevreden met me.

Ik ben het met je eens, beide partijen hebben er niks aan om meer info mee te sturen in de eerste mail als blijkt dat het te verweg is of de vergoeding te hoog.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 06:48

Had 1 reactie op mijn advertentie gehad. Helaas heeft die persoon niet meer geantwoord :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:13

daisssx schreef:
enamorada schreef:

Ik stel het als eigenaar zeer op prijs als er gewoon normale fatsoenlijke omgangsvormen gehanteerd worden. Zowel in de mail als persoonlijk contact. Het zal mss een generatieverschil zijn, ik knap er aardig op af. Ook bijrijders kunnen zich eens afvragen wie ze aan de andere kant van het scherm hebben zitten. Ik ben (waarschijnlijk) 3x ouder dan de meeste jonge bijrijders en wens dan ook niet behandelt of aangesproken te worden als een vriendinnetje of klasgenoot. En nee, dat ge-U hoeft voor mij echt niet, maar een korte correcte mail daar scoor je bij iedereen mee.
Ik vind een A4 vol aan info aardig overdreven trouwens en dat zal in de praktijk best mee vallen. Een korte mail met wie je bent, wat je gedaan hebt (in grote richtlijnen). Is meestal voor de eerste keer ruim voldoende.

Neemt niet weg dat er over sommige eigenaren ook wel wat te zeggen valt. Een aantal gedragen zich alsof ze goud uit staan te delen en God's gift voor bijrijders zijn. Dus ook daar ligt een aandachtspunt :-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:36

Ik sluit me hierbij aan. Gewoon even de moeite nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:13

Helemaal mee eens.
En voor mij is een "Hallo mevrouw, zou ik mogen vragen waar u paard precies staat? MVG *naam*" voldoende hoor voor een eerste bericht, snap dat je dat graag wilt weten als het er niet duidelijk bij staat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:34

Anoniem schreef:
Helemaal mee eens.
En voor mij is een "Hallo mevrouw, zou ik mogen vragen waar u paard precies staat? MVG *naam*" voldoende hoor voor een eerste bericht, snap dat je dat graag wilt weten als het er niet duidelijk bij staat ;)

Precies! Daar open je deuren mee :-)
En zoals eerder al eens genoemd, voor hetzelfde ben jij niet wat zij zoeken, maar kunnen zij, via via je aan een ander adresje helpen. Netwerken heet zoiets, dat moet voor de meeste jongeren wel een bekend begrip zijn dacht ik :=

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:56

Inxs schreef:
Anoniem schreef:
Helemaal mee eens.

Precies! Daar open je deuren mee :-)
En zoals eerder al eens genoemd, voor hetzelfde ben jij niet wat zij zoeken, maar kunnen zij, via via je aan een ander adresje helpen. Netwerken heet zoiets, dat moet voor de meeste jongeren wel een bekend begrip zijn dacht ik :=

Ik zou inderdaad zo'n bericht gestuurd hebben. Maar niet gelijk een dot informatie over mezelf erbij zoals in een paar posts eerder werd verwacht.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:58

daisssx schreef:
Ik zou inderdaad zo'n bericht gestuurd hebben. Maar niet gelijk een dot informatie over mezelf erbij zoals in een paar posts eerder werd verwacht.

Maar ik vind de toon al heel anders dan:

Hallo,

Waar staat hij

Gr.

Die mensen sla ik sowieso over.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:04

enamorada schreef:
Nogmaals: aanhef en groeten had van mij ook best gemogen. Dus zoiets:
Beste ...,
Ik heb een vraag/een aantal vragen mbt uw advertentie:
...
...
...
Ik hoor graag van u.
Mvg,
...

Zo heel kortaf vind ik dat niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen :o

Enamorada zei dus precies hetzelfde, maar op haar wordt lacherig gereageerd omdat ze niet de moeite zou willen nemen om gelijk een stuk informatie over zichzelf te typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:38

Had ik niet gelezen, dan ben ik het met haar eens, gewoon een net geformuleerde vraag zou ik ook netjes op reageren. Als het dan nog mogelijk is voor hun qua afstand kunnen ze dat verhaaltje sturen en kijk ik of dat bij mij(n paard) past :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:13

Ik meld mij hier ook weer.
Nog steeds niemand kunnen vinden voor mijn paard. Als er mensen reageren zijn het erg jonge meisjes. Helaas weet ik dat dat echt niet samen gaat.
Hebben meer hier last van? Het lijkt wel of de meer ervaren ruiters het niet trekt een tinker.. terwijl hij ontzettend leuk is.
Laatst ook contacteer ik iemand van marktplaats. Krijg een mail terug met de vraag wat voor een ras mijn paard is. Ja een tinker. Nooit meer wat terug gehoord. Kan me er zo boos om maken.