Ik heb gisteren met angst en beven de advertentie online gezet.
Ik loop er al 3 maanden tegen aan te hikken en eigenlijk wil ik gewoon dat mijn huidige bijrijdster niet stopt

Wij (de pony en ik) waren erg blij met haar.
Nu dus weer op zoek.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
M_D_H schreef:Ik wordt nu al moedeloos van de zoektocht
Het lijkt wel als of niemand leest. Of ze vinden het te ver weg... of er moet een bushalte zijn... of de bijdrage is te hoog... of ik moet hun een bijdrage betalen...
Ik krijg ook echt berichten waarvan je stijl achterover slaat
Jellybeans schreef:M_D_H schreef:Ik wordt nu al moedeloos van de zoektocht
Het lijkt wel als of niemand leest. Of ze vinden het te ver weg... of er moet een bushalte zijn... of de bijdrage is te hoog... of ik moet hun een bijdrage betalen...
Ik krijg ook echt berichten waarvan je stijl achterover slaat
Ik lees dat je en een bijdrage vraagt en dat er ook lessen moeten worden betaald. Wordt het dan niet wat duur?
Ik bedoel ik weet niet hoe groot de bijdrage is maar aangezien een bijrijdpaard niet echt een investering is (hij is niet van jou) snap ik wel dat mensen er niet zoveel geld voor over hebben.
joyce B schreef:hier ook friesland, maar dan andere kant. is nog best moeilijk een goede betrouwbare bijrijder of verzorgster te vinden hoor! Alleen afspreken en dan ook echt komen opdagen om kennis te maken is al lastig voor sommige mensen...
joyce B schreef:als ze al niet eens komen opdagen om kennis te maken nadat ze zelf gereageerd hebben komt het niet eens van rijden
Maar inderdaad. Je moet wel een beetje opletten wie je "in huis" haalt. We hebben het hier over een kostbaar en kwetsbaar bezit. Een levend wezen, en aan de andere kant moet een bijrijdster/verzorgster zich ook veilig kunnen bewegen tussen/met de paarden. Hier thuis zijn die soms best pittig van karakter
enamorada schreef:Maar lienek, stel jij hebt een enorm verouderd zadel en ik zou jouw bijrijder zijn. Ik stoot er per ongeluk mee tegen iets aan en de boom breekt, gewoon even als voorbeeld. Moet ik dan een nieuw zadel voor jou kopen? Daar zou ik als bijrijder niet gelukkig van worden.
liekec schreef:enamorada schreef:Maar lienek, stel jij hebt een enorm verouderd zadel en ik zou jouw bijrijder zijn. Ik stoot er per ongeluk mee tegen iets aan en de boom breekt, gewoon even als voorbeeld. Moet ik dan een nieuw zadel voor jou kopen? Daar zou ik als bijrijder niet gelukkig van worden.
Een boom breken gebeurt echt niet als je ergens tegenaan stoot. Ik zou bij mijn eventuele bijrijder ook schade aan het zadel op haar verhalen, word meestal gewoon verzekerd. Ik noem maar wat, als zij hem door een staldeur laat lopen die niet ver genoeg open staat en hij blijft hangen met het zadel, is dat toch echt haar schuld.. als zij het zadel los op z'n rug laat liggen om de singel te pakken en hij valt er onverhoopt af, ook. Dus vind het wel zo netjes dat de bijrijder dat dan vergoed. Ander verhaal is als je met een oud hoofdstel met scheurtjes in het leer rijd, en het scheurt op een gegeven moment door tijdens het rijden. Dan zijn de kosten voor mij.
liekec schreef:enamorada schreef:Maar lienek, stel jij hebt een enorm verouderd zadel en ik zou jouw bijrijder zijn. Ik stoot er per ongeluk mee tegen iets aan en de boom breekt, gewoon even als voorbeeld. Moet ik dan een nieuw zadel voor jou kopen? Daar zou ik als bijrijder niet gelukkig van worden.
Een boom breken gebeurt echt niet als je ergens tegenaan stoot. Ik zou bij mijn eventuele bijrijder ook schade aan het zadel op haar verhalen, word meestal gewoon verzekerd. Ik noem maar wat, als zij hem door een staldeur laat lopen die niet ver genoeg open staat en hij blijft hangen met het zadel, is dat toch echt haar schuld.. als zij het zadel los op z'n rug laat liggen om de singel te pakken en hij valt er onverhoopt af, ook. Dus vind het wel zo netjes dat de bijrijder dat dan vergoed. Ander verhaal is als je met een oud hoofdstel met scheurtjes in het leer rijd, en het scheurt op een gegeven moment door tijdens het rijden. Dan zijn de kosten voor mij.