Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:13

Klinkt wel ideaal HiFive5.

Ik heb gisteren met angst en beven de advertentie online gezet.
Ik loop er al 3 maanden tegen aan te hikken en eigenlijk wil ik gewoon dat mijn huidige bijrijdster niet stopt :').
Wij (de pony en ik) waren erg blij met haar.

Nu dus weer op zoek.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:39

Ik ben juist op zoek naar een paard om te trainen/uit te brengen op wedstrijd en die lijken ook onvindbaar :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:41

ginatje schreef:
Ik ben juist op zoek naar een paard om te trainen/uit te brengen op wedstrijd en die lijken ook onvindbaar :P

Marktplaats. En zitten er (grotere) stallen of maneges bij jou in de buurt? Dan kun je daar een mooie advertentie ophangen. Zo ben ik ook aan de mijne gekomen.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:43

Bedankt voor de tip Sheran, ik zal eens een kijkje nemen hier in de buurt!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:50

Ik wordt nu al moedeloos van de zoektocht :o

Het lijkt wel als of niemand leest. Of ze vinden het te ver weg... of er moet een bushalte zijn... of de bijdrage is te hoog... of ik moet hun een bijdrage betalen...

Ik krijg ook echt berichten waarvan je stijl achterover slaat :wow:

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:54

M_D_H schreef:

Het lijkt wel als of niemand leest. Of ze vinden het te ver weg... of er moet een bushalte zijn... of de bijdrage is te hoog... of ik moet hun een bijdrage betalen...

Ik lees dat je en een bijdrage vraagt en dat er ook lessen moeten worden betaald. Wordt het dan niet wat duur?
Ik bedoel ik weet niet hoe groot de bijdrage is maar aangezien een bijrijdpaard niet echt een investering is (hij is niet van jou) snap ik wel dat mensen er niet zoveel geld voor over hebben. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:59

De bijdrage komt uit op 6,25 per keer dat je rijd en is voor de slijtage van mijn spullen.
Uiteraard betaal ik de lessen niet. Dat is een investering die je doet in jezelf en in het paard.
Het paard zelf heeft een... apart karakter waardoor lessen wel belangrijk zijn.

Overigens komt de bijdrage op de spaarrekening van het paard (ja echt waar, die heeft een eigen spaarrekening :') ) en daar er geen klusjes gedaan hoeven worden vind ik een bijdrage wel belangrijk. Sowieso om geen kleine kinderen te krijgen :o

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:58

Jellybeans schreef:
M_D_H schreef:

Ik lees dat je en een bijdrage vraagt en dat er ook lessen moeten worden betaald. Wordt het dan niet wat duur?
Ik bedoel ik weet niet hoe groot de bijdrage is maar aangezien een bijrijdpaard niet echt een investering is (hij is niet van jou) snap ik wel dat mensen er niet zoveel geld voor over hebben. ;)

een investering?
Sorry hoor, maar een investering in je eigen paard ga je er ook nooit uithalen.
Daarbij kun je van een investering praten als het gaat om leren of als recreatie/ontspanning.
Paardrijden is een dure sport, zijn geen obligaties ;-)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:02

Net een advertentie op bokt hier geplaatst. Hopelijk heb ik alles juist geformuleerd en komen de juiste personen erop af :-)

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:06

Goh zo jammer, volgens mij woon ik echt in de verkeerde provincie (Friesland) hier lijkt echt een tekort aan verzorg paarden te zijn. Ook maneges en dergelijke is hier niet heel veel. Heb wel het geluk gehad dat ik een verzorg paard heb gehad. Maar helaas werd die verkocht.

En de bijrij paarden die hier zijn lijken soms onmogelijke eisen te hebben of er zijn al 10 mensen die je voor zijn :')

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:46

hier ook friesland, maar dan andere kant. is nog best moeilijk een goede betrouwbare bijrijder of verzorgster te vinden hoor! Alleen afspreken en dan ook echt komen opdagen om kennis te maken is al lastig voor sommige mensen...

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:07

joyce B schreef:
hier ook friesland, maar dan andere kant. is nog best moeilijk een goede betrouwbare bijrijder of verzorgster te vinden hoor! Alleen afspreken en dan ook echt komen opdagen om kennis te maken is al lastig voor sommige mensen...

Ja van de andere kant is er natuurlijk ook genoeg te zeggen. Ik begrijp ook heel goed dat je niet alles en iedereen op en om je paard wilt hebben.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:23

als ze al niet eens komen opdagen om kennis te maken nadat ze zelf gereageerd hebben komt het niet eens van rijden :D

Maar inderdaad. Je moet wel een beetje opletten wie je "in huis" haalt. We hebben het hier over een kostbaar en kwetsbaar bezit. Een levend wezen, en aan de andere kant moet een bijrijdster/verzorgster zich ook veilig kunnen bewegen tussen/met de paarden. Hier thuis zijn die soms best pittig van karakter O:)

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:57

joyce B schreef:
als ze al niet eens komen opdagen om kennis te maken nadat ze zelf gereageerd hebben komt het niet eens van rijden :D

Maar inderdaad. Je moet wel een beetje opletten wie je "in huis" haalt. We hebben het hier over een kostbaar en kwetsbaar bezit. Een levend wezen, en aan de andere kant moet een bijrijdster/verzorgster zich ook veilig kunnen bewegen tussen/met de paarden. Hier thuis zijn die soms best pittig van karakter O:)

Haha ja dan hoid het al snel op. Liefde komt van twee kanten.

Een paard is natuurlijk ook van onbetaalbare waarde voor de eigenaar. En een bijrijder die zich staande kan houden is inderdaad ook niet onbelangrijk :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:35

Hoi!

Eind januari kom ik terug van stage en zal ik mijn merrie naar huis verplaatsen..
Nu staat ze nog in friesland bij mijn ouders.

Ik woon in het gooi maar weet nu al dat ik iig de komende 1.5 jaar het druk ga hebben met school. En iemand die tijdens vakantie haar wil rijden en toetsweken is voor mij heel handig.
Nu wil ik geen bijdrage vragen maar wel dat er 2x per maand les genomen wordt bij een instructeur die aansluit op mijzelf en paard.
En maak je iets kapot dan vervang je het zelf.

Ik denk dat ik dan heel redelijk ben maar zijn er mensen uit die omgeving die weten of er dan daadwerkelijk serieuze bijrijders op af komen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:16

Vandaag een meisje van 17 langs geweest. Betrapte mezelf erop dat ik erg veel heb verteld...haha.
Ben eens benieuwd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:18

Lienek. Dat is altijd even afwachten. Vooraf niet te bepalen. Stukje vraag-aanbod op het moment.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:50

Anke, ik zou zelf ook heel veel praten denk ik als er iemand komt

Lienek, ik denk dat het heel redelijk is.

Maar stel het zadel gaat kapot, en het is niet direct de bijrijdster haar schuld, maar het is wel gebeurt toen zij er was.
Dan zou ik het echt niet op prijs stellen dat ik een nieuw zadel moet kopen..

Heb nog geen enkele reactie gehad op mijn advertentie.. zijn maar weinig mensen die willen mennen ipv rijden. :(

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:21

Hier ook nog steeds op zoek. Maar nog niks gevonden. Wel advertentie aangepast. Na overleg met eigenaar mag rijden evt, maar alleen in de bak en in eerste instantie onder mijn begeleiding ivm zelfde methode rijden...
Afwachten maar, en anders heeft ie naast wandelen en 2x per week longeren maar vakantie.

Met m'n eigen ook tijd geduurd voor ik geschikte mensen had en daar nog steeds heel blij mee :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:48

Maar lienek, stel jij hebt een enorm verouderd zadel en ik zou jouw bijrijder zijn. Ik stoot er per ongeluk mee tegen iets aan en de boom breekt, gewoon even als voorbeeld. Moet ik dan een nieuw zadel voor jou kopen? Daar zou ik als bijrijder niet gelukkig van worden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:20

enamorada schreef:
Maar lienek, stel jij hebt een enorm verouderd zadel en ik zou jouw bijrijder zijn. Ik stoot er per ongeluk mee tegen iets aan en de boom breekt, gewoon even als voorbeeld. Moet ik dan een nieuw zadel voor jou kopen? Daar zou ik als bijrijder niet gelukkig van worden.

Een boom breken gebeurt echt niet als je ergens tegenaan stoot. Ik zou bij mijn eventuele bijrijder ook schade aan het zadel op haar verhalen, word meestal gewoon verzekerd. Ik noem maar wat, als zij hem door een staldeur laat lopen die niet ver genoeg open staat en hij blijft hangen met het zadel, is dat toch echt haar schuld.. als zij het zadel los op z'n rug laat liggen om de singel te pakken en hij valt er onverhoopt af, ook. Dus vind het wel zo netjes dat de bijrijder dat dan vergoed. Ander verhaal is als je met een oud hoofdstel met scheurtjes in het leer rijd, en het scheurt op een gegeven moment door tijdens het rijden. Dan zijn de kosten voor mij.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:23

liekec schreef:
enamorada schreef:

Een boom breken gebeurt echt niet als je ergens tegenaan stoot. Ik zou bij mijn eventuele bijrijder ook schade aan het zadel op haar verhalen, word meestal gewoon verzekerd. Ik noem maar wat, als zij hem door een staldeur laat lopen die niet ver genoeg open staat en hij blijft hangen met het zadel, is dat toch echt haar schuld.. als zij het zadel los op z'n rug laat liggen om de singel te pakken en hij valt er onverhoopt af, ook. Dus vind het wel zo netjes dat de bijrijder dat dan vergoed. Ander verhaal is als je met een oud hoofdstel met scheurtjes in het leer rijd, en het scheurt op een gegeven moment door tijdens het rijden. Dan zijn de kosten voor mij.

Wat ik dik gedrukt heb is wellicht een beter voorbeeld van wat ik ook bedoel. Ik vind dat je iets heel redelijks aanbiedt!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:27

liekec schreef:
enamorada schreef:

Ik vind het lastig, ik heb toch gemerkt dat anderen anders met jou spullen om gaan dan dat jij zelf doet.
Dat is geen onwil of expres, maar gewoon een feit.
Makkelijker is om dan gewoon een bijdrage te vragen zodat je die spullen die kapot zijn kunt vervangen.

Mijn vorige bijrijdster betaalde alleen haar lesgeld aan mij (ik gaf haar les) dit deed ik omdat ik les belangrijk vond en een bijdrage gaf mij het gevoel dat de bijrijdster ook recht kreeg op mijn paard.
Maar... Er gingen echt wel spullen kapot omdat er anders mee omgegaan wordt. Daarom heb ik nu wel besloten een bijdrage te vragen. Die bijdrage komt op de spaarrekening van Gillian (ja die heeft echt een eigen spaarrekening) en wordt gebruikt als er dingen kapot gaan (ik stort daar zelf ook maandelijk een bedrag op :).

Ik heb iets heel vreemds bemerkt. De advertentie trekt erg veel de aandacht, maar als je dan lekker in gesprek met iemand bent, dan reageert die gene in eens niet meer?

In ieder geval nu een afspraak staan met een meisje die paardenhouderij en sport studeert. Ik heb de opleiding zelf gedaan dus ben benieuwd wat voor een persoon er komt :)
Via de mail klinkt ze erg beleefd.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:58

Daarom zou ik in het begin heel 'hard' duidelijk maken dat alles wat kapot gaat voor haar rekening komt, zodat ze voorzichtiger met jouw spullen omgaan. Want ik merk hetzelfde hoor. In praktijk kan je dan soepeler naar de situatie kijken maar in eerste instantie alles wat kapot gaat voor jouw rekening. (Op dagen dat zij er dan uiteraard is)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:11

Ik heb een zadel wat een nieuwprijs heeft van 2700,- en ik ben enorm zuinig op mijn spullen. Ik wil ook graag een bijpassend anatomisch lak hoofdstel aandschaffen dus zeker geen oude spullen gebruiken. Mijn zadel is geheel onbeschadigd en ik ben fanatiek invetter hiervan. Maar inderdaad stel het komt door ouderdom oid dan neem ik natuurlijk die kosten op me. Heb wel eens een bijrijdster gehad de teugels nog om het hoofd liet zitten bij de wissel van hoofdstel naar halster. Paard zag zn kans schoon en hele hoofdstel was kapot. Dan wil ik niet gaan betalen voor andermans fouten.

Wat ik anders zat te denken is dat ze zelf bijvoorbeeld een zadeltje moeten aanschaffen oid. Dan is het hun eigen risico zoals ook hier boven genoemd is en zullen ze er ook anders mee omgaan. Paard heeft gelukkig een makkelijke rug en past veel maten en merken daarom.

Ik vind zoiets heel moeilijk want een bijdrage per maand van 30,- bijvoorbeeld en na 2 maanden wordt een hoofdstel á 200 euro gesloopt dan haal je er ook niks uit en mag je zelf gaan bijleggen.
Ik reed voor een meisje haar paard, tenminste zouden hem inrijden, ze leende ook mijn spullen en in een paar maanden tijd had ze en spullen van mij mee naar huis en had haar moeder mijn zadelhoes weggegooid!! Jep serieus, en vond ik na weken mijn vliegenmasker kapot en vergroeid terug in de wei! Zadelhoes heb ik na veel zeuren een nieuwe van gekregen maar vliegenmasker niet. Daarom is dat wel echt mijn twijfel van kun je ze niet beter zeggen van alles mag maar zorg zelf voor je eigen zadel en hoofdstel.