Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:58

@Liekec hier een reactie van een Leusdense bijrijder. Klein Heiligenberg (dat maak ik op uit je omschrijving) is inderdaad een mooie stal met fijne mogelijkheden. Ik denk dat je opzich iets moois aanbied, maar de prijs niet geheel realistisch is. Voor mij zou het een reden zijn om geen contact op te nemen, ondanks dat het ideaal klinkt. Geen ouders die de hobby financieren en weinig inkomsten omdat ik nog studeer. Ik denk dat er zo met mij nog meer 18+ zijn. ;)

Ik ben zelf ook een tijd bijrijder geweest daar (met de eigenaar meeverhuist naar een andere locatie), maar hoorde daar inderdaad dergelijke bedragen. Denk vooral omdat de locatie duur is. Anderzijds hadden veel eigenaren daardoor geen bijrijder..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:17

miramii schreef:
@Liekec hier een reactie van een Leusdense bijrijder. Klein Heiligenberg (dat maak ik op uit je omschrijving) is inderdaad een mooie stal met fijne mogelijkheden. Ik denk dat je opzich iets moois aanbied, maar de prijs niet geheel realistisch is. Voor mij zou het een reden zijn om geen contact op te nemen, ondanks dat het ideaal klinkt. Geen ouders die de hobby financieren en weinig inkomsten omdat ik nog studeer. Ik denk dat er zo met mij nog meer 18+ zijn. ;)

Ik ben zelf ook een tijd bijrijder geweest daar (met de eigenaar meeverhuist naar een andere locatie), maar hoorde daar inderdaad dergelijke bedragen. Denk vooral omdat de locatie duur is. Anderzijds hadden veel eigenaren daardoor geen bijrijder..

Dat eerste deel snap ik hoor. Wat zou voor jou wel betaalbaar zijn, 60,- bijv?

Dat tweede klopt idd, vind het ook wel zo normaal dat als je paard op een weitje ergens staat voor 70 pm dat je dan geen bijdrage vraagt, terwijl als het 300+ is wel. Ik zou namelijk liever een paard verzorgen waar een goede bak is en waar je normaal terecht kan dan ergens midden in het bos zonder enig toezicht en met slechte omstandigheden. :)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:15

Hallo allemaal,
Ik stel mijn vraag maar even in dit topic omdat ik gok dat hier de meeste ervaringen wel zitten. Ik ben (oriënterend) op zoek naar een verzorger voor mijn paard. Ik zoek specifiek een verzorger, geen bijrijder. In principe ben ik er zelf elke dag om te trainen, maar ik zou er graag iemand bij hebben die het leuk vindt om hem nog een keertje te wandelen, een dekentje te wisselen, extra te checken, te longeren en te groomen op wedstrijden (SGW, springen en dressuur). Is zo iemand uberhaupt nog te vinden? Rijden gaat namelijk echt niet tot het pakket behoren. Het is een onwijs leuk, lief en knap paard wat netjes is opgevoed. Hij staat op een stalling met veel mogelijkheden om je te vermaken, er hoeven geen klusjes gedaan te worden. Gaat dus puur om extra aandacht geven en lekker met een paard bezig zijn. Hiervoor vraag ik uiteraard geen bijdrage.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:33

Zijn vaak de jongere meiden die dit leuk vinden.Maar degenen die niet willen rijden zijn wel zeer schaars...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:35

Ja, de wat jongere meiden eerder denk ik. Of volwassenen die erachter zijn gekomen dat rijden toch niks voor ze is.

Ik ga komende week voor het eerst 'echt' mijn bijrijdpaard doen. Het is toch wel wennen hoor, ik heb altijd paarden gehad waar je naartoe kon wanneer je wilde. Nu heb ik een bijrijdpaard dat ik echt op 2 dagen doe, en dan is de eigenaresse er vaak zelf ook nog bij. Dat laatste had ik ook bij mijn instructrice waar ik voor bijreed, maar dat voelde anders omdat ik toch gewoon elke dag 4 tot 5 paarden kreeg om te rijden en dat voelde wel wat zelfstandiger. Dit nieuee paard is echt 'het paard van de eigenaresse'. Zij doet er dus ook superveel mee. Prima natuurlijk. Maar écht wennen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:57

@ saarie ik denk dat je wel veel geduld moet hebben. Is toch een stuk lastiger om iemand te vinden die helemaal niet wil rijden. Denk wel dat leeftijd wat uitmaakt. Maar aan de andere kant is het de vraag of ze het ook echt vol gaan houden of verder blijven zoeken en als ze wat vinden waar ze kunnen rijden gelijk weer vertrekken. Als je voor de jongere gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:33

Ik kom hier even met een licht "probleem".
Ik was op zoek naar een bijrijder, heeft toen een meisje van 13 gereden voor mijn vakantie en daarna zouden we verder kijken. Echter heb ik door m'n vakantie zo dusdanig veel pijn in m'n rug (permanente klachten, verbogen ruggengraat) dat ik misschien 1x per week rijdt. Nu heb ik een jong paard van 175 hoog, enorm sensibel en energiek. Jullie horen 'm vast al aankomen: ik wil dus niet dat zij nu op mijn paard stapt. Meisje is minderjarig, paard en alles wat er gebeurd is mijn verantwoordelijkheid en dit is nu gewoon geen goede combie.
Nu heb ik dat netjes verteld en blijft haar moeder maar aanhouden dat ze het wel kan en op de manege ook moeilijke paarden rijdt enzo... Maar ik wil het niet, ik wil het risico niet nemen en die verantwoordelijkheid niet. De kans dat het mis gaat (ik ken m'n paard al langer uiteraard) is gewoon zeker aanwezig.
Maar hoe maak ik dit in godsbaam duidelijk aan zo iemand die maar blijft aandringen dat ze het echt wel kan? :?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:54

Oei.. dat is een rotte situatie. In de meeste gevallen zou je zeggen dat eigenwijze mensen er vanzelf wel achter komen, maar dat is in dit geval niet zo omdat het jouw verantwoording is... moeilijk. :?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:28

Gewoon aangeven dat ze het misschien best kan, maar dat het jouw paard en verantwoordlijkheid is en dus niet wil hebben. Geen discussie aangaan over kunnen, maar gewwon: ik wil het niet hebben.

Heel rigoreus maar soms wel nodig.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:29

Inderdaad, je hebt je argumenten gegeven, en als zij het daar niet mee eens zijn is het kort gezegd hun probleem. Het is JOUW paard, jij beslist, al wil je Edward Gal zelf er niet op hebben of de kerstman, het maakt niet uit. Ik zou niet meer in discussie gaan en er gewoon een streep onder zetten. Je wilt het niet, klaar, punt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:25

^ Dat dus.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:19

Ik zou inderdaad de discussie niet meer aangaan. Het is jammer voor ze maar helaas niet anders. Neem aan dat het gewoon de bedoeling is dat ze helemaal stoppen?

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:03

Maar ze heeft hem voor de vakantie al gereden? Dat was ook op jouw verantwoording neem ik aan? Wat is er dan nu anders :)? Of ik begrijp iets verkeerd dan mijn excuses haha.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 01:07

CharxHebe schreef:
Maar ze heeft hem voor de vakantie al gereden? Dat was ook op jouw verantwoording neem ik aan? Wat is er dan nu anders :)? Of ik begrijp iets verkeerd dan mijn excuses haha.

Het paard wordt nu minder gereden door de eigenaar, dus zal een stuk frisser zijn.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:11

Gewoon nee. Ik heb er ook zo 1 gehad. Moeder bleef maar aandringen dat ze goed kon rijden. Toen ze eenmaal kwam ging ze het overal voor doen als HAAR eigen paard. Hele ruzie's en discussies op die stal gehad. Een keer en nooit weer. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:05

Ze zijn nooit echt begonnen, voor mijn vakantie heeft ze alleen een keer proefgereden. En inderdaad, de rede is dat paard eerst 5 a 6 keer per week bereden werd, en nu 1 a 2. Om die rede is ze veeeel drukker met rijden en wil ik een minderjarig meisje er niet op zetten.
Ik stuur er dan nog een laatste appje uit om te zeggen dat het echt niet gebeurd nu.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:23

Ik ben bang dat ik WEER op zoek moet. Voor de vakantie had bijrijder gezegd dat ze gereden had, en dat was niet zo, maar omdat ik 3 weken op vakantie zou had ik zoiets van ik ga me er niet druk om maken. Net uurtje thuis, berichtje gestuurd hoe rijden is gegaan, krijg ik antwoord terug dat ze amper geweest is wegens werk.
Waarom bedenken mensen niet eerst of ze tijd hebben voordat ze reageren? Er staat hier een goed sportpaard klaar wat gewoon uitgebracht mag worden zonder dat ik er geld voor vraag (1 zak biks in de maand). Al tig bijrijders gehad die allemaal graag wilden starten, maar geen enkele heeft het uiteindelijk gedaan.

danique_px

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:55

ik ken ook een plek dat 50 euro per 2 weken is. dus 100 per maand. paard staat dan 24/7 in de wei met een schuilhokje. ligt op een bergje dus al het water stroomt van het gras. bak hebben ze zelf afgezet in de wei. best ideaal met mooi weer

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:20

Goh, wat jammer Germie. Hoe lang reed ze al bij je? Druk kan. Vaste momenten afspreken en afzeggen als het niet lukt geeft soms wat meer duidelijkheid. Anders is het wel erg vrijblijvend misschien en dan komt er snel wat tussen.

Ik plan mijn dingen zoveel mogelijk om mijn vaste paardendagen heen.

Ik heb ook de bedoeling gehad met een paard te starten. Zelfs een jaar een startklaar gehad zonder ook maar 1officiele wedstrijd gestart te zijn. Paard was toch iets moeilijker en spannender dan gedacht en ook drachtigheid/veulen hielpen niet mee.

Nu dan net met bijrijdhaf eerste wedstrijd achter de rug. Rijd hem nu twee jaar en wel al meerdere keren onderling gereden. Het duurt vaak wel een tijdje voor je een combinatie vormt en als mensen dan al eerder afhaken... dan komt het er niet van. Jammer!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:36

Balen Germie.
Begrijp wel wat je zegt joyceB zit zeker wat in als je vaste dagen hebt je daar meer rekening mee houd. Maar langs de andere kant wil je toch ook dat ze er ook tijd voor maken.
Wie heeft het tegenwoordig niet druk?

Zou in ieder geval nog wel een gesprek aan gaan, en dan van daaruit kijken. Al denk ik dat er toch al een bepaalde toon gezet is waarvan ik niet weet of iemand me nog zou kunnen overtuigen dat ze wel echt graag willen en iets gaan veranderen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:07

Vanaf het voorjaar. Voor mijn vakantie bericht gehad dat er gereden was, maar zadels lagen nog zoals ik het achter gelaten had. En op mijn maat. Dus ik wist toen al dat er niet gereden was. Maar ik ging 3 weken weg, paard staat dag en nacht oo de wei, dus ok, niet zo erg. Kom ik er gisteren, zadels onaangeroerd, dus ook de vertelde 1 keer per week was niet gehaald. 0 keer dus. Na een berichtje werd het, er is gelongeerd, maar ook hier twijfels over omdat de longeer spullen ook niet verplaatst zijn.
Dus ik heb gisteren 20 minuten gereden, want paard heeft maand stilgestaan.
Jammer. Heb gevraagd of geen tijd tijdelijk is, maar dat zou voor meerdere jaren zijn. Dan houdt het op.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:52

Beter stoppen. Dan elke keer de frustratie.
Jammer is zoiets. Eerlijk zijn is vaak ook lastig.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:47

Zucht. Persoonlijk vind ik dat ik een gouden stal te bieden heb. Enkel betalen voor les en wat hulp met klusjes. Voor de rest zoveel vrij rijden en tutten als je wilt. Toch slaat het niet aan :n spijtig , had ik terug 15j geweest dan was ik op slag verkocht !

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:19

Zit je in een lastig bereikbare omgeving HiFive? Misschien via via, of mensen op stal vragen of ze nog iemand kennen? Dat werkt vaak nog beter dan een advertentie op marktplaats oid!

Ik ben blij met mn bijrijder. Ze is super enthousiast, komt op de fiets 13 km, lest elke week.. Vond het in het begin een beetje spannend met zo'n jong meisje van 13 maar ze heeft zich goed bewezen. Ook wel fijn om goed contact te hebben met der moeder, die is er vaak ook wel bij of komt haar halen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 06:23

Neen, eigenlijk helemaal niet finnens. Er staat een bushokje rechtover mij deur zelfs. Ik sta wel prive bij mij thuis. Ideaal omdat ik dan alles in de gaten kan houden. Misschien hebben de mensen schrik van mij :')