Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:18

Amigo_stan schreef:
liekec schreef:
Dat bedoel ik, zie mijn edit. Hier in de omgeving kan je voor 250 op z'n goedkoopst staan maat dat is dan wel zonder binnenbak en met zelf mesten. Ik betaal nu 350 per maand.

Das onzin. Ik sta voor een fjord met een mini incl binnen en buiten zetten en mesten met een bak voor 250,- ;)

Dat lukt hier echt niet hoor, weet niet waar jij woont... Ben zelf op stallenzoektocht geweest laatst en heb alles in de omgeving gehad. Omgeving dan wel op fietsafstand van mijn woonplaats berekend, dus niet 10tallen km's verderop.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:25

liekec schreef:
Amigo_stan schreef:

Das onzin. Ik sta voor een fjord met een mini incl binnen en buiten zetten en mesten met een bak voor 250,- ;)

Dat lukt hier echt niet hoor, weet niet waar jij woont... Ben zelf op stallenzoektocht geweest laatst en heb alles in de omgeving gehad. Omgeving dan wel op fietsafstand van mijn woonplaats berekend, dus niet 10tallen km's verderop.

Soest dus, het lukt prima hoor. Ik heb nooit duurder dan dat gestaan.

ElSea

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:28

Soest is toch echt een hele andere plaats dan Leusden ;) ik weet dat je richting Hoogland etc ook goedkoper kan staan, maar dat is drie kwartier fietsen vanuit Leusden. Daarom zullen bijrijders in Leusden/Woudenberg wss eerder bereidt zijn om dit te betalen dan bijrijders in Hoogland/Soest etc.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:31

liekec schreef:
Soest is toch echt een hele andere plaats dan Leusden ;) ik weet dat je richting Hoogland etc ook goedkoper kan staan, maar dat is drie kwartier fietsen vanuit Leusden. Daarom zullen bijrijders in Leusden/Woudenberg wss eerder bereidt zijn om dit te betalen dan bijrijders in Hoogland/Soest etc.

Gelukkig is dat het wel ja :o , maar je zei in de buurt van leusden. Ik kom zelf vanuit Houten want ja daar was ik zo 380 per maand kwijt. Het is maar net wat je zoekt en waar je zoekt. Als je perse dichtbij huis wilt. Zul je zien dat in provincie utrecht het altijd duurder is.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:35

Amigo_stan schreef:
liekec schreef:

Gelukkig is dat het wel ja :o , maar je zei in de buurt van leusden. Ik kom zelf vanuit Houten want ja daar was ik zo 380 per maand kwijt. Het is maar net wat je zoekt en waar je zoekt. Als je perse dichtbij huis wilt. Zul je zien dat in provincie utrecht het altijd duurder is.

Ja klopt hoor. Als je ergens afgelegen midden in een weiland in Achterveld een goede bak treft zal je vast minder kwijt zijn. Maar zie daar maar eens te komen zonder auto swinters, dat is voor mij als eigenaar maar ook voor eventuele bijrijders niet ideaal. Mijn stal nu stopt een bushalte haast in de weide en ligt heel centraal tussen Leusden en Amersfoort in, dus fijn bereikbaar ook voor meiden zonder auto. Maar weet wel dat zodra ik uit huis ga als ik mijn diploma heb ik ergens heen verhuis waar ik minder kan betalen :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:21

80 euro voor 2 dagen per week zou ik persoonlijk niet betalen. Als ik ook nog wil lessen zou het mij te duur worden voor 2 dagen. Zeg dat ik 1x per maand ook nog les á 35 euro dan ben ik al 115 euro kwijt. Nee dan zou ik gaan voor minder luxe en/of meer dagen.

minouesmee schreef:
Ik denk dat ik maar geen verzorger meer ga zoeken. :')
Zijn er dan echt geen mensen meer die het gewoon leuk vinden om te tutten? Ik snap dat rijden leuk is, maar als je een paard gaat bijrijder kom je toch ook niet alleen maar voor het rijden en voor de rest hoef je niks te doen? Wees blij dat je uberhaupt een paard mag doen denk ik dan.

Niet geschoten is altijd mis. Zou het gewoon laten staan en dan zie je wel of er iemand op af komt. Zo niet jammer dan.
Maar als jij nu zelf geen paard had en je kwam zo'n aanbod tegen zou jij daar voor gaan of ga je dan toch voor het paard waar ook de mogelijkheid is om te rijden?
Uiteindelijk hebben de meeste eigenaren ook een paard om te rijden/mennen en niet zozeer om alleen maar mee te tutten. Dat is voor de meeste toch de reden om een paard te kopen.
Het is leuk voor een paar maanden om gewoon te tutten maar denk voor vele dat het toch gaat vervelen. Kan niet voor iedereen spreken natuurlijk maar longeren end is best leuk maar als dat het enige is voor 2 dagen in de week zou ik dat op lange termijn niet volhouden. Zeker niet omdat het niet mijn paard is en dat toch anders ligt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:27

Caitlinnn, beterschap met je paard.
Daphin, jammer maar als het niet klikt is het toch alleen maar frustrerend en dus een wijs besluit om iets anders te zoeken.

Tigra, bij ons staat iemand die nooit rijdt, paard is prima in orde. En dan staat er nog een paard dat iemand heeft overgenomen van een manege, daar kan je niet meer op rijden, dus is alleen maar tutten.
Dus die eigenaren bestaan wel maar in mindere mate dan diegenen die actief wat doen aan rijden of mennen.

Ikke helemaal blij, heb voor de jongste bijrijder die het in ieder geval tijdelijk tm december doet en alleen op maandag in de les, maar ik blij, ze mag haar vaker pakken wat mij betreft. Iemand die netjes is met je spullen, betrouwbaar, aardig (niet geheel onbelangrijk :D :o ) en netjes kan rijden (zit niet in de weg en trekt niet aan d'r teugels). Ze moeten elkaar nog beetje leren kennen, want uche, mevr. is 5 en heeft wel door dat ze bijrijder hier en daar oortje aan kan naaien, maar dat komt wel goed. Bijrijder is handig zat, maar lang niet gereden en soms iets te lief, maar daarom is ze ook zo leuk 8-) . Ik in ieder geval heel blij, Heps ook!!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:42

Sheran schreef:
Boven de 18 zullen dat er minder zijn dan onder de 18. Wat jij aanbiedt kan op elke manege, maar dan vrijblijvend :)

De meeste maneges zijn er niet van gediend als je zomaar een paard uit de stal haalt en ermee gaat wandelen of longeren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:44

Ik vind het wel een leuke advertentie. Er zijn er ook die rijden niet belangrijk vinden. Sommigen willen zelfs niet rijden, puur het zorgen voor en het contact ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:58

minouesmee schreef:
Zijn er dan echt geen mensen meer die het gewoon leuk vinden om te tutten? Ik snap dat rijden leuk is, maar als je een paard gaat bijrijder kom je toch ook niet alleen maar voor het rijden en voor de rest hoef je niks te doen? Wees blij dat je uberhaupt een paard mag doen denk ik dan.

Ik denk dat er wel een aantal mensen zijn welke, om welke reden dan ook, niet durven of door lichamelijke klachten niet kunnen rijden, maar paarden en bv grondwerk oid en lekker omtutten helemaal geweldig vinden.
Geef niet te snel op in ieder geval ;-)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:04

_PatriciaH schreef:
Hier 4 staan die verzorgd mogen worden en 1 (of 2) ervan ook bereden kunnen worden...
Al bijna 2 jaar opzoek en echt niemand die wil of toch blijkt dat het te ver weg is. Ze mogen echt heel veel, veel vrijheid zonder klusjes al word het gewaardeerd als ze helpen mesten. Paarden staan 24/7 buiten en ik mest zelf 3x per dag dus zoveel ligt er niet.
Lange advertentie met alles erin werkt niet dus maar een korte geprobeerd maar daar reageert ook niemand op. Ben bang dat mijn advertentie te vaak voorbij komt en iedereen denkt dat ik een of andere freak ben die iedereen weg stuurt...

Ook hier totaal geen reactie dus het zal echt wel niets zijn..

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:34

_PatriciaH schreef:
_PatriciaH schreef:
Hier 4 staan die verzorgd mogen worden en 1 (of 2) ervan ook bereden kunnen worden...
Al bijna 2 jaar opzoek en echt niemand die wil of toch blijkt dat het te ver weg is. Ze mogen echt heel veel, veel vrijheid zonder klusjes al word het gewaardeerd als ze helpen mesten. Paarden staan 24/7 buiten en ik mest zelf 3x per dag dus zoveel ligt er niet.
Lange advertentie met alles erin werkt niet dus maar een korte geprobeerd maar daar reageert ook niemand op. Ben bang dat mijn advertentie te vaak voorbij komt en iedereen denkt dat ik een of andere freak ben die iedereen weg stuurt...

Ook hier totaal geen reactie dus het zal echt wel niets zijn..

In je advertentie heb je het over overdag beschikbaar zijn. Bedoel je daarmee echt rond het begin van de middag of ook aan het eind van de middag? De meeste mensen gaan gewoon naar school of naar werk rond de middag, dus daar zit naar mijn mening wat onduidelijkheid met welke tijd je precies bedoelt. Verder lijkt het mij wel een leuke plek! Denk dat het dan voor een groot deel toch aan de omgeving ligt helaas...

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:02

Ik mis ook een beetje informatie...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:09

Sjolvir schreef:
Tigra, bij ons staat iemand die nooit rijdt, paard is prima in orde. En dan staat er nog een paard dat iemand heeft overgenomen van een manege, daar kan je niet meer op rijden, dus is alleen maar tutten.
Dus die eigenaren bestaan wel maar in mindere mate dan diegenen die actief wat doen aan rijden of mennen.

En waar zie je mij dan zeggen dat alle eigenaren perse willen rijden/mennen?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:09

CharxHebe schreef:

Het gekke is dat ik ook geen reactie krijg op een lange advertentie, alles al geprobeerd.

Met overdag bedoel ik voor 18.00 uur, je mag dus zelf kiezen hoelaat je komt als het maar voor 18.00 uur is.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:18

Heb je het ook in fb groepen gezet
Dat kan ook nog wel eens helpen

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:21

Eloya schreef:
Heb je het ook in fb groepen gezet
Dat kan ook nog wel eens helpen

Overal waar maar kan hihi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:53

_PatriciaH schreef:
CharxHebe schreef:

Het gekke is dat ik ook geen reactie krijg op een lange advertentie, alles al geprobeerd.

Met overdag bedoel ik voor 18.00 uur, je mag dus zelf kiezen hoelaat je komt als het maar voor 18.00 uur is.

Daar knappen toch een hoop op af denk ik, ik bijv werk en studeer nog en kan vaak pas rond 19:00 op stal zijn

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:59

Ik weet het..
De paarden staan aan huis en wil graag wat privacy overhouden en niet elke avond op iemand zijn lip moeten zitten. Voor ons niet fijn maar voor de bijrijder ook niet :D
En nog een nadeel.. ik zoek voor onze tinker een verzorger/bijrijder -O-

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:05

_PatriciaH schreef:
Ik weet het..
De paarden staan aan huis en wil graag wat privacy overhouden en niet elke avond op iemand zijn lip moeten zitten. Voor ons niet fijn maar voor de bijrijder ook niet :D
En nog een nadeel.. ik zoek voor onze tinker een verzorger/bijrijder -O-

Misschien dat je wel wat meer informatie over het paardje erin kan zitten. Daar ontbreekt het voor mij wat aan.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:10

Ik denk inderdaad dat het tot 18:00 een beetje lastig is. Ik werk, zit op school en loop stage en zou 6 uur dus vaak niet halen.. dan moet je misschien een jonger iemand hebben die op de middelbare school zit of iemand die alleen de ochtenden werkt

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:36

Inxs schreef:
minouesmee schreef:

Ik denk dat er wel een aantal mensen zijn welke, om welke reden dan ook, niet durven of door lichamelijke klachten niet kunnen rijden, maar paarden en bv grondwerk oid en lekker omtutten helemaal geweldig vinden.
Geef niet te snel op in ieder geval ;-)

Ik heb geen haast dus ik laat de advertentie gewoon staan. Komt vanzelf iemand.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:56

Of je moet net zoals ik een moeder met schoolgaande kindjes hebben.
Die komt juist altijd overdag.
Het is niet onmogelijk, alleen het kan wel zijn dat je sommige eisen minder zwaar moet laten tellen of moet laten varen.

Zeker als je dus blijkbaar geen reacties krijgt, is er dus iets in de advertentie wat mensen niet aanspreekt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:09

Marije_jiplover schreef:
Of je moet net zoals ik een moeder met schoolgaande kindjes hebben.
Die komt juist altijd overdag.
Het is niet onmogelijk, alleen het kan wel zijn dat je sommige eisen minder zwaar moet laten tellen of moet laten varen.

Zeker als je dus blijkbaar geen reacties krijgt, is er dus iets in de advertentie wat mensen niet aanspreekt.

Hetzelfde hier, iemand die juist overdag tijd heeft en avondwerk/kindje heeft :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:28

minouesmee schreef:

Voor alleen verzorgen van een paard wat wel bereden kan worden ,maar waar de verzorgster niet op mag,kun je waarschijnlijk niemand vinden.Dat heb ik ook wel eens gezocht,maar alsze niet mochten rijden wilden ze ook niet verzorgen!Uit nood (ik ging zelf 8 maanden naar India) heb ik dat toen toch maar toegestaan.Het geeft wel ergernis omdat ze het rijden toch anders deden dan was afgesproken.Maar gelukkig was mijn pony nog gezond toen ik terugkwam, dat was het voornaamste. Maar ik doe het toch nooit meer,blijf nu liever in de buurt! /3 :j