Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:25

Ik denk dat ik maar geen verzorger meer ga zoeken. :')
Zijn er dan echt geen mensen meer die het gewoon leuk vinden om te tutten? Ik snap dat rijden leuk is, maar als je een paard gaat bijrijder kom je toch ook niet alleen maar voor het rijden en voor de rest hoef je niks te doen? Wees blij dat je uberhaupt een paard mag doen denk ik dan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:26

Boven de 18 zullen dat er minder zijn dan onder de 18. Wat jij aanbiedt kan op elke manege, maar dan vrijblijvend :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:27

Niks is onmogelijk. Hier werd ook gezegd dat mijn advertentie niet zo aantrekkelijk was
(al begrijp ik dat nog steeds niet. Alles mogen doen met paard, alleen geen galop)
Ik heb nu mijn gouden bijrijder gevonden denk ik :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:38

Ik ga mij ook maar eens mengen. Ben niet zozeer op zoek naar een bijrijder, maar weet dat er stage aan komt in het derde jaar van mijn HBO dus wil mij alvast oriënteren.

Minou, ik denk dat er wel iemand te vinden is, mits je de 18+ leeftijd laat varen. Knuffelen en tutten doe je toch liever in je vrije tijd en meiden van 15-16 hebben dat over het algemeen meer :P

Ik vroeg mij zelf af, ik sta op een vrij dure stal waar de faciliteiten dan ook naar zijn. Zelf ben ik van mening dat je best (een groot deel van) de stallingskosten van je paard door mag berekenen naar je bijrijder voor de dagen dat zij hem rijden. Dit omdat zij voor die dagen dan een eigen paard ter beschikking hebben. Maar nou ben ik benieuwd of jullie het dan vinden kunnen dat ik 80 euro voor twee dagen in de week vraag? Dit is nog (ver) naar beneden afgerond de stallingskosten voor die dagen. Ik weet dat het veel is, maar daar tegenover staat dan ook dat je een super locatie tot je beschikking hebt met meerdere bakken (binnen/buiten/losgooi/longeer/springbak) tot je beschikking hebt, verder ook alle luxe voor paard en ruiter etc. Ik ben benieuwd wat jullie vinden!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:40

Hier 4 staan die verzorgd mogen worden en 1 (of 2) ervan ook bereden kunnen worden...
Al bijna 2 jaar opzoek en echt niemand die wil of toch blijkt dat het te ver weg is. Ze mogen echt heel veel, veel vrijheid zonder klusjes al word het gewaardeerd als ze helpen mesten. Paarden staan 24/7 buiten en ik mest zelf 3x per dag dus zoveel ligt er niet.
Lange advertentie met alles erin werkt niet dus maar een korte geprobeerd maar daar reageert ook niemand op. Ben bang dat mijn advertentie te vaak voorbij komt en iedereen denkt dat ik een of andere freak ben die iedereen weg stuurt...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:42

Poeh Liekec, 80... ik zou het er zelf niet voor geven, maar er zijn vast mensen die het wel doen :). Het is heel fijn dat er een lixe stal aanwezig is, maar als bijrijder kun je dan weer niet optimaal gebruikmaken van het paard, aanhezien je met 2 dagen in de week wel weer ver in de minderheid bent. Dat zou dus alleen maar voordelig zijn als jullie elkaar echt heel goed aanvullen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:43

ik heb ook een advertentie gezet, ben benieuwd. hier in de omgeving zijn echt belachelijk veel bijrijdpaarden te vinden, al dan niet tegen een vergoeding. Als ik dat van tevoren had geweten, had ik nooit een eigen paard gekocht haha. :')
Nou ja we zien wel wat er op ons pad komt, eigenlijk zoek ik gewoon iemand om samen te kunnen rijden etc voor de gezelligheid. Ik ben nu altijd alleen en dat is ook wel een beetje eenzaam. :(

ik weet ook niet of ik 80 euro per maand ervoor zou geven, maar ik kan mij wel voorstellen dat als de stalling leuk is, het paard en de eigenaar, ik het wel zou doen.
Laatst bijgewerkt door Oehlala op 22-09-16 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:44

Ik denk dat 80 euro wel redelijk is. Ik betaalde 60 voor 2 dagen in de week.
Vond dat alsnog veel geld, maar het wel waard.
Moet je bijrijder nog klusjes doen?

Mijn huidige bijrijder betaald niks, alleen de rijles 1x in de zoveel tijd.
En als ze wil lessen in rechtrichten, heel fijn en prima, ook voor haar kosten :+
Wel verwacht ik dat er mest wordt geschept als ze er is en eventueel alle paarden voert (4 stuks, krijgen in de avond brok. Dus als er verder niemand komt wel fijn als ze dit doet)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:53

Sheran schreef:
Poeh Liekec, 80... ik zou het er zelf niet voor geven, maar er zijn vast mensen die het wel doen :). Het is heel fijn dat er een lixe stal aanwezig is, maar als bijrijder kun je dan weer niet optimaal gebruikmaken van het paard, aanhezien je met 2 dagen in de week wel weer ver in de minderheid bent. Dat zou dus alleen maar voordelig zijn als jullie elkaar echt heel goed aanvullen.

Hoezo kan je er niet optimaal gebruik van maken? Ik snap je laatste deel niet precies haha.

Nee uiteraard geen klusjes. Paard staat all-in dus alles wat je hoeft te doen is evt mest op het terrein en in de bak op te ruimen wat paardlief heeft achtergelaten tijdens jouw bezoek.
Nog een editje: paard is een fijn paard voor de juiste ruiter. Hij springt 1,10 en loopt makkelijk een L2 proef, alle knopjes zitten erop. Dit houdt wel in dat ik een ruiter zoek die een beetje kan rijden en ook het paard 'ondrrhoud' daarin, zodat ik niet op mijn dagen mijn paard constant weer aan elkaar moet rijden.
Laatst bijgewerkt door ElSea op 22-09-16 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:55

Ik bedoel dat je vaak die voorzieningen gebruikt als je wil trainen met je paard om verder te komen. Of als je wedstrijden wil rijden :). Als je als bijrijder het paard 2x per week rijdt, kun je niet écht trainen. Tenzij, zoals ik zei, jullie beiden elkaar heel goed aanvullen.

Iets duidelijker zo?

Maar mensen zullen vast weer andere prioriteiten hebben hoor. Gewoon proberen!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:56

Sheran schreef:
Ik bedoel dat je vaak die voorzieningen gebruikt als je wil trainen met je paard om verder te komen. Of als je wedstrijden wil rijden :). Als je als bijrijder het paard 2x per week rijdt, kun je niet écht trainen. Tenzij, zoals ik zei, jullie beiden elkaar heel goed aanvullen.

Iets duidelijker zo?

Maar mensen zullen vast weer andere prioriteiten hebben hoor. Gewoon proberen!

Aha zo bedoel je, ja duidelijk.
Tja ik ben van mening dat je met 2 keer per week best ergens kan komen, maar ik zal sowieso op zoek gaan naar een ruiter die zo veel mogelijk hetzelfde rijdt als ik, anders krijg je daar moeilijkheden ben ik van mening :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:31

Liekec ik vind 80 aan de hoge kant voor 2 keer per week. Dat is 10 euro per keer. Maar ken genoeg die het vragen. Mijn bijrijder betaald 30 per maand voor 2 keer per week rijden, en heeft les op mn paard wat ze zelf betalen. hoeft niks te doen aan klusjes. Verder heb je een leuk aanbod, maar zou het persoonlijk niet duurder dan 60 maken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:00

Ik vind het niet reëel in stallingskosten naar de bijrijder door te rekenen als jij de bijrijder nodig hebt om je paard de juiste zorg en aandacht te geven.

Jij hebt als eigenaar voor een dure luxe stalling gekozen, de bijrijder niet. Bovendien vind ik dat in het geval dat je zelf te weinig tijd hebt, de bijrijder jou een gunst verleent ipv andersom.

Ik heb een heel fijne bijrijdster voor mijn ouwetje en die mag van mij niet betalen. Ik verleen geen dienst, ik zie het als een win-win-win situatie. Ik blij, bijrijdster blij en mijn pony helemaal blij.
Mijn jonkie ben ik nog niet toe om te delen, dus daar heb ik niemand voor. Zou zo langzamerhand wel lekker vinden om op de dagen dat mijn ouwe door de bijrijdster gedaan wordt, ook iemand voor de jonge te hebben. Dan heb ik 2 dagen per week 'paardvrij'.
Maar weet nog niet zo goed wat ik precies van een bijrijder voor hem zou verwachten. Dus voorlopig voor hem nog maar geen bijrijder en regel onderling wat met stalgenoten als ik eens weg ben.

Lees hier mee om ervaringen van anderen te lezen, voor als ik straks toch een bijrijdster nodig denk te hebben voor m'n jonkie.
Maar betalen, nee, dat ga ik een bijrijder in geen geval laten doen.
Die pony's zijn mijn hobby, mijn eigendom en dus ook mijn verantwoordelijkheid. Ik verleen geen dienst maar hooguit (over en weer) een gunst. Als het niet (meer) voelt als gunst over en weer dan zijn bijrijder en ik geen match.

Met het jonkie zou ik wel willen dat er gelest wordt op eigen kosten, dat heb ik in de jongere jaren op m'n ouwetje ook laten doen. Maar daar word je zelf ook beter van, dus vind ik wel logisch om op eigen kosten te doen.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 22-09-16 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:00

Als bijrijder heb je niet dezelfde rechten als de eigenaar. Dat maakt dat ik vind dat je niet de kosten voor het paard naar rato kunt verdelen.
Immers maakt de eigenaar alle beslissingen over het paard, over wat een bijrijder wel en niet mag enz.
Als he naar rato wil doorrekenen, dan moeten er imo ook dezelfde rechten aan verbonden zitten.

Ik heb vroeger nooit van mijn bijrijder een bijdrage gevraagd en stond ook op een luxe all-in prive stal. Enige voorwaarde was dat ze les zou nemen op haar kosten, minimaal 2x per week zou rijden en netjes om zou gaan met mijn spullen.

Ik was daarmee geholpen en dat was voor mij meer dan genoeg bijdrage.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:58

Welke kosten je kan bereken hangt vooral af van je eisen en de groep die een verzorg/bijrijpaard zoekt.

Ik vind 80,- wel veel, maar dat kan per lokatie erg verschillen en dus animo voor zijn.
Echter ruiters die aardig kunnen sturen, zijn zeldzamer en vaak krijgen zij een gratis paard aangeboden...

De eigenaar maakt idd de keuzes, maarheeft ook de risico's en eigen vermogen ingelegd.
Dus de kosten 50% verdelen is toch al niet mogelijk.
De stal kosten berekenen bij een makkelijk paard vind ik niet gek. Eigenaar krijgt de extra vaste kosten van hoefsmid en dierenarts erook nog bij. Daarbij ook het tuig, dat soms vervangen moet worden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:04

Daphara, daarom heb ik het ook niet naar rato berekend, ik zit er zelfs nog ruim onder :) maar ik snap wat je bedoelt.
En Marije, de juiste zorg krijgt hij sowieso en een dag stilstaan per week krijgt hij ook niks van, dus in dat opzicht doe ik het niet zodat hij de juiste aandacht krijgt. Ik doe het omdat ik andere mensen dat plezier ook gun, niet omdat het per se nodig is. Daarom vind ik het in mijn opzicht wel een dienst, en vind ik dan ook dat daar voor betaalt mag worden :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:25

Ik betaal 80 voor 3 dagen, vind ik best flink eigenlijk..

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:54

80 euro voor 2 dagen in de week? Geen haar op mijn hoofd die daar überhaupt over na zou denken.

Dat is 40 euro voor 1 dag, doe dat x 7(week) is €280,-

Voor mijn eigen paard ben ik maar 150 euro per maand kwijt, waar ik dus iedere dag ben.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:09

daisssx schreef:
80 euro voor 2 dagen in de week? Geen haar op mijn hoofd die daar überhaupt over na zou denken.

Voor mijn eigen paard ben ik maar 150 euro per maand kwijt, waar ik dus iedere dag ben.

Ik denk dat ze €80 per maand voor 2x per week rijden bedoeld.
Dat is over een jaar 104x rijden voor €9,20 per keer

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:10

daisssx schreef:

2 dagen in de week, 4 weken per maand ;)
Nog even een edit: ik denk dat het ook aan de regio ligt waar je in woont. Hier is grond namelijk heel duur dus betaalt iedereen meer aan paarden. Heb wel eens gehoord dat je in Friesland etc voor 150 makkelijk je paard kan stallen :o
Laatst bijgewerkt door ElSea op 22-09-16 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:12

Daphara schreef:
daisssx schreef:

Ik denk dat ze €80 per maand voor 2x per week rijden bedoeld.
Dat is over een jaar 104x rijden voor €9,20 per keer

Ja 80 euro per maand voor 2x per week rijden. Dat snap ik.

Maar als je het om rekent naar 7 dagen per week, is 280 euro per maand.

Voor iets meer dan de helft, kan ik mijn eigen paard onderhouden en dus zo vaak rijden als ik wil.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:13

Dat bedoel ik, zie mijn edit. Hier in de omgeving kan je voor 250 op z'n goedkoopst staan maat dat is dan wel zonder binnenbak en met zelf mesten. Ik betaal nu 350 per maand.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:15

liekec schreef:
Dat bedoel ik, zie mijn edit. Hier in de omgeving kan je voor 250 op z'n goedkoopst staan maat dat is dan wel zonder binnenbak en met zelf mesten. Ik betaal nu 350 per maand.

Das onzin. Ik sta voor een fjord met een mini incl binnen en buiten zetten en mesten met een bak voor 250,- ;)

Edit: dat is in soest
Laatst bijgewerkt door Amigo_stan op 22-09-16 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:16

Het zal best aan de omgeving liggen, maar ik vind het echt héél veel geld.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:17

daisssx schreef:
[

Zo bedoel je dat, ja ik zag het ook als na rato omrekenen van de stallingskosten en vind dat niet reëel tenzij de bijrijder dezelfde rechten heeft als de eigenaar op de dagen dat zij rijdt.

Maar goed, volgens mij ligt het ook aan de regio hoeveel vol pension kost en hoeveel geschikte bijrijpaarden er zijn.