Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:26

Eloya schreef:
Ik zoek nu juist een plekje om te mennen. Maar veel zijn er ver weg van Raalte...

Jammer... die van mij staat 50 minuten bij jou vandaan

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:37

Vanavond kennis gemaakt bij een paardenfokkerij en kleinschalige handelsstad hier in de buurt en ik mag woensdag terug komen om een paar paarden proef te rijden.
Ik krijg als het goed gaat 1 of 2 paarden toegewezen (die afhankelijk van leeftijd, trainingsniveau en eventuele dracht enz. Een enkele tot een paar keer per week kort of lang gereden moeten worden) en er wordt dan gevraagd om ook af en toe wat van de andere paarden beweging te geven.

Geen kosten of verplichte werkzaamheden er omheen aan verbonden. Starten met de paarden zouden ze prettig vinden, maar is niet verplicht.
Als het goed klikt daar dan mag ik daar ook prive les nemen van mijn huidige instructeur, die mij erg goed bevalt.

Het is een mooie regeling, wat verschillende paarden rijden en meer gevoel krijgen voor wat ik zelf zoek in een eigen paard voor de toekomst. Maar wel pittig voor 4 dagen per week, dus meteen een goede test of ik de tijd vrij kan maken die nodig is voor een eigen paard. 2 buitenbakken en een springweide, en als toetje nog een overdekte rijhal, dus dat is met de komende winter wel weer lekker!

Duimen jullie mee?
Laatst bijgewerkt door Daphara op 19-09-16 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mcjv

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:43

Ik duim met je mee!

Ik ben eindelijk voorzien!! Zon leuke meid. Het klikt ohz zo goed. Helemaal blij :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:49

mcjv schreef:
Ik duim met je mee!

Ik ben eindelijk voorzien!! Zon leuke meid. Het klikt ohz zo goed. Helemaal blij :D

Gefeliciteerd!!!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:04

Dankjewel!! Ze heeft er vandaag voor het eerst op gereden en ze reed er zo mee weg. Ongelofelijk trots dat ik was op mijn knappe paardje. <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:14

mcjv schreef:
Dankjewel!! Ze heeft er vandaag voor het eerst op gereden en ze reed er zo mee weg. Ongelofelijk trots dat ik was op mijn knappe paardje. <3

Heerlijk toch als het zo goed klikt!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:56

Fijne berichten!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:10

Ik mag me hier helaas ook melden. Na 3 jaar is mijn bijrijdster gestopt en ben ik op zoek naar een nieuwe. Echt nodig is het niet, maar het is wel fijn om 1 of 2 dagen niet te hoeven.
Mijn haflinger verhuist eind oktober naar een volpensionstalling en daarom heb ik besloten een bijdrage van € 50,- te vragen. Voor het eerst. Van de week had ik al een advertentie op Bokt gezet en vanmiddag ook op MP en FB. Ik had vanavond al meteen 3 reacties, dus maar eens goed over denken hoe en wat. Daar had ik eigenlijk niet op gerekend :=

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:30

Fijn Daphara! Heerlijk, die binnenbak, en een privestal dus waarschijnlijk geen gedoe met manegelessen en zo!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 06:59

Nadat de zoektocht naar een bijrijder niet echt goed ging ben ik nu opzoek naar een verzorgster. Paard is best eenkennig dus het is best lastig iemand te vinden.
Denken jullie dat mijn advertentie zo goed en duidelijk genoeg is?
http://www.bokt.nl/markt/ad/423276/verz ... grote-ruin

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:16

Nou, ik vind niet echt aantrekkelijk. (Zacht uitgedrukt)
Je mag dus niet rijden. Je moet mesten en nog Longeer les nemen.....

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:54

Zo erg is mesten toch niet? :=
Les nemen is geen pre, zal dat er even bijzetten. Ik zou het alleen leuk vinden als iemand het ook leuk vind om daar iets meer van te leren.

Rijden gaat met hem niet met "vreemde" heb het 3x geprobeerd met bijrijders en dat gaat niet. Hij gaat klieren, geen bokken of steigeren maar gewoon rennen en schikken. Als ik er bij ben gaat het goed, maar zodra ze alleen aan de gang gaan gaat het fout. Vandaar de beslissing om een verzorgster te zoeken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:00

Duidelijke advertentie hoor. Degene die niet willen rijden zijn wel lastiger te vinden maar is hier toch ook gelukt. De ene is geen 18+ maar heeft een moeder die ook van paarden houdt.

Wat misschien nog een idee is, is alleen soms laten rijden waar je bij bent (maakt het aantrekkelijker) en wie weet dat het op langere termijn als ze echt een band op heeft gebouwd dat rijden toch ook lukt. Ik had hier qua rijden soortgelijk probleem met mijn draver. In begin veel begeleiding gegeven en Gaat nu al ruim een jaar heel fijn met m'n bijrijdster.
Andere paardje wil meisje zelf veel liever tutten en verzorgen en dat vindt het betreffende paard heerlijk, dus ideaal. En ja daar horen klusjes als voeren en mesten in mijn ogen gewoon bij.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:32

minouesmee schreef:
Zo erg is mesten toch niet? :=
Les nemen is geen pre, zal dat er even bijzetten. Ik zou het alleen leuk vinden als iemand het ook leuk vind om daar iets meer van te leren.

Rijden gaat met hem niet met "vreemde" heb het 3x geprobeerd met bijrijders en dat gaat niet. Hij gaat klieren, geen bokken of steigeren maar gewoon rennen en schikken. Als ik er bij ben gaat het goed, maar zodra ze alleen aan de gang gaan gaat het fout. Vandaar de beslissing om een verzorgster te zoeken.

Juist wel een pre, maar geen verplichting, bedoel je dan?

Dat er niemand anders op kan rijden prima, dat snap ik.
Echter lijkt het er door het uitmesten, er meer op dat je "personeel" zoekt.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:47

Dat is wel een idee van het rijden, ik kan zelf eigenlijk gewoon 7 dagen per week alleen af en toe als ik wat langer werk heb ik iets minder tijd.
Dus dan kan ik er wel bij zijn als iemand af en toe een wil rijden.

Ik snap niet waarom mesten zo erg is? Hij staat op vlas dus je hoeft alleen wat drollen te wippen. Voer klaar zetten is schep biks in een bakje doen en voor de stal neerzetten.

Ik weet niet hoe ik het leuker kan maken?
We gaan vaak op pad naar oefenspringen en etc, dan mag diegene mee als hij/zij het leuk vind maar veder kan ik niet zo veel bedenken.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:06

Ik denk dat er tegenwoordig nog maar weinig mensen zijn die alleen maar willen verzorgen en niet rijden.

Wat vinden jullie van mijn advertentie? Staat in onderschrift

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:25

Dat mesten is het probleem ook niet denk ik. Maar denk wel dat het lastig wordt omdat je iemand zoekt boven de 18. Voor mij is rijden ook niet nr 1 maar helemaal niet kunnen rijden zou ik ook niet voor kiezen.
Ik weet niet wat het verdere aanbod is in je regio. Ik hoop in ieder geval dat je wel iemand kan vinden.

daisssx leuke advertentie. Ziet er goed uit. Hopelijk vind je een ervaren menner in je omgeving. Dat is ook een hele uitdaging volgens mij.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:34

Ja het is best lastig alleen de stal waar hij staat ligt best afgelegen en in de winter daar iemand jonger dan 18 laten fietsen vind ik niet zo'n goed plan. Of er moet een ouder mee gaan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:08

Ik zou zo iets misschien nog wel doen als verzorgster, afhankelijk van de kosten van het lessen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:21

minouesmee schreef:
Dat is wel een idee van het rijden, ik kan zelf eigenlijk gewoon 7 dagen per week alleen af en toe als ik wat langer werk heb ik iets minder tijd.
Dus dan kan ik er wel bij zijn als iemand af en toe een wil rijden.

Ik snap niet waarom mesten zo erg is? Hij staat op vlas dus je hoeft alleen wat drollen te wippen. Voer klaar zetten is schep biks in een bakje doen en voor de stal neerzetten.

Ik weet niet hoe ik het leuker kan maken?
We gaan vaak op pad naar oefenspringen en etc, dan mag diegene mee als hij/zij het leuk vind maar veder kan ik niet zo veel bedenken.

mesten is niet zo erg... maar voor de rest bied je niet zoveel. Daardoor lijkt het er meer op dat je personeel nodig hebt op de dagen dat je niet kan.

Als je zelf wel elke dag kan, zou ik die klusjes zelf doen en hopen dat iemand wel wat tijd wil besteden aan je paard.
Mocht je iemand vinden,zal die als het al een poosje lekker gaat, best wel ff de drollen uit de boks willen halen enzo.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:28

Dat snap ik alleen dan doe ik liever mijn paard zelf. Als ik toch naar stal ga. :P Daarom heb ik ook er in gezet rustig opzoek. Zolang ik alle dagen zelf kan is het geen probleem, maar mocht ik een dag niet kunnen of op vakantie zijn dan is het wel handig als iemand naar hem toe kan die hem ook vaker heeft verzorgd.

Ik kan niet veel meer bieden, ik zou niet weten wat? :') Rijden gaat gewoon niet.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:31

Helaas, het nieuwe meisje gaat toch niet door. Heeft naast haar deeltijdtudie nu fulltime baan aangeboden gekregen waardoor ze het toch niet red. Heb gelukkig een super lieve stalgenoot, maar toch maar weer verder zoeken...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:39

[quote="minobedoeld]Dat snap ik alleen dan doe ik liever mijn paard zelf. Als ik toch naar stal ga. :P Daarom heb ik ook er in gezet rustig opzoek. Zolang ik alle dagen zelf kan is het geen probleem, maar mocht ik een dag niet kunnen of op vakantie zijn dan is het wel handig als iemand naar hem toe kan die hem ook vaker heeft verzorgd.

Ik kan niet veel meer bieden, ik zou niet weten wat? :') Rijden gaat gewoon niet.[/quote]

Dus heb je "personeel" nodig...
Niet banketstaaf bedoeld, maar zo komt het echt over.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:29

^Precies dat ja. Ik heb dit zo'n half jaar voor iemand gedaan (onbedoeld, er werd rijden beloofd maar helaas) en je bent dan in principe gewoon een gratis stalhulp.
Rijden is echt niet het belangrijkste! Maar iets terug voor de moeite wel, dus of eens in de zoveel tijd een (longeer/rij)les, of een vergoeding, verzin maar wat. Ik heb zelf veel mogen longeren/grondwerken met het verzorgpaard, zodra duidelijk was na een hele tijd dat ik niet mocht rijden. Dat zou je advertentie misschien al aantrekkelijker maken.
Maar iemand vinden die gratis je paard wilt verzorgen zonder er ook maar iets voor terug te krijgen is vrij lastig.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:15

Misschien kun je aanbieden dat jij de longeerles betaald. Dat zou iets terug zijn voor de moeite die ze doen.