Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:25

die laatste dat is het hem denk ik!

een goeie match vinden!

mijn bijrijdster mag komen wanneer ze wilt ( mag er niet alleen mee het terein af maar samen na buiten prima ) hoeft niet te betalen maar moet wel de wei mesten 1x in de week!
ze moet alleen wel in haar achter hoofd houden dat het MIJN paard is en ik zelf ook wil rijden

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:31

innd een goeie match..daarnaast ben ik er achter dat respect het woord is. bij alles.. maar ook zeker bij het bijrijden. respect voor de eigenaar en paard. gewoon geen vreemde dingen doen.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:37

Wat voor mij dingen zijn om een verzorgster vaarwel te zeggen:
* als ze het aflaten weten als het slecht weer is,
* als ik constant op het laatste moment pas te horen krijg wanneer iemand kan (dan wil je niet graag genoeg en wil graag weten waar ik aan toe ben en niet hoeven te smeken of ze willen komen),
* eerst zeggen dat je lessen wilt volgen en het gewoon niet doen vanaf het begin,
* mijn haflinger zinloos slaan enz.
* constant afzeggen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:47

ik vind het als bijrijder dus erg irritant als ik steeds moet afspreken om te komen.
ik wil wanneer ik kan en soms komt er wat tussen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:52

Heb niks te klagen over mijn bijrijdster overigens.

Rijd zelf niet zoveel(soms...nog steeds niet zo dapper)en zij rijdt graag.
Ze gaat ook gewoon met hem aan de gang,binnenbak,buitenritjes,zonder zadel...alles wat ik niet durf,hahaha.
Ze komt altijd netjes,enige is dat ze soms niet zo goed communiceert dus(ik ben altijd zo benieuwd wat ze gedaan heeft,hoe het ging,enzovoorts...).
Ga dus een schriftje op stal leggen,kan ze daarin schrijven.
En die les,tsja...moeten we het nog eens over hebben. Ze hebben net een huis gekocht,kindje,studie, ze is heel druk en ik snap wel dat geld even moeilijk is...dus hoop dat ze binnenkort wel wil lessen.
Verder hoeft ze niets te betalen.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:48

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:28

Joltsje schreef:
ik vind het als bijrijder dus erg irritant als ik steeds moet afspreken om te komen.
ik wil wanneer ik kan en soms komt er wat tussen..

Scheelt dat jij bij iemand verzorgt die zelf niet rijdt en dan maakt het ook niet uit hoe je het doet met indelen van beweging geven en een dag vrij voor een paard doet.
Bij mij zullen er wel afspraken gemaakt moeten worden aangezien ik zelf ook graag wat met mijn eigen paard doe ;) .
Zou niet zo handig zijn als ik wil rijden en mijn verzorgster is elke keer al geweest }:0 .

Verzorgster die zou komen kennismaken had helaas zaterdag afgezegd en is verzet naar zaterdag daarna.
Geeft mij alweer een slecht voorgevoel aangezien het niet zulk lekker weer was en het pas die zaterdagochtend afgezegd werd.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:42

Ik heb het zoeken even Opgegeven. Binnenkort zijn ook mijn schoolexamens en ik heb soms nogal moeite om ergens toe te zetten met dit weer. Ik heb besloten weer te zoeken als ik mijn scooter heb en mijn examens achter de rug zijn. Heel flauw eigenlijk want ik had er bijna een.. Moest het zelf afzeggen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:31

Anoniem schreef:
wat zijn voor jullie redenen om een bijrijdster vaarwel te zeggen?
(behalve uiteraard liegen,stelen,dat soort zaken).

en wat vinden jullie ervan als een bijrijder wel les wil,maar er geen geld voor heeft(en dus niet lest)terwijl je dit vraagt?
en slecht communiceert?

Echt niet klikken met het paard en dat met hulp ook niet voor elkaar krijgen op zo'n manier dat het voor beiden leuk is
Niet houden aan afspraken/er de kantjes van aflopen
Heel vaak afbellen zodat je er geen/onvoldoende hulp aan hebt en beter iemand anders kunt zoeken...

Ik moet ze kunnen vertrouwen met de paarden hier aan huis. Als dat niet kan, dan gaat het vroeger of later mis.

Pony_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:06

Ik zoek nu al heel lang!!
Niks te vinden.
Maar echt mensen die het af laten weten bij regen?!
Als verzorgster vind ik dat je deze dingen moet doen:

Komen waarneer je hebt afgesproken
De stal uitmesten (jij mag immers die pony verzorgen)
Ook bij regen komen (je bent niet van suiker)

Gewoon de minder leuke taakjes ook doen en je afspraken nakomen. :D
Dus als ik wat vind dan kom ik mijn afspraken na!
Maar nog steeds niks ;(

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:27

Waar en wat zoek je dan

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:35

Pony_tje schreef:
Ik zoek nu al heel lang!!
Niks te vinden.
Maar echt mensen die het af laten weten bij regen?!
Als verzorgster vind ik dat je deze dingen moet doen:

Komen waarneer je hebt afgesproken
De stal uitmesten (jij mag immers die pony verzorgen)
Ook bij regen komen (je bent niet van suiker)

Gewoon de minder leuke taakjes ook doen en je afspraken nakomen. :D
Dus als ik wat vind dan kom ik mijn afspraken na!
Maar nog steeds niks ;(

ik denk dat t uitmesten afhangt van wat je afspreekt met eigenaar :+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:38

Ik als bijrijder meldt zich hier aan! Ik zoek nog een leuk paard om te rijden in de buurt van Almelo (0546) het liefst een paard waar ik ook wedstrijden mee kan starten. Mocht iemand iets weten, mijn inbox staat altijd open!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:55

ik heb ondertussen alweer een super leuke haflinger en een shet en nog een kleine pony gevonden, het is 5 min lopen, betaal 15 euro per maand (dat is eigenlijk alleen voor de lessen :) ) en het grappigste is dat hun het meer over rijden hebben dan ik zelf XD ( maar ben er nog maar 2x geweest dus misschien verandert dat nog)

even over dat afspraken nakomen en communicatie
bij m'n allereerste verzorgpony's kwammen (zusje en ik) elke dag (en dan ook elke dag) maar soms kwamen we daar en konden we weer naar huis omdat de pony's foeties en kregen we de volgende dag te horen dat ze met ze kar weg waren of naar de hoefsmit, enz. waren.

en mijn zusje zoekt ook nog steeds een verzorgpony en die heeft nu al twee keer gehad dat ze een afspraak had om te kijken en de eigennaar was niet thuis....

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:54

Wat leuk hiphorse!! Wel jammer voor je zusje...

Ik ga donderdag uit pure wanhoop maar eens bij de manege hier lessen...

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:53

Mijn advertentie trekt nu niet bepaald heel veel mensen aan, helaas woon ik ook echt in een heel klein boeren gat waar niemand ooit van gehoord heeft maar toch:P
Wel een leuke pb'tje gekregen van een bokker dat er iemand hier in de buurt is waarvan de bijrijdster is gestopt, dus ik dacht net dan bel ik is eventjes..

Vind ik al doodeng, bellen met mensen die ik niet ken, althans wel als ik niet zeker weet of ze ook echt daadwerkelijk op zoek zijn.

Wil ik net gaan bellen, eindelijk mezelf zover gekregen. Wordt er niet opgenomen :+

Ben ik nu echt zo'n aansteller met dit soort dingen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 17:56

diam0nd schreef:
Mijn advertentie trekt nu niet bepaald heel veel mensen aan, helaas woon ik ook echt in een heel klein boeren gat waar niemand ooit van gehoord heeft maar toch:P
Wel een leuke pb'tje gekregen van een bokker dat er iemand hier in de buurt is waarvan de bijrijdster is gestopt, dus ik dacht net dan bel ik is eventjes..

Vind ik al doodeng, bellen met mensen die ik niet ken, althans wel als ik niet zeker weet of ze ook echt daadwerkelijk op zoek zijn.

Wil ik net gaan bellen, eindelijk mezelf zover gekregen. Wordt er niet opgenomen :+

Ik haat bellen ook altijd, maakt niet uit naar wie. :')

Succes!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:56

gewoon bellen en zeggen ze nee dan is het weet ik voldoende fijne dag nog! kort en bondig en als ze wel willen een afspraak maken voor in life :D

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:05

diam0nd schreef:

Ik vind bellen ook altijd spannend.
Weet je niet waar ze wonen dan kan je toch ook gewoon even langs gaan?
Zou het vanavond anders nog even proberen. En inderdaad nee heb je en ja kan je krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:20

Natasja22 schreef:
diam0nd schreef:

Ik vind bellen ook altijd spannend.
Weet je niet waar ze wonen dan kan je toch ook gewoon even langs gaan?
Zou het vanavond anders nog even proberen. En inderdaad nee heb je en ja kan je krijgen.

Langs gaan vind ik dan weer ramsalig...
Bellen trouwens ook.. :+

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:41

@o0eefje0o, ik weet het allemaal met mijn verstand dat ik me druk maak om niets, het is ook nog eens jammer van mijn tijd.. maarja he..

@natasja22, ik heb een flauw vermoeden waar ze ongeveer wonen, maar langsgaan nou dat is helemaal niet te doen voor mij.

Als een eigenaar van een paard zelf een advertentie heeft geplaatst, dan durf ik dus wel zonder enige moeite te bellen. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik niet voor schut sta. Is echt een gevoels kwestie denk ik.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:52

snap je ook wel hoor :D moet eerlijk bekennen heb het ook heel lang gehad totdat ik om elke scheet voor men baas moest gaan bellen!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:55

Ja ik heb het ook heel erg lang gehad en ook nog veel erger, zoals dit gebeurd nog maar zelden.
Instanties enz en onbekenden geen probleem maar dit soort situaties dan weer wel.

Fijne manier om er zo vanaf te komen dan, altijd maar moeten bellen haha!

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:58

ik kan juist helemaal geen verzorg paard vinden, en meer dan 15km wil ik ook niet fietsen ,, want dan ben ik er net en kan ik al weer weggaan om terug te fietsen,,
is natuurlijk niet handig

maar ligt denk ik een beetje aan de omgeving,,, en ja meestal 18+ ,, en dat ben ik niet,,

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:37

Dat lijkt me ook niet meer als logisch, als er iemand is die dat vol kan houden en dan bedoel ik op regelmatige basis (een aantal keren per week) dan vind ik dit erg knap hoor!

Ja 18+ lees je vaak in advertenties, enerzijds kan ik me daar wel in vinden.
Anderzijds er zijn zat ruiters/amazones onder de 18 die een groter verantwoordelijkheidsgevoel hebben.