Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:58

Klopt [***] :D Lees altijd mee maar plaats bijna nooit wat :o
Tijd geleden ook een oproep gedaan maar helaas geen reactie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:05

Haha, moet je wel doen hoor, het kan er best leuk zijn :Y)
Alleen daar heb je nog minder kans op succes denk ik .. meeste mensen die daar zitten hebben ofwel eigen paarden, of zijn al voorzien qua verzorgpaard. Zelden dat mensen zich aanmelden terwijl ze niks kunnen doen met een "eigen" paard...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:10

Dahlia schreef:
Babootje schreef:
Je doet je paard zelf 7 dagen in de week. Maar je vraagt een bijrijder voor 2 dagen per week tegen een bijdrage? Je bovengenoemde situatie klinkt toch anders dan je advertentie of je moet 2 dagen per week ziek zijn :+

Hoezo klinkt dat anders dan in de advertentie? Ik snap echt niet waar jij je mee bemoeit :+
Misschien wat beter lezen...
Het is een kleine bijdrage, geen belachelijk bedrag van boven de 100 euro ofzo.. Moet het dan allemaal maar gratis? Voor niets gaat de zon op toch.. ? ;)

Dit vind ik nog het grappigste:

Babootje schreef:
Ben ook op zoek naar bijrijd(st)er voor een paar dagen per week. En ik vraag een flinke bijdrage om een aantal redenen:
- geen behoefte aan penny's. Alleen aan serieuze gegadigden.
- ik sta op een stal met alle nodige faciliteiten, kosten ca. 400 per maand. Er hoeven dus geen klussen te worden gedaan, alleen rijden.
- de pony is M1+ en changementjes zitten er ook al op. Dat betekent dat de pony ook een goede leermeester is en dat is ook wel wat waard.
- de bijdrage is principieel. Er zijn er zat die het gratis willen doen, maarre.... voor niks gaat alleen de zon op,

Dus ja, waarom heb jij een eigen paard/pony als je het toch niet helemaal zelf wilt doen? En blijkbaar nog een flinke bijdrage vragen ook..

Puur voor het geld. Daar ben ik eerlijk in. Ik heb het jarenlang prima kunnen betalen, maar omstandigheden kunnen veranderen. Als gevolg van de crisis is mijn inkomen gehalveerd en dat van mijn man ook. Dus is de keuze nu, een bijrijder of paard verkopen. Kies ik toch eerst te proberen een bijrijder te vinden, zodat ik mijn vriendje kan houden. Misschien redden we het tot het weideseizoen en kan ik hem op de wei zetten; daarna zien we wel verder.
In het verleden wel eens bijrijders gehad, maar dat is me niet goed bekomen. Een enkeling daargelaten, dragen ze toch niet echt bij aan de scholing van je paard.

Helaas vind je moeilijk iemand die de kwaliteit en mogelijkheden van een partnerschap op waarde weten te schatten. Het rijden op een paard waar je wat van kunt leren, mogelijkheid om wedstrijd te rijden is best wat waard. De "last" die je van een bijrijder hebt (doordat je paard minder aan de hulpen komt te staan) en concessies die je moet doen (het "delen" van je paard, de risico's die je neemt (als eerder omschreven) heb ik niet over voor een kleine bijdrage. (Naast het feit dat een kleine bijdrage voor mij geen zoden aan de dijk zet) Ik heb een keer een half jaar met een paard moeten stappen (peesblessure) door een leuke actie van een bijrijder. Dus ja een flink bedrag en anders maar niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:18

Zoek dat is knap balen, jij moet dus ook vanwege je gezondheid iemand erbij hebben voor extra rust. Ik ook maar het wil niet lukken. Voor alsnog steeds geen reactie op mails, pb of bellen. Zelfs de zorgboerderij laat niets meer van zich horen. Ik wacht daarvan op bericht van een vergadering. Maar of die er ooit komt, na de laatste snibbige reactie aan de telefoon bel ik ook niet meer :n . Ik moest na 3 weken geen bericht terugbellen. Doe ik dat is de dame erg snibbig dat ik niet had mogen bellen maar moest afwachten. :evaw: graag of niet dus.

Nu moeten ze het dus minstens 1 maar vaker 2 dagen zonder aandacht doen en onze tinker daardoor ook zonder medicatie. Ze redden zich wel met eten en water, er is toezicht en hooi en water worden bijgehouden en gecontroleerd. Maar toch het voelt niet goed, maar ik red het gewoon weg niet om vaker te gaan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:11

Vervelend hè als je zelf alles wil doen maar dit vanwege je gezondheid niet lukt :o en dan kan je nog niemand vinden ook :(
Ik weet hoe het voelt niet naar je paard kunnen gaan maar als het echt niet gaat is het niet anders en ze hebben eten! en dat ze bij de zorgboerderij zou snibbig zijn zou ik ook al geen trek meer hebben om terug te bellen....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:28

Babootje schreef:
Helaas vind je moeilijk iemand die de kwaliteit en mogelijkheden van een partnerschap op waarde weten te schatten. Het rijden op een paard waar je wat van kunt leren, mogelijkheid om wedstrijd te rijden is best wat waard. De "last" die je van een bijrijder hebt (doordat je paard minder aan de hulpen komt te staan) en concessies die je moet doen (het "delen" van je paard, de risico's die je neemt (als eerder omschreven) heb ik niet over voor een kleine bijdrage. (Naast het feit dat een kleine bijdrage voor mij geen zoden aan de dijk zet) Ik heb een keer een half jaar met een paard moeten stappen (peesblessure) door een leuke actie van een bijrijder. Dus ja een flink bedrag en anders maar niet.

Als ik het heel kort door de bocht lees, zeg jij in dit stukje dat jouw paard door een bijrijder minder aan de hulpen komt te staan en dat je daarom een hoger bedrag vraagt als 'compensatie' van het 'verzieken' van jouw paard :D Je zult het vast niet zo bedoelen, maar je kunt het ook omdraaien: jij wilt dat jouw paard goed aan de hulpen blijft staan (igg net zo goed als dat hij bij jou is), vraag dan een lagere bijdrage per maand aan een bijrijder, maar geef wel aan dat er les moet worden genomen en dat de kosten voor eigen rekening zijn (als je het slim doet laat je je bijrijder bij dezelfde instructeur/instructrice lessen zodat je op dezelfde manier les krijgt) Op die manier vang jij 2 vliegen in 1klap: je paard wordt op dezelfde manier getraind als door jou (en natuurlijk rijdt iedereen anders, maar igg volgens dezelfde principes en onder begeleiding van dezelfde persoon die weet wat jij doet en hoe jij hem rijdt) én jij een probleem minder omdat jouw bijrijder jouw kosten voor een gedeelte dekt.

En niet alle 'goedkope' bijrijders zorgen ervoor dat jouw paard een peesblessure oploopt. Paris Hilton is ook x miljoen waard en doet ook de domste dingen. Gevoel voor paardrijden en verantwoordelijkheidsgevoel over de spullen/paard van een ander zit hem niet in het geld wat ze jou maandelijks betalen, maar in de persoon en de ervaringen die ze hebben opgedaan.
Laatst bijgewerkt door elady op 26-02-13 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:33

Als je een goede bijrijdster wil hebben, kun je beter geen bijdrage vragen, dan heb je iig meer keuze (mijn geweldige gedachtegang...) en als je echt een goede ruiter wil, dan moet je er zelf voor gaan betalen :) (Of heel veel geluk hebben dat je er 1 tegenkomt..)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:44

De eerste "goede" bijrijder (dus iemand die je paard op zijn minst niet "van je af" rijdt) moet ik nog tegenkomen. Niet rot bedoeld, maar dat is de praktijk. De meesten hier die aardig rijden hebben een eigen paard; de bijrijders die zich melden zijn in het algemeen van "manegekwaliteit" (van goede wil hoor, overigens) maar moeten hun paardenervaring nog opdoen. Je zult als eigenaar dan toch moeten accepteren dat je paard daar niet beter van wordt, eerder minder. Dat is in mijn ogen dus een concessie.
Vanuit mijn eigen ervaring begint het paardrijden (en dus niet het rondhobbelen) pas als je veel kunt rijden, lessen, etc. Je moet meters maken, wil je een goed ruitergevoel kunnen ontwikkelen. Les nemen is daarvoor onontbeerlijk, maar bijrijders moeten dat ook zien als een investering in zichzelf. En natuurlijk zijn die kosten voor eigen rekening. Verder lever ik 2 (rij)dagen in; dat is concessie nr. 2, van de 6 beschikbare (rij) dagen (1 dag is onbelast werk). Onderstaand zet ik de kosten eigen paard maar even op een rijtje.

- Kosten stalling 400
- Kosten inentingen 120 (2 x per jaar)
- Kosten verzekering 33 per maand (400 pj).
- Kosten wormenkuren 1 x per 2 a 3 maanden = 8 per maand
- kosten muesli 30 p/m
- Gebruik hanarchement (dressuurzadel 2200, springzadel 1200, hoofdstel etc.)
- Kosten hoefsmid 80 1 x per 8 weken (= 40 per maand) hoefverzorging diversen x €
- Kosten allerhande (kwijtgeraakte zwepen, borstels hoevenkrabbers etc etc.)

Directe kosten 637.00 per maand : 24 rijdagen in de maand = 26,54 per dag. x 8 per maand kom je op een bedrag van 212.34.
Dat is veel, dat is waar, maar dat zijn nu eenmaal de bedragen hier. In bovengenoemd rijtje zitten natuurlijk kosten die logisch bij de eigenaar liggen (zoals entingen en verzekering), maar het zijn wel kosten paard. En voor een bijrijder ook wel prettig te weten dat het paard verzekerd is. Wat ik vraag aan bijdrage is alleen een bijdrage in de stalling en hoefsmid, in verhouding tot het aantal dagen dat wordt gereden. En dat is dus nog niet 1/6 van de kosten die het hebben van een paard met zich meebrengen.
Daar tegenover staat dan wel alleen poetsen, rijden, accomodatie met binnenbak, goede uitrijmogelijkheden (strand en park), en een heel erg leuk paard om te rijden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:50

Pfff wat ben jij een hoop geld kwijt per maand :D en ik denk dat je met jou instelling (mensen lezen mee op internet) niet veel reacties gaat krijgen, en als dat wel zo is dan ga ik snel ook maar een "grote" bijdrage vragen...hihihihi :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:29

Ik ben voor mijn paard nog minder kwijt en dan koop ik ook nog regelmatig wat :') Als ik elk kostenpostje ga optellen en dan meeneem.... Tjah... Dan is een manege nog goedkoper! En je hebt ook maneges met fatsoenlijke paarden ;)

Nu wens ik je nog meer succes met iemand vinden... Ik zou iig niet het paard willen verzorgen voor iemand die zo denkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:39

@Babootje, ik kan je eerlijk vertellen. Ik ben op bezoek geweest bij iemand. Was heel gezellig, allemaal leuk en aardig! Bijdrage was veel minder dan dat van jou! Maar toch voelde het ook niet helemaal goed. Als je voor iemand dr paard zorgt waarbij het om het geld gaat, en niet om het paard. Tja, ben je dan eigenlijk wel een paard waard? Als je je paard voor je plezier houd, maar het niet kwa kosten wil dekken/iemand zoekt voor het welzijn van je paard.

Ik zeg niet dat jij zo bent, maar zo vind ik het overkomen. En als ik bij jou was langs gekomen had ik het waarschijnlijk niet gedaan. :D

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:44

Sorry Babootje maar ik vind je een beetje denigrerend over een bijrijder praten. Je wilt toch zelf graag geholpen worden? Als je het allemaal maar niks vind waarom ga je dan opzoek naar een bijrijder?
Heel eerlijk gezegd zou ik jouw paard niet willen verzorgen en dat ligt helemaal aan jouw instelling. :=

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:51

Ik ben daar heel truttig in, maar ik vind dat als je een bijdrage vraagt, eigenlijk alleen de kosten kunt "vragen" (en eventueel iets extra's dan..) voor de kosten die je niet hebt zonder bijrijder. Gaat je bijrijder naar een ponyclub --> jij rijdt met de trailer, lessen, wedstrijden etc. En dan eventueel nog een paar euro per dag, maar meer ook echt niet.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:06

Babootje ga dan op een goedkopere stal staan als geen bijrijdster goed genoeg is en je het zelf allemaal niet meer kan betalen. Ik ben voor 2 paarden nog goedkoper uit!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:07

Lianne86 schreef:
Ik ben daar heel truttig in, maar ik vind dat als je een bijdrage vraagt, eigenlijk alleen de kosten kunt "vragen" (en eventueel iets extra's dan..) voor de kosten die je niet hebt zonder bijrijder. Gaat je bijrijder naar een ponyclub --> jij rijdt met de trailer, lessen, wedstrijden etc. En dan eventueel nog een paar euro per dag, maar meer ook echt niet.

Mee eens :))
Je hebt sowieso de kosten, en je bijrijder kan er ook opeens mee stoppen, en wat dan?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:21

JastieHorse schreef:
Babootje ga dan op een goedkopere stal staan als geen bijrijdster goed genoeg is en je het zelf allemaal niet meer kan betalen. Ik ben voor 2 paarden nog goedkoper uit!!!!

Dat was ook mijn eerste ingeving :o
Je betaalt nu 400 per maand en moet nu een bijrijder hebben omdat je niet meer uitkomt met je geld, maar zelfs in de Randstad zijn er stallen voor ten minste 100 euro minder. Dan ben je ook meteen van het probleem af dat je rijdagen moet inleveren en dat je bijrijder het paard alleen maar verpest.. :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:31

Ik vraag ook geen bijdrage maar wil wel dat ze met paard lief op les gaan en idd bij mijn intructrice.
Waarom mijn instructrice?
Zij heeft paard lief voor mij verder ingereden en weet hoe ze in omgang is. En daarbij werkt haar manier van les geven heel goed bij paardlief.
Nu is mijn geval het paard nog redelijk jong (4.5 jaar) en pas sinds augustus onder het zadel en moet nog genoeg bijleren.
Ik zie het ook als een inverstering in de bijrijder zelf dat ze prive les hebben. En omdat ze deze kosten zelf moeten betalen vraag ik geen bijdrage voor het bijrijden, omdat ik er ook profijt van heb als ze mijn paard rijden (omdat ik het zelf gewoon weg amper kan ivm rugklachten, ben ook al 2x geopereerd aan m'n rug).

Eigenlijk zoek jij meer een leaser dan een bijrijder, maar ook dan vind ik de bijdrage aan de hoge kant.
Want voor de bijdrage die jij vraagt kan ik een paard onderhouden per maand.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:33

Een paard volledig 24/7 leasen is bijna even duur hier in de omgeving :S En dan heb je er 1 voor 7 dagen per week...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:35

Deetjeeuh schreef:
Lianne86 schreef:

Mee eens :))
Je hebt sowieso de kosten, en je bijrijder kan er ook opeens mee stoppen, en wat dan?

Afhankelijk zijn van een bijrijder vind ik niet kunnen; dan pas je je stal aan, je andere uitgaven... maar afhankelijk zijn van een bijrijder... Stel bijrijder stopt opeens... OF paard krijgt een blessure; naast die extra kosten, komen er ook nog eens "geen inkomsten" meer binnen... Wat moet je dan? Toch die goedkopere stal? Toch het paard verkopen? Een bijrijder gaat voor een paard waar ze niet op kunnen rijden echt geen 200+ betalen...

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:58

Lianne86 schreef:
Afhankelijk zijn van een bijrijder vind ik niet kunnen; dan pas je je stal aan, je andere uitgaven... maar afhankelijk zijn van een bijrijder... Stel bijrijder stopt opeens... OF paard krijgt een blessure; naast die extra kosten, komen er ook nog eens "geen inkomsten" meer binnen... Wat moet je dan? Toch die goedkopere stal? Toch het paard verkopen? Een bijrijder gaat voor een paard waar ze niet op kunnen rijden echt geen 200+ betalen...

Mee eens! Afhankelijk zijn van een bijrijder om je paard te kunnen houden.. Nee sorry, dan maar prioriteiten stellen.
Ik woon ook in de randstad, ook zat dure stallen.. Maar ach, dan maar geen binnenbak!
En over de crisis hoef je me niks te vertellen, mijn vriend is ook zijn baan verloren.. Huis gekocht etc.
Dan ga ik toch niet iemand zoeken die mijn paard voor een groot deel betaalt?

En hoe je praat over bijrijders.. Wat een onzin. Dus alle eigenaren kunnen goed rijden, alle bijrijders niet?
Ik weet heel zeker dat er bijrijders zijn die heel netjes Z rijden. Maar misschien geen eigen paard kunnen betalen..
En zo'n hoge bijdrage ook niet. Jouw bijdrage, daar kan ik makkelijk mn stalling betalen..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:16

Het is maar even om jullie wakker te schudden dat een bijdrage relatief hoog of niet hoog kan zijn. Een kwestie van vraag en aanbod. Een goedkopere stal is er wel hoor, maar een stal met alleen buitenbak kost hier nog vanaf 325. Veel ervan zijn verder weg (en dus meer kosten om er te komen) of geen beschikking over een fatsoenlijk te rijden bak. Zo zijn ook manegeruiters die hier in de manege lessen ook meer geld kwijt dan op het platteland kan ik je zeggen. Dus als je 120 euro per maand uitgeeft om 1 uurtje per week te kunnen lessen in de manege, waarom zou 120 euro per maand voor 2 rijdagen in de week dan ineens teveel zijn?
Ik kom misschien een beetje "zuur" over maar ik heb genoeg gedoe met bijrijders meegemaakt om het eigenlijk liever helemaal niet meer te willen. Het ergste was een peesblessure omdat bijrijder mn paard had losgegooid na een paar dagen alleen gestapt te hebben wegens koorts zonder deugdelijke beenbescherming. Niemand die mijn eigen risico voor de DA gaat betalen hoor.
Daarnaast van die "ik-heb-er-echt-helemaal-geen-geld-voor" typetjes. En daar was ik echt niet moeilijk mee, want ja als ze goed voor mn paard zorgden was ik best tevreden. Maar vervolgens kwamen ze wel met nieuwe Petries en GPA cap aan. En na een tijdje nieuwe setjes en zo aan te hebben gezien, raak ik best een beetje geirriteerd, kan ik je zeggen.

Loop ik tegen een leuke enthousiaste meid aan die een deel van de kosten op zich wil nemen, goed is voor het paard en wil leren, dan staat er een goed paard, met dito toebehoren, die op wedstrijd mag, trailer mag gebruiken, etc. En een eigenaar die naar de veearts gaat als dat nodig is. En het helemaal niet erg vindt als de kast een rommeltje is, want dat vind ik het minst belangrijk. :+

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:23

Babootje schreef:
De eerste "goede" bijrijder (dus iemand die je paard op zijn minst niet "van je af" rijdt) moet ik nog tegenkomen. Niet rot bedoeld, maar dat is de praktijk. De meesten hier die aardig rijden hebben een eigen paard; de bijrijders die zich melden zijn in het algemeen van "manegekwaliteit" (van goede wil hoor, overigens) maar moeten hun paardenervaring nog opdoen.

Dan zal je misschien op een andere manier/plek moeten zoeken?

Zeker in de studentenwereld zijn veel mensen die vroeger eigen pony/paard hebben gehad, maar nu daar de tijd/geld niet meer voor hebben. Aan de andere kant: Mensen die geen "manegekwaliteit" hebben, zoals jij het noemt, zullen eerder gaan voor gratis paarden of paarden met kleine bijdrage want die krijgen ze ook wel aangeboden denk ik.

Babootje schreef:
Het is maar even om jullie wakker te schudden dat een bijdrage relatief hoog of niet hoog kan zijn. Een kwestie van vraag en aanbod. Een goedkopere stal is er wel hoor, maar een stal met alleen buitenbak kost hier nog vanaf 325. Veel ervan zijn verder weg (en dus meer kosten om er te komen) of geen beschikking over een fatsoenlijk te rijden bak. Zo zijn ook manegeruiters die hier in de manege lessen ook meer geld kwijt dan op het platteland kan ik je zeggen. Dus als je 120 euro per maand uitgeeft om 1 uurtje per week te kunnen lessen in de manege, waarom zou 120 euro per maand voor 2 rijdagen in de week dan ineens teveel zijn?
Ik kom misschien een beetje "zuur" over maar ik heb genoeg gedoe met bijrijders meegemaakt om het eigenlijk liever helemaal niet meer te willen. Het ergste was een peesblessure omdat bijrijder mn paard had losgegooid na een paar dagen alleen gestapt te hebben wegens koorts zonder deugdelijke beenbescherming. Niemand die mijn eigen risico voor de DA gaat betalen hoor.
Daarnaast van die "ik-heb-er-echt-helemaal-geen-geld-voor" typetjes. En daar was ik echt niet moeilijk mee, want ja als ze goed voor mn paard zorgden was ik best tevreden. Maar vervolgens kwamen ze wel met nieuwe Petries en GPA cap aan. En na een tijdje nieuwe setjes en zo aan te hebben gezien, raak ik best een beetje geirriteerd, kan ik je zeggen.

120 euro per maand voor 4x 1 uurtje manegeles? Dat is 30 euro per uur hè? Daar krijg je privéles voor toch?

En ik ben met je eens dat als je de kosten gaat verdelen over de dagen dat 120 euro een "eerlijk" gedeelte is, maar het is inderdaad vraag en aanbod: Als het jou niet lukt om snel iets te vinden, dan loop je toch maanden aan "inkomsten" mis, en zul je wellicht moeten zakken?

Wat betreft de nieuwe laarzen en cap: Je kunt niet in iemand portemonnee kijken. Wie weet heeft hij/zij het wel cadeau gekregen voor zijn verjaardag van een grote vriendengroep, of kon hij het goedkoop overkopen van iemand die met de sport gestopt is?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:29

Lianne86 schreef:
Ik ben voor mijn paard nog minder kwijt en dan koop ik ook nog regelmatig wat :') Als ik elk kostenpostje ga optellen en dan meeneem.... Tjah... Dan is een manege nog goedkoper! En je hebt ook maneges met fatsoenlijke paarden ;)

Nu wens ik je nog meer succes met iemand vinden... Ik zou iig niet het paard willen verzorgen voor iemand die zo denkt :)

Als je goed hebt gelezen, reken ik alleen maar een deel van de stalling en een deel van de hoefsmid (zo'n 120 euro bijdrage). Dat is maar 1/6 van de werkelijke (directe) kosten van het hebben van een paard in deze regio. Heb ik het nog niet eens over het gebruik van alle spullen. De mensen die bijrijder willen zijn, komen ook uit deze regio (en vaak vanuit de manege, maar willen dan meer). Als ze iedere week een lesje rijden in de manege ( waar je ook niet zo heel veel van leert -) zijn ze hetzelfde bedrag per maand kwijt. Dan zou je denken.... die bijdrage, dat moet niet zo'n probleem zijn.
Maar vervolgens komen de argumenten "ik help je uit de brand etc". Nou dat is hier niet aan de orde, niet uitmesten, niks, alleen maar rijden. Vakantie, ziek of een weekendje weg is hier prima op te lossen zonder bijrijder.
Maar ik kan me best voorstellen, dat als je in een uithoek woont, dat je blij bent als je aan betrouwbare verzorgers kan komen. Zo blij, dat je er best wat voor zou willen betalen :D :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:42

lieziej schreef:
Wat betreft de nieuwe laarzen en cap: Je kunt niet in iemand portemonnee kijken. Wie weet heeft hij/zij het wel cadeau gekregen voor zijn verjaardag van een grote vriendengroep, of kon hij het goedkoop overkopen van iemand die met de sport gestopt is?

Nee hoor, dat ging niet om 1 keertje. Dat snap ik dan ook nog wel. Dat gaat over een periode. Dr kon nog niet eens een xtje de hoefsmid betalen of een dekje vanaf. Ben mss helaas tegen de verkeerde typetjes aangelopen. Eerder vond ik een bijdrage ook het minst belangrijk. Maar daar heb ik inmiddels wel van geleerd. :D :D

Ik heb zelfs meegemaakt dat er een meisje van mijn paard viel, een beetje ongelukkig en ze zou op skivakantie. Dat is best lang geleden overigens en een van de eerste ervaringen hoe dat soort dingen ook mis kunnen gaan. Enfin, meisje was ongelukkig gevallen, nix gebroken maar kon echt niet skieen. Ouders wilden de kosten van de skivakantie (waar ze nu dus niet heengingen) op mij verhalen. .
Puntje bij paaltje hebben haar ouders de kosten uiteindelijk niet verhaald, maar dit soort situaties kun je wel tegenkomen.
Dus zorg ervoor dat je zelf goed (WA-uitgebreid) verzekerd bent als je een paard hebt en als je een bijrijder accepteert dat die ook goed verzekerd is. Liefst ook nog een overeenkomst tekenen dat ze voor eigen rekening en risico rijden of wel een ruiterbewijs hebben gehaald (want dan ze ook verzekerd).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:46

lieziej schreef:
120 euro per maand voor 4x 1 uurtje manegeles? Dat is 30 euro per uur hè? (Ja, losse les voor volwassenen, iets korting bij 10 ritten kaart, maar dan moet je die ook binnen bepaalde tijd oprijden anders vervalt je les) Daar krijg je privéles voor toch? Priveles kost bij ons tussen 30 en 40 uur per half uur (van een goede instructeur)

En ik ben met je eens dat als je de kosten gaat verdelen over de dagen dat 120 euro een "eerlijk" gedeelte is, maar het is inderdaad vraag en aanbod: Als het jou niet lukt om snel iets te vinden, dan loop je toch maanden aan "inkomsten" mis, en zul je wellicht moeten zakken?
Zie het niet als inkomsten, het zijn gewoon mijn kosten en als ik 2 dagen moet inleveren vraag ik een bijdrage die in verhouding staat tot die kosten