Tijd geleden ook een oproep gedaan maar helaas geen reactie....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dahlia schreef:Babootje schreef:Je doet je paard zelf 7 dagen in de week. Maar je vraagt een bijrijder voor 2 dagen per week tegen een bijdrage? Je bovengenoemde situatie klinkt toch anders dan je advertentie of je moet 2 dagen per week ziek zijn
Hoezo klinkt dat anders dan in de advertentie? Ik snap echt niet waar jij je mee bemoeit![]()
Misschien wat beter lezen...
Het is een kleine bijdrage, geen belachelijk bedrag van boven de 100 euro ofzo.. Moet het dan allemaal maar gratis? Voor niets gaat de zon op toch.. ?
Dit vind ik nog het grappigste:Babootje schreef:Ben ook op zoek naar bijrijd(st)er voor een paar dagen per week. En ik vraag een flinke bijdrage om een aantal redenen:
- geen behoefte aan penny's. Alleen aan serieuze gegadigden.
- ik sta op een stal met alle nodige faciliteiten, kosten ca. 400 per maand. Er hoeven dus geen klussen te worden gedaan, alleen rijden.
- de pony is M1+ en changementjes zitten er ook al op. Dat betekent dat de pony ook een goede leermeester is en dat is ook wel wat waard.
- de bijdrage is principieel. Er zijn er zat die het gratis willen doen, maarre.... voor niks gaat alleen de zon op,
Dus ja, waarom heb jij een eigen paard/pony als je het toch niet helemaal zelf wilt doen? En blijkbaar nog een flinke bijdrage vragen ook..
Babootje schreef:Helaas vind je moeilijk iemand die de kwaliteit en mogelijkheden van een partnerschap op waarde weten te schatten. Het rijden op een paard waar je wat van kunt leren, mogelijkheid om wedstrijd te rijden is best wat waard. De "last" die je van een bijrijder hebt (doordat je paard minder aan de hulpen komt te staan) en concessies die je moet doen (het "delen" van je paard, de risico's die je neemt (als eerder omschreven) heb ik niet over voor een kleine bijdrage. (Naast het feit dat een kleine bijdrage voor mij geen zoden aan de dijk zet) Ik heb een keer een half jaar met een paard moeten stappen (peesblessure) door een leuke actie van een bijrijder. Dus ja een flink bedrag en anders maar niet.
Lianne86 schreef:Ik ben daar heel truttig in, maar ik vind dat als je een bijdrage vraagt, eigenlijk alleen de kosten kunt "vragen" (en eventueel iets extra's dan..) voor de kosten die je niet hebt zonder bijrijder. Gaat je bijrijder naar een ponyclub --> jij rijdt met de trailer, lessen, wedstrijden etc. En dan eventueel nog een paar euro per dag, maar meer ook echt niet.
JastieHorse schreef:Babootje ga dan op een goedkopere stal staan als geen bijrijdster goed genoeg is en je het zelf allemaal niet meer kan betalen. Ik ben voor 2 paarden nog goedkoper uit!!!!
Deetjeeuh schreef:Lianne86 schreef:Ik ben daar heel truttig in, maar ik vind dat als je een bijdrage vraagt, eigenlijk alleen de kosten kunt "vragen" (en eventueel iets extra's dan..) voor de kosten die je niet hebt zonder bijrijder. Gaat je bijrijder naar een ponyclub --> jij rijdt met de trailer, lessen, wedstrijden etc. En dan eventueel nog een paar euro per dag, maar meer ook echt niet.
Mee eens
Je hebt sowieso de kosten, en je bijrijder kan er ook opeens mee stoppen, en wat dan?
Lianne86 schreef:Afhankelijk zijn van een bijrijder vind ik niet kunnen; dan pas je je stal aan, je andere uitgaven... maar afhankelijk zijn van een bijrijder... Stel bijrijder stopt opeens... OF paard krijgt een blessure; naast die extra kosten, komen er ook nog eens "geen inkomsten" meer binnen... Wat moet je dan? Toch die goedkopere stal? Toch het paard verkopen? Een bijrijder gaat voor een paard waar ze niet op kunnen rijden echt geen 200+ betalen...
Babootje schreef:De eerste "goede" bijrijder (dus iemand die je paard op zijn minst niet "van je af" rijdt) moet ik nog tegenkomen. Niet rot bedoeld, maar dat is de praktijk. De meesten hier die aardig rijden hebben een eigen paard; de bijrijders die zich melden zijn in het algemeen van "manegekwaliteit" (van goede wil hoor, overigens) maar moeten hun paardenervaring nog opdoen.
Babootje schreef:Het is maar even om jullie wakker te schudden dat een bijdrage relatief hoog of niet hoog kan zijn. Een kwestie van vraag en aanbod. Een goedkopere stal is er wel hoor, maar een stal met alleen buitenbak kost hier nog vanaf 325. Veel ervan zijn verder weg (en dus meer kosten om er te komen) of geen beschikking over een fatsoenlijk te rijden bak. Zo zijn ook manegeruiters die hier in de manege lessen ook meer geld kwijt dan op het platteland kan ik je zeggen. Dus als je 120 euro per maand uitgeeft om 1 uurtje per week te kunnen lessen in de manege, waarom zou 120 euro per maand voor 2 rijdagen in de week dan ineens teveel zijn?
Ik kom misschien een beetje "zuur" over maar ik heb genoeg gedoe met bijrijders meegemaakt om het eigenlijk liever helemaal niet meer te willen. Het ergste was een peesblessure omdat bijrijder mn paard had losgegooid na een paar dagen alleen gestapt te hebben wegens koorts zonder deugdelijke beenbescherming. Niemand die mijn eigen risico voor de DA gaat betalen hoor.
Daarnaast van die "ik-heb-er-echt-helemaal-geen-geld-voor" typetjes. En daar was ik echt niet moeilijk mee, want ja als ze goed voor mn paard zorgden was ik best tevreden. Maar vervolgens kwamen ze wel met nieuwe Petries en GPA cap aan. En na een tijdje nieuwe setjes en zo aan te hebben gezien, raak ik best een beetje geirriteerd, kan ik je zeggen.
Lianne86 schreef:Ik ben voor mijn paard nog minder kwijt en dan koop ik ook nog regelmatig watAls ik elk kostenpostje ga optellen en dan meeneem.... Tjah... Dan is een manege nog goedkoper! En je hebt ook maneges met fatsoenlijke paarden
Nu wens ik je nog meer succes met iemand vinden... Ik zou iig niet het paard willen verzorgen voor iemand die zo denkt
lieziej schreef:Wat betreft de nieuwe laarzen en cap: Je kunt niet in iemand portemonnee kijken. Wie weet heeft hij/zij het wel cadeau gekregen voor zijn verjaardag van een grote vriendengroep, of kon hij het goedkoop overkopen van iemand die met de sport gestopt is?
lieziej schreef:120 euro per maand voor 4x 1 uurtje manegeles? Dat is 30 euro per uur hè? (Ja, losse les voor volwassenen, iets korting bij 10 ritten kaart, maar dan moet je die ook binnen bepaalde tijd oprijden anders vervalt je les) Daar krijg je privéles voor toch? Priveles kost bij ons tussen 30 en 40 uur per half uur (van een goede instructeur)
En ik ben met je eens dat als je de kosten gaat verdelen over de dagen dat 120 euro een "eerlijk" gedeelte is, maar het is inderdaad vraag en aanbod: Als het jou niet lukt om snel iets te vinden, dan loop je toch maanden aan "inkomsten" mis, en zul je wellicht moeten zakken?
Zie het niet als inkomsten, het zijn gewoon mijn kosten en als ik 2 dagen moet inleveren vraag ik een bijdrage die in verhouding staat tot die kosten