Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindy1982 schreef:Dan ontworm jij en bekap jij dus ook niet op de voorgeschreven tijden die er voor staan
rensiepensie schreef:Als je drie dagen een paard bijrijdt, heb je hem bijna de halve week. Is het dan raar als je dan een vergoeding (50 tot 100 euro) per maand vraagt als er niet gemest hoeft te worden e.d.? Als je 3 keer per week lest op een manege ben je veel meer geld kwijt per maand toch? Ik woon daarnaast midden in fantastisch gebied, strand, duinen en bos. En heb een super fijn paard waar je alleen mee op rit kunt.
Ik had vroeger altijd een verzorgster die niets betaalde, omdat ik een onwijs moeilijk paard had, en omdat ze elke dag gereden werd, ze voor mij ook makkelijker werd. Dus kreeg ik er op die manier iets voor terug.
Als ik straks weer ga werken wil ik weer een bijrijdster. Maar ik wil daar zeker een vergoeding voor vragen. En geen symbolisch bedrag maar een normaal bedrag tussen de 50- 100 euro. Ik ben maandelijks 300 euro kwijt.
Is dat nou echt zo raar?
Lindy1982 schreef:En als iemand het paard volledig tot zijn beschikking heeft voor 75 euro .. Voeren wordt gedaan mesten ook maar wordt wel enorm gewardeerd als het eens een keer gedaan is als we komen
Overgens hebben we wel altijd verwacht van de persoon dat als ze bijv zien dat de waterbak leeg is ze ff de kraan aan zetten om hem vol te laten lopen en niet de paarden zonder water laten staan maar is kleine moeite lijkt mij
Saaaash schreef:Serendip, laten we zeggen dat het in de buurt is van.
50 is inderdaad wel een goed bedrag, maar wat krijg je voor je geld? Ik vraag 100 euro en dan krijg je terug dat je twee keer per week mag rijden en om de week mesten op vrijdag of zaterdag. En ik vind het belangrijk dat diegene les neemt, voor eigen kosten dan...
Serendip90 schreef:Niet zo negatief doen over stallen waar je meer zelf moet doen :p "uit de klei moet trekken" dat is mij nog nooit overkomen hoor :p en mijn paard is vrolijker van "in de klei" staan dan in een stalletje
In eht bos kun je bijna altijd rijdenEn zo veel schelen de kosten niet eens hoor. (Ok, toen ik heel goedkoop ze achter het huis had en voor de stallen "niets" hoefde te betalen (ok, zat gewoon in de huur van het huis natuurlijk
) toen was ik rond de 75 euro per maand kwijt. Maar normaal is (ook afhankelijk waarvan je zit een kale stal al 50 - 185 (ow jaah.. welkom in de randstad
) per maand, dan komt er nog eens 75 aan hooi/stro/voer etc bij. Dus zo veel goedkoper is het niet...
En ik doe al 13 jaar zonder binnenbak (ok, heb er nu 1, maar daar rij ik nog steeds niet in, vind het niets...) en heb misschien 2 weken niet kunnen rijden door het weer per jaar :S
HalloDan schreef:Serendip90 schreef:Niet zo negatief doen over stallen waar je meer zelf moet doen :p "uit de klei moet trekken" dat is mij nog nooit overkomen hoor :p en mijn paard is vrolijker van "in de klei" staan dan in een stalletje
In eht bos kun je bijna altijd rijdenEn zo veel schelen de kosten niet eens hoor. (Ok, toen ik heel goedkoop ze achter het huis had en voor de stallen "niets" hoefde te betalen (ok, zat gewoon in de huur van het huis natuurlijk
) toen was ik rond de 75 euro per maand kwijt. Maar normaal is (ook afhankelijk waarvan je zit een kale stal al 50 - 185 (ow jaah.. welkom in de randstad
) per maand, dan komt er nog eens 75 aan hooi/stro/voer etc bij. Dus zo veel goedkoper is het niet...
En ik doe al 13 jaar zonder binnenbak (ok, heb er nu 1, maar daar rij ik nog steeds niet in, vind het niets...) en heb misschien 2 weken niet kunnen rijden door het weer per jaar :S
Dat was niet negatief bedoeld, maar gewoon als een verschil 'in behoeftes' . Ik ben daar gewoon geen type voor, en daar ben ik eerlijk in. Gaat mij niet om een binnenbak hoor, ik heb die zelf ook pas sinds 2 maanden tot mijn beschikking. Moet wel zeggen met dit weer: HEERLIJK! Maar op de goedkopere stallen is de buitenbak vaak ook niet van al te beste kwaliteit, die dingen kosten nu eenmaal geld.
Misschien zit ik ernaast, maar zal dat ook niet met het type ruiter te maken hebben? Als recreatieruiter maakt het misschien niet uit om als de bak slecht is, dan het bos in te gaan of iets dergelijks. Als meer dressuurgerichte ruiter wil je waarschijnlijk gewoon áltijd een goede bak hebben om te rijden en geen nat paard wat dik in z'n vacht staat?
Maar oké, dit is wel een beetje off topic.