Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:08

Jammer zeg! Ik hoop dat ze iemand vinden die die paardjes verzorgen. Klinkt leuk! Als ik in de buurt woonde..had ik het er zeker bij willen doen :) Hebben ze al advertenties geplaatst?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:42

Ik heb inmiddels ook weer mailcontact met iemand. We zijn een kennismaking aan het inplannen en ze is, ondanks dat ze zelf aangeeft wss niet meer op een shet te kunnen rijden, wel heel enthousiast om te helpen verzorgen en andere dingen met ze te doen. Ben benieuwd en wordt vervolgd..

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:31

Zoek schreef:
Emmavhx schreef:
Ik meld me!
Hahaha,
Ben druk opzoek naar een leuke verzorgpony :)
Ik woon in Zaltbommel, daar vind je helaas niet zoveel :(

Je moet zeker alles op de fiets doen?

Ja dat klopt....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:32

Dan sta ik te ver weg voor je! ;)

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:19

Zoek schreef:
Dan sta ik te ver weg voor je! ;)

Hmm, haaften is over de brug, dus jammergenoeg een te lang stuk fietsen :(

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:26

Hihihi en ze staan ook nog eens in Enspijk :D

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:32

Ja dat is helemaal ver :P
haha

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:36

Ja helaas, zo moeilijk om iemand te vinden! Maar of ze nu in Haaften zouden staan of in Enspijk maakt de zoektocht denk ik niet minder moeilijk....

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:53

Zoek schreef:
Ja helaas, zo moeilijk om iemand te vinden! Maar of ze nu in Haaften zouden staan of in Enspijk maakt de zoektocht denk ik niet minder moeilijk....

Dat klopt inderdaad!
Volgens mij zijn er veel mensen die een bijrijder zoeken, en veel mensen die juist een paardje zoeken.

Je moet maarnet geluk hebben dat ze dichtbij wonen!

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:05

Inmiddels heeft er 1 mij gebeld, ze komt zaterdag kijken. Ben benieuwd!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:07

Zo toch maar weer een nieuwe advertentie @ mp gezet, al denk ik dat niemand interesse heeft in twee verzorgshetten om mee te mennen. Helaas.

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:19

capopjekop schreef:
Zo toch maar weer een nieuwe advertentie @ mp gezet, al denk ik dat niemand interesse heeft in twee verzorgshetten om mee te mennen. Helaas.

volgensmij zijn er best veel mensen die het leuk vinden om met een shetlander leuke dingen te doen. Zeker omdat ze ermee kunnen mennen, als je dat niet had, hadden alleen kleine kinderen zeg maar erop gekunt, nu kunnen er ook wat oudere mensen op :j

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:22

elinemeike is dat je beetje ver woont anders had ik errug leuk gevonden ,

Ik heb ook nog andalusier die vezorgster zoekt :-)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:09

Bij mij is alles gewijzigd. Met heel erg veel pijn in mijn hart, wordt mijn droompony Wolder verkocht : ( . Ik ga nu met oog op de toekomst echt de overstap maken naar een paard. Ik heb mijn bijrijdster ingelicht, en zij mag Goldy gaan bijrijden, wedstrijden, lessen alles wat ze wilt. Anders vond ik het echt heel sneu voor haar. (Goldy wordt niet verkocht omdat zij nu van mijn moeder is). Ik hoop haar hiermee een leuke, passende oplossing te geven.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:19

Jeetje, sterkte! :(:) Hoelang heb je hem al? Knappe Wolder.

Heb je al een nieuw paard op het oog? :o

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:20

Ik heb Wolder nu 4 jaar en 9 maanden, heel erg moeilijk vind ik dit... Nog geen nieuw paard op het oog, maar we houden internet wel in de gaten. Ik wil niet te lang paardloos zijn, dat zal het alleen maar pijnlijker maken.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:26

Serendip90 schreef:
capopjekop schreef:
Je verzorgster wil perse een binnenbak? Oke :')

Haha, nouja die opmerking maakte haar moeder... "anders kon je in de winter niets"

Hier wil ik toch nog iets op zeggen...
Mijn moeder zei dit ook ;-) en ja als de mama het zegt is dat ook zo. Hier in BE is het bijrijden, halfpension, verzorgpaarden, noem maar op betalend. Je vind niets meer gratis ( of HEEL zelden). Mijn moeder wilt dan ook dat ik het paard kan werken het hele jaar door. Ik heb vroeger een pony gehad die op een stal stond waar alleen een buitenpiste was om te rijden. Bij hevige regen en koude was dit niet te doen en moest ze altijd met mijn gaan wandelen en was altijd een gedoe. Zij wilt dus wat voor het geld. mijn laatste daar was een piste met een dak op ( zonder muren) en in de winter kon je er niets in doen en ging ik wandelen. Nu ja, Nu ben ik ouder en mag ik zelfstandig gaan wandelen, dus minder organisatieproblemen op dat gebied. Maar begrijp de redenering van haar mama wel ;-)
Nu moet ke niet tegen mij komen zeggen van dit is luxe want op die stal ( mijn laatste helve stal) was totaal geen luxe stal ( zeer klein schalig en ja een piste met een dak op die bij vorst/sneeuw en hevige regen niet berijdbaar was).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:06

Nessie schreef:
Bij mij is alles gewijzigd. Met heel erg veel pijn in mijn hart, wordt mijn droompony Wolder verkocht : ( . Ik ga nu met oog op de toekomst echt de overstap maken naar een paard. Ik heb mijn bijrijdster ingelicht, en zij mag Goldy gaan bijrijden, wedstrijden, lessen alles wat ze wilt. Anders vond ik het echt heel sneu voor haar. (Goldy wordt niet verkocht omdat zij nu van mijn moeder is). Ik hoop haar hiermee een leuke, passende oplossing te geven.

:oo Niet echt ontopic maar wat jammer zeg! Wolder is zo'n stoere pony .. Nu, hij zal vast wel een goede thuis vinden, daar zal je ook wel voor zorgen ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:11

mohica schreef:
Serendip90 schreef:
Haha, nouja die opmerking maakte haar moeder... "anders kon je in de winter niets"

Hier wil ik toch nog iets op zeggen...
Mijn moeder zei dit ook ;-) en ja als de mama het zegt is dat ook zo. Hier in BE is het bijrijden, halfpension, verzorgpaarden, noem maar op betalend. Je vind niets meer gratis ( of HEEL zelden). Mijn moeder wilt dan ook dat ik het paard kan werken het hele jaar door. Ik heb vroeger een pony gehad die op een stal stond waar alleen een buitenpiste was om te rijden. Bij hevige regen en koude was dit niet te doen en moest ze altijd met mijn gaan wandelen en was altijd een gedoe. Zij wilt dus wat voor het geld. mijn laatste daar was een piste met een dak op ( zonder muren) en in de winter kon je er niets in doen en ging ik wandelen. Nu ja, Nu ben ik ouder en mag ik zelfstandig gaan wandelen, dus minder organisatieproblemen op dat gebied. Maar begrijp de redenering van haar mama wel ;-)
Nu moet ke niet tegen mij komen zeggen van dit is luxe want op die stal ( mijn laatste helve stal) was totaal geen luxe stal ( zeer klein schalig en ja een piste met een dak op die bij vorst/sneeuw en hevige regen niet berijdbaar was).

Als je er voor betaald, dan snap ik dat je het wil :) Of iig dat je vooruit wil, vooral als je die ambities hebt.

Bij mij is echter het geval, het is gratis, mijn paard staat straks 20/24 in een stal (wat ik eigenlijk veel te lang vind) en ze hoeven niet eens iets te doen of wat dan ook. Bij voorbaat al gezegd "recreatiepony" dressuren mag, springen mag, alles mag... Hij staat volpension, en er is werkelijk alles wat je maar kan bedenken (nouja... het is vrij luxe)... Maar wat heb ik eraan als ie zo veel op stal staat?

Ik snap als je betaald, en je hebt ambities om een paard te rijden en ook serieus te rijden, dat een goede bak wel een "eis" is.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:43

Ik moest lachen om de titel van het topic! :D
Ik ben zelf een tijd opzoek geweest naar een verzorg paard maar heb tot op heden nog geen paard kunnen vinden dat bij mij past! Heb de moed een beetje opgegeven.
Hoe kan ik aan een verzorg paard komen die bij mij past? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:46

Wat zou bij jou passen dan?

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:51

Een veelzijdig en braaf paard. Ik ben een dressuur ruiter maar hou ook wel eens van een sprongetje of een buiten rit! :D En ik vind het belangrijk dat het goed klikt met de eigenaar van het paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:57

Dus paard moet braaf zijn, dressuur + springen kunnen en moet buiten gereden kunnen worden? Succes ermee ...

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:00

Ja als ik jonger was had ik veel meer ambities dan vroeger. Nu nog, maar sinds mijn 16e ( ben er nu 18) is dit hetzelfde gebleven maar werkte ook op buitenrit en was echter niet te vergelijken. Dus ja het hangt ook af van de ruiter en zijn instelling

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:02

Misschien heb ik het verkeerd verwoord? Het paard hoeft niet alles goed te kunnen natuurlijk als hij in zijn doen en laten maar braaf en betrouwbaar is. ;)