Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:27

Blijkbaar wel ja :+ Spijtig ...
En een verzorgster is echt nodig?

Hier is het van: als het kan is het leuk, en kan het niet dan blijft het zoals het was en zullen de pony's dat echt niet erg vinden ... Dus bij mij zit er geen druk achter zeg maar, het moet allemaal niet, is wel fijn :)

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:43

Ja het is wel echt nodig :j

Aangezien lil elke dag gedaan moet worden en ik kan haar opzich wel elke dag doen maar dan krijgt ze weinig aandacht omdat ik gewoon niet genoeg tijd heb en dat wil ik echt niet :n

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:48

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:10

[***] Dat klinkt in ieder geval al goed nu maar hopen dat het niet stortregend.
En wbt de bagger dan zien ze gelijk hoe het ook kan zijn :=

beauisvancie Dat is lang zeg :(:)
Als je zelf de tijd heb om de 1e levensbehoeften te verstrekken of als dit gedaan word dan zitten de meeste paarden er echt niet mee om een paar dagen stil te staan.
Ik heb hier ook echt niet de tijd om ze allemaal elke dag hun beweging te geven.

Maaikee43 Duidelijke advertentie ,maar wel wat aan elkaar gescheven probeer er wat rust in te maken door bij een punt aan een ander alinea te beginnen.
En denk om je zinsopstelling er staan volgens mij wat typfouten in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:26

Pff, nu zit ík te twijfelen of ik het niet zou afzeggen (lees: uitstellen tot misschien morgen of nog later).
Krijg vanmorgen telefoon dat het met mijn oma echt niet goed gaat (gaat al langer niet goed maar dat is een heel verhaal), daardoor ligt dus het hele dagschema van vandaag in de war dus weet eigenlijk niet goed of ik wel naar de paarden kan wanneer ik in gedachte had om te gaan en vlak na de telefoon over mijn oma krijg ik een sms van een persoon op stal met niet zo'n lieve ondertoon, en vlak daarna een sms van de pensioneigenaresse dat persoon van sms 1 met mij wil praten, dat er grote problemen zijn maar dat ik eerst maar eens langs haar moet gaan want zij zal mij helpen. En daar moet ik dan mijn eventuele nieuwe verzorgster tussen gooien? :7

Ik denk als persoon van sms 1 mij ziet net op het moment dat die verzorgster er is dat die verzorgster de schrik van haar leven krijgt := (persoon is nogal uh .. temperamentvol :+ Heb geen idee wat ik kan verwachten maar ik vermoed weinig goeds := ). De reden trouwens is ook zo stom ... Haar vriend zoekt een pony voor zijn kinderen (uit een vorige relatie) dus ik vertelde van een oude manègepony die ik nog wist die een goede thuis zocht. Dus met die vriend afgesproken om eventueel dit weekend eens te gaan kijken enzo, weet ik veel dat die z'n vriendin niet op de hoogte brengt .. Blijkbaar is dat dus niet gebeurd maar weet ze het nu wel en nu is daar knallende ruzie en ben ik het geweest ofzo }:0

Toch leuk zo'n pensionstal :D :))

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:07

@mnkortleve: Ik heb mijn advertentie aangepast. Bedankt voor de tip.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:47

Yes! Ik heb eindelijk een verzorgpaard gevonden! :D
Ze heet Lucca en het is een Ijslandse merrie.
Heb vandaag kennis gemaakt met de eigenaresse, heel aardige vrouw en een erg lief paard.
Binnenkort komt er ook nog een Ijslands hengstje te staan die ik ook ga verzorgen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 17:51

Wat leuk Kandor! :):)

Ik ben vandaag helaas gestopt bij mijn verzorgpaard(en), had nog te weinig tijd wegens studie en eigen hond :(

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:37

Ook ik heb een verzorgpaard gevonden! :) Bont paardje van 1.57 super leuk ding.
Eigenaresse gaat volgend weekend op vakantie dan mag ik der gelijk het hele weekend doen dus ben benieuwd :)

Ah balen Hhilde! kon je ook niet minder dagen gaan doen als wat je al deed?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:38

Oeee bont!!! Nice!

Gefeliciteerd met jullie nieuwe bijrijpaarden meiden!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:43

Gefeliciteerd!! leuk zeg, nu wij nog die zoeken...hihihihi

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 18:44

Gefeliciteerd Danielle!

En nee, minder dagen was geen optie :n

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:46

Jammer Hhilde....misschien komt er wat anders wat beter bij je past op je pad!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 18:49

Eerst maar even studie op orde en m'n hond kreeg te weinig aandacht, dus voorlopig even verzorgpaardloos door het leven :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:55

Ja dat hoort er ook bij, ooit krijg je voldoende tijd en kan je je storten op een "verzorg" paard! dit is een heel leuk vooruitzicht ook al duurt het nog heel lang maar het komt goed!

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:33

@ Hhilde: Dankjewel :D
@ danielle_x: Leuk joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:32

Verzorgster was echt +:)+ Heel lief kind, heel erg braaf (waar [***] uiteraard goed van geprofiteerd heeft :Y) ). Maar dat komt wel goed, ik was in het begin ook veel te lief tegen [***], hij leert je dat wel vanzelf af :P Zij heeft hem uit de weide gehaald en dan meegenomen en gepoetst en toen heb ik in de roundpen wat laten zien qua los longeren (dus reageren op lichaamstaal) en dan heeft ze zelf ook eventjes geprobeerd en heeft ze hem weer naar de weide gebracht.
[***] zit trouwens wel erg goed in z'n vel, het was duidelijk te merken dat hij 3 weken niet meer echt gewerkt had, hij heeft daar lopen crossen en rondbokken dat het niet meer normaal was .. En ik stond daar echt zo van "dat doet hij anders noooooooooooooooit" :oo Kind zal ook gedacht hebben .. _O- Op een bepaald moment was hij ook weer in zo'n speelmodus en toen reageerde ik op hem en draaide hij naar binnen en ging heel beheerst op z'n achterbenen staan, met de voorbenen mooi gevouwen, halfhoog (dus niet echt de lucht in maar echt heel mooi beheerst) en toen heb ik hem wel "afgestraft", heb gezegd van "neen, doen we niet" en hem een tik(je) op z'n kont gegeven met de longeerzweep. Maar eigenlijk was dat echt wel een mooie steiger O:) , en dat heeft hij echt nog nooit gedaan! Maar met momenten werkte hij ook wel braaf mee en ik hoop dat de verzorgster het leuk vond, ze zei in ieder geval van wel :)

Neen, de eerste ontmoeting is echt 100% goed bevallen, haar ouders vertelden toen ze haar kwamen halen ook dat ze op internet had opgezocht wat vrijheidsdressuur was (had in mijn mail gezet dat [***] dit kon), dus dat vond ik wel leuk om te horen, is een teken dat ze echt interesse erin heeft :) De moeder is ook mee gaan kijken naar de pony's, toen we aan de weide kwamen was de verzorgster al verkocht "oh, zo'n schattige dieren!" :') en toen [***] mij op een bepaald moment begon te kussen was de moeder ook verkocht _O- Die [***] toch :+
Leuk is ook dat het meisje nog een zus heeft, die was er vandaag ook bij en die heeft blijkbaar ook jaren gereden en wil ook heel graag wat met paarden doen, en aangezien ik er 2 heb ... Heb gezegd dat ze best wel eens mag meekomen (vandaag kon ze er niet bij blijven) en dan kijken of het ook klikt met [***] enzo. En misschien kunnen ze dan samen wat met de pony's doen en kan ik wat "lesgeven" enzo, is ook wel fijn als mijn lichaam even niet mee wil, dat toch beide pony's aandacht krijgen :)

Viel me wel tegen moet ik zeggen, dat "uitleggen & lesgeven" .. Dan merk je pas hoeveel je automatisch doet en vanzelfsprekend vindt .. Maar ik vind het wel een leuke uitdaging, ook voor mezelf :) [***] die profiteert er wel enorm van als je iets wil uitleggen en laten zien tegelijk, de rotzak :') Maarja, geef hem eens ongelijk, het is niet voor niks [***] hé :Y) :))
Al met al dus een leuke ervaring, en in principe komt ze morgen weer en misschien dat de zus dan ook meekomt :)

Zie dat hier nog mensen een leuk beestje gevonden hebben, erg leuk!
En jammer Hhilde dat je ermee moest stoppen, maar hopelijk heb je over een tijdje weer voldoende tijd hé :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:45

Fijn dat het zo goed ging met je bijrijdster!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:48

Gelukkig heb je haar dan toch laten komen [***]! geen rare dingen gebeurd waar ze bij was door de andere stalgenoot?
Nu maar hopen dat ze het gaat volhouden!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:56

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:59

yeeh! *\o/* *\o/* *\o/*
ik heb net een PB'tje gestuurt n aar iemand die een bijrijdster nodig heeft, op Wennekers!
Ik ben helemaal blij, maar ik moet nog wel wachten op antwoord...
maar het gaat alvast de goede kant op!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:06

Succes!

Ik heb een oude verzorgster achter me aan...pfff ze kwam haar afspraken nooit na, nu kent ze mijn nieuwe bijrijdster (nou ja ze gaat het proberen is nog erg jong) en is ze haar aan het overhalen om niet meer naar mijn paarden te gaan want ik zou zoooo verschrikkelijk zijn..hihihihihihi hopelijk ziet de nieuwe meid dat daar niets van waar is :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:37

Hhilde schreef:
Gefeliciteerd Danielle!

En nee, minder dagen was geen optie :n

Bedoel je dat dat geen optie is omdat je er zelf geen tijd voor hebt om eens in de 7/14 dagen te komen? We hadden het er net over met zn vieren, dat je gewoon eens in de week of in 2 weken komt om te poetsen voor afleiding oid..

Groetjes Justine, Linda, Erik en ik (:

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 12:52

Joanieke schreef:
Bedoel je dat dat geen optie is omdat je er zelf geen tijd voor hebt om eens in de 7/14 dagen te komen? We hadden het er net over met zn vieren, dat je gewoon eens in de week of in 2 weken komt om te poetsen voor afleiding oid..

Groetjes Justine, Linda, Erik en ik (:

Hahaha haaaaaai!
En nee, ik ga dat zelf niet redden :n Kom sowieso heus nog wel eens langs en zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:39

Hier zijn ze vandaag weer geweest :) Ja, ZE .. ik heb er 2 voor de prijs van 1 :Y) Wel erg leuk, want ik wil [***] eigenlijk voor de wagen beleren (ben al bezig met lange lijnen enzo) en als [***] dan onder het zadel wil gaan lopen kunnen we allemaal fijn samen het bos in, kunnen ze afwisselend rijden en heb ik steeds een groom mee .. Hoe ideaal wil je het hebben :Y) Ze vonden het beiden ook een erg leuk idee, dus daar gaan we nu naartoe werken om de pony's daar klaar voor te krijgen :) Als het niet lukt is het ook niet erg, maar je moet altijd een doel hebben hé ;)

Vandaag hebben ze [***] gelongeerd, omdat ze al konden longeren. Heb ze dan even laten doen (wel blijven kijken) maar ze kregen hem niet aan de gang :P Had ik ook niet verwacht, maar wilde gewoon eens zien wat hij zou doen :+ Dus wat uitleg gegeven en wat voor gedaan enzo en toen hebben ze zelf nog geprobeerd. Het ging wisselend, met momenten erg goed, andere momenten weer minder. Maar dat is typisch [***]. Uiteindelijk heb ik even 5 minuten echt met hem gewerkt en toen nog aan hun gegeven omdat ik iemand ging helpen met een paard binnen zetten. Had toen gezegd van "als ik terug kom wil ik hem nog steeds aan het lopen zien". Toen ik met het paard voorbij kwam stond hij weer stil :+ maar toen ik daarna terug naar de piste ging was hij wel weer aan het draven, dus uiteindelijk hebben ze het wel goed voor elkaar gekregen :D

Dus volgens mij klikt het wel, ik vind het erg leuke meiden, ze zijn erg enthousiast en willen graag bijleren en ze zijn al helemaal verliefd op de pony's :Y) Dus dat komt wel goed denk ik zo :) De ouders heb ik gisteren ontmoet en die waren ook helemaal enthousiast dus meer moet dat niet zijn hé :)