Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ownwise schreef:Tja, blijft een lastig punt.. Ik vindt het niet erg een redelijke bijdrage te betalen. Maar wat ik veel zie in de advertenties is dat er naast een bijdrage, gemest/gevoerd of andere klusjes gedaan moeten worden en verplicht les genomen moet worden. Alles op zichzelf is logisch... maar bij elkaar moet je vaak zo'n 75 euro of meer betalen, moet je 3 x in de week mesten, komt er ng eens elke week lesgeld bij en zit je al gauw ruim boven de 100 euro. Misschien niet zo duur als een eigen paard, maar die heb je dan ook niet.
Janedieene schreef:En bijrijdsters die betaald krijgen.. zitten die hier ook nog tussen?
superwoman schreef:liekiej20 schreef:wees blij dat iemand je paard wilt rijden , eigenlijk zouden wij hun moeten "betalen" hun doen het ook uit liefde.. en als wij gaan zeggen dat ze moeten betalen hmm nee niet mijn ding
haha, echt een opoffering voor iemand om andermans paard te rijden terwijl die een verzorgpaard zoekt...
superwoman schreef:ownwise schreef:Tja, blijft een lastig punt.. Ik vindt het niet erg een redelijke bijdrage te betalen. Maar wat ik veel zie in de advertenties is dat er naast een bijdrage, gemest/gevoerd of andere klusjes gedaan moeten worden en verplicht les genomen moet worden. Alles op zichzelf is logisch... maar bij elkaar moet je vaak zo'n 75 euro of meer betalen, moet je 3 x in de week mesten, komt er ng eens elke week lesgeld bij en zit je al gauw ruim boven de 100 euro. Misschien niet zo duur als een eigen paard, maar die heb je dan ook niet.
100,- is een hoop geld, maar toch meestal niet in verhouding met een eigen paard. De lessen zijn al helemaal een investering voor jezelf.
ownwise schreef:superwoman schreef:100,- is een hoop geld, maar toch meestal niet in verhouding met een eigen paard. De lessen zijn al helemaal een investering voor jezelf.
Nja, niet in verhouding met een eigen paard? Voor 2/3 dagen 100 euro is voor 7 dagen zo'n 250,00.
Ik heb een eigen paard gehad waar ik € 300,00 in de maand aan kwijt was...(ok buiten de hoefsmid en DA) maar die was wel van mij, ik besliste alles, kon rijden wanneer ik wilde, wedstrijden, buitenritten, springen, dressuur, zaterdag of maandag? allemaal mijn beslissingen... voor maar 50 euro meer...
Voor deze 100,00 zit ik 'vast' aan wat de eigenaar wil, op de dagen die de eigenaar beslist. Logisch dat de eigenaar beslist hoor, daar niet van, maar ik vindt de verhouding op deze manier toch wel iets krom... sorry.
Dat lessen een investering zijn ben ik helemaal met je eens, zou ook nooit zomaar zonder willen (tenzij recreatief) maar ook hierin heb je geen zeggenschap, hoe logisch ook, is het altijd maar afwachten of de gekozen instructie wel past bij je en ook hierin is de dag vaak geen eigen keuze.
Misschien ben ik verwend door een eigen paard, dat kan, maar ik vindt het op deze manier naar verhouding niet waard.
Voor dat geld, met die plichten en rechten, betaal ik dus liever 50 euro meer voor een eigen paard.
Adamootje schreef:Ownwise, ik begrijp je verhaal en ik ben het met je eens. Voorbeeld: Bij sommige maneges kan je een paard leasen voor 250 euro in de maand. Dan kun je net zo goed een eigen paard houden...
Adamootje schreef:Ownwise, ik begrijp je verhaal en ik ben het met je eens. Voorbeeld: Bij sommige maneges kan je een paard leasen voor 250 euro in de maand. Dan kun je net zo goed een eigen paard houden...
[***] schreef:Het mesten op zich kan ik niet aan hen overlaten, dat kan ik niet van hen verwachten. Ze kunnen niet elke dag en elke keer als ze komen een berg mest laten wegscheppen vind ik zelf ook niet eerlijk. En voor de weides is het beter als de mest gewoon elke dag even geruimd wordt. Zou er in zo'n situatie een bijdrage gevraagd kunnen worden? Of is dit overdreven? Dan niet zozeer een bijdrage in de stalkosten, maar eerder in de mestkosten