Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:20

Ik heb daar ook een App voor (Trello). Daarin houden we alles bij. Daarnaast update ik jaarlijks de 'handleiding' waarin alle telefoonnummers staan, wat te doen bij situaties zoals schimmels en wondjes. Maar ook alle afspraken zoals regels omtrent buiten rijden etc.

Helaas moet ik weer op zoek naar een nieuwe verzorger.

ajesca123

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:37

Voor de merrie krijg ik onwijs veel reacties en heb nu een paar mensen uitgenodigd.
Ook een hoop reacties van mensen die zichzelf erg overschatten heb ik het idee.
Merk wel dat ik het lastig vind om de eerste selectie op basis van mailcontact te maken maar toch denk ik dat je aan een bepaalde manier van woordgebruik wel af kunt lezen of je met iemand met voldoende kennis te maken hebt.

Voor de ruin ook wel wat reacties maar vooral veel van mensen die geen bijdrage kunnen betalen en daar begin ik gewoon niet aan ivm de ijzers die eronder moeten als er iemand met hem aan de slag wil.
Dan moet ik extra kosten gaan maken voor een ander zijn plezier :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:44

Misschien moet je dat in je advertentie ook uitleggen? :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:47

Amsterdam is erg lastig bijrijdpaarden zoeken... ik hoop echt snel iets te vinden. In Deventer krijg ik ze aan de lopende band en ik heb in Amsterdam ook wel wat aanbiedingen, maar het is voor mij niet haalbaar om een half uur met de auo te moeten rijden om er te komen :(

Ik heb advertenties opgeprikt op de maneges, maar nee...

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:53

Anoniem schreef:

Opzich is dat een optie.
Maar ik vind het eigenlijk al raar dat iemand reageerd met het verhaal dat ze geen bijdrage kunnen betalen ,op een advertentie waar expliciet bij staat dat er voor dit paard een bijdrage in de kosten gevraagd wordt.
Naar mijn mening hoef ik helemaal niet uit te leggen waarom ik een bijdrage vraag toch?
Als je geen bijdrage kunt/ wil betalen dan reageer je niet denk ik dan...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:55

Mee eens... Echter proberen kan men altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:04

ajesca123 schreef:
Anoniem schreef:

Opzich is dat een optie.
Maar ik vind het eigenlijk al raar dat iemand reageerd met het verhaal dat ze geen bijdrage kunnen betalen ,op een advertentie waar expliciet bij staat dat er voor dit paard een bijdrage in de kosten gevraagd wordt.
Naar mijn mening hoef ik helemaal niet uit te leggen waarom ik een bijdrage vraag toch?

Heb je ook wel gelijk in, maar misschien dat mensen het beter begrijpen met een simpelste uitleg? Gewoon zoiets van "ik vraag een bijdrage, in verband met ijzers die er speciaal weer onder gezet moeten worden als iemand met haar aan de slag gaat"

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar misschien dat mensen die het misschien "onzin" vinden een bijdrage te betalen het met zo'n korte uitleg wèl begrijpen en het oké vinden :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:17

Anoniem schreef:
ajesca123 schreef:

Opzich is dat een optie.

Heb je ook wel gelijk in, maar misschien dat mensen het beter begrijpen met een simpelste uitleg? Gewoon zoiets van "ik vraag een bijdrage, in verband met ijzers die er speciaal weer onder gezet moeten worden als iemand met haar aan de slag gaat"

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar misschien dat mensen die het misschien "onzin" vinden een bijdrage te betalen het met zo'n korte uitleg wèl begrijpen en het oké vinden :)

Nou, ik denk dat je dan weer mensen gaat krijgen die van onderhandelen, ik zal niet op de weg rijden, alleen in de bak enz. Om op die manier van de eigen bijdrage af te komen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:08

Wij hadden altijd agenda kon je moteren wanneer je graag wou rijden of juist niet en er kort inzetten wat je met het paard had gedaan. Dit was bijbpaard met 3 bijrijders, nou ja 2 en een kliekje waarbij de eigenaar niet reed.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:06

Hey ladies. Mag ik mijn vraag hier ook stellen.

Ik ben nu nog bijrijder, maar wil toch weer voor een paardje gaan (even sparen).

Ik zit dan te denken om een bijrijder te zoeken.

Wat:
- 2-3 x in de week. Liefst vaste dagen, maar kan ik overleg
- vooral rijden, mocht het een zelf uitmesten stal worden, dan ook mesten op die dagen
- wedstrijden, buitenrijden alles mag
- trailer beschikbaar

Ik wou hier 50 euro per maand coor vragen. Is dit realistich?

Ik kan het paard zonder die 50 euro ook wel betslen, maar dit makt het wat makkelijker voor bijv ijzers zoals eerder genoemd. Dsken wat stuk gaat etc.

Plus dat je voor mijn gevoel serieuzere mensen krijgt. Ik heb zelf altijd een paard gehad en ik weet wat het kost. Dan is 50 per maand eigenlijk niks en je krijgt er zo goed als een eigen paard voor terug.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:13

Ik vind dat heel erg netjes! Ik betaal meer haha.

Ik zou het in jouw schoenen net zo doen denk ik :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:21

Ik vind het op zich ook netjes, al weet ik niet zeker of je met een bijdrage wel de goeden van de niet-goeden scheidt. De meeste goede bijrijders die ik ken zijn gewend om niets te betalen en zijn dat ook niet van plan, omdat ze heel veel andere paarden in jouw plaats kunnen krijgen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:35

Je houd de pennymeisjes wel op afstand, met een bijdrage. Daarnaast is het maar een bescheiden bijdrage, iemand die weet wat een paard kost per maand, zou dit ook idd zien.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:35

@sheran daar heb je wel een punt. De ervaren goeie bijrijders zijn soms gewend dat het gratis is.

Mensen die nog nooit sen paard hebben gehad / een echt verzorgpaard hebben gehad staan er voor mijn gevoel wat anders in en dan kan dat bedrag wel net se trigger zijn de 'pennymeisjes' te weren.

Edit: wat myk en shant zegt inderdaad

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:37

Pennymeisjes hebben vaak ouders die best die bijdrage willen betalen.

Maar goed, je moet het zelf weten, ik vind het ook een hele schappelijke bijdrage. Maar ik vertel alleen mijn ervaring :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:39

Ja bedankt daar voor.

Ik be de afgelopen 6 jaar ook bijrinder geweest en ook nooit betaald. :o :D .

Toen ik met mijn eerste bijrijdpaard stopte dienden zich er al 2 aan of ik hen paard ook wou rijden.

Maar toch zou ik wel 50 euro willen betalen voor een leuk paard met veel vrijheid

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:42

Ja, de wedstrijden zijnwel echt een pré!
Aan de andere kant... weet je zeker dat je dat wil, met je nieuwe eigen paardje? Iemand anders die er meteen al zo intensief mee bezig is?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:48

Ja klopt. Dat is wel iets waar ik goed over na moet denken. Wil zelf natuurlijk ook graag intensief aan de slag (waarvoor koop je anders een paard).

Maar met 2 kids een huishouden en werk zal het bij mij 1x per maand wedstrijd worden en wil dan het liefst 1x in de 2 weken les. Dus dsn blijft er nog voldoends ruimte over. Dus qua tijd moet het kunnen. Geestelijk zal het wennen zijn. Maar nu ook een bijrijdpaard samen (voor het eerst, anders deed ik het altijd alleen) en dat gaat goed. Dus dat is fijn. Al pas je je altijd aan voor de eigenaar.

Met een eigen paard is het toch fijn dat je de eindbeslisser bent.

Daarnaast ook qua tijd red ik het de ene keer om 3x te rijden en de andere keer met afspraken maar 1x. Wn dsn is het fijn dat het paard wel gereden wordt en je zo weer door kan pakken.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:02

Klinkt als een super aanbod Joltsje, ik denk inderdaad ook wel dat je er rekening mee moet houden dat de echt ervaren ruiters, degenen die je paard gewoon simpel en fijn omhoog kunnen rijden, niet zullen reageren omwille van de bijdrage, die hebben aanbod zat. Maar net daaronder, mensen die leergierig zijn, serieus zijn en bereid zijn te investeren en te lessen daar moet je zeker iemand kunnen vinden lijkt me en voor die doelgroep klinkt het als een hartstikke mooie kans.

Ik ben er zelf weer helemaal klaar mee, zocht iemand voor een sportpony met de intentie om er ook mee te gaan starten. Penny- en manegemeisjes zat, serieuze ruiters zero....Wat mij echt begint op te vallen is hoe weinig gemotiveerd en soms simpelweg ongeïnteresseerd ouders zijn. Die vinden het allemaal wel prima zolang ze er maar helemaal niks mee te maken hoeven hebben. Regelmatig al een groot probleem als ze met een kennismaking mee moeten komen, blijft me verbazen dat het blijkbaar niet zo interessant is waar kind eventueel uithangt dan ofzo.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:07

@Sheran Welk deel van Amsterdam zoek je? Ik ken wel redelijk wat paardenmensen in die regio, en zelf nooit probleem gehad daar paarden te vinden. Nu was ik ook wel bereid een bijdrage te betalen en 30-45min reistijd is voor mij geen probleem.

@Joltsje ik vind 50 euro daarvoor niet gek hoor! Maar het is idd beetje vraag en aanbod verhaal. IK heb zelf ook altijd aangegeven dat bij geschikt persoon bijdrage nog bespreekbaar was.

Ik heb sinds kort een leuke pittige 16jarige meid erbij voor mij draver. Voorlopig alleen verzorgen (tutten, poetsen, vrijheidsdressuur, wandelen, longeren) en af en toe erop waar ik bij ben. Ze zijn nu al een erg leuke combi, en mijn paard is kritisch wat dat betreft haha. Heeft iemand nodig die met hem wil samenwerken, maar wel grenzen durft te stellen.
Andere paardje nu sinds kort ook een dame die verzorgd, is nog op proef, even kijken hoe het haar bevalt en of ze hem leuk vindt. Ik heb daardoor weer iets meer tijd voor andere dingen, wat nu wel even goed uitkomt ivm weer opleiding en nog klussen in mijn huisje.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:47

Zucht even mijn frustraties kwijt hoor! ;(

Communicatie is zo slecht verlopen dat ik nu opeens wéér moet gaan zoeken voor iemand voor 1 dag in de week erbij.
Ben ik dan echt zó moeilijk.. Ik heb een hele leuke fjordenruin van in april 7 jaar oud.
Netjes ingereden en doorgereden, maar het blijft een fjord dus je moet zelf hard werken om hem hard te laten werken. In de bak onwijs braaf (wel moeilijk om goed aan t werk te houden, maar als hij eenmaal werkt.. <3 ) Buiten wel een monster, maar zelfs ik met mijn geringe ervaring kan hem prima rijden buiten.

Geen klusjes om te doen, behalve voeren.. En ik vraag 20 euro in de maand voor 1 dag in de week. Daarnaast wil ik graag dat ze één keer in de maand een les bij mijn instructrice volgen voor 25,- eu voor een halfuur, ze geeft echt super les en je hebt er veel aan en dit mag ook nog eens op een dag van mij gedaan worden. (dus geen extra kosten..)

Dus een heel leuk jong dier voor 5 dagen in de maand voor 45 eu incl. les.. zonder klusjes, goede bakken,longeerbakken en uitrijmogelijkheden. HALLO, goede bijrijders waar zijn jullie!? :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:01

Lootje1991 schreef:
Ik verzorg een Arabische merrie op een stal met 5 andere paarden allemaal van 1 eigenaar. Ik kom er 5 dagen per week. Ik mest dan de stal van mijn verzorgpaard en van een ander paard dat er staat. Ook krijgen zij elk 2 hooi zakken (4 in totaal) welke ik met het juiste gewicht vul. Ik heb op woensdag paddock dienst en vul ik de waterbakken. Ik betaal de eigenaresse 55€ per maand. Paardje zat erg vast dus osteopaat laten komen op mijn kosten, zadelmaker moest ook komen dus die is ook geweest op mijn kosten. Paardje is nu na 8 maanden eindelijk richting wedstrijd klaar aan het gaan. Lessen doe ik ook op eigen kosten.

Maar nu mijn vraag, ik merk dat het werk me te veel wordt naast mijn meer dan fulltime baan. Toen de eigenaresse mij belde naar aanleiding van mijn advertentie verzekerde ze dat ik niet zo veel op stal hoefde te doen (daarom ook gestopt met andere verzorgpaard. Stond ik 7 dagen 3 paarden te verzorgen) maar nu merk ik dat het me veel te veel wordt. Paardje lief staat nu ook met blessure dus ik maak me ook wel zorgen.

Heb ik het recht om te zeggen dat het me te veel wordt? Aangezien ik maar 55€ betaal en zo ongeveer mijn eigen paard heb?

Zit er best wel mee eigenlijk

Ik denk dat jij het nu te veel vindt worden omdat je bijrijdpaard met een blessure staat en dus niet gereden kan worden maar de verzorging gaat door. Zogauw je weer kunt rijden vind je het wel weer leuk.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:19

anjali schreef:
Lootje1991 schreef:
Ik verzorg een Arabische merrie op een stal met 5 andere paarden allemaal van 1 eigenaar. Ik kom er 5 dagen per week. Ik mest dan de stal van mijn verzorgpaard en van een ander paard dat er staat. Ook krijgen zij elk 2 hooi zakken (4 in totaal) welke ik met het juiste gewicht vul. Ik heb op woensdag paddock dienst en vul ik de waterbakken. Ik betaal de eigenaresse 55€ per maand. Paardje zat erg vast dus osteopaat laten komen op mijn kosten, zadelmaker moest ook komen dus die is ook geweest op mijn kosten. Paardje is nu na 8 maanden eindelijk richting wedstrijd klaar aan het gaan. Lessen doe ik ook op eigen kosten.

Maar nu mijn vraag, ik merk dat het werk me te veel wordt naast mijn meer dan fulltime baan. Toen de eigenaresse mij belde naar aanleiding van mijn advertentie verzekerde ze dat ik niet zo veel op stal hoefde te doen (daarom ook gestopt met andere verzorgpaard. Stond ik 7 dagen 3 paarden te verzorgen) maar nu merk ik dat het me veel te veel wordt. Paardje lief staat nu ook met blessure dus ik maak me ook wel zorgen.

Heb ik het recht om te zeggen dat het me te veel wordt? Aangezien ik maar 55€ betaal en zo ongeveer mijn eigen paard heb?

Zit er best wel mee eigenlijk

Ik denk dat jij het nu te veel vindt worden omdat je bijrijdpaard met een blessure staat en dus niet gereden kan worden maar de verzorging gaat door. Zogauw je weer kunt rijden vind je het wel weer leuk.

Dit vind ik een onaangename aanname. Ik maakte mij hartstikke druk om haar blessure en ik rijd al vaak niet omdat de verzorging voor gaat! Rijden staat bij mij niet op nummer 1! Ik ben niet helemaal gezond waardoor het elke dag lopen me te veel werd in combinatie met mijn drukke baan. Normaal als ik een drukke dag heb gehad doe ik de verzorging en alleen even kroelen en nu moest ik lopen. Maar dat heb ik met alle liefde voor haar gedaan.

Vandaag met de eigenaresse om de tafel gezeten omdat het dus lichamelijk met mij heel slecht gaat, paardje gelukkig weer beter en we hebbe fijn gepraat en tot oplossingen gekomen dus dat is erg fijn!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:35

Fijn dat jullie er uit zijn gekomen Lootje1991. Ik zie het wel vaker, dat eigenaren heel langzamerhand steeds meer werk overlaten aan hun bijrijders. Ik vind het wel erg veel wat je doet op stal en wat je investeert in je bijrijdpaard. Bizar dat je ook nog moe(s)t betalen... Ik vind het zó volstrekt logisch dat je dan in ieder geval leuk wilt rijden!
Rare wereld, waarin mensen aannemen dat je een hoop stalwerk voor niks doet, alleen omdat het met paarden te maken heeft...

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:36

@lootje1991 : Ik snap je wel.. Zelf ga ik ook voltijd naar school in Houten(ver reizen) en dan nog 16-25 uur werken in de week en dan nog 5 dagen zelf naar mijn paard. (nu 7 dagen) Ook ik merk dat het echt vermoeiend en slopend is voor je lichaam (en geest)

Hopelijk komt het helemaal goed!