Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anke schreef:Ik heb er zelf 4 bij huis.
Stallen/paddocks schoon houden, waterbakken vullen en hooinetten vullen, zijn toch algemene dagelijkse dingen.
Zoveel werk is dat toch niet?
myk_en_shant schreef:Vraagje waarom moeten de brandnetels verwijderd worden, deze zijn juist hartstikke gezond voor de paarden.
Ik denk ook dat je met de eigenaresse om tafel moet gaan. Verzorgen / bijrijden moet wel leuk blijven en niet een fulltime baan worden.
Misschien toch opperen voor nog een verzorgster die puur het verzorgen van de paarden doet en niet het bijrijden.
Lootje1991 schreef:Anke schreef:Ik heb er zelf 4 bij huis.
Stallen/paddocks schoon houden, waterbakken vullen en hooinetten vullen, zijn toch algemene dagelijkse dingen.
Zoveel werk is dat toch niet?
Misschien voor jou niet. Maar hier wordt de paddock niet dagelijks bij gehouden. En sta regelmatig alle water bakken schoon te boenen omdat die weer eens groen zijn. Naast mijn fulltime baan vind ik het best wel zwaar. Zo gezond ben ik ook niet helaas en de eigenaresse weet dat ook.
En wij hebben op het moment erg slecht hooi vol met brandnetels die dus verwijderd moeten worden, ik ben zeker 45 min bezig met het vullen van 4 hooinetten
Jellybeans schreef:Lootje1991 schreef:
Misschien voor jou niet. Maar hier wordt de paddock niet dagelijks bij gehouden. En sta regelmatig alle water bakken schoon te boenen omdat die weer eens groen zijn. Naast mijn fulltime baan vind ik het best wel zwaar. Zo gezond ben ik ook niet helaas en de eigenaresse weet dat ook.
En wij hebben op het moment erg slecht hooi vol met brandnetels die dus verwijderd moeten worden, ik ben zeker 45 min bezig met het vullen van 4 hooinetten
Als je het allemaal te veel werk vindt lijkt de oplossing mij makkelijk.
Een grotere bijdrage betalen.
Aight schreef:Ben ik de enige die er anders over denkt?![]()
De eigenaar heeft nu iemand die €55 betaalt én 7 dagen per week voor beide paarden zorgt.. Dat is wel makkelijk zo. Het is natuurlijk fantastisch dat je het als je eigen paard mag beschouwen, maar als je er zelf onderdoor gaat aan het werk is het niet meer leuk en het lijkt me niet dat je daarom bijrijder/verzorger bent geworden, om iemand anders paard volledig te onderhouden.
Ik zou toch eens rond de tafel gaan zitten en bespreken dat je de verhoudingen zijn verschoven t.o.v. wat er in het begin is besproken..
heslin schreef:Het is een heel interessant topic om te lezen dat er blijkbaar zoveel paardeigenaren opzoek zijn naar een bijrijder. Ik had vaak het idee dat er vooral advertenties worden geplaatst door jonge meiden die op zoek zijn naar een verzorgpony.
Zelf kijk ik dagelijks op het internet of ik iets voorbij zie komen, maar ik woon in een moeilijke regio (Amsterdam) en ben afhankelijk van de fiets. Veel paarden staan dan net te ver weg.
Ook heb ik ook wel wat wensen waardoor veel paarden afvallen. Ik heb veel interesse in natuurlijk paardrijden / NH hierin ook vroeger veel les gehad met mijn vorige paarden. Toen ik ging studeren in amsterdam pony weg moeten doen. Nu mis ik het nog elke dag.
Dit zijn eigenlijk de dingen waar ik naar opzoek ben:
- Een pony/paard (liefst pony ondanks mijn lengte 1.76 cm , dus grote D of E pony) waarbij ik het liefst een arabier / warmbloedig paard verzorg. Ik heb eigenlijk niets met koudbloeden, nooit zo gehad ook. Ben zelf een erg gevoelig introvert persoon en een dominant sterk paard heb ik nog geen klik mee gevoeld. > Veel paarden die worden aangeboden zijn tinker / haflinger. Iets in me zegt wel dat ik ervoor open moet staan en het gewoon moet proberen maar in het verleden heb ik het al heel vaak met koudbloeden geprobeerd maar het is gewoon niet mijn type paard helaas. Soms zie ik een heel mooi gevoelige pony voorbij komen, is het weer te ver weg.
-Een pony die ik 1 x per week bij kan rijden en verzorgen, grondwerk, buitenritten springen. Klusjes doen uitmesten opruimen e.d vind ik vanzelfsprekend, ik ben dan ook erg netjes en zorgvuldig met spullen. Echter zie ik het niet zitten om 3 keer per week ernaar toe te gaan, die tijd heb ik nu momenteel niet helaas. Ik snap natuurlijk dat als je echter een band op wilt bouwen je wel vaker zou moeten komen, dit ligt dus ook aan de afstand. En aangezien er vanaf mijn huis niets binnen een kwartiertje fietsen mogelijk is kan het dus niet meer dan 1x per week.
- Ik ben bereid een kleine bijdrage te betalen, zeg 20 euro per maand. Het is maar 1 dag in de week en ik zou graag ook eens af en toe les kunnen nemen op mijn eigen kosten.
- Omdat ik dus graag bezig ben met een zo diervriendelijk mogelijke manier met paarden omgaan krijg ik bij veel advertenties niet het juiste gevoel. Ik heb niets met al die strakke hoofdstellen, bandages in felle kleuren en dekjes met glittersteentjes erop. Prima dat mensen dat leuk vinden, maar ik heb lang genoeg paardgereden en weet dat deze mensen vaak niet op dezelfde denkwijze zitten. Ik vind eerlijkheid en openheid heel belangrijk. Mensen die niets geven om materialisme en zich bewust zijn van hun ego en eigen persoonlijke ontwikkeling. Ik heb vroeger op veel stallen gestaan waarbij er veel werd geroddeld de hele dag door, helaas heeft dit mij getekend. Dit klinkt allemaal diep en zweverig, dat ben ik diep van binnen ook wel. Echter ben ik de meest betrouwbare verzorgder die je maar zou kunnen hebben, en kom harstikke normaal over, het is meer het verlangen naar echt puur oprecht contact. Wat ik in de paardenwereld nog weinig ben tegengekomen. Ik hoop in de toekomst op zo'n fijne stal terecht te komen.
Anke schreef:Voor 1 dag per wee zou ik als eigenaar niet de moeite doen om een verzorgster in te werken.
Wellicht dan beter een NHS lesplek zoeken.
1 keer per week zijn net als de manegeruiters. Dan is wekelijks een les voldoende.
Verzorgplek zie ik als uitbreiding, bij het verlangen naar meer paard-contact.