Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:55

Dank je allen.
Helaas moet ik weer zoals het nu lijkt voor hem op zoek. Bijrijder zit nu met een bijna burn-out thuis. Ze weet nog niet hoelang het gaat duren, voordat ze weer kan komen.
Maar ja de andere bijrijder zit aankomende jaar in afstudeer jaar, dus ook weinig tijd.

Vind sneu voor dr maar denk stellig aan om één andere te zoeken.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:17

Ik meld me ook weer eens helaas.. Afgelopen 2 jaar een topbijrijdster gehad! Ze wordt nu moeder en stopt ermee. Pfoe de zoektocht valt tegen.. tot nu toe met 5 meiden afgesproken om kennis te maken en daarvan zijn er 3 niet komen opdagen (eentje heeft zich wel ziekgemeld maar daarna nooit meer iets gehoord). Ik vind het zo bizar!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:35

Het is echt lastig een bijrijder te zoeken, ik hoor het van veel en was al verbaasd over hoeveel mensen reageerde op mijn advertentie (Ruiter zoekt na 10 jaar lease-paard om regelmatig mee te lessen) met een oude foto dat ik mijn eigen paard reed.

Afbeelding

Echt mega veel aanbod, maar veel ook verder dan 30 minuten rijden bij me vandaan en ik moet het wel naast mijn full-time baan doen.

Moest ook wel lachen, had er één die €120 per maand moest kosten voor 2x in de week rijden, ze was al tijden op zoek naar een bijrijder, maar geen bleef lang. Ik heb bij voorbaat al bedankt, duidelijk dat het alleen om het geld ging en ik mocht helemaal niets met het paard anders dan daar in de bak rijden en les nemen van een door haar aangewezen instructeur.

Heb nu een 6 jarige Friese merrie die ik gratis mag bijrijden en het een een mooi paardje met veel potentie. Ik ben nog in de ondekkingsfase van welke instructeur ik fijn vind en wat het beste klikt. Ik neem nu les van een eigenaresse van een manege in de buurt die zelf ZZ rijdt en dat bevalt redelijk goed, alleen vergeet zij regelmatig dat ik nog maar net weer begonnen ben, het mag er dan al wel aardig uit zien, maar het is nog lang niet vanzelfsprekend allemaal.

Ik vind het bijrijder zijn prima, maar het is wel anders dan met een eigen paard, deze Fries heeft wat last van mok en mijt en ik heb de neiging zelf van alles te gaan proberen, maar het is niet mijn paard.
Toch heb ik alle vrijheid, zolang ik maar door geef welke dagen en hoe laat ongeveer ik kom rijden, buitenritten, mee naar de manege, les enz. ik mag het allemaal zelf bepalen (nadat ik "goedgekeurd" was door diegene die de eigenaresse heeft leren rijden). Alleen zondag is rustdag, dan wordt er niets met de paarden gedaan. Ook prima voor mij.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:36

Pff die verhalen allemaal, wat een vreemde mensen zijn er toch op de wereld :(

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:20

Anke schreef:
Dat is een aparte kruising.

Nieuwe verzorgster is 3 keer geweest. Stopt. Ze wil toch iets dichterbij huis waar ze met de fiets heen kan.

Ik vind dat zo stom hè, dat kun je toch van te voren wel bedenken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:23

Dat vind ik ook.
Afstand en tijd kun je vooraf over nadenken.
Gewoon niet beginnen als dat niet oke is.
Grrr...elke keer alles uitleggen, inwerken.
Weggegooide tijd en moeite.

Geregeld denk ik...waarom nog?
Ik weet het: voor die ene fijne en goede verzorgster die ertussen kan zitten.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:33

Wat een rare verhalen allemaal inderdaad, ik lees al eventjes mee (omdat ik als bijrijdster nog op zoek ben :D).

Kan mij niet voorstellen dat mensen zo gemakkelijk afzeggen. Jammer dat sommigen hier zo ver weg wonen. Ik ben zo'n zeldzaam persoon die liever te vroeg is dan te laat, altijd afspraken nakomt en bovendien eerlijk is. Als ik het niks vind, zeg ik dat ook. :) Of als ik mij ergens niet fijn bij voel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:39

ellis__h schreef:
De overstap naar eigenaar is inderdaad iets wat ik heel graag zou willen maar ik ben wel zo reeel om te bedenken dat dat nu niet haalbaar is :j
Enne.. voor het juiste bijrijdpaard wat verder rijden zou nog kunnen, maar verhuizen.. dat is helaas geen optie :P

En hoe ver is dat wat verder rijden? :D

ellis__h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:12

Inxs schreef:
ellis__h schreef:
De overstap naar eigenaar is inderdaad iets wat ik heel graag zou willen maar ik ben wel zo reeel om te bedenken dat dat nu niet haalbaar is :j
Enne.. voor het juiste bijrijdpaard wat verder rijden zou nog kunnen, maar verhuizen.. dat is helaas geen optie :P

En hoe ver is dat wat verder rijden? :D

Als het klikt met eigenaar en paard en je haalt daar veel voldoening uit dan denk ik dat een klein half uur (auto) helemaal niet gek is

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 00:31

Zit je ook niet echt mee bij je Anke.

Zou het niet gewoon een makkelijke uitmaak zijn voor sommige?
Mij lijkt inderdaad dat je van te voren wel in kunt schatten of het haalbaar wordt. Als je dan "ineens" na wel 3 keer toch denkt, nee is toch te ver. Denk dat het toch eerder is dat ze het verzorgen of het paard niet helemaal is wat ze hadden verwacht en ze dit dan de makkelijkste uitmaak vinden.

Hopelijk heb je een keer geluk. Ben blij dat wij niet meer opzoek zijn als ik lees wat er hier af en toe voorbij komt vindt ik het best knap dat mensen toch blijven zoeken. Ik zou er mijn tijd niet meer in willen steken als het op zo zou moeten gaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:38

Tigra. Dat is precies wat ik ook denk.
Geniet ik liever zelf van mijn pony's.
Dan elke keer mijn tijd daarin te stoppen.

Kan me voorstellen dat een verzorgplek dichterbij de voorkeur heeft.
Deze had een verzorgpaard op een volpensionstal gehad.
Dus was ook niet gewend om alles zelf te doen.
Wellicht heeft dat toch meegespeeld.
Ze zei het leuk te hebben gevonden.
Eerlijkheid is voor mij belangrijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:40

Regio Culemborg ook nog steeds op zoek en daarnaast geeft ik ook les (dressuur en springen) :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:43

Eerlijkheid is idd erg belangrijk, naast goede communicatie.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:59

Zo lees even mijn bericht terug.
Het is te lezen dat het toen al (te) laat was voor mij.
Ja dat is zeker belangrijk. Ach gemiste kans voor haar.

Ja het is eigenlijk zonde van je tijd, je denkt elke keer het kan wel eens wat worden en keer op keer krijg je een deur tegen je neus.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:43

Ja zo voelt dat precies...

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:57

Zou ik als bijrijdster zijnde wat mogen vragen aan jullie, over hoe jullie als eigenaar mijn situatie zien?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:14

Vraag maar raak

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:26

Ik verzorg een Arabische merrie op een stal met 5 andere paarden allemaal van 1 eigenaar. Ik kom er 5 dagen per week. Ik mest dan de stal van mijn verzorgpaard en van een ander paard dat er staat. Ook krijgen zij elk 2 hooi zakken (4 in totaal) welke ik met het juiste gewicht vul. Ik heb op woensdag paddock dienst en vul ik de waterbakken. Ik betaal de eigenaresse 55€ per maand. Paardje zat erg vast dus osteopaat laten komen op mijn kosten, zadelmaker moest ook komen dus die is ook geweest op mijn kosten. Paardje is nu na 8 maanden eindelijk richting wedstrijd klaar aan het gaan. Lessen doe ik ook op eigen kosten.

Maar nu mijn vraag, ik merk dat het werk me te veel wordt naast mijn meer dan fulltime baan. Toen de eigenaresse mij belde naar aanleiding van mijn advertentie verzekerde ze dat ik niet zo veel op stal hoefde te doen (daarom ook gestopt met andere verzorgpaard. Stond ik 7 dagen 3 paarden te verzorgen) maar nu merk ik dat het me veel te veel wordt. Paardje lief staat nu ook met blessure dus ik maak me ook wel zorgen.

Heb ik het recht om te zeggen dat het me te veel wordt? Aangezien ik maar 55€ betaal en zo ongeveer mijn eigen paard heb?

Zit er best wel mee eigenlijk

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:33

Ik denk eigenlijk, helemaal regio Rotterdam, dat je niet heel slecht zit. Maar het is natuurlijk de vraag wat je wil. Je kan ook verder zoeken naar een ander paardje waar je eventueel meer betaald maar minder werk hebt.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:37

Amable schreef:
Ik denk eigenlijk, helemaal regio Rotterdam, dat je niet heel slecht zit. Maar het is natuurlijk de vraag wat je wil. Je kan ook verder zoeken naar een ander paardje waar je eventueel meer betaald maar minder werk hebt.

De klik is er ontzettend met dit paard, daarom wil ik ook echt niet zomaar vertrekken omdat het werk te veel is. Maar wat mij een beetje stoort is dat ik ook de verzorging van een ander paard op mij moet nemen en dat vind ik gewoon beetje vervelend. Of ben ik nu heel veeleisend als bijrijder zijnde? Overigens word paard en spullen behandeld alsof ze van mij is/zijn. Nu met de blessure neem ik netjes mijn verantwoording en loop elke dag met haar en spuit netjes haar benen 10 min af

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:58

Ik zou het bespreken met de eigenaresse. Is dat andere paard ook van haar? Of heeft die een andere eigenaar? En waarom heeft ze gevraagd om dat paard dan mee te verzorgen?

Als je aangeeft dat het te veel wordt en je het op deze manier op lange termijn niet meer gaat trekken en vraagt of het een optie is om minder vaak het andere paard mee te verzorgen of van de vijf dagen allebei terug te gaan naar bijvoorbeeld 3 of4 dagen allebei (of ander alternatief) of iets meer betalen zodat de eigenaresse de stalhouder of een stalgenootje een paar dagen per week kan vragen het uitmesten over te nemen?

Dan merk je snel genoeg of ze je graag wil houden en mee wil denken over een oplossing of dat het alles of niets is.

Grenzen aangeven is best moeilijk.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:26

joyce B schreef:
Ik zou het bespreken met de eigenaresse. Is dat andere paard ook van haar? Of heeft die een andere eigenaar? En waarom heeft ze gevraagd om dat paard dan mee te verzorgen?

Als je aangeeft dat het te veel wordt en je het op deze manier op lange termijn niet meer gaat trekken en vraagt of het een optie is om minder vaak het andere paard mee te verzorgen of van de vijf dagen allebei terug te gaan naar bijvoorbeeld 3 of4 dagen allebei (of ander alternatief) of iets meer betalen zodat de eigenaresse de stalhouder of een stalgenootje een paar dagen per week kan vragen het uitmesten over te nemen?

Dan merk je snel genoeg of ze je graag wil houden en mee wil denken over een oplossing of dat het alles of niets is.

Grenzen aangeven is best moeilijk.

Alle paarden zijn van 1 eigenaresse inclusief de stal zelf. Ik kan niets uitbesteden door meer te betalen, omdat ze het zelf ook niet kan door ziekte. De 2 bijrijders van de Fries op stal doen allebei zo vaak mogelijk de shet stallen en hooinetten verzorgen en hebben ook 1 dag voor de paddock en waterbakken die zij met z'n 2en afwisselen. Verder zijn er geen mensen op stal.

Ze vertelde aan de telefoon dat het 1 stal was en 2 hooinetten en toen ik daar kwam kijken zei ze dat ze vorige verzorgsters ook dus de stal van het andere paard erbij deden en toen kwam er ook nog even bij dat ik 1x in de week de waterbakken en paddock moest doen. En het gebeurd ook regelmatig dat ze vraagt of wij voeren en binnen of buiten zetten en of we daar ons schema op kunnen aanpassen.

Ik heb al een x eerder aangegeven dat het me wat te zwaar word en ik mocht 1 dag minder de stal en hooinetten van het andere paard doen, maar wel op vrijdag of zondag, want dan helpt haar vader op stal.

Een andere verzorgster erbij wilt ze niet. Dus of ik train het paard of ze staat stil, want zelf kan ze er niets mee.

Ik klink nu net of ik een verwend nest ben hoor, maar ik wil absoluut wel wat doen op stal, maar heb het idee dat ik nu ook een beetje gebruikt wordt. Vandaar ook mijn vraag hier, omdat de visie van eigenaar altijd anders is en ik wil graag weten of ik redelijk ben of niet.

Grenzen aangeven is inderdaad erg moeilijk en ik weet niet wanneer je te ver gaat als bijrijder zijnde

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:26

Als de bijdrage zo laag is in ruil voor de klussen, wordt het lastig.
Aangeven dat je het erg veel vindt, kan altijd. Wellicht kun je meer meebetalen in ruil voor minder meehelpen? Zou het zeker vragen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:29

Ik heb er zelf 4 bij huis.
Stallen/paddocks schoon houden, waterbakken vullen en hooinetten vullen, zijn toch algemene dagelijkse dingen.
Zoveel werk is dat toch niet?

naomi_rabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:35

En ik ben juist wanhopig opzoek naar een bijrijdpaard! En dan kan ik er nooit eentje vinden! Blijkbaar is er dus veel aanbod. Nou, bij dezen, als iemand die in Arnhem, Westervoort of Velp woont nog iemand zoekt, hoor ik graag van u/je.