Ik heb een paar weken geleden nog heel raar staan kijken hoe een meisje dat mijn pony wilde verzorgen en "veel ervaring" had niet wist hoe ze netjes hoeven uit kon krabben of een paard moest leiden. Dus ik zou een mogelijke verzorger/bijrijder eerst je paard laten halen, borstelen, longeren.grondwerken oid. Kletsen over de verwachtingen die jullie van elkaar hebben. Mocht dat allemaal netjes naar jouw wens gaan kunnen ze er altijd nog wel even op, evt een volgende keer.
MissCharlie
Geplaatst: 14-08-16 12:04
Ha nou de eerste is geweest, zij had een outfit aan die niet vies mocht worden wat ze moest door naar haar werk Scheelde mij weer kiezen of we wel of niet zouden rijden.
Ik mag mij (wie weet al binnenkort) ook eigenaar noemen.
Zou wel gek zijn ineens, wil niet opzoek naar een bijrijder oid want ik heb tijd zat. Maar leuk dat je dan toch wel ineens aan de andere kant staat.
@Charlie, oh ja dat is wel een beetje gek..
kwita
Geplaatst: 14-08-16 15:57
hihi vandaag gemaild met een meisje , ik ben meteen weer genezen....ze moest meerdere keren per week komen rijden, een bak tot haar beschikking hebben en naar buiten mogen....alleen met vriendinnen Dus ik ook mijn wensen opgezet, ze zag er vanaf want het leek een solicitatie voor een olympische pony. ( de werkelijkheid was dat ze niet kon waarmaken wat ze zei....en dan al 16 jaar zijn!! ) Zonde zo veel eisend ben ik niet,maar ik ben blij dat ze nu al afhaakt dat scheelt weer een hoop gedoe
Ik heb na lang zoeken en heel veel oplossingen bekeken een goede gevonden. Met een onverwacht aangeboden hulp van een oud stalgenoot, waarvoor dank zijn mijn dagen paarden zorg afgedicht. Hierdoor is het moeten ervan af vanaf donderdag en wordt het weer mogen. Hoef dan de basis dingen niet meer te doen maar gewoon weer de leuke dingen en af en toe eens poepscheppen uiteraard. Maar een klein uur bezigheden per dag wordt overgenomen op 3 dagen. 3 andere dagen waren al opgevangen door ex en andere verzorgster, blijft een dag in het weekend over, mogelijk kan ex die nog gaan opvangen. Betekend rust.
kwita
Geplaatst: 15-08-16 04:19
Tja nu denk ik dan toch maar zonde de pony geeft aan het te missen...maar ze is behalve te dik wel heel gelukkig met haar luizenleventje op de wei....maar nog steeds dat mensen denken dat het is of je een fiets uit handen geeft van €50,- daar kan ik niet bij.... vandaag haar weer heerlijk gepoetst en geknuffeld en ach wat zou het....een zadel met stof op heeft ook zijn charme Die gekke eigenwijze ragebol , ik kan haar niet missen....ook zonder rijden is het geweldig om haar te "beleven" ze is nooit saai
Nou driemaal lijkt scheepsrecht! Derde kennismaking in drie dagen en deze voelt goed. Alle drie hebben ze niet gereden, hadden allen ook geen geschikte kleding of schoeisel en dan houdt het bij mij direct op. Gelukkig kon ik al vrij veel zien op basis van het gesprek en wat grondwerk. Of deze laatste het echt wordt, weet ik niet zeker, maar het is absoluut de moeite waard om haar nog eens te laten komen.
Hallo allemaal, ik lees al een hele tijd mee en wil, als bijrijder zijnde, graag reageren Ik rij al jaren paarden bij, ik heb helaas (nog) nooit de mogelijkheid gehad voor een eigen paard. Volgens mij tref ik het altijd wel, al zijn er altijd dingen die niet helemaal zijn zoals je het zelf zou doen. Waar ik nu tegen aan loop, is dat het belangrijk is dat je min of meer op dezelfde lijn zit als de eigenaar. In mijn geval blijkt nu dat we structureel anders denken over het houden, de verzorging en de manier van rijden van het paard. Ik probeer bijvoorbeeld veel bezig te zijn met rechtrichten en soepelheid in het lijf, de eigenaar vind het vooral belangrijk dat het paard veel en lang beweegt. Of als ik wondjes/mok of iets anders opmerk meld ik het direct en wil ik er graag wat aan doen, zij zijn daar makkelijker in. Ook hecht ik veel belang aan goede lessen (op eigen kosten), zodat zowel het paard als ik verder kom. Op dit moment krijg ik daar geen ondersteuning/medewerking bij. Nu dit niet mogelijk is, is naar mijn mening de balans niet goed. Ik betaal niet voor mijn bijrijdpaard, bij mijn vorige deed ik dat wel. Ik heb gemerkt dat het betalen voor mij niet het heetste hangijzer is, toen ik nog betaalde was ik blijer met mijn bijrijdpaard dan met mijn huidige paard (nouja de eigenaren, het paard is niks mis mee). Klusjes doen, verantwoordelijkheidsgevoel en zuinig op spul en paard zijn vind ik vanzelfsprekend. Volgens mij is het dus altijd een zoektocht voor beide partijen. Ik vind het vooral heel leerzaam om verschillende paarden bij te rijden, je leert er veel van. Hoe ik het wel en vooral ook niet zou doen. Kortom mijn zoektocht gaat ook weer verder en ik ben er van overtuigd dat het weer een nieuwe, leerzame ervaring zal worden
Zo jammer dat weer de bijrijders met de juiste instelling wéér zo ver weg wonen. Ellis wil je alsjeblieft overwegen om te verhuizen, pleeeeeeeze.
_PatriciaH
Geplaatst: 19-08-16 14:35
myk_en_shant schreef:
Zo jammer dat weer de bijrijders met de juiste instelling wéér zo ver weg wonen. Ellis wil je alsjeblieft overwegen om te verhuizen, pleeeeeeeze.
Hihi daar dacht ik dus ook al aan
ellis__h
Geplaatst: 19-08-16 15:45
De overstap naar eigenaar is inderdaad iets wat ik heel graag zou willen maar ik ben wel zo reeel om te bedenken dat dat nu niet haalbaar is Enne.. voor het juiste bijrijdpaard wat verder rijden zou nog kunnen, maar verhuizen.. dat is helaas geen optie
myk_en_shant
Geplaatst: 19-08-16 15:46
Van kollum naar witte paarden bij steenwijk is zeker te ver
ellis__h
Geplaatst: 20-08-16 10:53
Helaas wel.. Leuk paard heb je, leuke kruising ook, ik heb even in je profiel gespiekt, dacht dat er misschien wat groninger in zat