Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:11

de afgelopen 1 bijna 2 maanden mocht ik maar 1x per week naar lucky ivm met school maar het resultaat mag er zijn want ik ben wel over naar 5havo *\o/* dus nu ga ik weer bijna elke dag :') en sinds kort ben ik van de manege af (omdat ik volgend jaar in mijn examenjaar zit en dan kan ik echt al mijn aandacht in lucky steken) dus nu ga ik 1x per week les nemen en dan om de week afwisseling van grondwerk en rijden. ik heb er heel veek zin in! heb nog helemaal geen ervaring met grondwerk dus ben heel benieuwd.
Laatst bijgewerkt door lienieminie op 30-06-16 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

enamorada

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:15

Fijn dat je over bent Lienieminie!

Een beetje een ervaren (oudere) bijrijder zoeken voor een klein paard lijkt me inderdaad lastig Leedebee...

Morgen gaan mijn ouders conrete afspraken maken met de eigenaar van Simcha voor het eigen paardje, als alles een beetje te regelen valt kunnen we hem/haar ophalen als we terug zijn van vakantie :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:36

Mmm ik heb een lastig probleem.
Ik heb ja gezegd op het verzorgen van een pony die wat verder weg staat, daar nu 2 keer geweest. Maar in de tussen tijd ook een aanbod gekregen voor een paard waar ik op mag rijden nog geen 5 min afstand.
Met dat paard mag ik rijden en met de pony niet. Plus dat de afstand 10 km verschilt. Maar ik weet niet zo goed hoe ik na zo kort moet aangeven bij de eigenaar dat ik wil stoppen. Vind het namelijk zonde van de tijd die zij er ingestoken heeft.

Weten jullie misschien hoe ik het moet aangeven?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:46

Gewoon eerlijk zijn en vertellen wat de situatie is.
Niet zomaar wegblijven of smoesjes verzinnen om niet te komen, dat is nog veel vervelender voor de eigenaresse -O-

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:39

Shirley schreef:
Gewoon eerlijk zijn en vertellen wat de situatie is.
Niet zomaar wegblijven of smoesjes verzinnen om niet te komen, dat is nog veel vervelender voor de eigenaresse -O-

Inderdaad. Beter nu duidelijk zijn, dan dat die pony op de 2e plaats komt, en de eigenaresse daar pas later achter komt.

Ik heb ook weer vervelend nieuws gehad. Ik verzorg nu sinds maart/april Sterre, in de hoop dat ik nu voor langere tijd met een paard kan werken. Helaas te horen gekregen dat ze waarschijnlijk gaan verhuizen (paarden staan aan huis) naar 7km verderop. Nu moest ik al 8km fietsen, wat op zich te doen is, maar 15km is toch wel heel ver. Daar moet ik dus nog even goed over nadenken.
Ik baal er flink van. Ik heb nog nooit langer dan 5 maanden een paard/pony verzorgd, door allerlei verschillende redenen, en had gehoopt dat ik nu eindelijk een fijn plekje had gevonden. Nu is het niet zo dat ze dit jaar al verhuizen, maar het idee dat het volgend jaar minder goed haalbaar is om 2/3x in de week te gaan is toch rot.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:42

@lEedebee is indd altijd lastig als de pony niet zo groot is. Nadeel van penny meisjes (vind ik is dat ze bijvoorbeeld ziektes en etc vaak niet herkennen. Maar niet alle meisjes zijn zo. Ik zou gewoon proberen met wat je tegenkomt. Word je zelf ook wijzer van.

@Kosseh, eerlijk zijn. Altijd. (spreek uit ervaring als ik zeg dat het toch altijd uitkomt)

@Maaike, ik zou het er gewoon met de eigenaar over hebben. Wie weet is er de mogelijkheid om de pony ergens te stallen.

Ikzelf ben nu net terug uit Brabant. Ondertussen zitten de daken volgeplakt met stukken golfplaat en kit zodat we in elk geval binnekort kunnen rijden en dat de paarden droog staan. De verzekering heeft de schade opgenomen en de daken van allebei de stallenblokken en de binnenbak worden helemaal vernieuwd en vergoed!!! *\%/* Met isolerende platen zodat het in de zomer niet te warm word en in de winter niet te koud. Met zn allen zijn we super opgelucht _/-\o_
Woensdagavond heb ik een fotoshoot gehad met Gloria en Bumper (die shetjes die daae op stal staan en waar ik de zorg voor draag als ik er ben) We hadden ze losgelaten in t weiland en Bumper liet zich niet meer vangen hahaha :')
wat voorbeelden:

Zoek Tamar haha
Afbeelding

Ik was echt doodop (ben dus niet stoned haha ik kijk nogal wazig)
Afbeelding

Met vriendje Bumper (een beetje vies hij had de bocht iets te scherp genomen en heeft inmiddels ondervonden wat het is om buik te schuiven) oja en Bobby
Afbeelding

Over Valentijn: Ze loopt ietsjes beter ben ik echt super super blij mee. Ze is pijnstillers af en zal nu zelf moeten genezen. GO VALENTINE!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:27

Als je niet ermee verder wilt, zo snel mogelijk het de eigenaresse vertellen. Wel zo eerlijk.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:43

0407Tamar schreef:
@Maaike, ik zou het er gewoon met de eigenaar over hebben. Wie weet is er de mogelijkheid om de pony ergens te stallen.

Het punt is dat de paarden aan huis staan, en zij (de eigenaren) gaan dus verhuizen. Op zich denk ik dat ik wel zou kunnen blijven verzorgen, maar minder vaak. En daar baal ik flink van...

Lieve foto's Tamar! En fijn dat het met Valentijn weer beter gaat!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:30

Hoi allemaal!
Ik meld me even bij dit topic om lekker mee te babbelen :D

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:25

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:35

Wij gaan misschien eind van de maand verhuizen dan komt sam voor mij iets dichterbij te staan

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:26

Nu heb ik wel zin om mijn verhaal te vertellen hoe ik aan mijn verzorgshet ben gekomen!

Ik was eigenlijk erg lang al op zoek naar een leuke pony en toen ben ik op internet gaan kijken. Vond een verhaal over een meisje op bokt dat ook lang een leuke pony zocht en dat ze toen een advertentie had geplaatst op marktplaats. Ze had toen zelfs meerdere reacties gekregen van eigenaren die een verzorgster zochten! Dit leek mij een geschikte oplossing, dus toen heb ik een marktplaats profiel aangemaakt en heb een advertentie geplaats waarin ik vertelde dat ik een leuke verzorgpony zocht. Heb ook verteld hoeveel rijervaring ik heb, hoe oud ik ben, hoe lang en zwaar ik ben en wat ik zocht. Nou ik hoefde niet persee een pony waar ik op kon rijden dus dat er ook maar bij gezet. Heb toen een maand niks meer van die advertentie gehoord (eigenlijk was ik het een beetje vergeten) tot ik op een avond een mailtje kreeg van een meisje die nog wel een verzorgster zocht voor haar grote shet. Het klonk erg leuk (mocht er ook nog op rijden als het zou passen, gelukkig paste het nog!) De kenismaking verliep goed, erg leuke shet en aardige eigenaresse. Nu 3 maanden later ga ik voor het eerst op wedstrijd met deze dondersteen! Vandaag is het zover (moet als eerste om 18:00) Heb er onwijs veel zin in. Gelukkig klikt alles tussen mij en de pony maar het klikt ook met de eigenaresse. Ze vertrouwd de pony echt aan mij toe zodat het voelt alsof ik een eigen pony heb.

Zo nu weten jullie mijn verhaal ook weer :) Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden...

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:39

Leuk! @sat_nath Heb je een foto van jullie? :D

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:21

Hier heb ik er eentje @reusje_xx

Afbeelding
Afbeelding

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:22

Helaas niet op mijn iPad een foto van ons samen O:)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:58

Jeetje wat een knapperd zeg!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:01

Afbeelding
Mijn knappie knappie. Vandaag na een week weer gezien ze was blij haha! Helaas nog wel kreupel maar wel fftjes wat kleine vrijheidsdressuur dingetjes gedaan.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:44

Allebei knapperds! <3

Chanel ook al ainds dinsdag niet gezien, ik had toen les. Daarna veel huiswerk gehad en dit weekend concert at sea. Ook is de proefwerkweek begonnen vrijdag, dus dat wordt ook even aan bak!
Hopelijk morgen of dinsdag weer langs!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:00

Die van jou is net zo knap! <3
Jammer dat ze kreupel is...

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:09

luna1604 schreef:
heb ook een camera, maar heb nog geen fotos getrokken van Luna. ik denk dat ik mama maar eens ga roepen als assistente die haar vasthoudt (is dat met dt of niet..)

hebben jullie trouwens een goede band met de eigenaar?

met eentje totaal niet, hij is 80, ik 13.... en hij snapt echt niet wat ik bedoel en ik snap hem ook niet.

met de andere eigenaar heb ik sinds kort wel een betere band maar het heeft een jaar geduurt voor we echt een gesprek konden voeren, het is wel heel gezellig met haar en ik ben haar heel dankbaar voor de pony

niet dat ik niet dankbaar ben bij die man van 80, maar ik fiets een uur heen en terug om zijn pony buiten te zetten (anders staan ze niet buiten!!??!!) en dan vraagt ie er 5,- per keer voor... leuk daar is dat ik vrijheidsdresuur mag doen! (sorry als ik ondankbaar over kom, maar ik moet zelfs de hoefsmit enz. betalen en dan vraagt hij geld om een hoefsmit te betalen ofzo? haha)

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:21

madhatter schreef:
luna1604 schreef:
heb ook een camera, maar heb nog geen fotos getrokken van Luna. ik denk dat ik mama maar eens ga roepen als assistente die haar vasthoudt (is dat met dt of niet..)

hebben jullie trouwens een goede band met de eigenaar?

met eentje totaal niet, hij is 80, ik 13.... en hij snapt echt niet wat ik bedoel en ik snap hem ook niet.

met de andere eigenaar heb ik sinds kort wel een betere band maar het heeft een jaar geduurt voor we echt een gesprek konden voeren, het is wel heel gezellig met haar en ik ben haar heel dankbaar voor de pony

niet dat ik niet dankbaar ben bij die man van 80, maar ik fiets een uur heen en terug om zijn pony buiten te zetten (anders staan ze niet buiten!!??!!) en dan vraagt ie er 5,- per keer voor... leuk daar is dat ik vrijheidsdresuur mag doen! (sorry als ik ondankbaar over kom, maar ik moet zelfs de hoefsmit enz. betalen en dan vraagt hij geld om een hoefsmit te betalen ofzo? haha)

Waarschijnlijk doet die oudere man niks meer met zijn paarden? Dan zou ik het wel logisch vinden dat je af en toe vraagt of je mee wilt betalen aan bijv. De hoefsmid. Heb je daar verder ook alle vrijheid met de pony's?

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:25

hanneke32xx schreef:
madhatter schreef:

Waarschijnlijk doet die oudere man niks meer met zijn paarden? Dan zou ik het wel logisch vinden dat je af en toe vraagt of je mee wilt betalen aan bijv. De hoefsmid. Heb je daar verder ook alle vrijheid met de pony's?

Als ik madhatter goed begrijp betaald ze al de hoefsmid, maar moet ze toch ook extra betalen zelfs voor alleen het buiten zetten van de pony. Dat vind ik dan zelf inderdaad wel een beetje raar. O:) Zou zeggen of een bijdrage of de hoefsmid enzo zelf betalen, beide is wat vreemd. Maar ik weet niet of de pony op eigen terrein staat? In het geval dat er nog stalling betaald wordt door de man kan ik het weer iets beter begrijpen, maar dan hoop ik dat je inderdaad wel veel vrijheid ervoor terug krijgt :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:54

Zou het eerlijker vinden als de oude man iets aan Anemoon zou betalen voor de moeite ;)

De pony's varen er duidelijk wel bij dat ze komt, daar mag dan best wat tegenover staan.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:37

Aparte situatie.. met die oude mensen weet je t maar nooit haha.

Oja IK BEN VANDAAG JARIG. Haha. Kreeg vanmorgen een foto van Tijn met een feesthoedje op super lief

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:46

We zien het!

Je hebt een Afbeelding bij je naam :j

Gefeliciteeeeeerd :)F