Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:37

Oh morgen komt er een meisje weer proef meedraaien.
De vraag om te mogen verzorgen is in de zomer altijd heel groot.
Ik zoek niet echt actief...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:54

enamorada schreef:
MissCharlie schreef:
Aaaah waarom reageren mensen op advertenties met als enige 'Sorry ik woon helaas te ver, had het graag gedaan' |o

Of heel droog: 'mooi paard'. Wat heb je daar nou aan? :')

Ik snap dat het irritant is maar het is toch leuk om een complimentje te krijgen dat je een mooi paard hebt? Is alleen maar goed bedoeld.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:25

enamorada schreef:

Ja die ken ik ook. Laatst nog 'Mooi paard ik hou van werstern <3 <3 *\%/* '

Ik weet al dat ik een knappe poown heb :j. En leuk dat je van westernrijden houdt. Next!

Het is vooral vervelend omdat ik heel blij word van een bericht en als het dan geen serieuze reactie is, is dat gewoon jammer.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:43

Ik vind het juist heel leuk om te horen 'Mooi paard!'.
Daar word ik alleen maar blij van!
Je hebt er misschien weinig aan, maar is toch leuk om te horen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:44

MissCharlie schreef:
enamorada schreef:

Ja die ken ik ook. Laatst nog 'Mooi paard ik hou van werstern <3 <3 *\%/* '

Ik weet al dat ik een knappe poown heb :j. En leuk dat je van westernrijden houdt. Next!

Het is vooral vervelend omdat ik heel blij word van een bericht en als het dan geen serieuze reactie is, is dat gewoon jammer.

Begrijp het volkomen, vooral als je zo lang al op zoek bent..

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:59

Wat ik inderdaad wel begrijp is dat je zo blij word van een bericht en het dan teleur stellend is. Zo zocht ik 4 jaar lang een verzorgpony en kreeg ik een bericht, een erg lang bericht en ik was ontzettend ervan overtuigd dat dit het zou worden... Het was een bericht van een meisje die leasen of verzorgen niet kon betalen en het dus samen met mij wou doen, ik was op dat moment 11 en zij was 7. Zag dit niet zo zitten...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:24

madhatter schreef:
Ik vind het juist heel leuk om te horen 'Mooi paard!'.
Daar word ik alleen maar blij van!
Je hebt er misschien weinig aan, maar is toch leuk om te horen?

Leuk om te horen ja, maar als reactie in mijn mailbox.....dat is als spam. Rommelberichjes die je inbox vol maken,w aar je geen zak aan hebt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:04

Idem...

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:51

Oke ik snap het wel, vooral als je zolang zoekt en dan een bericht ziet en het dan van een of ander kind is die zegt dat ze hem wel leuk vind... Ook had ik voor mijn verzorgshet (die ik mocht behandelen als eigen) een nieuwe verzorgster nodig, omdat ik tijd te kort kreeg. Kreeg ik een bericht binnen met 'Mag ik hem samen met jou verzorgen?' 'Mag ik er een keer op rijden?' (Terwijl ze niet eens zadelmak is). Daar wel ik ook moe van

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:55

madhatter schreef:
Oke ik snap het wel, vooral als je zolang zoekt en dan een bericht ziet en het dan van een of ander kind is die zegt dat ze hem wel leuk vind... Ook had ik voor mijn verzorgshet (die ik mocht behandelen als eigen) een nieuwe verzorgster nodig, omdat ik tijd te kort kreeg. Kreeg ik een bericht binnen met 'Mag ik hem samen met jou verzorgen?' 'Mag ik er een keer op rijden?' (Terwijl ze niet eens zadelmak is). Daar wel ik ook moe van

Nee...dus niet.
dagelijks staat er genoeg in mijn mailbox, het is dus administratie bijhouden...
Kost allemaal tijd, wat ik liever aan wat nuttigs besteed.
Irl een compliment krijgen is gewoon heel wat anders.

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:32

Gisteren is er een meisje komen kijken bij mijn merrie. Het ging zo goed! Heerlijk, eindelijk iemand die haar snapt en enthousiast is om met haar aan de slag gegaan. *\o/*

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:25

Gefeliciteerd sann!! Hopelijk blijft ze lekker lang!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:04

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:49

Ik snap de reactie van Sneeuwpop niet, aangezien ik juist zeg dat ik het snap en dan zegt ze dat ik het niet snap en gaat ze uitleggen wat ik niet snap terwijl ik een reactie daarboven precies uitlegde dat ik dat snapte :?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:43

Ligt aan het doel dat de eigenaar met het paard heeft.
Iemand die er zelf serieus mee traint, zal dat zeker aanspreken.

Hier is de nieuwe verzorgster een keertje geweest. Heb de barebackpad opgelegd toen ik Bubbles ging longeren. Kon ze erop zitten. Kwartiertje, had ze wel al spierpijn..hihi. Is heel anders natuurlijk dan op de manege(les).
Deze week komt ze 2 keer als mijn vaste verzorgster er ook is. Ben benieuwd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:48

Ja, dat hoop ik ook. Ik had vroeger zelf wel zo'n persoon gewild. Ik ga binnenkort ook briefjes opplakken, het is lastig ertussen te komen in een nieuwe paardenomgeving.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:23

Hebben jullie tips voor de eerste kennismaking?

Ik heb een paar reacties gekregen en deze meiden uitgenodigd, nu heb ik drie dagen achter elkaar iemand die komt kijken :+ .

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een rustige kennismaking. Ik laat ze toch eerst een paar weken met mij meelopen voor ze zelfstandig mogen gaan. Dus bij de eerste keer zou ik het liefst gewoon kijken hoe ze is in de omgang met paarden, wat grondwerk doen... Maar omdat er drie komen voel ik een beetje druk om ze ook direct te laten rijden. Ik wil ze niet te lang laten wachten op een reactie en meerdere keren afspreken met drie personen zie ik ook niet zo zitten.

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:36

MissCharlie, als je ze ontmoet weet je vaak wel genoeg! Luister naar je gevoel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:38

Als het rijden uiteindelijk wel de bedoeling is zou ik ze wel even laten rijden. Vanuit daar kan je denk ik al wel gaan beslissen wie wel en niet zou passen. Natuurlijk kan je eerst kijken hoe de omgang is mocht dat niet bevallen niet laten rijden.
Zelf heb ik wel die voorkeur als het ook voor het rijden is dat ze het ook direct doen zeker als er meerdere komen dan blijf je afspraken maken.
Het is lastig als je nu van te voren weet dat er 2 van de 3 gaan afvallen alleen al door de eerste kennismaking/omgang paard zou ik daar wel mee willen wachten maar anders denk ik dat het voor mij te lang gaat duren.

Zou ze dus wel voorbereiden dat het eventueel zou kunnen dat er gereden wordt maar dat je gewoon op die dag even kijkt hoe het loopt. Zo beloof je niets maar hebben ze (neem ik aan dan) wel hun spullen bij. Dan gewoon afgaan op je gevoel.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:44

Ik zou ze ook echt even te paard willen zien, iemand kan heel fijn op de grond zijn, maar kan best dat er in het zadel niets van terug te zien is...

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:07

Hier hebben we een hele poos terug ook een afspraak gehad met meerderen. Achteraf kwam 1 niet opdagen maar dat even terzijde. Wij hebben toen eerst alles uitgelegd hoe het aan toe gaat en vervolgens mochten ze het paard uit het land halen en even een stuk rijden :)

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:13

Ik ga me ook weer melden... Verhuisd met de ponys en oude bijrijdster kon niet mee. Jammer maar helaas. Voor mij zit er echt een eis aan dat je 16+ bent het liefst 18+ heeft niks te maken met ervaring. Maar met dat je 9 van de 10 keer echt helemaal alleen bent op het erf. en je ten alle tijden 3 paarden mee uit de wei of paddock moet nemen. Maaar er is op het moment helemaal niks te vinden dat daar uberhaubt in de buurt komt? Inprincipe mag je alles, rijden en buiten rijden en je hoeft geen stal te mesten. Dus echt alleen om het rijden.

Wat een crisis zeg..

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:19

Ik meld me hier ook even...
ik zoek al een tijdje naar een verzorger/leaser maar het is zo lastig. :(:)
Ik ben denk ik ook wat veeleisend ... -O-
heb een haflinger en zoek eigenlijk het liefst een volwassen iemand maar niet te zwaar.
Echter heb ik het gevoel dat volwassenen liever een ''paard'' willen dan een haflinger pony.

Ook ben ik altijd bang dat mensen niet op de juiste manier met haar zullen omgaan enz..
het zit voor een heel groot stuk in mij maar krijg bijna alleen maar ''pennymeisjes''

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:28

MissCharlie schreef:
Hebben jullie tips voor de eerste kennismaking?

Ik heb een paar reacties gekregen en deze meiden uitgenodigd, nu heb ik drie dagen achter elkaar iemand die komt kijken :+ .

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een rustige kennismaking. Ik laat ze toch eerst een paar weken met mij meelopen voor ze zelfstandig mogen gaan. Dus bij de eerste keer zou ik het liefst gewoon kijken hoe ze is in de omgang met paarden, wat grondwerk doen... Maar omdat er drie komen voel ik een beetje druk om ze ook direct te laten rijden. Ik wil ze niet te lang laten wachten op een reactie en meerdere keren afspreken met drie personen zie ik ook niet zo zitten.

Ik zou ze echt wel laten rijden als dat uiteindelijk je intentie is.. Ik heb dat eenmaal niet gedaan. Het er nog nooit zn spijt van gehad. Kind deed zich lief en leuk voor. op de grond ging prima, eenmaal erop meppen slaan en keihard schoppen. Ze lag er ook na 5 minuten af :+

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:00

Rijden is inderdaad de bedoeling, maar alleen bosritten. In de bak zal alleen onder mijn begeleiding zijn. Maar om dan met elk persoon eerst grondwerk te doen en daarna naar buiten te gaan.. kortste rondje hier is 35/40 minuten :P