Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:11

@Tamar
Hopelijk gaat het snel beter ja! is niet fijn voor jou en niet fijn voor het paard.

En Lady komt vanavond terug van haar date. :D Kan ik binnenkort weer met haar bezig.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:25

@Maava jaa hoop t ook. We waren allang blij dat er niet nog eens iets bij kwam. Cool ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:34

Hopen dat het gauw beter gaat Tamar!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:36

Balen Tamar! Hopen dat Valentijn snel opknapt :)

'Mijn' fjord heeft ook een soort van hoefbevangenheid. Ze heeft zulke slechte hoeven nu, dat de hoefwand gewoon los aan het laten was waardoor het hoefbeentje valt. Ze heeft voor altijd ijzers, maar er zaten zulke scheuren in dat het niet verstandig was om er nieuwe onder te doen. Arm paard, zelfs met sterke pijnstilling stond ze te creperen van de pijn :(
Dus de eigenaresse de hoefsmid weer gebeld en die stelde als laatste redmiddel voor om een soort rubberen plakzolen eronder te plakken. Hij had er 1 onder gezet (onder de pijnlijkste) en ze was gelijk weer helemaal happy. En ze loopt spatzuiver nu. Nu eerst een aantal weken kijken hoe ze het redden en hoe ze er zelf op reageert. :D

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:39

Vandaag stond Chanel 2 keer op mijn voet :x Mijn nagel zal morgen flink blauw zijn denk ik, dan heb ik in ieder geval geen nagelijk meer nodig :D

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:47

Ben nog steeds heel erg blij met mijn plekje bij een draversstal. Vandaag geholpen met de ponyritjes bij de Familie dag in Victoriapark Wolvega echt ontzettend zwaar maar wel heel erg leuk. Paarden deden het super en vind het echt bijzonder dat ik dit allemaal mag meemaken en mee mag helpen met dit soort dingen <3 het leuke ook nog is dat ik een vergoeding hier voor heb gekregen :o

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:59

Slecht nieuws hier..

Zoals misschien sommige van jullie weten werk ik in de vakanties of wanneer ik tijd heb vrijwillig op een western pensionstal in Brabant (92 km van mij vandaan)

Gisterennacht zijn we getroffen door noodweer. Hagelstenen ter grootte van golfballen kwamen door het dag, de golfplaten naar binnen. Alles is stuk. Er moeten nieuwe daken op de rijhallen en de stallenblokken en de bak is buiten gebruik ivm scherven. Gelukkig zijn al mijn verzorgpaardjes ongedeerd. Gisteren hebben we na een dag keihard werken nieuwe golfplaten op 1 vd stallenblokken kunnen leggen zodat alle paarden droog op stal kunnen. De rest zal moeten wachten op de verzekering.

Ondanks dat toch lol gehad met de ponytjes. Afbeelding
Afbeelding

Zijn jullie ook weer op de hoogte :) voorlopig blijf ik in brabant om de boel weer op gang te blijven. Ik zal na die tijd proberen een beetje bij te lezen

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:08

@gishi, Leuk! Fijn dat je het zo naar je zin hebt :j

@tamar, wat een naar nieuws.. Gelukkig zijn de ponys okee :(:)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:32

Jeetje, wat heftig Tamar! Fijn dat je hun kan helpen en dat de pony's oke zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:31

Jeetje Tamar dat is niet niks. Veel sterkte. :(:)

Ik heb gister voor het eerst les gehad met Stip! *\o/* .
Ben zo enorm trots op ons, we hebben echt het maximale uit ons gehaald. De instructeur is iemand die de eigenaresse al zo'n 15 jaar kent, daarbij kent hij Stip ook al vanaf zijn vierde. Ik vroeg hem of hij mij meer over hem kon vertellen, wil hem zo graag beter begrijpen en kennen. Schijnt dat hij vroeger vanaf jong paard is gebruikt als schouwhengst en daarbij de nodige klappen heeft ontvangen. Een eigenaresse heeft gehad die dacht dat het per direct een Z2 dressuur paard kon worden en hem ook de nodige klappen heeft gegeven plus hem continu goed in de krul trok met allerlei zooi er omheen. Daarna heeft ie een goede eigenaar gehad, niet zozeer rijtechnisch maar qua verzorging erg fijn. En nu is deze knappe man bij ons. :) Instructeur gaf ook aan dat hij leuk schijnt te springen, echter heb ik dit nog nooit gedaan dus dit staat op het lijstje. :)(

Wel heftig hoor, puzzelstukjes vallen op zijn plaats. Verklaard zijn verlatingsangst (wat steeds beter gaat), het enorm gevoelig zijn, schrikkerig etc. Al gaat het wel zo veel beter als de eerste week. <3

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:35

Hoe mensen met hengsten omgaan is soms echt een verschrikking. Onder het mom dat hengsten gevaarlijk zijn.. gelukkig gaat het goed, leuk om te horen!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:21

Jeetje Tamar, dat is heftig!

Hier ging het gisteren wat minder goed. We gingen lekker op buitenrit met de 2 pony's, die waren daar ook errug enthousiast over. We reden richting het rengaloppad, en ik dacht dat Kristel achter mij aan kwam, dus ik ging alvast in galop en de verlichte zit. Bleek dat dus niet zo te zijn, dus Sterre gaat iets langzamer, doet haar hoofd naar beneden, ik koprol eraf met het hoofdstel, loopt Sterre terug naar Storm en gaat eten :') Heerlijk, die haflingers. Ik heb buiten wat spierpijn om er niks aan over gehouden gelukkig. Oh, en Sterre is ook ongedeerd.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:40

Ik heb vrijdag voor het eerst een stukje buiten uitgestapt alleen met sam ging gewoon prima. Dus voor herhaling vatbaar.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:59

Heerlijk hé, buiten rijden!

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:24

Mijn oude manege ligt aan de rand van het bos, in de zomer gingen we dus bijna om de week in het bos rijden. Heeerlijk!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:57

Ik heb heel leuk nieuws :D Om het even kort samen te vatten: de eigenaar van mijn verzorgpaarden heeft een mobiele zorgboerderij en zou opzoek gaan naar een jonge fallabella of shetlanden om mee te nemen naar demente ouderen en autistische kinderen. (Nu ben ik vorig jaar opzoek geweest naar een eigen rijpaard, maar ben ik tijdens deze zoektocht compleet mijn vertrouwen kwijtgeraakt in paarden. Zij is mij nu aan het helpen dat vertrouwen terug te krijgen.) Ze stelde vrijdag aan mij voor of ik niet een mini / shet wilde kopen! Dit is iets waar ik zelf ook al serieus over na heb gedacht. Zij zou hem dan mogen gebruiken voor haar therapieën, ik mag de pony bij haar stallen (24/7 buiten, iets wat in Utrecht niet veel te vinden is voor een betaalbare prijs) en ik mag haar paarden blijven rijden als ik dat zou willen. Binnenkort gaan mijn ouders met de eigenaresse overleggen over het een en ander, maar in principe heb ik al groen licht! :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:14

Dat is zeker leuk nieuws.

Buiten rijden is geweldig. Hopelijk krijgen we gewoon zoveel vertrouwen in elkaar dat we lekker gewoon naar buiten kunnen. Ik merk tog wel aan mezelf dat ik soms wat onzeker ben, omdat mijn laaste ritjes op een jong ding waren en toen hard gevallen ben en daarna het vertrouwen kwijt was. Terwijl sam super boomproef is net als oud lease paard waar ik mee kon lezen en schrijven. Alleen ziet hij dingen soms niet goed door zijn slechte oog. Dus ons wederzijdse vertrouwen moet nog wat groeien.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:40

Zou leuk zijn Roosje! Die vertrouwen moet inderdaad groeien en dan gaat het vanzelf goed buiten! Zijn er anders leuke stalgenoten met wie je naar buiten kan om je meer vertrouwen te geven?

Ik prijs mezelf ook gelukkig dat ik met mijn bijrijdpaard naar buiten mag, dat vindt zij ook het leukst. Daar tegenover staat dat, omdat ze voornamelijk buiten worden gereden, niet echt goed op conditie is qua bak werk en dat dus ook niet leuk vindt. Jammer want ik vind trainen in de bak stiekem ook erg leuk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:28

@Enamorada, wat een super leuk nieuws zeg! Hou je ons op de hoogte?

@Roosje, wat fijn zeg! :D
--

Ik vind het niet zo heel erg dat we nog niet naar buiten mogen, wil eerst de 100% vertrouwen hebben van hem in de bak en aan de hand. :D

[ITP] Een (nieuw) Stippelvriendje!

<3 <3

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:31

_Dominique schreef:
@Enamorada, wat een super leuk nieuws zeg! Hou je ons op de hoogte?

@Roosje, wat fijn zeg! :D
--

Ik vind het niet zo heel erg dat we nog niet naar buiten mogen, wil eerst de 100% vertrouwen hebben van hem in de bak en aan de hand. :D

[ITP] Een (nieuw) Stippelvriendje!

<3 <3

Doe ik! Stip is echt een schatje zeg <3

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:29

Super leuk, enamorada!

Wat een leuk topic, dominique! Wat heeft hij een lief koppie en mooie stippies <3

Hier hebben we eindelijk een (tijdelijke) oplossing voor madame haar zadelprobleem. Een prolite pad met inlages. Normaal ben ik niet van de pads en bontjes en zo, maar de eigenaresse moest (geheel onverwachts) 5 zadels laten aanpassen door de zadelmaker, dus dat is een flinke klap geld. Ik had gisteren gereden met die prolite en ze liep zo ontzettend goed in stap, zo ruim en ontspannen had ze nog nóóit gelopen! *trots* in draf was het wel weer oren plat en staken, maar dat komt ook denk ik doordat ze wel last van haar rug heeft gekregen. Ik heb met lange teugel gereden en ze zakte heel goed met haar neus bijna op de grond. Voorlopig rustig aan doen om haar rug wat rust te geven en de spieren weer lekker los te maken :)

Het is grappig dat ik mezelf betrap dat ik nu echt continue aan het glimlachen ben als ik aan haar denk. Ik hou echt van die pony, met haar vreselijke merriegedrag en charmante centebak en haar liefde voor kroelen <3 en ik haat het om zo penny te klinken, maar het is echt zo :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:12

Helaas is er bijna nooit iemand op stal als ik er ben ivm werken kan ik alleen in begin van de middag

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:33

Vandaag tussen de buien even gehobbeld, vind het netjes voor mijn doen. :j iemand die weet of ik ook een video via bokt kan uploaden?
Afbeelding

@gerpiegorp ik klink ook zo penny als ik het over lady heb. :') ze is mijn palomino penny pony en ik ben gek op dr.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:37

Ik hoop morge ook op droog weer of iedergeval een rijdbare bak.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:00

Hoi, ik ben zelf vroeger ook eindeloos langs deuren gegaan om een verzorgpony te zoeken. Uiteindelijk met succes en daar heb ik zoveel van geleerd en plezier aan beleefd! Tot ik (inmiddels 20 jaar geleden pff) mijn eigen pony kreeg.
Nu sta ik aan "de andere kant" en zoek ik juist een verzorgster. Pas nu snap ik ook waarom mensen toen zo moeilijk deden ;)
Je wil graag iemand vinden die "oud" genoeg is om alleen de verantwoordelijkheid te kunnen dragen, maar de ene 16 jarige is de ander niet... Je weet dus nooit wat je in huis haalt. Ik gun de Penny's onder ons ook een leuke verzorgpony, maar tegelijkertijd ben ik bang dat mijn pony alleen 100 roze strikjes in z'n manen krijgt en dat een afgesproken voerbeurt of uitmestbeurt er bij inschiet :D Ook hebben we geen bak en kan er alkeen in het weiland gereden worden zolang het weer het toelaat. Er zijn zat meiden die dan al afhaken omdat ze een deel van het jaar niet niet kunnen rijden. Pablo is ook niet zo groot, dus veel meiden zijnal snel te groot of te zwaar.... Het is zo lastig! -O-

PS. Mocht iemand in de omgeving Hazerswoude / Koudekerk a/d Rijn dus nog wat zoeken...