Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:02

Amable schreef:
In haar profiel geeft ze het antwoord al, ze is een lui kind. Ik ben blij dat ze al een verzorgpony heeft, want eerlijk is eerlijk, iemand die al te lui is om met hoofdletters te schrijven (eigen woorden) is die dan niet te lui om mest te scheppen e.d.?
Madhatter> Realiseer je dat als je via internet contact maakt dat mensen afgaan op dat wat ze aan informatie over je krijgen via internet. Je kan jezelf maken en breken.

jeetje, aardig zeg! Madhatter is geen lui kind, ze heeft gewoon geen zin om met hoofdletters te typen net zoals de andere helft van Bokt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:27

sardientje schreef:
Hmm, daar denken dus zat mensen heeeeel erg anders over, zoals de mensen die mij wel hun paard toe vertrouwen. Waarom? Omdat zij even verder kijken da hun neus lang is en niet zo vreselijk snel oordelen via het internet. Eerlijk gezegd sneeuwpop, vind ik mensen van 18+ die zo doen nog erger.

Je oordeeld zelf net zo hard via het internet... :')

Je wilt aangezien worden, zo vol als een volwassene, maar dan ineens weer als een kind (want het is nog erger als iemand van 18 + zo doen) -:)
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 03-08-16 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:28

Ik vond het erg interessant om fit topic te lezen maar Door de kinderachtige discussies word het toch minder

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:31

little_birdy schreef:
Ik vond het erg interessant om fit topic te lezen maar Door de kinderachtige discussies word het toch minder

Je hebt gelijk.
Ik zal er niet meer op in gaan O:)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:32

sneeuwpop schreef:
little_birdy schreef:

Je hebt gelijk.
Ik zal er niet meer op in gaan O:)

lekker rustig :j laten we deze discussie nu afsluiten en gewoon door gaan met ons leven? en het topic gezellig houden?

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:08

Dat werd zojuist dus al gezegd -.-

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:11

baroeg schreef:
Dat werd zojuist dus al gezegd -.-

je hebt smileys hoor :j die kan je ook gebruiken.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:13

Je hebt hoofdletters hoor, net zoals punten en komma's. Die kan je ook gebruiken. :Y)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:25

baroeg schreef:
Je hebt hoofdletters hoor, net zoals punten en komma's. Die kan je ook gebruiken. :Y)

kan, maar doe ik niet :+ puur om jullie te stangen O:)
Laatst bijgewerkt door sardientje op 03-08-16 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:27

sardientje schreef:
baroeg schreef:

kan, maar doe ik niet :+ puur om jullie te stangen

Nou, de volwassenheid zelf :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:28

En dat geeft weer het niveau aan van de mensen in de leeftijdscategorie 10-15.

Zullen we nu weer ontopic gaan? Deze discussie is al 1000x gevoerd en je komt er toch niet uit. <16 hebben een eigen mening en een andere visie erop, vaak omdat ze zo graag willen. 16+ hebben ondertussen al wat meer gezien en daardoor een andere visie. Dat is nu eenmaal zo en daar kan je weer een punt van maken, maar ik pak hem over het algemeen. Je hebt altijd uitzonderingen op de regel maar niet iedereen wil dat risico nemen. Er zijn niet voor niets stallen waar geen <16 welkom zijn. En dat is ook met een reden.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:29

ja, heel volwassen. jullie hebben toch zoveel inzicht?
dan moeten jullie ook al lang gezien hebben dat het sarcastisch was :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:42

Oke,we geven nu allemaal toe dat je echt een hele grote meid bent! +:)+ Nu je zin wijffie? :(:)

--

Ontopic, wat betreft het lastige aan het vinden van een bijrijder. Degene die onlangs een nieuwe bijrijdster had en was gestopt: wat enorm balen :/ . Is allemaal niet fair, niet tegenover de eigenaar als tegenover het paard, rot. -O-

Jammer en teleurstellend eigenlijk. Zijn er hier eigenaren die na jaren zoeken ook eindelijk hebben gevonden waar naar ze zochten?

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:50

Ik lijk in 1x mazzel gehad te hebben. Eergisteren afgesproken met een meisje van 16. Klikt super, mijn pony moet nog wat wennen aan haar, maar we lijken op dezelfde lijn te zitten en ze doet geen hele rare dingen. Ben heel benieuwd, nog even afwachten.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:59

Wij hebben hier inmiddels ook iemand die goed lijkt te klikken met de ruin maar ook met de andere paarden. Duimen dat ze blijft. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:15

Ineens een paar pagina's verder...

Ja baal er wel van.

Leeftijd is voor mij bijzaak. Betrokkenheid, inzet en motivatie, daar gaat het om!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:36

Amable schreef:
Eerlijk is eerlijk, als je te bezorgd bent moet je het m.i. niet doen. Iemand kan het nooit helemaal precies zo doen als jij wil. Mijn ervaring is wel dat er echt andere mensen reageren op een advertentie, en ook veel meer en vaak mensen die wellicht niet eens heel hard op zoek zijn, nog twijfelen en in mijn advertentie precies dat zien wat ze zoeken.

Ik vind het juist daarom misschien wel gezond om een bijrijder te zoeken: even wat afstand. Het heeft me ook enorm veel goed gedaan om een stalgenoot op mijn paard te zetten, zij heeft haar ook een keer gereden toen ik er niet was en een dagje gelongeerd.

Het is ook meer dat ik wat wantrouwig ben denk ik. Die stalgenoot kende ik inmiddels al een paar maanden en ik wist hoe zij reed en hoe zij is. Dat heb je met iemand van buitenaf natuurlijk niet. Zij reed de 1e keer op mijn paard echt niet netjes (nogal een overstap van een Haf met vlakke gangen naar mijn aan alle kanten wiebelende Draver :+ ) maar dat vond ik nog niet eens zo spannend. Ik weet hoe ze in potentie rijdt. Ze rukt niet, ze is niet unfair.

De vraag is ook een beetje in hoeverre je van een of twee keer proefrijden kunt beoordelen of iemand geschikt is en in 'het plaatje' past. Lastig hoor!

Ik ben er ook nog steeds niet uit of ik wel of niet actief wil gaan zoeken naar een bijrijder. Ergens hoop ik dat er gewoon iemand 'op mijn pad komt'.

(edit) ohjee, paniek. Er staat nu een advertentie van iemand die in potentie denk ik wel echt goed in het plaatje past! Even met vriend overleggen, maar dat zou toch eens een berichtje waard kunnen zijn.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:59

Haha, komt het ineens toch nog op je pad :D

Vraag van Dominique > gelukkig heb ik geen jaren hoeven zoeken ;) ik heb tot nu toe eigenlijk altijd redelijk vlot een leuke, nieuwe bijrijder weten te vinden, maar de bijrijdster die ik nu heb is echt goud waard! Super mens die me echt onwijs fijn helpt, mega fijn kan rijden, super voor de paarden is en een hele fijne persoonlijkheid is, hele stal is jaloers :p echt onwijs blij met haar. Meestal gaan we samen, wel zo gezellig! Ben momenteel wel nog op zoek naar iemand erbij. Door mijn werk en reis afstand naar de paarden red ik het meestal niet om vaker dan 3 a 4 x per week te gaan. Doordat we dus meestal samen gaan worden de paarden ook maar 3 a 4 x per week gereden. En op zich is dat geen ramp, maar 5 a 6 x per week zou ze wel net iets beter in shape houden. Daarnaast ook het stukje dagelijkse verzorging zoals het bij houden van de wei is fijner als dat valt gebeurt, is het minder werk per keer, en nu met jauke's zomer eczeem is het ook fijn als er iets meer controle is. En ik kan stalgenoten wel vragen om te smeren, maar ik denk dat het overall wel handig is om er iemand bij te hebben. Ook met het mee gaan met shows e.d. dus ben momenteel ook weer op zoek :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:03

Hier nog aan het rond kijken voor een verzorgster. Toch altijd weer mensen die iok reageren dat ze willen rijden. Ik heb in dit geval geen leeftijdseis juist omdat het om het verzorgen gaat.
Maar mensen lezen gewoon niet :+

Nja Ach, als er Niks geschikts komt doe ik t wel gewoon zelf.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:43

Moderatoropmerking:
Fijn te zien dat jullie inmiddels weer ontopic zijn, graag zien we dat dit nu ook zo blijft.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:02

baroeg schreef:
Ik lijk in 1x mazzel gehad te hebben. Eergisteren afgesproken met een meisje van 16. Klikt super, mijn pony moet nog wat wennen aan haar, maar we lijken op dezelfde lijn te zitten en ze doet geen hele rare dingen. Ben heel benieuwd, nog even afwachten.

Dat zou echt top zijn zo in een keer raak.

Jammer Anke dat het toch niet loopt zoals gehoopt. Ga je weer gelijk opzoek of wacht je nog even?

Wat fijn ElinaSk dat het bij jullie ook klikt.

De bijrijder die hier komt hebben we gelukkig geen jaren naar moeten zoeken. Dan hadden we allang de hoop opgegeven.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:50

Aaaah waarom reageren mensen op advertenties met als enige 'Sorry ik woon helaas te ver, had het graag gedaan' |o

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:13

Zo irritant is dat.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:34

MissCharlie schreef:
Aaaah waarom reageren mensen op advertenties met als enige 'Sorry ik woon helaas te ver, had het graag gedaan' |o

Of heel droog: 'mooi paard'. Wat heb je daar nou aan? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:38

enamorada schreef:
MissCharlie schreef:

Of heel droog: 'mooi paard'. Wat heb je daar nou aan? :')

_O- _O-