Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:06

Shirley schreef:
Gekukkig niet iedereen, hoor ;)

Klopt, hoemeer je op grote stallen komt des te gekker worden ze. Tis toch de wereld van het geld. Jammer genoeg denken mensen dat wanneer ze geld hebben ze beter zijn dan anderen. Hiermee ben ik in het nadeel op grote bedrijven. Je moet behoorlijk je mannetje staan om te zorgen dat je niet alleen mest staat te ruimen. OP recreatief gebied kom je minder gekken tegen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:17

EskeGirl schreef:
enamorada schreef:
Ik betaal wel, en behoorlijk wat ook, terwijl ik (nog) niet mag rijden. Krijg daartegen wel goed les in grondwerk :)
Betalen zal denk ik altijd wel een discussiepunt blijven...

Kijk, dat is iets anders. Jij betaald voor de les neem ik aan?

Klopt, als ik over een tijdje geen les meer nodig heb en zelf aan de slag kan hoef ik waarschijnlijk ook geen bijdrage meer te betalen, wel klusjes maar die horen erbij.

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:42

Dan betaal je dus gewoon de lessen, niks mis mee :D. En klusjes zijn niet raar, ik mest ook 2 stallen en soms de paddocks. Hoort erbij, ook al betaal ik een bijdrage. Geen les, geen rijden, wel bijdrage en wel klusjes is gewoon een betalende stalhulp.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:24

Ik ga daar gewoon verzorgen, komt er iets beters op mijn pad en kan beiden niet dan ga ik voor dat betere. :)
Ik leer maar weinig op de manege en ze laten hier niet veel extra doen en heb behoefte aan meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:26

Mayca schreef:
Ik ga daar gewoon verzorgen, komt er iets beters op mijn pad en kan beiden niet dan ga ik voor dat betere. :)
Ik leer maar weinig op de manege en ze laten hier niet veel extra doen en heb behoefte aan meer.

Dat zou ik dus echt niet doen. Je ziet dit paardje dus gewoon als back-up. Als eigenaresse zou ik daar totaal niet blij mee zijn. Ik geef 110% voor mijn paard en dan verwacht ik van de verzorgster dat zij dat ook doet en niet alleen mijn paard rijdt en verzorgt bij gebrek aan beter. Daar kan ik zó ontzettend níet tegen!

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:29

Niet als back-up, zal er gewoon voor gaan. :) Maar als er gewoon ietsop m'n pad komt waar ik meer kan leren dan ga ik dat waarschijnlijk doen, afhankelijk van de band die ik met deze dan heb. Want ik heb een verzorgpaard niet alleen omdat ik behoefte heb aan meer maar ook omdat ik graag meer wil leren.
Maarja, misschien klikt het niet, dat weten we nog niet. :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:31

Anoniem schreef:
Mayca schreef:

Dat zou ik dus echt niet doen. Je ziet dit paardje dus gewoon als back-up. Als eigenaresse zou ik daar totaal niet blij mee zijn. Ik geef 110% voor mijn paard en dan verwacht ik van de verzorgster dat zij dat ook doet en niet alleen mijn paard rijdt en verzorgt bij gebrek aan beter. Daar kan ik zó ontzettend níet tegen!

Heb jij inmiddels een eigen paardje, Pernilla?
Wat leuk!

En eens met je opmerking :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:32

Je moet zelf weten wat je doet. Als je nu al weet dat je hier niets gaat leren dan zoek je toch gewoon verder? Het is toch voor niemand eerlijk op deze manier. Vind het zelf nogal flauw, maarja, wie ben ik om te oordelen.

Shirley schreef:
[naam] schreef:

Heb jij inmiddels een eigen paardje, [naam]?
Wat leuk!

En eens met je opmerking :j

Nee, helaas nog niet, hopelijk in de toekomst wel. Ben inmiddels al ruim twee jaar overgelukkig met [naam] en [naam] en ik hoop dat ik daar nog vele jaren kan blijven. <3 Mocht ik één van de twee (liefst allebei natuurlijk ;)) kopen en een verzorgster zoeken dan zou dit wel mijn reactie zijn. :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:36

Oooh, dacht het even vanwege je opmerking, maar zo is het ook prima, toch?
Lekker genieten samen!

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:37

Ik ga hier wel leren? :+
Maar ik ga er verder niet op in.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:42

Het komt op mij ook over dat je dit nu maar neemt, maar ondertussen uitkijkt naar iets anders en beters :j

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:58

Nee, ik kijk niet uit, maar als het op mijn pad komt dus bijvoorbeeld toevallig langskomt op facebook of iemand vraagt het aan mij.
Dus ik bedoelde niet dat ik nog steeds actief zoek naar een ander voor het geval het zo begrepen werd.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:17

Ik betaal niks voor sam maar doe wel klusjes. En eventuele lessen zijn wel voor eigen kosten.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:22

De eigenaresse zei tegen mij over de bijdrage dat ze wel een andere hobby had gekozen als ze er geld mee wou verdienen. Maw, zij vraagt geen bijdrage. Ze zei laatst tegen mij dat het voor haar een hoop scheelt dat ik 2/3 keer in de week kom, dat hoeft zij niet per sé elke week iets met Sterre te doen. Dus voor ons is het een win-win situatie.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:27

Geld voor Tijn hetzelfde, maar niks moet.
Momenteel kan ik ook niks behalve poetsen en de kunstjes met haar hoofd.

Laatst werd ik op fb getagt in een bericht voor een heel sensibel arabiertje om die te gaan verzorgen. 'ik ben voorzien, zeg ik. Ja zegt ze maar hier heb je meer aan.

Dan denk ik uhm sorry? Ik ga Tijn verzorg omdat ik haar een leuke pony vind. Of ze dan kreupel is of niet. Ik wil er ook niks naast, heb je daar weer afspraken mee etc.
Ik vind je gaat ergens 100% voor. Je kiest ergens voor dan zorg je toch voor zo'n beest totdat ze of verkocht word of doodgaat? Net als mensen met een eigen pony, dat ie toch wat te moeilijk is ja dan verkopen maar weer. Lekker makkelijk, ipv dat je keihard je best gaat doen om het wel voor elkaar te krijgen. Praten is heel makkelijk. Doen is iets heel anders. Maar zo denk ik erover :o

Miscommunicatie gisteren :') het regende. Ik regenpak aangedaan en naar Valentijn gefietst. Kom ik bij het hek (is automatisch hek, en heb de code nog nie) ik fftje kijken hoelaat het was heb ik een appje. (Hey, blijf maar thuis, het regent veels te hard. Ik voer even en dan ben ik ook weg.) Haha daar sta je dan al. In je lekkende regenpak voor een dicht hek na 15 min fietsen |o Ik haar appje gestuurd toen ik weer thuis was. Ze was wel blij dat ik ook echt met weer en wind bereid ben om te komen wahaha. := Leren we weer van.

@Mayca.. als ik de eigenaresse was van de pony die je mocht verzorgen, zou ik dit wel graag willen weten. Zo kan zij alvast een 2e verzorger zoeken.(komt dit leuk over op jou?) nee, zou er nog maar eens over nadenken

@Roosje, mee eens me to!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:07

Dat vind ik ook. Je gaat ergens 100% voor. Als je geen klik hebt met het paardje, jammer maar helaas, dan zoek je weer verder als je dat wilt. Je moet wel eerlijk blijven tegenover het paard, jezelf en de eigenaresse.

Overstappen naar iets anders omdat je daar meer kan leren zou ik zelf niet (snel) doen. Omdat ik de band niet wil opgeven die ik nu heb en omdat ik dat ook niet netjes vind. Dat ligt voor iedereen anders.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:12

Denk dat het andersom ook niet leuk is, dat ik als eigenaar een meisje laat rondlopen totdat ik een betere vind ;)

Balen, Tamar!
Dan is even ouderwets bellen toch handiger :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:13

Shirley schreef:
Denk dat het andersom ook niet leuk is, dat ik als eigenaar een meisje laat rondlopen totdat ik een betere vind ;)

Balen, Tamar!
Dan is even ouderwets bellen toch handiger :))

Precies, dat zou toch ontzettend flauw en vooral voor jou als verzorgster jammer zijn? Dan zou ik het andersom ook niet doen bij een eigenaar.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:15

Nogmaals, ik zoek niet naar een ander, het is als het toevallig op mijn pad komt en het beiden echt niet kan. En dan is het nog niet zeker, stel ik heb een klik met de pony zal het minder snel gebeuren. ;)
Want ik zal er gewoon echt voor gaan als ik een klik heb. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:19

Helemaal mee eens, al hoewel. Lastig.

Voor Stip en Wystan ga ik beide echt voor de volle 1000%. Echter staat Stip op 10 minuten fietsen en is zijn eigenares iemand die ik al jaren ken.

Helaas staat Wystan op ongeveer 45 minuten enkele reis reizen (tram, trein, fiets) maar ook zijn eigenaresse ken ik al jaren, zelfs veel langer dan de ander en Wystan heb ik vast verzorgd van mijn 8e tot mijn 13e ongeveer. Helaas door die afstand lukte het gewoon niet met school etc. mijn mams bracht me ook altijd met de auto en nu 6 jaar later zijn we weer samen en kan ik er zelfstandig met het ov naar toe.

Helaas door fulltime stage en een volle lesdag lukt het me niet om naar hem toe te gaan al zou ik dat wel willen! Hij heeft nog een andere vaste bijrijdster en nog twee/drie andere meiden die heel af en toe op hem rijden als de eigenaresse en de vaste bijrijder niet kunnen. En de eigenaresse zelf komt ook natuurlijk. Aan aandacht, liefde en beweging geen gebrek. We hebben nu ook gewoon afgesproken dat ik het laat weten wanneer ik weer kan en dan kom ik ook gewoon. :D

Met hem ga ik altijd lekker lang op buitenrit en met Stip werk ik wat serieuzer in de bak.

Maar met het geval van Wystan is het denk ik toch heel anders dan een doorsnee bijrijder/verzorger geval. Puur omdat het zo vrijblijvend is en de eigenaresse en ik zo close zijn. En dat ik met Wys ben opgegroeid. :)

Overigens betaal ik voor beide paarden niks, met Stip betaal ik wel zelf mijn (toekomstige) lessen en voor Wystan koop ik af en toe iets. :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:02

@Mayca.. Dit is lichtelijk hetzelfde.. je kan er wel iets naast doen wanneer jou pony er niet onder lijt (wat wel vaak het geval is) Maar goed, zelf weten. Is alleen niet iets waar je indruk mee maakt zegmaar :n

@Shirley klopt haha, alleen beltegoed was op |o

@Dominique das door school dat je wat minder vaak de tijd hebt. Maar je ,vervangt' ze niet zegmaar.

Als ik in November start met paardenhouderij zal ik ook voor langere tijd vaak weg zijn op stage enzo. Gelukkig heeft Amber dezelfde opleiding gedaan en weet ze hoe zoiets loopt. Maar dit wil niet zeggen zo van : ja eah op stage heb ik een paard te huur gekregen kan ik wedstrijden mee rijden heb ik een goeie klik mee dus ik kom niet meer. Dan doe ik zoiets ernaast zonder dat Tijn of Amber hier last van heeft. Gaat dit niet, jammer dan Tijn gaat voor. Ik bedoel kijk nou hoe kun je hier nee tegen zeggen ^&+ :D Afbeelding
Afbeelding

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:08

Wat een leukerd is het toch!

Ik had zaterdag schriktraining, en nu is Chanel redelijk schrikproof, maar het was in de binnenbak door het slechte weer. Als er iets is waar ze geen rust kan hebben, is het de binnenbak. Dit leidde dus tot rennen en geen aandacht. En dan is het dus meisje van 1,67 tegen een brede Arabier van 1.55..
Het is allemaal goed afgelopen en uiteindelijk nog het parcour kunnen lopen.
Nu doe ik regelmatig grondwerk met Chanel, en ook de eigenaar heeft dat ook altijd gedaan. Dus dat zit er wel in bij Chanel. Ik ging vandaag met goede moed de binnenbak(heel klein en een koepelvorm) in.
Uhh, dat ging niet helemaal volgens plan. Ik wilde rustig de binnenbak in lopen en eerst wennen. Als ze dan rustig was, eruit lopen en stukje wortel als beloning. Maar er werden paarden binnengezet, en omdat ze dat niet kon zien, begon ze weer te rennen. Eerst geprobeerd wat energie eruit te laten lopen, maar dat hielp niet veel. Toen toch maar grondwerk geprobeerd. Vooral schuinachter me blijven lopen en vooral niet inhalen of in draf. Uiteindelijk toch nog een soort van rustig de bak uit kunnen lopen. Alleen Chanel wel vol met spanning...

Ik wil vanaf nu iedere keer dat ik er ben eventjes de binnenbak in. Hopelijk went ze er aan. Ben alleen bang dat ze er op deze manier alleen maar meer slechte ervaringen van krijgt.
Het is gewoon heel lastig, wanneer Chanel zo gestrest is, haar hier uit te krijgen.

Voorbeeldje van de bak(dit was een andere keer)
Afbeelding

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:08

Ze is geweldig <3

Hoe komt het dat ze zo schrik heeft van de binnenbak? Leuk bedacht van die schriktraining! Ik zou indd gewoon een paar keer aan de hand de bak in gaan om een keer rond te kijken. Mocht ze echt een nare ervaring in de bak gehad hebben is opbouwen heel belangrijk. Kijk wel uit dat het geen aanstelleritus is. Dan moet ze niet zo zeuren haha.

Aparte bak! Chanel is wel een knappe pony! Al lijkt ze wat buikig :o maar in de buik van Tijn passen wel 3 veulen denk ik haha.
Zo komt de hoefsmid, laat wel ff weten wat ze zei!

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:36

Ik weet niet of ze er echt één oorzaak is. Het is meer dat ze vanalles hoort vanaf buiten maar ze kan niet zien wat. Ze wilt graag alles in de gaten houden.

Dankjewel!
Deze foto is ook van een half jaar geleden, ondertussen is ze al beter op gewicht, haar singel kan nu 5 gaatjes strakker :)) maarwel moeilijk onder controle te houden doordat ze nu weer op het gras staat.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:58

Pfhoeh de hoefsmid is geweest, en tis alleen de bevangenheid, die nogsteeds niet over is. Ze is van de pijnstillers af en krijgt medicijnen. Hopelijk gaat t snel beter!