Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:51

_Dominique schreef:
Sardientje, ik ben al 12 geweest. Maar goed een bijrijdpaard vinden was voor mij op dat moment niet nodig. Toen ik 15 was kampte ik wel degelijk met het probleem maar heb mij meerdere malen bewezen tegenover eigenaren. :)

Mijn advies, stop veel tijd en moeite in een goede advertentie. Zoals de hoofdletters ;) . Maar daar kan je beter het "moeilijk om een verzorgpony te vinden topic" voor raadplegen.

ik heb een verzorgpony. 2 zelfs <3

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:06

Verzorgers/bijrijders vinden is net zo moeilijk als verzorgpaard / bijrijdpaard vinden. En vooral in de leeftijdsklasse 10 tot 15 jaar.
Tot je tiende pas je over het algemeen op een kleine poown, daar is over het algemeen vraag naar in bijrijdland. Maar na de groeispurt pas je niet meer op die kleine pony's en zul je groter moeten zoeken. Maar dan val je vaak buiten de boot ivm leeftijdeis.
Helaas hebben hele hordes "verkeerde" bijrijders je pad verkeerd geplaveid en zul je geluk moeten hebben om uitgekozen te worden.
En die leeftijdeis is echt niet om de jongere personen te pesten of te jennen, maar puur uit veiligheid voor ruiter en paard.

Je kunt je alleen maar in de markt prijzen door jezelf te promoten. Eventueel jezelf als hulp aan te bieden op een stal.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:49

sardientje heeft gelijk, ze heeft het misschien een beetje onaardig verwoord, en aanvallend, maar als je je erin verdiept heeft ze gelijk, ik vind het 'alleen boven 16! en 18+!' ook onzin... maar ik ga sardientjes bericht niet overtypen. zo kreeg ik ooit een bericht te zien op marktplaats: super lieve, maar eigenwijze pony aangeboden, 16+!!!!
ik dacht proberen kan altijd! dus ik bellen, nemen ze op, vertel ik dat ik 12 ben (opo dat moment was ik 12) en barsten ze in lachen uit 'hahahah, maar meisje, natuurlijk niet, ik zoek iemand die goed kan rijden en consequent is!' echt zo oordelend

veder wil ik trouwens niet mij in deze ruzie/discussie voegen, dussuh sorry als je je aangesproken voelt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:54

En wederom een gebrek aan hoofdletters _O- .

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:01

ik kreeg zelf mijn paard toen ik 11 was. voelde we zo verantwoord en volwassen. nu ben ik 19. wat ben je onwetend op je 12e, je ziet veel minder de risico's en de gevaren. nee hier ook niemand 18- hoor

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:10

madhatter schreef:
sardientje heeft gelijk, ze heeft het misschien een beetje onaardig verwoord, en aanvallend, maar als je je erin verdiept heeft ze gelijk, ik vind het 'alleen boven 16! en 18+!' ook onzin... maar ik ga sardientjes bericht niet overtypen. zo kreeg ik ooit een bericht te zien op marktplaats: super lieve, maar eigenwijze pony aangeboden, 16+!!!!
ik dacht proberen kan altijd! dus ik bellen, nemen ze op, vertel ik dat ik 12 ben (opo dat moment was ik 12) en barsten ze in lachen uit 'hahahah, maar meisje, natuurlijk niet, ik zoek iemand die goed kan rijden en consequent is!' echt zo oordelend

veder wil ik trouwens niet mij in deze ruzie/discussie voegen, dussuh sorry als je je aangesproken voelt :j

Maar dan heb je dus al niet gehouden aan de eis van de eigenaar...
Na de zoveelste die reageert terwijl ze niet aan de minimale eisen voldoen, word je er als eigenaar ook gek van.
Bedenk wel dat jij de eerste "brutale stap" hebt genomen door te bellen terwijl je wist dat de eigenaar niet op zoek was naar een 12 jarige....
Je verwacht meer respect, terwijl je zelf ten eerste ook brutaal bent door toch te bellen....

En serieus.... Er zijn maarcweinig meisjes van 12 die een verzorgpony zoeken, die echt behoorlijk kunnen rijden (en dan bedoel ik niet op de "moeilijke" pony's van de manege)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:15

Ik ben trouwens toevallig ook nog eens één van de eigenaren die een voorkeur heeft voor iemand onder de 18 ivm het uitbrengen in de ponysport. Maar reacties zoals die Sardientje hier geeft, dat zou echt wel een reden kunnen zijn om haar niet uit te nodigen. Omdat ik weet hoeveel er nog te leren valt op die leeftijd en hoeveel begeleiding er nog nodig is. (ik ging zelf op mijn 13e voor de 2e maal M starten trouwens dus ik heb echt wel wat vergelijkingsmateriaal en misschien ook leuk om te weten, ik mocht toen echt niet rijden zonder dat er iemand bij was). En aangezien je niks aan lijkt te willen nemen en totaal niet stuurbaar of coachbaar lijkt, zou ik daar echt geen energie in gaan steken. Dus nee, het grootste probleem is niet altijd de leeftijdsgrens maar wel je houding ten opzichte daarvan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:18

Sardientje, sorry, maar je slaat echt onzin uit.
Fantasie en feiten haal je door elkaar. Wetenschap heeft niet stil gestaan gelukkig, daarbij zijn de eigenaaren zelf ook 12 geweest :') .

Geef mij maar een 12 jarige die wel weet dat ze nog niet het inzicht heeft van een 16 of 18 jarige. Dat is al een stuk veiliger dan 1 die de leeftijdsgrens die eigenaars stellen, onzin is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:17

madhatter schreef:

Tja iemand die de advertentie blijkbaar niet serieus neemt zou ik ook niet waarderen. Zelfde als je vraagt om een ervaren ruiter voor een jong paard en iemand reageert die net 10 lessen gehad heeft op de manege. En als je al de zoveelste bent die belt onder de 16 zal dat op den duur toch best lachwekkend worden. Hoe kan je iemand serieus nemen die jouw niet serieus neemt?
Ik krijg dan altijd het idee dat mensen niet eens de advertentie gelezen hebben maar gewoon zien verzorgpaard in een stal van 10 km en gelijk bellen zonder ook maar even te verdiepen en kijken of het wel is wat je zelf zoekt en waar de eigenaar naar op zoek is.

Je mag het onzin vinden maar ik denk dat je dat pas gaat begrijpen als je die leeftijd (ruim) gepasseerd bent. Het is niet alleen afhankelijk van het paard maar ook de omgeving. Ik zou me er als eigenaar niet fijn bij voelen om een 12 jarige in z'n eentje ergens op een verlaten wei z'n gang te laten gaan met de paarden. En daarnaast is het gewoon de keus die de eigenaar maakt. Wie niet waagt wie niet wint maar dan moet je het ze niet kwalijk nemen als ze anders reageren dan je verwacht.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:52

Ik heb zelf als 13/14 jarige ontzettend veel verantwoordelijkheid gekregen van de eigenaresse waar ik toen verzorgde, les kreeg, les gaf, buitenritten begeleidde met jonge(re) kinderen en ponykampen organiseerde... We pasten met meerdere meiden op de paarden als de eigenaresse een dagje of weekendje weg was. Voeren, water geven, uitmesten, buiten en binnen zetten...

Ongelooflijk wat ze ons toevertrouwde. Meestal ging het goed, maar er zijn ook wel dingen mis gegaan... Slokdarmverstopping bij jaarling door grasbrok voeren om haar naar stal te lokken, een meisje op buitenrit gevallen en sleutelbeen gebroken en toen we terugliepen lette een ander meisje niet op en botste op de pony waar ze achter liep en die trapte haar in haar buik... Dingen die me altijd bij zijn gebleven en wat voelde ik me rot toen ik de ouders van dat meisje met gebroken sleutelbeen moest bellen om haar op te halen en mee te nemen naar de dokter/eerste hulp...

Je hebt meiden die zich op 12 jarige leeftijd prima kunnen redden met een pony, maar als er iets mis gaat is het wel zo fijn wanneer er een volwassen iemand in de buurt is om te helpen...

Achterf gezien vind ik dat die vrouw ons veel te veel verantwoordelijkheid liet dragen. We hebben geluk gehad dat het meestal goed ging.

Ik heb zelf wel veel jonge meiden een kans gegeven. Meiden van 12/13/14 jaar. Meestal blijven ze een paar jaar tot vriendjes en werk te veel tijd gaan kosten of ze een nieuwe uitdaging zoeken met meer vrijheid/paard voor zichzelf.

Maar dan wel dat ze in eerste instantie reden als ik er was en later op het terrein van de stal moesten blijven. Ook buitenritten waren onder begeleiding van mij of een volwassen stalgenoot. Tot ik er voldoende vertrouwen in had dat ze ook bij moeilijke situaties goed konden reageren.

Nu heb ik ze aan huis en is de afspraak nog steeds dat ze komen/rijden/verzorgen als er iemand thuis is of bij is.

Er zijn genoeg mensen die jonge meiden een kans willen geven, sommigen laten je aan rommelen, maar bij de meer verantwoordelijke types moet je vaak wel accepteren dat je een stuk begeleiding krijgt. En die zitten niet te wachten op over het paard getilde tieners die denken dat ze alles al weten en kunnen... Dan is houding, discipline en wil om te leren wel belangrijk.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 04:27

Niet iedereen die jonger is dan 16-18 is onverantwoord. Als ik op mijn 14de een bijrijdpaard had gekregen was ik consequent ernaartoe gegaan zoals ik dat nu ook doe met mijn eigen paard. Ik sta op een drukke manege waar altijd een oogje in het zeil wordt gehouden en de bijrijder komt zelfs alleen naar stal voor een zak hooi te geven mocht ik niet kunnen. Ik weet niet waar het aan ligt maar bij mij op stal staan een heleboel meiden met- en zonder eigen paard en allemaal hebben ze gelukkig verantwoordelijkheids gevoel. Ik ben er bijna wel altijd bij als ze mijn paard rijden doet.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:02

Buiten het stukje wel of niet verantwoordelijk van iemand onder de 18, verandert er nog zo veel voor die leeftijdscategorie. Je zit nog op school en op het middelbaar onderwijs kan het rooster iedere 3 maanden wijzigen waardoor je iedere 3 maanden andere tijden en dagen hebt waarop je kan komen. Niet handig voor een eigenaar om rekening mee te houden. Ook de hoeveelheid huiswerk kan verschillen en een slecht rapport kan zomaar betekenen dat ouders willen dat er minder tijd naar het verzorgpaard gaat, logisch, maar wederom, niet handig voor de eigenaar. Dan ga je vervolgens meer stappen, de jongens worden interessanter en de zondag wordt ineens gebruikt om uit te slapen ipv iets met het paard te gaan doen. Dan ga je studeren, wellicht in een andere stad, ook weer drukker, minder tijd voor het paard. Ik persoonlijk zoek altijd iemand voor langere tijd, daarom dat ik het liefst iemand vind die een baan heeft en daardoor in een stabielere levensfase zit. Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar de kans dat iemand gesetteld is langere tijd blijft is vele malen groter dan iemand die nog op school zit en een heel leven voor zich heeft.
Daarnaast heeft een 18+ meestal een rijbewijs en is niet afhankelijk van fiets/scooter/ov waardoor er meer zekerheid is dat ze ook ten allen tijden kunnen komen.
Het verantwoordelijkheidsverhaal speelt voor mij overigens ook zeker mee, ook verzekeringstechnisch is een volwassen iemand praktischer, maar ik vertrouw mijn paarden ook liever toe aan een volwassenen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:08

jullie praten telkens over jezelf, ''toen ik 12 was'' blablabla. ik ben jullie niet. ik ben een totaal ander persoon. het klopt dat 18 jarigen een beter ontwikkeld brein hebben. maar dat hoeft niet te betekenen dat ze dingen beter kunnen. meer inzicht, tja, ik begin na 4 maanden nu ook pas rustig het buitenrijden op te bouwen want anders word het gevaarlijk voor mij en de pony!
ik doe nooit stiekeme dingen. blijf altijd voorzichtig en als ik dan een rondje buiten ga stappen zorg ik dat er een volwassen iemand bij is.
uiteraard, er zijn mensen op die stal en ik ben nog niet 100% procent zelfstandig.
maar het is ook fijn om een kans te krijgen, van alleen maar een manege leer je ook niet meer zo bar veel. ik vond het ook echt heel erg saai worden...
natuurlijk, ik doe heus niet alles zonder begeleiding, maar al wel een groot deel.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:35

Tuurlijk is het fijn om een kans te krijgen, dat snap ik heus. Maar vraag je nu eens af als jij zelf een eigen paard zou hebben, zou je dan ook iedereen maar een kans geven omdat die mensen dat graag willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:37

Amable schreef:
Tuurlijk is het fijn om een kans te krijgen, dat snap ik heus. Maar vraag je nu eens af als jij zelf een eigen paard zou hebben, zou je dan ook iedereen maar een kans geven omdat die mensen dat graag willen?

Let that sink in.

Ik ben 19, geen eigenaar maar o wat snap ik goed dat eigenaren een 18+ iemand willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:06

Amable schreef:

Dit dus.

Sardientje, weet je wat het is; ik snáp hoe frustrerend het is om telkens 'nee' te horen. Maar weet je, ook dát is een onderdeel van volwassen worden; nee horen en accepteren dat het zo is en dat je aan sommige dingen helemaal níks kan doen. Later op sollicitatie ga je ook tig keer 'nee, bedankt' horen en word je ook afgewezen op leeftijd, ervaring en/of gedrag, want de werkgever heeft een bepaald profiel in gedachten als nieuwe werknemer en soms voldoe je daar gewoon niet aan omwille van leeftijd bijvoorbeeld. Dan zit er niks anders op dan te wachten tot je wél oud genoeg bent. Of sta je bij de supermarkt ook te stampvoeten dat je achter de kassa wilt werken omdat je heus wel goedemorgen kunt zeggen en kunt scannen? Nee toch? :j

Zelfde is voor eigenaars die een bijrijder zoeken voor hun paard. Ook zij hebben een bepaald profiel van wat zij in gedachten hebben voor hun paard. Tel daarbij op dat men vaak hard moet werken voor hun paard én dat het paard ook een levend wezen is mét karakter en je snapt dan absoluut (hoop ik, en anders laat dat dus zien dat de gemiddelde (!) 12-jarige nog niet genoeg ontwikkeld is voor het verzorgen van het paard van een ander) dat je je paard niet zomaar aan een 12-jarige toevertrouwd die van mening is dat ze ook een kans hoort te krijgen.

Ik snap dat de frustratie daarover groot is en dat het erg hoog zit om continu op een 'nee' te stuiten, maar voor die éne uitzondering van een 12-jarige die wél verantwoordelijk is én goed kan rijden, zijn er helaas ook 99 die je paard vervelende truukjes leren, niet op komen dagen of er respectloos mee omgaan (met paard of spullen). Dan is zo'n verzorger ineens een duur geintje.

Ik vergelijk het even met mijn kind (bij gebrek aan paard :+ ). Mijn kind is mijn meest kostbare 'bezit'. Dat is iets waar ik heel veel zorg voor draag en wat mijn levensgeluk is. Daar laat ik ook niet een 12-jarige oppassen (en oppassen is nog wel tegen betaling, kan je nagaan :+ ). Simpelweg omdat een (gemiddelde) 12-jarige nog niet de ervaring, de handigheid, en de verantwoordelijkheid kan dragen voor een (kleiner) kind. En dat is niet erg, want dat hóef je nog niet als 12-jarige. Datzelfde geldt (wat mij betreft) voor het verzorgen van een paard.

En in alle eerlijkheid; de reacties zoals je ze nu typt getuigen ook niet van een vorm van volwassenheid. Dat kinderen van 12 maar een kans 'moet' worden gegeven en dat het vinden van een bijrijder daarom niet lukt. (althans, zo komen je berichten over en dat is vervelend, zeker als je het niet zo bedoelt)

En ja, ik heb jongere meiden een kans gegeven en ja, helaas ging daar altijd wel wat mee mis. En nu ik die boosheid daarover heb laten varen kan ik daar ook niet meer boos op zijn/blijven want ja, als ik zelf terug denk aan toen ik die leeftijd had (gossie wat klink ik oud nu) was ik ook zo'n debiele penny die midden in de wei op 't paard van d'r moeder ging zitten zonder zadel of zonder iets 'want hij is toch braaf en hij staat toch alleen maar te eten'. Je ziet minder gevaar erin omdat je denkt dat je het paard en de omgeving kent. En dat geeft niet. Maar het blijven paarden.

En ja, ik ben ook een vervelia geweest. Ik heb ook op een gegeven moment de leeftijdseis & verplichte bijdrage bovenaan de advertentie gezet destijds en een ieder die kwam met 'maar ik ben 11 en word over 9 maanden al 12 mag ik dan ook verzorgen' of 'ja ik kan geen geld betalen maar kan wel een halster en snoepjes kopen' heb ik ook vriendelijk verzocht toch de advertentie nog eens te lezen of te reageren wanneer ze wél aan mijn "leeftijdseis" konden voldoen. Het begint in je zoektocht met goed lezen & accepteren wat de eigenaar als 'eisen' stelt. Wil (bijv met bijdrage) of kan (leeftijd) je daar niet aan voldoen; bespaar jezelf en de eigenaar een hoop frustratie en reageer gewoon niet. Gewoon niet doen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:38

jongens even voor de duidelijkheid: sardientje heeft 2 verzorgponys en is helemaal niet gefrustreerd ze neemt t op voor haar leeftijd genootjes, en ook ik ben een trotse verzorgder <3 veder hebben jullie wel een beetje gelijk, het was niet heel aardig.

en dominique: ik kan niet paardrijden of verzorgen omdat ik niet met hoofdletters schrijf? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:59

Ja dat zeg ik inderdaad! Wat ben jij slim! :j

Eh nee, dat heb je mij nergens horen zeggen. Hoofdletters zouden toch net wat netter staan en persoonlijk zou ik mensen (ongeacht leeftijd) toch wat serieuzer nemen als hij of zij in correct grammaticaal Nederlands schrijft. :) Het is een tip, doe er mee wat je wilt. Ik geloof zo dat jij en sardientje top verzorgers zijn. Dat heeft niks met je manier van schrijven te maken. :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:36

In haar profiel geeft ze het antwoord al, ze is een lui kind. Ik ben blij dat ze al een verzorgpony heeft, want eerlijk is eerlijk, iemand die al te lui is om met hoofdletters te schrijven (eigen woorden) is die dan niet te lui om mest te scheppen e.d.?
Madhatter> Realiseer je dat als je via internet contact maakt dat mensen afgaan op dat wat ze aan informatie over je krijgen via internet. Je kan jezelf maken en breken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:19

Amable schreef:
In haar profiel geeft ze het antwoord al, ze is een lui kind. Ik ben blij dat ze al een verzorgpony heeft, want eerlijk is eerlijk, iemand die al te lui is om met hoofdletters te schrijven (eigen woorden) is die dan niet te lui om mest te scheppen e.d.?
Madhatter> Realiseer je dat als je via internet contact maakt dat mensen afgaan op dat wat ze aan informatie over je krijgen via internet. Je kan jezelf maken en breken.

Precies. :) Bedankt voor je aanvulling.

Madhatter, je geeft ook aan dat de helft van Bokt een hekel aan je heeft omdat je niet met hoofdletters schrijft. Imo ligt dat ergens anders aan. ;)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:41

Hallo allemaal, Sorry dat ik zo plotseling binnen kom vallen (alhoewel ik al een tijd lang mee lees).

Ik speel al langere tijd met het idee om een bijrijder te zoeken voor mijn paard. Het zou maar voor 1 dag in de week zijn. Ik red alles prima alleen, dus ik hou passief de biermarkt in de gaten om te zien of er advertenties tussen staan die me aantrekken.

Het antwoord is kort; nee. Ik vind iedere keer wel iets dat me niet aanstaat en vaak is er ook gewoon een legitieme reden. Ik heb een 5 jarige Draver van maar 1.60, de verzorger moet dus niet langer dan mij zijn en ook niet te zwaar. Daarnaast is het een heel braaf paard, maar wel een jong ding dat af en toe gewoon even lekker dwars gaat liggen of ineens toch iets best eng vindt. In alle advertenties staat zo ongeveer dat dat dus niet is wat ze zoeken, of ze hebben absoluut geen ervaring met groenere paarden of al 2 of 3 jaar niet gereden. En ook ik zoek iemand van 18+, punt 1 ivm jong paard, punt 2 omdat ik me daar veiliger bij voel en punt 3 omdat de stal waar ze staat rustig is, je bent vaak gewoon echt alleen.

Voor de mensen die zelf een advertentie hebben staan: reageren daar nu echt 'andere' mensen op dan de mensen die zelf al een 'bijrijdpaard gezocht' advertentie hebben staan?

(en hoe de hel laten jullie het stukje 'overbezorgde paardeneigenaar los?)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:45

Eerlijk is eerlijk, als je te bezorgd bent moet je het m.i. niet doen. Iemand kan het nooit helemaal precies zo doen als jij wil. Mijn ervaring is wel dat er echt andere mensen reageren op een advertentie, en ook veel meer en vaak mensen die wellicht niet eens heel hard op zoek zijn, nog twijfelen en in mijn advertentie precies dat zien wat ze zoeken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:50

Ik heb ook een draver en in begin hoop moeite gehad met loslaten en juiste verzorger/bijrijder vinden. met jongere meiden (15/16) maar ook met 20+ problemen gehad en verwachtingen die niet overeen bleken te komen.
Er is bij mij in overleg veel mogelijk, maar er moet wel eerst duidelijk zijn dat degene die verantwoordelijkheid aan kan.
Mijn paardje is nu 6 en huidige bijrijdster doet hem nu bijna een jaar. Zelfs zo blij mee dat ik hem nu niet naar een andere stal dichterbij huis zet, en zelf een langere reistijd heb naar paardlief (1,5u)
In het begin reed ze onder mijn toezicht en begeleiding. Inmiddels rijdt ze hem zelfstandig, soms als er dingen zijn waar ze tegenaan loopt doen we weer keer samen, en ze gaat ook met hem lekker het bos in. Ook lest ze zo nu en dan bij mijn instructrice.
Pluspunt is wel dat ze ook een eigen pony heeft dus weet wat erbij komt kijken.

Zelf ben ik op mijn 12e begonnen en had ook best wat verantwoordelijkheidsgevoel maar toch zie ik nu ik ouder en wijzer ben echt wel in dat ik mazzel heb gehad.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:52

sardientje schreef:
jullie praten telkens over jezelf, ''toen ik 12 was'' blablabla. ik ben jullie niet. ik ben een totaal ander persoon. het klopt dat 18 jarigen een beter ontwikkeld brein hebben. maar dat hoeft niet te betekenen dat ze dingen beter kunnen. meer inzicht, tja, (knip)

Nee, je bent "ons" niet, nee. Zou mezelf iig meer toevertrouwen dan jou :') ik weet immers nogal veel over mezelf.
(Vond het trouwens logisch dat eigenaars een 12 jarige niet zonder toezicht bij/op hun paard wouden(inzicht!))

Maar dat meer inzicht is dus wel dé reden en wanneer je dan "tja" gebruikt, lijkt het erop dat je dat niet eens serieus neemt.
En dat bij elkaar, maakt je voor mij iig zwaar ongeschikt als .......verzorgster/bijrijder

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:48

Hmm, daar denken dus zat mensen heeeeel erg anders over, zoals de mensen die mij wel hun paard toe vertrouwen. Waarom? Omdat zij even verder kijken da hun neus lang is en niet zo vreselijk snel oordelen via het internet. Eerlijk gezegd sneeuwpop, vind ik mensen van 18+ die zo doen nog erger.