Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 23:23

0407Tamar schreef:
My nightmare.. ik ben afgelopen week naar de ranch geweest. Na 3 dagen word ik geappt.. Valentijn loopt opnieuw heel erg kreupel op beide voetjes. |(

Het ging juist beter :? en we waren ook weer begonnen met rustig aan rondhobbelen. De hoefsmid komt woensdag. We vreesen allebei voor de hoefbevangenheid :x die of nog niet weg is, of.... medicijnen komen komende week en ze staat op zware pijnstillers. Zondag ga ik bij haar kijken.

Jeetje wat balen zeg. Hopelijk valt het mee en kan de hoefsmid er nog wat mee.

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:31

0407Tamar schreef:
My nightmare.. ik ben afgelopen week naar de ranch geweest. Na 3 dagen word ik geappt.. Valentijn loopt opnieuw heel erg kreupel op beide voetjes. |(

Het ging juist beter :? en we waren ook weer begonnen met rustig aan rondhobbelen. De hoefsmid komt woensdag. We vreesen allebei voor de hoefbevangenheid :x die of nog niet weg is, of.... medicijnen komen komende week en ze staat op zware pijnstillers. Zondag ga ik bij haar kijken.

Ohh jeetje! Duimen dat het niks ernstigs is!

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:33

lienieminie schreef:
Laatst was er onweer toen ik op stal was en paardlief stond heel rustig binnen alsof er niks aan de hand was toen ben ik rustig naar buiten gelopen om te kijken hoe se erop reageerde en toen viel ze in slaap in de paddock hahahaha daarna maar weer snel op stal gezet :')

Ahh braaf paardje! Lijkt me geen druktemaker toe, ofwel?

Bay

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:44

Vervelend zeg Tamar! Hoop dat hij snel beter wordt.

Grappig al die verschillende verhalen over paarden die wel of niet naar je toe komen, het verschilt toch veel per paard! Ik heb in ieder geval gelukkig nooit een bijrijdpaard gehad dat van me weg liep :')

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:05

Mijn bijrijdpony's komen ook niet naar me toe hoor, als ik voer heb ja, maar anders niet :')

Nog een 'grappig' verhaal. Ik ging vandaag mijn bijrijdpony longeren en er stond een klein kruisje dus na het longeren dacht ik dat het wel leuk was om daar overheen te gaan. Ik was de enige die het leuk leek, bleek wel :') Eenmaal ervoor weigerde ze een voet te verzetten en haar gezicht ging van 'ik snap het niet' naar chagrijnig met een vreselijk arrogante smoel toen ze doorhad dat ze er óverheen moest _O-
Ze is zo vreselijk eigenwijs en ze kan echt een hele erge arrogante en boze kop erbij opzetten. Wat een karakter in zo'n klein lichaampje :')

Maar na afloop van deze uitermate ego-kwetsende gebeurtenis heb ik nog gekroeld en lieve foto's gemaakt om het goed te maken :(:)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:24

brendy29 schreef:
lienieminie schreef:
Laatst was er onweer toen ik op stal was en paardlief stond heel rustig binnen alsof er niks aan de hand was toen ben ik rustig naar buiten gelopen om te kijken hoe se erop reageerde en toen viel ze in slaap in de paddock hahahaha daarna maar weer snel op stal gezet :')

Ahh braaf paardje! Lijkt me geen druktemaker toe, ofwel?

Nee aan de hand totaaaal niet maar als je een tijdje niet rijd kan ze die energie wel behoorlijk opkroppen zeg maar tijdens het rijden kan ze soms wel lekker tempramentvol zijn maar ze heeft arabier bloed in zich

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 04:40

Bay schreef:
Vervelend zeg Tamar! Hoop dat hij snel beter wordt.

Grappig al die verschillende verhalen over paarden die wel of niet naar je toe komen, het verschilt toch veel per paard! Ik heb in ieder geval gelukkig nooit een bijrijdpaard gehad dat van me weg liep :')

Oh dat heb ik gehad vreselijk reed vroeger op de woensdag een schimmel bij beest liep altijd weg in de wei kon je half uur lang er achteraan lopen met eten komen maakte dr ook niks uit ze kwam echt niet.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:18

Hihi arabiertjes zijn toch al wat heethoofdig, zo kunnen ze in de bak heel sloom zijn en na de eerste galop kunnen ze spontaan piafferen haha.

Vanmiddag ga ik bij Tijn kijken, ze krijgt in elk geval hele zware pijnstillers en nu opnieuw de medicijnen voor bevangenheid. In een van de ergere gevallen moeten we foto's laten maken. Das onwijs duur en kan ze eig nie betalen.
Maar goed we hopen eigenlijk op een hoefzweer of iets.

Lieniminie, dan bof je met een pony die niet bang is voor onweer. Op de ranch was ik buitenrijden met een haflingertje, toen het losbarstte in regen en onweer. We waren ongv op 2 uur van huis, binnen een halfuur waren we terug :') je zou denken dat de pony helemaal kapot was maar die stond nogsteeds te dribbelen en hijgen en zweten deed ie niet _/-\o_

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:45

Hier nog een trouwe zoeker naar een knollie in de buurt van Schiedam.......

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:14

Bij mij komt alleen Stoffel altijd naar me toe als ik de wei in loop. Stoffel is ook wel de laagste in de rangorde, misschien dat het daar iets mee te maken heeft. :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:00

Deze foto zegt zo onwijs veel <3
Afbeelding
Beetje jammer van mn hoofd maar het zegt hoeveel ik van die pony hoouuu <3 <3 <3 <3

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:03

Ik voel me zo geliefd, omdat lady nu een tijdje op date is en ik dus niet kan rijden, zei de moeder van de eigenaar dat ik wel in de tussentijd op haar paard mag rijden. :):)

En tamar die foto is mooi! Je hoofd staat er helemaal niet vreemd op.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:06

maava schreef:
Ik voel me zo geliefd, omdat lady nu een tijdje op date is en ik dus niet kan rijden, zei de moeder van de eigenaar dat ik wel in de tussentijd op haar paard mag rijden. :):)

En tamar die foto is mooi! Je hoofd staat er helemaal niet vreemd op.

Oehhh veulentjess, ohw hmm thanks haha

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:16

Ik heb misschien een verzorgpony gevonden. 30 euro per maand, kan minder worden omdat ik niet rijd. Ik mag daarvoor 1x per week komen. De stal heeft goede faciliteiten, mag het terrein alleen niet af maar dat is voor mij geen probleem. Mag eventueel grondwerk/vrijheidsdressuur doen.
Donderdag is kennismaking. Via een fb groep gevonden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:24

Zal me ook eens melden :D

Zijn er hier misschien meiden in de buurt van Oudenbosch die nog iets zoeken?
Kost niks, is gewoon bij ons thuis en je krijgt begeleiding ~~}>

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:52

Mayca schreef:
Ik heb misschien een verzorgpony gevonden. 30 euro per maand, kan minder worden omdat ik niet rijd. Ik mag daarvoor 1x per week komen. De stal heeft goede faciliteiten, mag het terrein alleen niet af maar dat is voor mij geen probleem. Mag eventueel grondwerk/vrijheidsdressuur doen.
Donderdag is kennismaking. Via een fb groep gevonden.

€30,- voor 1x per week komen en je mag niet rijden? Hiervoor zou ik geen bijdrage betalen. Kan het paard wel bereden worden of mag je niet rijden?

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:47

Ik vind mezelf te groot maar mag wel. Verder gaat de prijs waarschijnlijk omlaag omdat ik niet rijd, prijs was voor wel rijden. :)
En voor dit gebied valt het echt mee. Maar waar ik zit zijn moeilijk verzorgpony's te vinden. Meeste mensen in omgeving vragen 16 of 18 plus, als 14-jarige is het goedkoopste wat ik kan vinden meestal 75 per maand en zelfs dan is het niet altijd rijden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:53

Mayca schreef:
Ik vind mezelf te groot maar mag wel. Verder gaat de prijs waarschijnlijk omlaag omdat ik niet rijd, prijs was voor wel rijden. :)
En voor dit gebied valt het echt mee. Maar waar ik zit zijn moeilijk verzorgpony's te vinden. Meeste mensen in omgeving vragen 16 of 18 plus, als 14-jarige is het goedkoopste wat ik kan vinden meestal 75 per maand en zelfs dan is het niet altijd rijden.

Wauw, er zijn mensen die zoveel vragen terwijl je niet mag rijden? Ik beb het wel eens tegen gekomen hoor, maar ik zou nooit betalen als ik niet mag rijden. Ook nooit gedaan. Nu mag ik wel rijden en beta al ik ook gewoon een bijdrage :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:12

Wat dat betalen betreft.. de eigenaresse vind een bijdrag belachelijk haha. In principe verleen jij als verzorgster een dienst door een deel van het werk over te nemen. Eigenaren zien het dan vaak als motivatie voor de verzorgsters om te komen. Maar dan kan je net zo goed op de manege rijden toch? Maar zo zien wij het hoor.

En ik zou indd niks betalen als ik niet kon rijden..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:17

Als verzorgster vind ik inderdaad dat je meer een dienst verleent. Mijn vorige verzorgpaard bereed ik niet, ik ging lekker wandelen, poetsen, grondwerken e.d., gaf haar haar medicijnen. Ik kon mijn hobby uitoefenen en eigenaresse had een dagje vrij. Prima constructie. Wilde net vragen of ik misschien af en toe een rijles mocht nemen, zou wel hebben gemogen, maar toen verhuisde ze helaas.

Nu verzorg ik 2 paarden (waarvan 1 shet die ik dus sowieso niet rij), de andere rij ik wel. Ik ben geen sterruiter, maar ik mag bijna alles met dat paard, rij lekker veel buiten maar ga ook regelmatig wandelen of grondwerken. Daar heb ik wel een bijdrage voor over.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:28

75 was misschien wat overdrevenmaar reken zeker maar op 40 euro, ook voor niet rijden.
Hier ga je niks gratis krijgen, behalve met heeel veel geluk. Ik woon midden in een drukke stad.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:28

Ik snap dat je heel graag een verzorgpony wil, maar laat je niet uitbuiten. Mensen gaan daar gebruik van maken. Wat dat betreft is de paardenwereld een apart iets

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:47

Gekukkig niet iedereen, hoor ;)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:50

Ik betaal wel, en behoorlijk wat ook, terwijl ik (nog) niet mag rijden. Krijg daartegen wel goed les in grondwerk :)
Betalen zal denk ik altijd wel een discussiepunt blijven...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:00

enamorada schreef:
Ik betaal wel, en behoorlijk wat ook, terwijl ik (nog) niet mag rijden. Krijg daartegen wel goed les in grondwerk :)
Betalen zal denk ik altijd wel een discussiepunt blijven...

Kijk, dat is iets anders. Jij betaald voor de les neem ik aan?