Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:01

Mijn bijrijdster hoefde in het verleden niet te betalen, maar in ruil mestte ze beide stallen uit.
Tegenwoordig staan de paarden in volpension en hoeft ze enkel te rijden. Zij betaalt mij 50 euro per maand en kan daarvoor 3x pw rijden (vaste dagen). Vind het persoonlijk nog erg weinig, maar het is meer een principe kwestie dan dat ik het geld nodig heb.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:36

Ik ben al een tijdje rustig rond aan het kijken voor een verzorgpaard voor 2 keer in de week (met uitzondering 3 dagen, maar bij 2 weet k zeker dat ik tijd genoeg heb, i.v.m school en stage). Zie ik een leuke op marktplaats staan, voor 2 a 3 dagen in de week, vraagt ze er 100 !! euro voor :oo Buitenrijden behoort tot de opties, heb er een mail heengestuurd en gevraagd wat er nog meer mogelijk was. En het mooiste is, een kennis van mij staat op die plek en die betaald dat bedrag niet per maand. De eigenaresse van het paard wil dus gewoon de volle pond krijgen, ammenooit niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:05

vuurneon schreef:
Ik zie uitmesten als een klus, waarbij ik de eigenaar wel degelijk een dienst verleen (die hoeft de stal immers niet meer uit te mesten) dus dan vind ik een tegenprestatie als rijden logisch. Ga niet betalen voor poep scheppen :P

Een klus van een paar minuten :')
Kijk, ik vind dat zo'n flutmentaliteit die ik steeds vaker zie. Ik ben opgevoed dat stront opruimen nu eenmaal bij paarden hoort.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:20

Mindim schreef:
vuurneon schreef:
Ik zie uitmesten als een klus, waarbij ik de eigenaar wel degelijk een dienst verleen (die hoeft de stal immers niet meer uit te mesten) dus dan vind ik een tegenprestatie als rijden logisch. Ga niet betalen voor poep scheppen :P

Een klus van een paar minuten :')
Kijk, ik vind dat zo'n flutmentaliteit die ik steeds vaker zie. Ik ben opgevoed dat stront opruimen nu eenmaal bij paarden hoort.

Ik ruim ook met liefde stront op, maar niet als ik ook nog moet betalen voor een paard ;) dat is mijn mentaliteit nu; als ik klusjes moet doen, prima :j geen probleem maar dan ga ik er echt geen cent voor betalen :) maar dat is in mijn ogen wel logisch dat je niet hoeft te betalen als je klusjes doet.
Ik ben sowieso opgegroeid met gratis verzorgpaarden, nog nooit hoeven te betalen :n

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:36

Ik vraag er niets voor betreft het bijrijden. Mijn pony zijn bijrijdster rijd hem 2x per week, 1x in haar les (op de manege waar hij staat bij dezelfde instructrice als ik les) en 1x ligt het aan het weer (buitenrit of toch in de bak)
Ik vraag er geen vergoeding voor maar verwacht wel dat je je aan de afspraken houd en dus de dagen die we afspreken er bent en dus ook goed voor mijn pony zorgt.
Heb er dus nu iemand op rijden die ik 100% vertrouw en zeker weet dat ze goed is voor hem (eerlijk)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:56

ArGieVai schreef:
Ik vraag ook geld voor een bijrijder, dit heb ik uitgerekend via zo'n formule. Het gaat om 3 dagen in de week, Z dressuurpaard die ook makkelijk een M parcours springt, waar eigenlijk alles mee mag... Gaat dan indd wel echt om een bijrijder en niet om een verzorgster, dat is een ander verhaal :) Hoeft ook niet te mesten of iets, dat doe ik allemaal gewoon zelf. (tenzij ze het zelf wilt natuurlijk :+ )

In de zomer vraag ik 60,- (dan staat paard 24/7 buiten) en in de winter 80,- (ivm verhoogd stallingsgeld).

Dat is toch een topaanbod? Zou dat zó doen als ik op zoek was hoor! Kijk dan krijg je gewoon echt een toppaard onder je kont en dat is dat bedrag echt dubbel en dwars waard vind ik.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:05

vuurneon schreef:

Je hebt het steeds maar over KLUSJES??
Een stal dagelijks drollen uit halen is 10 minuten werk. En jij verwacht dan gewoon een paard met potentie op een goede locatie helemaal gratis tot je beschikking te krijgen? Als je die 10 minuten per dag omrekend naar wat een paard kost, dus afschrijving/slijtage spullen, aanschaf paard, hoefsmid, veearts, stalling ect. dan kom je echt niet uit met die 10 minuten poepscheppen hoor!
Dus ik begrijp jouw mentaliteit gewoon niet, sorry.
Kijk naar wat bijvoorbeeld ArGieVai aanbied, jij vind dan echt dat 10 minuten werk in verhouding evenveel waard is als wat zij aanbied? :wave:

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:10

Hier betalen ze niets, hoeven ze geen klusjes te doen (zelfs niet de stal die dagelijks wordt gedaan, want dat stelt ook weinig voor :p) en hebben gewoon een leuk paardje en een goede locatie (binnenbak, springweide, buitenbak, bossen alles...)

Maarja, tis geen sportpony ;) en hij gaat straks ook naar een voor hem betere, maar voor de ruiter minder luxe locatie toe.

Maar ik zeg ook heel eerlijk, ik zou niet op ArGieVais advertentie reageren, wat moet ik als recreatieruiter met zo'n paard? (Niet banketstaaf bedoeld hoor :D maar ik wil gewoon relax rondhobbelen, dan is het zonde om zo'n paard te gaan rijden :p Dat is gewoon veel leuker voor iemand die meer ambities heeft)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:11

Hallodan;
Klusjes; niet alleen uitmesten, maar ook stal vegen, water halen (vooral in de winter), helpen hooi/stro binnen halen, controle weiland. Gewoon alles wat bij paarden hoort.
En wat ik gemiddeld kwijt ben aan dierenarts en hoefsmid per jaar? 100 euro. Valt mee. Stalling; ach ik hoef geen luxe :) uitrijmogelijkheden zijn genoeg voor mij hoor! En slijtage aan spullen? Zo hard gaat dat niet bij goed gebruik.
Mijn mentaliteit is super hoor, ik ben juist met weinig tevreden :D huur een stal waar ik zelf alles moet doen en regelen haha, dus ik weet heel goed wat er bij komt kijken. Maar het is toch niet gek om geen cent te willen betalen als je klusjes moet doen? Zo ben ik juist groot geworden met paarden; grasmaaien bij de boer zodat ik een ritje met zijn pony mocht maken, Vreselijke mentaliteit inderdaad :')

Enne argievais vraagt niet om klusjes erbij te doen ;) dus daar wil ik best voor betalen. Zou ik verplicht elke dag moeten de stal uitmesten, nee dan had ik niet betaald.

En ik zal om die reden ook nooit geld vragen aan bijrijdsters :) voeren kost ook niet veel tijd, maar het moet wel gebeuren. Draad verzetten net zo; kan in 15 minuten klaar zijn. Maar het moet wel gebeuren. Vanwege die verplichting vind ik het niet meer dan logisch dat ik geen cent vraag.
Stal uitmesten is facultatief; ik waardeer het enorm als ze het doet, maar het hoeft niet hoor!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:26

Nou ja, ieder zijn ding natuurlijk maar niet voor iedereen die paarden heeft hoeven die klusjes gedaan te worden.
Ik ben meer een 'luxepaard' dat geef ik eerlijk toe en luxe kost ook nou eenmaal een klap meer geld.
Als ik eerst mijn paard uit de klei moet trekken en dan al die klusjes nog moet doen in de winter, nee heel eerlijk gezegd is dat niet aan mij besteed. En kijk, in zo'n geval is het ook niet reëel geld aan een bijrijder te vragen want voordat je aan rijden toekomt ben je 1,5 uur verder, als je al aan rijden toekomt in de winter/herfst.Dan mag je hopen dat de conditie van de buitenrijbak goed genoeg is om te rijden.
De kosten die je hebt als eigenaar zijn dan natuurlijk veel en veel lager dan op een luxere stalling dus dat is ook een beetje appels met peren vergelijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:32

Er is dus niets mis met mijn mentaliteit ;) ik heb alleen andere prioriteiten :)
Ik glibber vrolijk door mijn kleiland haha :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:33

Niet zo negatief doen over stallen waar je meer zelf moet doen :p "uit de klei moet trekken" dat is mij nog nooit overkomen hoor :p en mijn paard is vrolijker van "in de klei" staan dan in een stalletje ;)

In eht bos kun je bijna altijd rijden :) En zo veel schelen de kosten niet eens hoor. (Ok, toen ik heel goedkoop ze achter het huis had en voor de stallen "niets" hoefde te betalen (ok, zat gewoon in de huur van het huis natuurlijk ;)) toen was ik rond de 75 euro per maand kwijt. Maar normaal is (ook afhankelijk waarvan je zit een kale stal al 50 - 185 (ow jaah.. welkom in de randstad :')) per maand, dan komt er nog eens 75 aan hooi/stro/voer etc bij. Dus zo veel goedkoper is het niet...

En ik doe al 13 jaar zonder binnenbak (ok, heb er nu 1, maar daar rij ik nog steeds niet in, vind het niets...) en heb misschien 2 weken niet kunnen rijden door het weer per jaar :S

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:40

Hier in denhaag en omstreken, is het meer dan normaal om rond de 80/100 te vragen voor2a3 dagen per week.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:42

biancalaylo schreef:
Hier in denhaag en omstreken, is het meer dan normaal om rond de 80/100 te vragen voor2a3 dagen per week.

Ik rijd een westernpaard 2 x per week gratis bij :) is dus zeker mogelijk :j
je moet alleen goed zoeken

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:49

Ik zoek ook een verzorger voor mijn tinker voor 2dagen in de week en hier vraag ik 40 euro voor... Niet omdat ik het geld nodig heb.. Maar diegene hoef verder geen klusjes te doen... Huur maar eens een paard op een manege moet je ook gewoon voor betalen... Ik heb verder geen haast al duur het een half jaar voordat ik iemand vind... Ik vind het dus niet niet stom dat een verzorger moet betalen... Ja als het daarvoor in ruil mest is wat anders... Maar mesten hoef bij mij niet op stal :P

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:23

grappig dit topic,
heb stukjes terug zitten lezen:

Ik heb zelf twee hele goede kwaliteits volle sportpaarden staan.
waar ik normaal gesproken echt geen bijrijder voor wil hebben.
Maar inmiddels is mijn situatie iets aan het veranderen waardoor nu en dalijk de vraag is of ik nog voldoende tijd heb voor twee paarden.
Daarnaast zijn twee paarden in de randstad financieel een duur koste plaatje.

Ik denk dat het per situatie verschilt of je iemand er voor laat betalen, en of die gene wil betalen.
Voor drie dagen in de week plus gewoon de normale klussen(dus ook mesten :+ )
zou ik minimaal om en nabij de 150 euro per maand vragen.

Maar dan krijg je dus een top wedstrijd paard, goede accomodatie, alle vrijheid, mogelijk tot wedstrijden, trailer ter beschikking.
begeleiding, en wara nodig extra tegen betaling.

Als ik zelf ooit geen paard meer zou hebben,
en iets zoeken zou ik niet zo snel meer betalen.
Reden: Ik heb zelf meerdere paarden opgeleid van nul naar z2.
Instructie en jurylid. En ben dus van mening dat ik een paard en eigenaar heel wat kan bieden. :o
Paard wordt meer waard..........eigenaar kan misschien zelf fijner rijden etc.
Misschien arrogant maar zo zie ik het.

Sluit daarbij niet uit dat als het echt een heel gaaf paard is , ik daar ook wel in wil investeren.
Maar niet als het een 3 jarige is, niet zadelmak of een paard met wat rijtechnische probleempjes ;)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:25

100 euro per jaar voor hoefsmid en dierenarts kosten .. Nou dan heb je niet goed gerekend
Enten, bekappen minsten 2a3 x per jaar , ontwormen en het eventueel ziek zijn 100 euro op jaar basis is erg weinig voor de standaart dingen

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:29

Lindy1982 schreef:
100 euro per jaar voor hoefsmid en dierenarts kosten .. Nou dan heb je niet goed gerekend
Enten, bekappen minsten 2a3 x per jaar , ontwormen en het eventueel ziek zijn 100 euro op jaar basis is erg weinig voor de standaart dingen

hier zou ik het ook wel voor willen doen,
als ik ga rekenen wat ik per maand kwijt ben aan extra kosten , dus buiten de standaard stallingskosten..............

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:39

Lindy1982 schreef:

Klopt, kleine rekenfout gemaakt aangezien de hoefsmid duurder is geworden net; dus er komt een 10tje per jaar bij.

110 euro per jaar.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:48

Hoefsmit is meen ik al 30 à 35 euro per keer
Da alleen al laten komen kost al 30 euro dan heeft hij nog niks gedaan
Ontwormen is 10 à 24 euro per spuit wij doen dit 2 x per jaar kom al dik over jouw bedrag heen en geen 10 euro en dan moet er echt niks geks gebeuren of een onverwacht telefoontje aan de da

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:50

abcde schreef:
Lindy1982 schreef:

hier zou ik het ook wel voor willen doen,
als ik ga rekenen wat ik per maand kwijt ben aan extra kosten , dus buiten de standaard stallingskosten..............

Hahah daar wil ik het ook wel voor hebben .. Nu heb ik 1 van mijn paarden op ijzers staan dus ben al bijna 100 euro per 6 weken kwijt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:51

Lindy1982 schreef:
Hoefsmit is meen ik al 30 à 35 euro per keer
Da alleen al laten komen kost al 30 euro dan heeft hij nog niks gedaan
Ontwormen is 10 à 24 euro per spuit wij doen dit 2 x per jaar kom al dik over jouw bedrag heen en geen 10 euro en dan moet er echt niks geks gebeuren of een onverwacht telefoontje aan de da

Ik heb even de rekeningen erbij gepakt omdat ik ook twijfelde inderdaad; 126 euro per jaar.
Gekke gebeurtenissen even uitgesloten, dat zijn geen vaste lasten dus die reken ik niet mee.

Maar omdat ik ook zelf rij, reken ik dat niet door aan de verzorgster. Hoeven slijten ook omdat ik rijd.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:53

Hoevaak gaan ze dan naar de hoefsmit en wat betaal je daar voor
En enten met voorrijkosten en je ontwormings kuren ? Officieel ontworm je 4 tot 6 keer per jaar

Alleen hoefsmit zit ik al op 105 dan ontwormen en ontworm minder ivm dagelijk lang volledig mesten en alleen mijn eigen paarden hebben dus eigen stallen 39 euro voor 2 x

En dan enten meen 50 euro incl voorrijkosten precies weet ik het niet want we hebben 3 paarden
Zit ik al bijna op 200 euro en dan bekap ik niet netjes elke 8 weken ontworm ik niet 4 à 6 keer per jaar even uitgaand van mijn paard die ik niet op ijzers heb staan
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 29-10-12 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:56

2 keer hoefsmid à 30 euro, ontwormen 2 keer per jaar à 12 euro per stuk, dierenarts+enten= 42

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:58

Toen ik een paar maanden niet kon rijden wegens operaties had ik een 'bijrijdster' die mijn paard gewoon volledig deed. Zij betaalde mij €150 in de maand om hem als eigen te beschouwen terwijl het stallingsgeld €385 was.
Was een pony die Z had gestart en ervaring had in het springen dus ze heeft er veel van geleerd. Hoefsmid enz. hoefde ze niet te betalen, pony stond in volpension. Ze mocht er alles mee doen, meenemen, wedstrijden.

Nu ik zo denk had ik misschien toch wel iets meer kunnen vragen :o