Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vuurneon schreef:Ik zie uitmesten als een klus, waarbij ik de eigenaar wel degelijk een dienst verleen (die hoeft de stal immers niet meer uit te mesten) dus dan vind ik een tegenprestatie als rijden logisch. Ga niet betalen voor poep scheppen
Mindim schreef:vuurneon schreef:Ik zie uitmesten als een klus, waarbij ik de eigenaar wel degelijk een dienst verleen (die hoeft de stal immers niet meer uit te mesten) dus dan vind ik een tegenprestatie als rijden logisch. Ga niet betalen voor poep scheppen
Een klus van een paar minuten![]()
Kijk, ik vind dat zo'n flutmentaliteit die ik steeds vaker zie. Ik ben opgevoed dat stront opruimen nu eenmaal bij paarden hoort.
ArGieVai schreef:Ik vraag ook geld voor een bijrijder, dit heb ik uitgerekend via zo'n formule. Het gaat om 3 dagen in de week, Z dressuurpaard die ook makkelijk een M parcours springt, waar eigenlijk alles mee mag... Gaat dan indd wel echt om een bijrijder en niet om een verzorgster, dat is een ander verhaalHoeft ook niet te mesten of iets, dat doe ik allemaal gewoon zelf. (tenzij ze het zelf wilt natuurlijk
)
In de zomer vraag ik 60,- (dan staat paard 24/7 buiten) en in de winter 80,- (ivm verhoogd stallingsgeld).
vuurneon schreef:Ik zie uitmesten als een klus, waarbij ik de eigenaar wel degelijk een dienst verleen (die hoeft de stal immers niet meer uit te mesten) dus dan vind ik een tegenprestatie als rijden logisch. Ga niet betalen voor poep scheppen
Lindy1982 schreef:100 euro per jaar voor hoefsmid en dierenarts kosten .. Nou dan heb je niet goed gerekend
Enten, bekappen minsten 2a3 x per jaar , ontwormen en het eventueel ziek zijn 100 euro op jaar basis is erg weinig voor de standaart dingen
Lindy1982 schreef:100 euro per jaar voor hoefsmid en dierenarts kosten .. Nou dan heb je niet goed gerekend
Enten, bekappen minsten 2a3 x per jaar , ontwormen en het eventueel ziek zijn 100 euro op jaar basis is erg weinig voor de standaart dingen
abcde schreef:Lindy1982 schreef:100 euro per jaar voor hoefsmid en dierenarts kosten .. Nou dan heb je niet goed gerekend
hier zou ik het ook wel voor willen doen,
als ik ga rekenen wat ik per maand kwijt ben aan extra kosten , dus buiten de standaard stallingskosten..............
Lindy1982 schreef:Hoefsmit is meen ik al 30 à 35 euro per keer
Da alleen al laten komen kost al 30 euro dan heeft hij nog niks gedaan
Ontwormen is 10 à 24 euro per spuit wij doen dit 2 x per jaar kom al dik over jouw bedrag heen en geen 10 euro en dan moet er echt niks geks gebeuren of een onverwacht telefoontje aan de da