Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:05

Suus___ schreef:
Lastig hè :j

Ik had juist aan aanbieding niet te kort, maar op 1 na niet geschikt..
Duidelijk in de add staan vanaf 18 en dan meisjes van 10 die mailen, t gaat om een witte Arabier daar komen toch veel jonge meiden op af :=

Gelukkig iemand kunnen vinden maar die er in de toekomst wel mee stopt omdat ze iets voor dr zelf wil dus dan begint de zoektocht weer

Kan je nagaan als het een zwarte arabier zou zijn :') (sorry kon t niet laten)
Misschien duurt het nog wel een paar jaar voor ze zover is en anders ogen en oren open houden ;)

capopjekop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:42

Het is wel te vinden, beetje goed rondkijken, maar eerst maar eens zien of ik tijd genoeg heb in combi met eigen paardjes. Want dat is het voordeel van een manege, opstappen en wegrijden en verder geen klusjes doen. Als we nou snel een trekhaak op de vrachtwagen hebben zou ik mss ergens kunnen lessen samen met mijn bijrijdster. Dat zou helemaal ideaal zijn.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:03

Tja voor mij ook te ver weg!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:08

Las ik midden Limburg? Daar woon ik met potentieële bijrijdpony :p

Maar ik weet het nog niet zo goed. Ik ben gewoon erg voorzichtig met mijn beestje (en met ruiters)...
Maar wie weet :)

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:32

Er zijn dus wel mensen die een bijrijder/verzorger zoeken en mensen die een paard zoeken, alleen allemaal ver bij elkaar vandaan... :(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:34

middenlimburg als in tussen Ehv en Roermond :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:36

Nicky: hoe bedoel je die opmerking? Ik vind m niet extra bijzonder ofzo maar jonge meiden zien amika in m zo bedoel ik m.. Ik zou er zelf niet op reageren als er ook rijpaard types staan ;)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:45

O dat was penny bedoeld. Zwarte Arabische hengst..en jonge kids die de hengst wel willen temmen :D
pfff mn bericht wordt steeds verwijderd |( was niet als advertentie bedoeld ;(

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:50

Ooo haha dacht al :=

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:10

:')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:24

Hier in friesland is niks dus heb de hoop hier een beetje opgegeven en hoop eventueel misschien een meisje te vinden dat hem wil verplaatsen naar haar en hem nog lekker gaat uitgbrengen.
Ben ondertussen druk bezig met een contract omdat ik nergens tegen aan wil lopen natuurlijk.
Mochten jullie goede tips hebben voor een contract hebben dan hoor ik het graag.

Suzan_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:27

Ik woon midden in Arnhem en ik vind het juist heel lastig om een bijrijdpaard te vinden! En ken veel mensen hier in de buurt die daar ook grote moeite mee hebben.
Het is wel zo dat ik graag een paard uit zou willen brengen op wedstrijden of er wedstrijden mee zou willen rijden en dat kan natuurlijk niet met elk paard..

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:51

Ik lees hier wel eens advertenties enzo op bokt, en dan staat er ook wel eens bij ; 'Onder de 18 hoef je niet te reageren, want onze groep bestaat uit mensen van rond de 20'
Dan denk ik echt van wat maakt leeftijd nou weer uit voor de andere mensen? Het gaat toch om je paard, en niet om de gezelligheid met de anderen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:54

Sassii schreef:
Ik lees hier wel eens advertenties enzo op bokt, en dan staat er ook wel eens bij ; 'Onder de 18 hoef je niet te reageren, want onze groep bestaat uit mensen van rond de 20'
Dan denk ik echt van wat maakt leeftijd nou weer uit voor de andere mensen? Het gaat toch om je paard, en niet om de gezelligheid met de anderen?

Voor veel mensen maakt dat wel uit, als je bv meerdere paarden hebt en samen met je bijrijder wilt gaan rijden :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:56

Ik heb net een heeeele leuke advertentie gevonden, ik heb gelijk gemaild!
Ik ben heeeeel benieuwd.

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:03

Ik had een topic geopend hier op bokt, omdat ik er zo moe van werd dat ik elke keer maar weer geen verzorgpaard kon vinden.
Toen ik die dag heel veel had rondgekeken op bokt of er iemand was uit mijn omgeving die een verzorgster zocht.
En toen zag ik het! De eigenaar had die dag haar verzorgster de deur gewezen...
Ik vond dit wel gunstig, dus ik gelijk een pb gestuurd.
Het was wel een beetje raar, dat ik zo dezelfde dag nog een mail stuurde, ik vond het zielig voor dat andere meisje.
Diezelfde middag ben ik erheen gegaan, en nu verzorg ik haar paard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:10

Aaah wat leuk joh! Een goed verhaal dus, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:11

Leeftijd maakt echt wel uit :j Betekent niet dat mensen onder de 18 slecht zijn en dat mensen boven de 18 goed zijn .. maar afhankelijk van welke leeftijd je zelf hebt maakt het wel degelijk uit ..

Ik ben zelf 27 en ik heb meisjes hier gehad van 12 tot 14 jaar, en dat ging gewoon niet .. Ze wilden wel, zo probeerden ook, maar het ging gewoon niet ... Nu heb ik iemand van 24 jaar en ondanks dat die een even grote beginner is op NH-gebied als die jongeren (waarvan er eentje zelfs wel ervaring had) gaat het wel zoveel beter, zij begrijpt mij gewoon beter en ziet zelf ook meer ... en ik denk dat dat toch met de leeftijd te maken heeft hoor ..

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:19

Ben soms zo jaloers op mensen met zn leuk verzorgpaard!
Dan wil je dat zelf ook, en baal je dat het niet zomaar lukt!

Haha, maar ben natuurlijk vooral blij voor die mensen :+

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:00

Yes, ik ben helemaal happy!

Vandaag weer met goede moed naar stal geweest. Eerst bood iemand me aan om even met haar pony te lopen, nou ja, sommige zullen denken, Wut? lopen, ja daag! Ik vond het heel erg leuk en het was een lieve pony. Daarna voeren, toen de shetjes poetsen! Dat was heel erg leuk! Daarna nog pony uit paddock halen en pony's uit de stapmolen en toen naar huis fietsen en toen flikkerde ik van mn fiets :') Maar het was heel erg leuk! Vrijdag of donderdag ofzo weer :)

xsenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:01

ik ben al zo lang op zoek nar een leuke betrouwbare verzorgster maar tot op heden niet gevonden.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:06

Een vriendin van mij heeft ook telkens geluk qua paarden (nu ze op kamers gaat is ze op die locatie ook opzoek) en dat kan mij soms zo frustreren, maar wel onwijs leuk voor haar, ze verdient het ook wel. En ik heb weer leuk nieuw portfolio materiaal :')

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:12

Solleke_Noah schreef:
Sassii schreef:

Voor veel mensen maakt dat wel uit, als je bv meerdere paarden hebt en samen met je bijrijder wilt gaan rijden :)

Maar toch, ik snap het volkomen. Maar ik ben zelf 15, en qua vriendinnen verschillend van 16 t/m 21 ongeveer. Zit qua lengte ook tegen de 1.80 aan, ben wat verder dan leeftijdsgenootjes ook in gedrag. Soms heb ik echt het gevoel dat ik gewoon mijzelf in mijn advertentie's 17 moet noemen om enige kans te maken. In ieder geval als het draait om mensen die paarden thuis hebben staan. Vind ik gewoon jammer.. Maar gelukkig scheelt 15 alweer met 14. Ik kan zeggen dat ik bijna 16 ben en soms krijg je dan een kans (als in de advertentie staat 16+)

Edit; Sommige mensen die ponys aanbieden hebben dan bv wel 14+ of 12+ maar daar pas ik qua lengte gewoon niet op :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:34

Emmavhx schreef:
Ik meld me!
Hahaha,
Ben druk opzoek naar een leuke verzorgpony :)
Ik woon in Zaltbommel, daar vind je helaas niet zoveel :(

Je moet zeker alles op de fiets doen?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:11

Nou hier in Drenthe (omgeving Zuidlaren) zoeken mijn overburen absoluut nog wel een paar kordate dames die zin hebben in poetsen, verzorgen en wandelen/rijden met hun 4 Haflingers.
Nee, geen 14 jarige meisjes die allen willen "verzorgen" (hoewel er een 24 jarige Haflinger-merrie staat, die niet meer te rijden is, vanwege hoefbevangen, maar dol blij zou zijn met een paar leuke meiden die haar een paar keer in de week zouden willen poetsen, vertroetelen en verzorgen).
Dan staat er nog een leuke Haf-merrie, die nog verder gereden moet worden, ze heeft voor de wagewn en onder het zadel gelopen, heeft twee jaren niets gedaan: haar veulen van nu 2 jaar loopt er ook.
Het is een koppige tante, niks voor beginners.

Er zijn wel meisjes langsgekomen, maar na 1 a 2 keer poetsen, en wandelen, nooit meer gezien.

Anderen kwamen om de Haflinger merrie van 7 jaar weer eens rijmatig op te pakken (hadden ze M1 of zo gereden) na 2 x op Montana, die dan ook niet de allermakkelijkste is, uiteraard, na een tijd stil staan, een kreet van de rug af: "Ze luistert niet" ja hoor, vervolgens nooit meer gezien.Ook longeren was: Ze doet het niet!

Ik heb het zelf meer dan druk genoeg, met mijn eigen paarden , en honden,maar die paarden (Haflingers)hebben gewoon een goede doortastende ruiter nodig, of iemand die begint met consequent een band opbouwen, verzorgen en longeren en er daarna eens op stapt... iemand die er tijd in wil steken, daar wordt door mijn overburen geen cent voor gevraagd, maar dat is ook hier blijkbaar onvindbaar

Persoonlijk vind ik het heel erg jammer, vooral van Montana en haar jonge (gecastreerde) zoon Willow, die nu de beleer-leeftijd gaat bereiken, dat er niets mee gedaan wordt. Die twee hebben ook nog eens eens een geweldig mooie afstamming.

Ze staan langzij in de wei bij mijn eigen bonte paarden, ik zie ze al jaren dagelijks, ik ken ze ontzettend goed, die Willow heb ik nog geboren zien worden, het is dus jammer.
Dat ze ze niet verkopen, is aan hun, het zijn mijn paarden natuurlijk ook niet.

Maar hier voor hebben ze zelf ook wel mensen gezocht (niet fanatiek), maar er kwamen alleen maar 14-jarige verzorgstertjes. Dus...