Lianne86 schreef:Ik ga even van mijn eigen situatie uit... Als ik niet zo vaak op de manege was gekomen, had ik ook nooit mijn verzorgpaard gehad. Want via via is de eigenaresse bij mij uitgekomen.
En eerlijk is eerlijk... Als eigenaar doe je altijd wat navraag; en een manegeruiter (niets mis mee hoor) die 1,5 uur per keer rijden op stal is, gaat het voor mij niet worden
En snap ook wel dat met die band, maar je hebt toch wel een lieveling die altijd wat aandacht krijgt.... Ook al ga je niet altijd/rij je niet altijd op dat paardje? (Althans, dat had ik wel...) Snap dat je liever naar je verzorgpaardje gaat etc. Dat echt wel... Maar wat ik dan niet snap waarom je daar dan nog rijdt? Ik ging er uren naar toe naast mijn verzorgpaardje voor mijn lievelingspony daar... Lekker 2-3x per week hem borstelen en dan eerst ook nog lessen, maar dat was altijd gezellig dus was je zo met de vaste groep 2-3 uur bezig (incl rijden).
Tuurlijk heb je een lieveling maar dat is even een aai over de bol. Persoonlijk heb ik niet het idee dat je echt een wederzijdse band op bouwt met een manege paard. Meningen verschillen natuurlijk maar zo denk ik erover. Ik reed zelfs nog op de manege toen ik een eigen pony had. Waarom gewoon om te rijden, les te hebben meer niet. Toch fijn zo'n vast uurtje in de week. En zo waren er meerdere bij mij in de les die al wel een eigen paard/pony hadden en toch op de manege reden. En het is niet dat je niet om zo'n dier geeft, maar voor mij voelde het altijd vrij eenzijdig. Heel erg anders als verzorgpaarden waar je meer mee kan en doet om ze ook op andere manieren te leren kennen.