Nargini schreef:Tja, ik ben er ook één die het belachelijk vindt dat er zoveel gevraagt wordt. Kijk, als het nou een superbraaf paard is waar ík nog heel veel van kan leren.. Prima. Maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik betaalde voor een paard dat gewoon niet lekker liep. Bovendien steek ik er als bijrijder ook een hele hoop tijd in, in iets wat niet eens van mezelf is. Ik wil als bijrijder best de helft van de stalling betalen, maar dan wil ik óók de helft van het zeggenschap krijgen van het paard, en niet alles moeten schikken naar de eigenaar.
Ja, dan kan ik ook bij een manege gaan lessen. Behalve dat je daar nog lés krijgt voor wat je betaald; de lessen zou ik daarnaast nog moeten betalen. Voor mij in ieder geval niet te doen, terwijl ik wel iemand ben die alle zorg in het paard wil stoppen, geduldig is met rijden en het ook heerlijk vindt om gewoon een keertje uitgebreid te poetsen...
Dit snap ik dus niet... Je wilt toch tijd steken in je hobby?
Dat het niet van jezelf is, tja.... dat is volgens mij een goede oplossing wanneer je niet zelf een paard wil/kan betalen.
De helft van de zeggenschap over het paard vind ik nogal heel veel

Dat viel me even op aan je bericht. Net als voor eigenaren is het ook moeilijk als verzorgsters om een passend paard etc te vinden in de buurt.