Vanochtend om 10 over half 7 ging mn wekker, huppa deruit, aangekleed etc, petje op en nog ff op Bokt gekeken. Gegeten en toen naar stal gegaan.. Daar Lonan zn manen gevlochten in een hengstenvlecht en bij Viane ook en bij Viane nog de staart. Toen gingen we ff een stukje lopen met die knollies en ging ik pogingen doen om op Loon te komen .. Uiteindelijk na veel pogingen is t gelukt en zo terug gestapt. Die lieverd liep nog netjes door ook, geen gevreet of whatever (had alleen mr halstertouw en kon dus niet sturen ), toen naar Vollenhove, naja ff geholpen met viane zadelen en even gekeken. Toen Jeltje even geholpen met knotjes maken en de staart van Jolie gevlochten voor haar.. Toen ging ik nr buiten, wachten totdat Jessica moest.. Toen proef voorgelezen en na de proef heb ik Viane uitgestapt rondom de manege. Viane afgezadeld, Lonan opzadelen.. Wilde op het grasinrijden, maja hij was zooo sterk daar. Dus ik naar binnen, maar het was daar ZO druk.. Allemaal kleintjes.. Dus kon voor geen meter inrijden.. Toen dus mn proef. Naja hij wilde niet doorlopen en mn voltes waren allemaal te klein .. Bijna allemaal dan Ik vond t slecht gaan mr jessica vond t nog wel meevallen. Na t rijden enzo nog ff op knol van Angela gestapt; Gustav.. Die eerst op mn teen moest springen :|.. Maja.. Dat beest is zooo smal .. Toen ging ik met Jeltje op t springkussen.. Die we half gesloopt hadden, touw was losgeschoten dus al de lucht liep weg, maar we hadden m ook weer gemaakt .. Naja na wat gegeten te hebben gingen we ff terug, Viane en Biggels nr t land.. En bij Lonan ff homo vlechten (gewone lange vlechten) gemaakt.. Weer terug nr vollenhove.. Toen weer op Loon, beetje gekletst en gewacht op spelletje 1e spel was vet grappig. Moest je slalommen zo snel mogelijk nr t einde daar deraf en dan overal, sjaal, hoed aandoen en toen slalommend terug.. .. En 2e spel moest je balonnen met water in een tno gooien, was in teams. Mr ons team was niet zo goed En toen gingen we nog ff 1x van de ene naar de andere kant van de bak racen .. Terug Lonan op het land gedumpt Bij biggels en viane.. En mams haalde me op..
zoals de meeste van jullie weten is mijn oma afgelopen woensdag overleden, triest maar waar was het beter: haar lever en nieren hadden het begeven en ze had suiker dus haar lichaam kon het allemaal niet aan. Nu had ze wel een morfine infuus om de pijn te onderdrukken maar we wisten dat het alsnog niet pijnloos voor haar was en dat ze veel last had. Ook al klinkt het hard zijn we blij dat zij dan eindelijk haar rust heeft kunnen vinden gezien zij door dementie al meer dan 4 jaar haar eigen kinderen niet kent, en sinds het overlijden van mijn opa op 12-12-2003 is ze alleen maar sterk achteruit gegaan.. Na veel verdriet heb ik besloten een gedicht te schrijven.. helaas heb ik vandaag het niet gekunt om het gedicht voor te kunnen lezen omdat ik het toch te moeilijk vond. Mijn slaap vanacht is vanochtend om 6 uur begonnen en om half 9 moest ik weer opstaan ivm een feest dus om te zeggen dat ik erg wakker was is een ander verhaal. Ze was bij mijn tante opgebaart en vanaf daar zijn we naar de kerk gegaan .. Er waren vooral veel bloemen: voor elk gezin 1 met de namen (dat zijn er 7) en dan nog 1 van alle kleinkinderen en achterkleinkinderen.. De mis was erg mooi .. mijn oom heeft nog een stuk voorgedragen maar na verloop van tijd werd het voor hem toch wel erg moeilijk en met moeite heeft hij het kunnen afronden.. eenmaal op het kerkhof hebben de schoonzonen de kist laten zakken .. en een paar kleinkinderen stonden erachter om het touw uit de knoop te houden .. iedereen heeft nog een ploem laten vallen die niet eens meer opvielen in de bloemenzee van de stukken ..
al met al was het erg mooi en wat mijn oma had gewild.. ze is 83 geworden ..