Bedankt voor jullie reacties! Het doet me goed om de verschillende ervaringen te horen. Ik denk ook dat jullie allemaal gelijk hebben, dat ik teveel vergelijk met mijn oude leasepaard.
Tigra_ schreef:Je moet ook beseffen dat niet ieder paard hetzelfde is. Niet ieder paard gaat roepen of komt aan gerent. Sommige zijn gewoon erg tevreden op de wei met hun maatjes. Misschien vergelijk je ook teveel met je oude leasepaard. Je hebt ook paarden die ook niet zoveel geven om het getut om hun heen. Dat is natuurlijk erg jammer als je zelf wel graag met zulke dingen bezig bent.
Ergens is het natuurlijk ook erg fijn dat het paard het zo naar z'n zin heeft op de wei. Zo kun je dat ook bekijken. Helaas kunnen ze niet praten en blijft het toch een beetje gissen.
Zolang het paard niet voor je weg loopt als je de wei in komt zou ik me niet al te veel zorgen maken of het paard het wel leuk vindt om met je te werken.
Hier heb je ook een punt. Mijn bijrijdpaard houdt gewoon heel veel van vreten en vrienden. En als ik kom, zet ik haar aan het werk en kan ze niet vreten of bij haar vrienden zijn
Misschien moet ik me daar gewoon niet zoveel van aantrekken. Ik merk gewoon dat het me af en toe frustreert dat ze zo niet werklustig is. Je hoort haar bijna zuchten als de zadel erop gaat
maar buitenritten daarentegen zijn wel altijd leuk samen.
xNPanache schreef:Je bent dus zeker niet de enige, maar ik denk dat het probleem is dat we beiden vergelijken met een vorig paard. Ik denk dat dat je toch iets tegenhoudt, ookal is het lastig om het los te laten.
Wat jij omschrijft klinkt heel herkenbaar en inderdaad, misschien moeten we dat wat meer loslaten en dan komt die band vanzelf wel.