Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bay schreef:Ja jij bevestigt eigenlijk wat ik dacht, dat het niet perse aan de aantal dagen gaat (al gaat het vaak sneller als je vaker gaat) maar meer aan het wel of niet een klik hebben. En dat heb ik voor mijn gevoel niet echt met mijn bijrijdpaard. Ook met rijden is ze een hele andere type paard dan waar ik normaal gesproken fijn mee samen werk.
Maar in alle andere opzichten ben ik onwijs blij met deze plek, de stal is leuk, ik kan het goed vinden met de eigenaresse en ik mag veel van haar, we kunnen veel buitenrijden, ik leer veel. Dus dat maakt het moeilijk. Ik wil ook niet het gevoel hebben dat ik het 'op geef'
Tigra_ schreef:Je moet ook beseffen dat niet ieder paard hetzelfde is. Niet ieder paard gaat roepen of komt aan gerent. Sommige zijn gewoon erg tevreden op de wei met hun maatjes. Misschien vergelijk je ook teveel met je oude leasepaard. Je hebt ook paarden die ook niet zoveel geven om het getut om hun heen. Dat is natuurlijk erg jammer als je zelf wel graag met zulke dingen bezig bent.
Ergens is het natuurlijk ook erg fijn dat het paard het zo naar z'n zin heeft op de wei. Zo kun je dat ook bekijken. Helaas kunnen ze niet praten en blijft het toch een beetje gissen.
Zolang het paard niet voor je weg loopt als je de wei in komt zou ik me niet al te veel zorgen maken of het paard het wel leuk vindt om met je te werken.
xNPanache schreef:Je bent dus zeker niet de enige, maar ik denk dat het probleem is dat we beiden vergelijken met een vorig paard. Ik denk dat dat je toch iets tegenhoudt, ookal is het lastig om het los te laten.
Anoniem schreef:Bay, misschien als steun in de rug, maar mijn eigen paard waar ik 7 dagen per week naartoe ga komt echt niet hinnekent naar mij toe gerent in de wei
Ze kijkt wel op en is blij mij te zien, maar no way dat die vrijwillig het gras acher zich laat als ze mij ziet