Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarett

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:25

Ik ga dit topic even volgen.
Ik heb meerdere meiden die hier de paarden rijden, maar ben altijd op zoek naar gemotiveerde ruiters, in oktober ga ik er weer beginnen met een jonkie.
Misschien kan ik tips uit dit topic halen.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:07

Ik heb ook eindelijk de moed gevonden om advertenties te gaan plaatsen. Gelukkig helpt mijn lieve verzorgster (die gaat stoppen) mee met het zoeken naar een goede vervanger. Stom alleen dat je bijna nooit mensen vindt via een advertentie maar vooral via via.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 00:22

hanneke32xx schreef:
Even een vraagje vanaf de bijrijderskant, de eigenaresse van mijn bijrijdpqardjes komt net terug van 2,5 week vakantie maar er zijn een paar spulletjes stuk gegaan terwijl zij weg was. O.a. een soort zweetmes, zo'n elastieken touwtje om je paard aan vast te zetten en er is een riempje geknapt bij het hoofdstel. Zouden jullie als eigenaren het prettig vinden als ik, als bijrijdster, de spullen vergoed? Het hoofdstel was echt puur slijtage maar het zweetmes en touwtje zijn stuk gegaan toen het paard ineens over de zeik ging tijdens het poetsen

Die elastieken vastzettouwen vind ik trouwens levensgevaarlijk, knappen of niet of verkeerd af. Ik ken een paard dat daardoor een oog kwijtgeraakt is. Ik zou even met de eigenaresse overleggen of ze echt weer zo'n ding wilt, anders koop je een leuk halstertouw in plaats daarvan, stukke veiliger.

Vind dat je trouwens een goede instelling hebt, de eigenaar van je bereidpaard is vast heel blij met je.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:04

Naskapower schreef:
hanneke32xx schreef:
Even een vraagje vanaf de bijrijderskant, de eigenaresse van mijn bijrijdpqardjes komt net terug van 2,5 week vakantie maar er zijn een paar spulletjes stuk gegaan terwijl zij weg was. O.a. een soort zweetmes, zo'n elastieken touwtje om je paard aan vast te zetten en er is een riempje geknapt bij het hoofdstel. Zouden jullie als eigenaren het prettig vinden als ik, als bijrijdster, de spullen vergoed? Het hoofdstel was echt puur slijtage maar het zweetmes en touwtje zijn stuk gegaan toen het paard ineens over de zeik ging tijdens het poetsen

Die elastieken vastzettouwen vind ik trouwens levensgevaarlijk, knappen of niet of verkeerd af. Ik ken een paard dat daardoor een oog kwijtgeraakt is. Ik zou even met de eigenaresse overleggen of ze echt weer zo'n ding wilt, anders koop je een leuk halstertouw in plaats daarvan, stukke veiliger.

Vind dat je trouwens een goede instelling hebt, de eigenaar van je bereidpaard is vast heel blij met je.

De elastieken touwtjes die wij hebben zetten we altijd vast aan een touw met paniekhaak bij de poetsplaats. Daardoor kan ze zich altijd lostrekken mocht er iets gebeuren. En dankjewel :) ik ben ook heel blij met mijn plekje daar :D

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:17

Na de slechte ervaringen met bijrijders 2 jaar geleden ben ik toch maar weer op zoek gegaan naar een verzorger/bijrijder. Laten we hopen dat ik nu géén bang, bijtend en kopschuw paard krijg. _-:( Na de vakantie ga ik studeren in een andere stad en word het waarschijnlijk moeilijk om genoeg tijd te vinden voor mijn pony. Vanochtend is een meisje komen kijken maar oh oh... Die durf ik echt niet alleen te laten met mijn pony. Beestje raakte helemaal van haar in de war.

Voorlopig valt mijn vriend af en toe in. Pony is helemaal gek op hem, helaas is dat niet wederzijds.

En de zoektocht gaat weer dóór.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:52

Ik ga ook nog een poging wagen, heb een superfijne talentvolle pony staan waarvan de verkoop nog niet echt wil lopen en ik houd ze liever aan dan ze voor een spotprijs te verkopen. Fijne, kwaliteitsvolle pony. Alles aanwezig, geen klusjes, begeleiding en de optie om te gaan starten...daar vraag ik wel een vergoeding voor maar dan is ook alles geregeld dus lijkt me niet heel gek. Vooralsnog alleen maar reacties die ik echt niet onder de noemer serieus kan laten vallen. En wat ik super storend vind is de vraag 'ik woon in plaats x, is dat te doen met de fiets?' Ten eerste staat er gewoon bij waar het is dus zoek dat dan op, ten tweede hoe moet ik nou weten wat voor jou te doen is? Krijg dan altijd direct het gevoel dat als het teveel moeite is ff op te zoeken waar iets precies ligt, regelmatig komen rijden ook wel te veel gevraagd zal zijn...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:42

Ha ja die van hoe ver is het hebben wij ook al voorbij zien komen, terwijl de plaats en postcode erbij staat. Of berichten krijgen zoals 'Ik ben super geïnteresseerd' en verder niets. Okeeeee.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:48

Vaak genoeg berichtjes gehad, van is het op de fiets te doen vanaf die en die plaats. Ach soms enkele reis 50 km.
Of nog zo één, ja mijn vader wil mij wel brengen.
Die vader zou gek zijn, als hij twee a drie x per week 30 km heen en 30 km terug voor dochter gaat rijden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:18

De mijne heeft net 2 dagen netjes een snee in de hoef verzorgd. Ze mocht van mij voorzichtig rijden, maar durfde niet. Paard heeft ergens ingestaan en mist stuk straal, maar niet kreupel.heeft vreslijk gebloed.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:08

Hier ook een nieuwe verzorgster erbij. Ben benieuwd hoe ze t gaat doen. 1e kennismaking was positief, durft hem te corrigeren en vraagt genoeg.
Gaat 2e week van aug beginnen. Andere meisje die nu soms bij springt of extra gaat gaat stoppen en met mijn nieuwe baan en huis verder weg komen ze toch wel wat aandacht tekort.
Een van de paarden gaat iig verhuizen naar stal dichterbij en dan even zien hoe dat in de praktijk uitpakt.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:42

Vanaf welke leeftijd vinden jullie dat iemand alleen met een paard kan werken. Dan bedoel ik niet volledig zonder toezicht maar zonder dat je er echt zit op te kijken?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:52

Hangt volledig van de persoon en van het paard af. Maar ik vind bijvoorbeeld lang genoeg om overal makkelijk bij te kunnen wel een vereiste.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:57

Dit is afhankelijk van de ruiter, de ene twaalfjarige is de andere twaalfjarige niet. Idem met zestienjarige.
Heb nu een dertienjarige bijrijder die vanaf tien jaar al bij mij verzorgt en het laatste anderhalf jaar ook bijrijd op mijn pony's.
Haar laat ik erg vrij en gaat zonder mijn toezicht rijden. Ze is erg volwassen voor haar leeftijd en ze weet wat wel mag /kan en wat niet mag / kan.

Heb eerder meisjes gehad van die leeftijd, daar moest ik gewoon erbij blijven. En niet alleen van deze leeftijd, een zestienjarige kon ik ook niet alleen laten.

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:00

Ik heb sinds de brugklas (12 jaar) zonder toezicht een verzorgpony gehad, maar voor een jaartje, kreeg opeens een groeispurt en werd dus te groot. Ik mestte zelf de stal uit, zadelde en poetste op en ging dan rijden, of longeren enz. Nooit toezicht gehad eigenlijk := Mocht ook zelf op buitenrit etc , als ik nu terugdenk ben ik daar wel heel erg blij mij want het was super en ook nooit fout gegaan. Nu verzorg ik sinds kort ongeveer een lieve fries, waar ik ook alles mee mag doen, alleen wel rijden in de bak alleen met les en buiten rijden niet galopperen op de terugweg, nou prima, geen probleem :j Ze is de eerste 2 maanden meegegaan om uit te leggen etc , was wel fijn :) Het ligt echt heel erg per persoon denk ik, de een denkt al verantwoordelijk op 13 jaar en de ánder pas op 15. Ik ben wel ontzettend blij dat deze eigenaren mij wel de kans geven, ook al ben ik 14 :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:06

Ik heb sinds een jaar een ruitertje van 11j. Ze is erg volwassen voor haar leeftijd en heeft wel enige verantwoordelijkheid. Het enige nadeel is dat ze van niets bang is en ook nog geen 'nare' ervaringen heeft meegemaakt waardoor ze soms nonchalant is . Bv, achter de paarden lopen, teugels gewoon laten hangen, paard even parkeren om iets te gaan halen (zonder vastzetten). Oke, mijn ene paard is dood en doodbraaf maar probeer dat met mijn andere merrie en je hebt problemen. Zou ze graag eens alleen willen laten wandelen omdat ze dat tof vind en ik niet altijd meekan maar ik weet niet of dat wel verstandig is... ben van nature uit een overbezorgd persoon (:')) en ik weet ook dat je in belgie onder de 16 j niet alleen de baan op mag (dacht ik?).

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:14

Als je jong bent, dan zie je de gevaren heel anders (je ziet minder gevaar)

Ik heb vroeger vanaf 9 jaar denk ik, zelfstandig een pony verzorgd.
Toen ik 12 was weer een andere (groter)

Maar achteraf gezien was dat echt wel gevaarlijk.
Tis gelukkig goed gegaan, maar dat vind het het niet verantwoord.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:37

sneeuwpop schreef:

hangt er vanaf wie je treft.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:00

sneeuwpop schreef:

Ben ik het we mee eens. Zelf was ik ook vrij jong en ik ging heel veel buiten rijden op jonge leeftijd in m'n eentje. Toen vond ik gewoon dat het kon maar ik zou nu iemand van 12 jaar of misschien zelfs 14 jaar niet alleen de weg op sturen. Dus ik kan me hier wel in vinden.
Natuurlijk ligt het aan de persoon en ik denk ook vooral ook de omgeving waar het paard staat. Als het een pensionstal is waar eigenlijk altijd iemand is dan is het natuurlijk ook weer heel anders dan iemand die alleen op een afgelegen wei aan de gang is met de paarden.

En om ze alleen te laten rijden denk dat het vooral afhangt van de combinatie. Als het normaal gewoon goed gaat zou het toch moeten kunnen om wat meer afstand te gaan nemen.

Heb inderdaad wel vaker gehoord dat er die regel zou zijn of dat nu daadwerkelijk zo is dat weet ik niet. Wij zitten wel aan de grens maar zelf heb ik er nooit rekening mee gehouden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:11

sardientje schreef:
sneeuwpop schreef:

hangt er vanaf wie je treft.

hoezo?
Kan zeggen dat ik veel verantwoordelijkheidsgevoel had en geen gekke dingen deed, maar er is ook nog de wil van de pony en de andere mensen om je heen. Daarbij de inschattingsvermogen van een jong kind die relatief gezien veel minder gevaar ziet.

tessevdsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:29

Soleado schreef:
Ik ben ook weer op zoek...

Ik had een super bijrijdster maar ze heeft (helaas voor mij) een eigen paard gekocht!
Dus mocht iemand nog op zoek zijn in de omgeving van St-Oedenrode/Veghel/Schijndel ;)..

Ik zie net pas dat deze aanvraag van 3 jaar geleden is. Maar bent u toevallig nog steeds opzoek naar een bijrijdster? Zo ja, zou u mij een pb kunnen sturen. Dan stuur ik een berichtje terug met informatie erin over mezelf :)
Groetjes Tesse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:13

tessevdsteen schreef:
Soleado schreef:
Ik ben ook weer op zoek...

Ik had een super bijrijdster maar ze heeft (helaas voor mij) een eigen paard gekocht!
Dus mocht iemand nog op zoek zijn in de omgeving van St-Oedenrode/Veghel/Schijndel ;)..

Ik zie net pas dat deze aanvraag van 3 jaar geleden is. Maar bent u toevallig nog steeds opzoek naar een bijrijdster? Zo ja, zou u mij een pb kunnen sturen. Dan stuur ik een berichtje terug met informatie erin over mezelf :)
Groetjes Tesse

Denk dat je haar juist beter en pb kunt sturen.. :=

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:21

Mijn nieuwe verzorgster stopt alweer. Net redelijk ingewerkt. Zucht...baal dan enorm.
Ze mag van haar ouders niet meer ivm lichamelijke pijnen waar ze al langer last van heeft.
Tuurlijk heb ik overal begrip voor. Leuk is anders...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 00:01

Hè vervelend. Zeker als je er zoveel tijd in hebt gestoken.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:43

Hopelijk vind je snel iemand anders voor een geruime tijd ! :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:50

Balen zeg Anke!