Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:37

0407Tamar schreef:
Super!

Wat naar van dat virus wat is het?

Tijn is weer kreup :(

Waarschijnlijk kinkhoest :(

0407Tamar

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:49

Oeps das nie fijn!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:02

Oeh, geen positief bericht van beide, hoop dat beide ponies weer snel beter zijn. :)

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:29

Binnen dit en 2 jaar grote kans om mijn verzorgpony's te verliezen :(
Dat is dan weer het nadeel van verzorgjes... Nooit zekerheid voor hoelang je bij ze kan blijven

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:44

Dat is inderdaad het onzekere. Daarom hecht ik me nooit teveel aan een verzorgpaard. Ben altijd bang om zoiets weer kwijt te raken.

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:48

Ja inderdaad, kom er intussen 5 jaar maar ze gaan hun huis verkopen dus

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:51

Balen zeg :(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:14

Misschien kun je ze overnemen?

Is als eigenaar ook zo. Je kunt werkloos worden en het niet meer betalen. Scheiding....of wat dan ook.

Als je je niet aan een verzorgpaard wilt hechten. Kun je er beter niet aan beginnen.

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:38

Hechten vind ik niet erg hoor, het verlies is gewoon heel moeilijk.
Overnemen gaat niet, ze kunnen met 2 niet uit elkaar (en ik mag het ook niet proberen van eigenaar) dus moet ze beide overnemen en daar heb ik niet echt het geld voor :/

Kan zijn dat de paardjes mee verhuizen, maar geen idee waar ze naartoe gaan verhuizen (dichtbij of ver weg). Maar het kan ook zijn dat de paarden verkocht worden.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:23

Oef das heel naar. Ik zou gewoon nogmeer van ze gaan genieten en dan maar afwachten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:26

Verlies is altijd moeilijk, in welke vorm dan ook.

Jammer is het wel..

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:36

Ja, genieten ga ik zwz doen! Heb er 8 maanden uitgelegen met een gebroken elleboog dus het gaat heel wat werk worden om weer er een beetje te staan, maar ik ga mijn best doen!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:02

Ik hecht me ook niet meer 5 jaar lang had ik een soort van eigen paarden en dan onwerwachts zijn ze opeens weg eentje zelf terwijl ik op vakantie was nooit afschijt kunnen nemen van haar. Nu woont ze in zwitserland. Mis ze nog steeds vreselijk. Andere moet ergens in nl zijn maar geen idee waar. Ze is naar brabant vertrokken op proef dat is het laatste dat ik weet. Wil eigenlijk wel opzoek naar dr maar weet niet zo goed hoe of wat en of de nieuwe eigenaren daar wel op zitten te wachten.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:17

Ikzelf heb in korte tijd 2 verzorgpaarden kwijt geraakt. De ene had ik tijdelijk afscheid genomen, maar doordat de verhuizing fout ging was ze die middag ingeslapen. Van het andere paardje wist ik het wel van tevoren. Maar toch ben ik alweer helemaal gehecht aan de paardjes waar ik nu voor zorg. ik wilde juist verzorgpaarden zodat ik meer een band op kan bouwen dan bij de manege. zonder die band vind ik het zelf niet heel fijn. Juist die band maakt het werken met paarden zo mooi vind ik, dus het is zonde om me niet te hechten en er vervolgens minder plezier in te hebben :)

ik heb dus liever af en toe veel verdriet dan dat ik probeer te voorkomen mij te hechten. Daarnaast.. Het gaat ook gewoon vanzelf := Zodra je met ze aan het werk gaat en tijd in ze steekt ga je je vanzelf eraan hechten.

xtinne zeer balen dat je ze waarschijnlijk kwijt raakt, maar geniet inderdaad nog van de tijd die je nog hebt.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:40

Maar ook als je later eigen paarden koopt (ik neem aan dat je daar wel een band mee opbouwt en aan gaat hechten) daar kan ook wat mee gebeuren dat je opeens afscheid moet nemen of gaan jullie je ook niet hechten aan eventuele eigen paarden?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:42

lienieminie schreef:
Maar ook als je later eigen paarden koopt (ik neem aan dat je daar wel een band mee opbouwt en aan gaat hechten) daar kan ook wat mee gebeuren dat je opeens afscheid moet nemen of gaan jullie je ook niet hechten aan eventuele eigen paarden?

Maar ik denk dat je daar mee zekerheid van hebt. In je achterhoofd blijf je vast wel onthouden dat je paard een keer (onverwachts) dood kan gaan. Als je een verzorgpaard hebt kan die zomaar van je afgenomen worden.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:43

Het verzorgpaard dat ik nu heb, ben ik heel erg aan gehecht. De eigenaar doet hem niet weg, ik mag altijd blijven van haar, en stel ze doet hem toch weg gaat hij naar ons toe.

Bij mijn vorige verzorgpaarden was het echter anders, ik hechtte niet te veel waarde aan hen en dat is maar goed ook :+

B

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:12

Maureen95 schreef:
lienieminie schreef:

Maar ik denk dat je daar mee zekerheid van hebt. In je achterhoofd blijf je vast wel onthouden dat je paard een keer (onverwachts) dood kan gaan. Als je een verzorgpaard hebt kan die zomaar van je afgenomen worden.

Ik ben gewend dat het contact tussen mij en de eigenaresse goed loopt gewoon eerlijk zijn, veel vragen stellen en een nee accepteren. Als er dan iets is met het paard dan laat ze dat zsm weten omdat ze weer hoeveel ik voor lucky over heb. Als het je eigen paard is begrijp ik dat het toch anders ligt maar waarom zou het anders liggen bij een verzorgpaard? Als er iets is dan laat de eigenaresse dat toch weten neem ik aan? En andersom ook. Stel je verzorgpaard moet ingeslapen worden dan stuur je als eigenaresse toch een berichtje om afscheid te nemen? Voor de eigenaresse is dat dan net zo moeilijk als voor de bijrijder

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:18

Het blijft gewoon lastig, toen ik er 5 in één jaar had (kortste een maand := ) had ik mezelf ook voorgenomen me nergens meer aan te hechten maar dat lukt toch nooit. Je houdt er toch wel rekening mee. Paard dat ik nu rijd is 21 en ik mag haar rijden tot haar pensioen, maar je weet niet of dat dit jaar is al is of met 25, maar het zit toch in je achterhoofd.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:20

Ja je hebt gelijk het blijven dieren, levende dingen hoe je het went of keert of hoe het ook loopt ze gaan allemaal op een dag dood het is altijd rot hoe waar wanneer etc maar dat is een keuze die je maakt als je met paardrijden begint dat risico loop je nou eenmaal

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:21

lienieminie schreef:
Ja je hebt gelijk het blijven dieren, levende dingen hoe je het went of keert of hoe het ook loopt ze gaan allemaal op een dag dood het is altijd rot hoe waar wanneer etc maar dat is een keuze die je maakt als je met paardrijden begint dat risico loop je nou eenmaal

Ja, maar dood is iets anders natuurlijk. Elk paard kan ziek worden, maar als bijrijder zit je ook met andere zaken. Als je als eigenaar naar Groningen verhuist, neem je je paard mee. Als bijrijder moet je dus afscheid nemen. Of je wordt ineens weggestuurd met een rotsmoes..

Edit: Nu klink ik heel negatief, haha, maar ik ben blij dat eigenaren bijrijders een kans geven en ben erg blij met mijn bijrijdpaard en alle kansen die ik met haar krijg :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:27

Ja dat begrijp ik natuurlijk! Maar dan kan je toch afscheid komen nemen? Dat helpt heel veel! (Tenminste bij mij wel)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:36

Ik hoop ook dat ik nog lang van sam mag genieten, sam gaat niet weg en ze wil mij ook niet kwijt maar je weet maar nooit. Heb wel een klikt met hem en ben ook dol op um, maar me echt hechten kan ik gewoon niet meer. Wil niet nog een keer dat verdriet mee maken. Een eigenpaard hebben is gewoon niet te vergelijken met verzorgen vind ik dat is gewoon anders.

Maar even iets anders ging vandaag naar mini verzorgpony arm ding kind van 12 wilde dr ook gaan verzorgen beestje is net 2jaar. Dus eigenaar gezegt je kan er nooit op rijden dus alleen wandelen en poetsen. Is dat kind er dus op gaan rijden van het weekend -:(-. Arme dier loopt vreselijk stijf tis maar te hopen dat ze geen blijvende schade aan over houd.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:41

Als het paard niet van jouzelf is zijndie kansen er gewoon. Straks als je miss meer paarden hebt of een bedrijf moet je ookomgaan met zulke dingen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:11

Voordeel van een verzorgpaard is dat je geen kosten hebt aan dierenarts en soortgelijke diensten. Je betaalt een klein bedrag of soms zelfs helemaal niets. Je hoeft niet alle dagen te komen. Vaak wordt voor alle materiaal gezorgd. Financieel gezien is een verzorg- of bijrijdpaard de meest ideale optie.