Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:16

Oh gelukkig! Dat is echt super fijn!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:18

Deze foto trekt alleen profiteurs aan:

Afbeelding

Die gratis gebruik willen maken van alles wat ik heb.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:24

Die ziet eruit als een idealistisch vakantie kiekje ;-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:31

Haha...ja precies. Is gewoon in het bos bij ons. (Waar je nu ff niet moet komen met de dazen)
Plaats nu of foto's van de kleintjes of dus een wilde foto.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:50

Hoi bokkers, ik kom even binnen vallen in dit topic.. Ik ga zelf ook opzoek naar een verzorger/bijrijder.
Zijn er vragen die ik moet stellen aan iemand, dingen waar ik op moet letten? Als jullie tips hebben voor mij hoor ik het graag...
Ik heb al aardig wat de revue laten passeren maar jullie weten vast nog iets waar ik dan net niet aan denk +:)+

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:07

Ik heb inmiddels met ze afgesproken dat ze gewoon meedoen zonder ijzers, maar voorzichtig aan gaan doen. Dat deed die andere met mijn pony vorig jaar ook, dus dat vertrouw ik wel. Zijn verder aardige mensen, dus ik ga ze ook niet wegsturen alleen omdat ze er geen ijzers onder gaan doen, het is maar gewoon voor de lol, je kunt er geen prijzen mee winnen.

Ik ben weleens eerder met mijn pony in snelle galop geweest op het gras, maar zat alleen een beetje met die bochten.

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 01:01

Zondag komt er iemand langs die ik al ken.
Das ook wel fijn,lekker kletsen en kijken of ze er ook echt tijd voor kan maken ik hoop het.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:32

Ja dat met die tijd snap ik nooit zo goed. Laatst ook eentje. 1e week 2x geweest, de 2 weken erna 1x en zou dan pas over 3 weken weer kunnen komen. Eis is minimaal 2 keer per week (maximaal 7 )
Ze had geen fatsoenlijke schoenen, alleen dunne katoenen, witte zomerschoentjes. Ik had nog nieuwe sportschoenen die ik nog niet gebruikte. Haar deze gegeven. Die heeft ze 1 keer hier aan gehad. Daarna haar niet meer gezien. Want had de keuze gesteld. Of minimaal 2 keer per week komen of stoppen....

Ik ga geen tijd en moeite stoppen in personen die alleen zomaar soms ff willen komen. Ben geen plek om de verveeluurtjes op te vangen.
Of serieus betrokken en gemotiveerd of niet!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:08

hier ook weer even gedoe met verzorgsters.
Mijn vaste bijrijdster was op vakantie, en had voor de zomer mijn oude verzorgster terug. Nu gisteren zou zij gaan (althans ze had aangegeven te kunnen en ik had gezegd of zij dan woensdag kon doen, geen echte bevestiging gehad maar ook geen nee dus had op haar gerekend). Had ik haar in middag nog even geappt, bleek Ze dus niet geweest en had ze eroverheen gelezen. Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen, maar mis toch weer dat stukje verantwoordelijkheid bij veel jongere meiden. En elke oplossing kwam er een 'excuus' dat dat ook niet kon (op stal wat eten, meteen door naar stal vanuit andere afspraak etc).
Daarnaast is paardlief ook weer wat meer ongewenst gedrag aan het vertonen (dominantje en ws te lief voor hem). Sowieso stopt ze half aug ivm vertrek naar buitenland, dus ben in dubio of ik überhaupt er nog wel tijd en energie in wil stoppen of t laat voor wat t is en zelf maar verder ga zoeken...
Ik gun iemand absoluut ook het genieten van mijn paard maar ook hier geldt dat er wel motivatie en inzet moet zijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:49

Soms komt er iemand op je pad...en anders gewoon lekker zelf je paard doen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:27

sneeuwpop schreef:
Soms komt er iemand op je pad...en anders gewoon lekker zelf je paard doen.

Vandaag een hele leuke jonge meid van 19 hier geweest. Eerste indruk is positief. Ben benieuwd!

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:38

Hier nog steeds niks,ik laat het maar even zo.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:12

Even een vraagje vanaf de bijrijderskant, de eigenaresse van mijn bijrijdpqardjes komt net terug van 2,5 week vakantie maar er zijn een paar spulletjes stuk gegaan terwijl zij weg was. O.a. een soort zweetmes, zo'n elastieken touwtje om je paard aan vast te zetten en er is een riempje geknapt bij het hoofdstel. Zouden jullie als eigenaren het prettig vinden als ik, als bijrijdster, de spullen vergoed? Het hoofdstel was echt puur slijtage maar het zweetmes en touwtje zijn stuk gegaan toen het paard ineens over de zeik ging tijdens het poetsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:16

Ik ben een bijrijdster en ik had het zeker vergoed. :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:54

ik hoop dat je het al gemeld hebt nadat het paard over de zeik ging, zodat de eigenaresse er al van weet voor ze het ziet en ook weet hoe het gebeurd is.. En inderdaad gelijk aanbieden dat je het wel wilt vervangen. Dan hoor je wel of ze dat nodig vind of niet.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:06

Inderdaad aangeven dat je het wil vergoeden, dan hoor je vanzelf wel of ze dat zou willen of dat het niet hoeft :)

Mij is eens gebeurd dat de teugels (met clipjes) waren vastgeklikt aan het bit én neusriem (geen idee hoe). Ik wilde draven en de pony werd helemaal gek, waardoor ze uiteindelijk met haar hoef de teugel kapot maakte. Ik had aangeboden dat ik nieuwe wilde halen voor haar, maar dat hoefde niet aangezien ze nog reserve had :D

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:11

joyce B schreef:
ik hoop dat je het al gemeld hebt nadat het paard over de zeik ging, zodat de eigenaresse er al van weet voor ze het ziet en ook weet hoe het gebeurd is.. En inderdaad gelijk aanbieden dat je het wel wilt vervangen. Dan hoor je wel of ze dat nodig vind of niet.

Had die dag zelf als gemeld dat het paard over de zeik ging. Ze had me ook gelijkt tips gegeven om hem weer rustig te krijgen. Ze zei toen die spulltjes zien we later wel maar twijfel nog of ik het zal gaan vergoeden ja of nee aangezien ik een beetje krap zit qua geld. Zal idd met haar even overleggen morgen

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:13

gerpiegorp schreef:
Inderdaad aangeven dat je het wil vergoeden, dan hoor je vanzelf wel of ze dat zou willen of dat het niet hoeft :)

Mij is eens gebeurd dat de teugels (met clipjes) waren vastgeklikt aan het bit én neusriem (geen idee hoe). Ik wilde draven en de pony werd helemaal gek, waardoor ze uiteindelijk met haar hoef de teugel kapot maakte. Ik had aangeboden dat ik nieuwe wilde halen voor haar, maar dat hoefde niet aangezien ze nog reserve had :D

Ik zal idd met haar even overleggen :) ze heeft het er al een keer over gehad dat ze een nieuw (anatomisch) hoofdstel wou kopen dus ik zal wel aanbieden om evt. Wat mee te betalen :) dankje!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:29

Lijkt me wel zo netjes om de spullen te vervangen.
Als je over die van slijtage twijfelt, overleg je het even.
Als je een flinke bijdrage per maand betaald, zal de eigenaresse het vast minder erg vinden om het zelf te vervangen. Als je gratis van alles gebruikt maakt, lijkt me de kapotte spullen vervangen wel het minste wat je kunt doen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:39

Gewoon overleggen idd hoe t gebeurt is enzo :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:46

Zelf zou ik het erg fijn vinden als ze het wel aanbieden of ik diegene daadwerkelijk zou laten betalen is weer wat anders.

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 00:13

Er zou zondag iemand komen,ik heb er verder niks meer over gehoord.
Ik zit nu te twijfelen om wel of geen advertentie te zetten,aangezien ik het maar even voor gezien houd.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:28

Anke schreef:
Lijkt me wel zo netjes om de spullen te vervangen.
Als je over die van slijtage twijfelt, overleg je het even.
Als je een flinke bijdrage per maand betaald, zal de eigenaresse het vast minder erg vinden om het zelf te vervangen. Als je gratis van alles gebruikt maakt, lijkt me de kapotte spullen vervangen wel het minste wat je kunt doen.

Ik betaal geen bijdrage :) ga morgen al met haar overleggen :)

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:10

Heb even overlegd met de eigenaresse van de paardjes en ik ga morgen met haar mee om wat nieuwe spulletjes te kopen en ik betaal een nieuw touwtje&zweetmes en zij laat het hoofdstel repareren :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:16

Goed opgelost! :)