Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:17

Als er bij een advertentie minimaal 18 jaar staat en je bent nu 17 en word in oktober 18 kan je het dan proberen denk je? Ik probeer een vriendin van mij te helpen met een verzorgpaardje vinden

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:31

lienieminie schreef:
Als er bij een advertentie minimaal 18 jaar staat en je bent nu 17 en word in oktober 18 kan je het dan proberen denk je? Ik probeer een vriendin van mij te helpen met een verzorgpaardje vinden

Heb ik ook wel een paar keer gedaan, vaak positieve reacties op gekregen. Wie niet waagt, wie niet wint :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:35

Ik zou het niet doen. 18 is 18, oktober duurt toch nog wel even hoor. Ik zou er zelf niet blij van worden iig.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:07

@Tamar Ik doe best veel grondwerk met Sterre: vrijheidsdressuur, normaal grondwerk, longeren, dubbele lijnen, etc. Wandelen wil ik ook nog gaan doen maar dan moet ons basis grondwerk wat beter bevestigd zijn :D
@lienieminie Ik denk dat het aan de persoon ligt. Is ze heel zelfstandig en volwassen zou ik gewoon een berichtje sturen. Is dat niet het geval, zal ik op zoek gaan naar iets anders!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:10

Ik heb het gewoon geprobeert ze is heel versntwoordelijk heeft afgelopen 5 jaar eigen paard gehad maar omdat ze gaat studeren kon ze het niet meer betalen en had ze geen tijd meer dus moest ze helaas haar paard verkopen :(

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:32

Hier ook een actief grondwerker :) ik ben nu bezig met parelli, maar ik heb het altijd anders geleerd

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:35

Ik doe ook graag grondwerk :D. Met Falco vooral basisoefeningen en loswerken, met Hippy werk ik graag aan de lange lijnen.

Afbeelding
Onze outfit <3

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:38

lienieminie schreef:

Niet geschoten is altijd mis. Je hebt eigenlijk niets te verliezen wel zou ik in ieder geval op zo'n manier reageren dat wel duidelijk is dat je de advertentie gelezen hebt. Ik stoor me er zelf nogal aan als mensen reageren en je het idee krijgt dat ze niet gelezen hebben maar gewoon gelijk reageren. Dat kan ik al niet serieus nemen.

Verder zou het er voor mij vooral mee te maken hebben of ik veel reactie heb gehad en of er iets tussenzit of dat je kans zou maken als iemand die dus jonger is.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:11

Ik ben zelf ook wel van het grondwerken. Heb tot ongeveer parelli level 3 geleerd thuis. Nu gebruik ik daar ook wel van maar ik gebruik nu vooral mijn eigen methode. Kijken wat ik bij het paard vind passen en hoe die erop reageert.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:24

Ik krijg van de eigenaresse van mijn verzorgpaardjes les in grondwerk :D Was ook waar ik naar opzoek was, iets waar ik met grondwerk bezig kon zijn, maar ik had niet verwacht dat het zo goed zou gaan en het zo leuk kon zijn haha

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:00

Weet niet of het ook onder grondwerk valt maar ik wil me er zowiso nog meer ik gaan verdiepen.
Wat zijn goede dingen om mee te starten? Liever niet een trainings methode van iemand bekend, dat vind ik veel te commercieel. (Parelli, clinton anderson etc.)
Vandaag wat schriktraining gedaan, ze is duidelijk nog geen koelbloedige boerderij pony. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:17

Clickertraining? Daarmee kan je allerlei oefeningen aanleren met behulp van de clicker!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:17

Ik ga me is inlezen aangezien ik niet eens weet wat parelli is haha.

Gaaf die schriktraining leuk bedacht zeg!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:21

Ik geef zelf ook les in grondwerken. Niet op hoog niveau hoor. Maar vind het leuk om mensen het beginnetje te leren met hun paard.
Maava ga kijken op youtube welke trainingsmethode bij jou past. Er zijn er zo ontzettend veel! Ikzelf gebruik ook gewoon een mengelmoesje. Bij het ene paard mens combinatie past de ene methode beter en soms weer een andere methode. Kijk dus gewoon wat jou aanspreekt en wat je met je paard wilt bereiken. Doelen stellen is dus wel handig :)

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:26

Parelli is inderdaad niet voor iedereen hoor. Lees je gewoon een beetje in, en past het niet bij je, dan kan je gewoon weer wat anders proberen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:16

Ik ga morgen bij twee verschillende paarden kijken. Maandag nog bij een 3de. Hoop dat er iets tussen zit waar het van beide kanten klikt :D
Vind het best spannend maar heb er wel echt zin in.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:28

kosseh schreef:
Ik ga morgen bij twee verschillende paarden kijken. Maandag nog bij een 3de. Hoop dat er iets tussen zit waar het van beide kanten klikt :D

Veel plezier! Laat je weten hoe het ging?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:34

kosseh schreef:

Succes! Mooi dat je gewoon kan kiezen!

Vandaag heb ik mijn eerste buitenrit gehad met Iris. Was erg leuk! Wel een pittig ritje omdat paarden er zin in hadden. Alleen op een gegeven moment had gingen we een smal heuveltje op galopperen, maar het paard van de mevrouw die met me meereed ging al voordat we het door hadden :+ Iris nam toen een galopsprong en had geen zin om ruim langs de boom te galopperen. Dus had net optijd mn been over het zadel geslagen zodat die er niet langs kwam _O-
Bleef gelukkig wel zitten!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:45

Zal laten weten hoe het ging.
Kiezen is het nog niet echt. Wil eerst zien of het klikt met het paard en de eigenaar.

Als het alle 3 niks wordt wil ik een extra keer in de week op de manege gaan rijden en daar vragen of een manege paard nog extra aandacht nodig heeft.

Maureen, haha gelijk een spannende buitenrit. Mooi dat je bent blijven zitten.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:50

Oeh gelukkig dat je je been over het zadel gooide, anders had je vast een enorme blauwe plek. :+

@Kosseh ik hoop voor je dat het klikt!

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:35

ik kon de afgelopen week helaas niet naar mijn verzorgpaard, heb waarschijnlijk een besmettelijke ziekte/virus :( blijven afwachten en hopen dat ik snel weer naar mijn verzorgpaard mag, ik doe hem normaal 4 keer per week dus dit wel even wennen om hele dag thuis te zitten :/

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:06

Hahaha kan het niet vinden :p
eigenaar al gebeld maar die weet niet goed hoe ze het uitlegt dus maar op de kruizing wachten tot ze kom.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:36

Ik heb het uiteindelijk gevonden :) al duurde het wel even.

Pony waar ik eerst ging kijken vond ik echt heel leuk. Paste net aan, voor het beeld al niet meer. Maarja ik ben ook 1,80 lang dus is al gouw raar op een pony. Echt een leuk beestje. Was een binnen en buitenbak. Alleen is het een half uur met de auto.

Tweede waar ik ging kijken was dichterbij. Als je het in 1 keer kan vinden 20-25 min fietsen 15 min auto. Echt een hele leuke haflinger merie. Daar ook op proef gereden. Was echt weer wennen. Lang geen pony's echt gereden. Maar had steeds beter het ritme weer door.
Daar is alleen een buitenbak, maar wordt voornamelijk buiten gereden. Buitenrijden vind ik echt heelijk.

Bij allebij kwam nog iemand anders lang en hoor na het weekend als het goed is of ik het geworden ben of niet.

Vond ze allebij echt heel leuk dus hoop dat ik bij een van de twee mag komen bijrijden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:33

Klinkt goed

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:28

Super!

Wat naar van dat virus wat is het?

Tijn is weer kreup :(