Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:30

Ik wist ook wel dat het helemaal fout zou gaan met die menkar, maar ik durf moeilijk nee te zeggen. Maar als ze hier gewoon in de bak rijdt, gaat het goed. Omdat ik zelf nog onzeker ben met rijden, vind ik het fijn dat er iemand is die ook rijdt of eerst even rijdt, anders ben ik ook alleen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:30

Hoe oud is die verzorger eigenlijk? Buiten dat ik vindt dat ze veel eisen heeft doe je dat natuurlijk ook deels zelf omdat je toch met de meeste dingen instemt. Zoals het scheren dat zou ik echt niet zomaar doen omdat de verzorger/bijrijder dat zou willen. Denk dat je ze teveel ruimte geeft en ze inmiddels weet dat je niet zomaar nee zegt.

Tja wat je er mee moet doen. Bij mij was ze zover al niet gekomen. Veel mensen hebben toch nodig om regels te hebben en dat je ook consequent met ze omgaat. Volgens mij heeft ze heel goed door dat jij toch wel toegeeft en ook betaald. Helemaal eerlijk niet maar zolang jij niet op je strepen gaat staan zal het niet veranderen. Ik zou dan ook eerder de keus maken om haar helemaal te laten stoppen. Omdat je aangeeft dat je moeilijk nee kan zeggen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:38

Geen geld voorschieten. Ijzers glijden juist meer. Tenzij je stollen indraait.

Amable

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:33

Als jij er ijzers met kalkoenen onder wil hebben voor die wedstrijd dan zou ik tegen haar zeggen dat het hele feest zonder ijzers niet door gaat. Dus mee doen is zorgen voor die ijzers en jij wil niet mee doen, dus jij gaat dat niet voor zorgen. Hier heb je nu de mogelijkheid om te laten zien dat je niet (meer) over je heen laat lopen. Hou je poot stijf. Mocht ze hier uiteindelijk iets doen wat niet door de beugel kan (stiekem toch mee doen zonder ijzers bijvoorbeeld, ik weet niet of ze er zelf naar toe kunnen ofzo) dan is dat absoluut het moment om afscheid te nemen. Anders wordt er nooit meer naar je geluisterd, maar je hebt nu de kans om de rollen om te draaien.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:33

Vind wel behoorlijk brutaal om zo tegen de eigenaar in te gaan. Werkelijk enkeltje exit is het eerste wat in mij opkomt.
Als jij wil dat er ijzers eronder gemept wordt voor haar wedstrijd, Dan horen ze dit gewoon te doen en accepteren of met een andere oplossing komen, zoals hoefschoenen.

Zij willen wedstrijden rijden, dan hangen daar uiteraard ook andere dingen aan vast.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:12

Ja, het is op het gras en ik weet ook niet hoe het weer zal worden... Maar ijzers met kalkoenen is altijd beter dan zonder toch? Vorig jaar deed ze ook mee en toen gaf ze zelf al aan dat het niet goed wilde, doordat de pony soms weggleed.
Ze zeggen dan, 'ik rijd jouw pony's en paard ook, zodat jij er ook op kan'. Omdat het maar een keer is, vinden ze het zonde van hun geld.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 06:34

Eh say what? Zodat jij er ook op kan? Het zijn jouw paarden... ik zou in deze mijn poot stijf houden. Of ijzers, of geen wedstrijd punt. En desnoods herinneren aan vorig jaar.
Exit hoeft niet per se, blijkbaar heb je er ook heel veel aan, maar om te voorkomen dat steeds vaker jouw grenzen overschreden worden nu echt op je strepen gaan staan. Dat kan ook vriendelijk natuurlijk, je hoeft niet te gillen tegen haar.
Maar vriendelijk duidelijk maken dat jij dat wilt en dat er anders niet meegedaan wordt. Was het nou een dressuur b proefje zou ik zeggen ok, laat die ijzers maar. Maar als ze de pony kapot rijdt kun jij er ook niet meer op

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:17

Ik snap goed dat ze het zonde van het geld vinden, maar dan moeten ze de wedstrijd dus niet rijden, dat is hun afweging. Het is ook zonde van jouw geld als je straks een boel dierenarts kosten hebt die niet nodig waren geweest...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:56

Zonder jou had ze geen pony/paard om op te rijden.
Als ze geen bijdrage betalen, is de smid toch wel het minste wat ze kunnen doen. Is tenslotte in hun voordeel.
Strenger zijn!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:33

Ze kan ook een wedstrijd op zand uitzoeken als ze niet aan de ijzers wil. Dan maar een andere wedstrijd.

Niet over je heen laten lopen. Ze maakt op een vervelende manier misbruik van jou afhankelijkheid. Ik zou dan al snel bedanken...

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:49

Als ze echt geen ijzers Wil, dan geen wedstrijd en anders opperen dat ze op zoek gaat naar goede hoefschoenen. Deze worden ook bij eventing gebruikt, dus een barrelrace moet dan ook lukken.

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:13

Hier weer een reactie, ik kan maar 1 keer in de week moet perse die dag en tijd, zo niet dan kom ik niet eens.
Ik zeg dan bekijk het maar hoor,wat is nu 1 keer in de week,het zijn dieren geen fietsen die je in de schuur gooit.
Nee voor 1 keer in de week is echt veel te weinig,hier de zoektocht gestaakt.
Altijd dat gezeur kan niet betalen,kan dit niet kan dat niet.
Ja ze willen de eigenaar als stalhulp en zelf lekker rijden.
Ik ben gekke Henkie niet.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:40

Wat ontzettend jammer Meerkoet!
Wat rot dat je in je omgeving geen fijne mensen hebt die er echt voor lijken te gaan..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:05

Meerkoet: alles heel herkenbaar.
Toch zit er ergens een goede match. Vroeg of laat...

Hier vandaag een foto gemaakt die ik ga gebruiken om pennymeisjes af te schrikken:

Afbeelding

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:23

Vrees je dan niet dat er juist penny meisjes op afkomen of "de wilde arabische hengst" te temmen? :') :+
Wel een gave foto zeg!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:25

Hahaha, wat een boef zeg.
Maar ben ook bang dat je meer pennymeisjes aantrekt met zo'n foto.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:27

Ik dacht hetzelfde als mijn twee voorgangers. Vrees ook dat je ze eerder aantrekt dan afschrikt.
Wat balen Meerkoet dat het niet mee zit. Misschien gewoon even stoppen en over een tijdje weer eens proberen of gewoon proberen via-via en niet door middel van een advertentie.

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:44

Prachtige paardjes op de foto.
Tja het is echt super lastig iemand vinden.
Ik vraag voor 3 dagen per week,een bijdrage van 50 euro per maand.
Dan mogen ze zo wat alles,alleen niet alleen buiten rijden.
Helaas komen dan de 1 dag´s vliegers, en of de profiteurs.
De mensen die het echt menen,zitten veel te ver weg en das balen.
Als ze geen bijdrage willen betalen,dan wil ik echt dat ze goed,mee helpen op stal.
Maar uitmesten zien ze hier als putjes scheppen. :+

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 00:39

Ik vind het eigenlijk zeer goed klinken! Ik weet niet in welke omgeving je zit? Inmiddels ben in al voorzien van een toppaardje + eigenaresse gelukkig, maar als je in de buurt zit, dan weet ik zeker nog een betrouwbaar iemand :j

Mo_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 01:32

Ik lease sinds een maandje een paard op de manege.
Kost wat maar ik ben nog elke keer blij en dankbaar als ik dingen met hem kan doen.
Veel mensen zien het niet als een voorrecht wat het wel is.

Hiervoor ook eens een prive adres gehad zonder bijdrage, alles kan goed klikken in principe maar verwachtingen zijn dan vaak ook onbedoeld hoger imo,
Het verschil voor mij wat vooral telde is dat ik het gevoel wilde hebben van een eigen paard. Dat kun en mag je niet verwachten bij een verzorg paard. Wat je duidelijk merkt is dat niet iedereen dat zo ziet

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 02:08

Ik zit in het rivieren gebied,ik zoek echt gewoon een gezellig rijmaatje,om de hobby te delen.
Maar na geen succes,niemand kan me hart's vriendin vervangen dat weet ik ook wel,maar gewoon iemand voor de gezelligheid en die mee helpt op stal en met de dieren verzorgen.
Maar het lukt gewoon niet komen enkel penny's op af.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:10

Hier ook langzaam op zoek naar een bijrijd paard. Mijn eigen paardje moest helaas vervroegt met pensioen en mis het beweging geven gewoon heel erg.

Vind het alleen wel lastig waar ik moet beginnen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:51

Wij hopen nu eindelijk iemand gevonden te hebben die blijft. Afgelopen week afgesproken en het leek heel goed te klikken ook met de jaarling wat toch wel fijn is. Nu maar duimen dat ze het ook leuk blijft vinden :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:07

Tot nu toe werkt het...2 serieuze reacties.
Dus de foto schrikt de angsthazen en gelnageltypjes toch genoeg af..haha

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:15

Dat is fijn anke!