Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TurboTinker schreef:Nou, als je bij mij rijdt 2x pw betaal je 80 pm. Zeg maar 10 euro per keer. Dr is geen manege les die goedkoper is voor een uur rijden.
Liannetje86 schreef:Op de manege betalen ze gewoon 18-20 euro... Wij hebben op stal iemand die voor 15 euro per uur les geeftZ-ruiter, traint paarden voor beroep en geeft goed les (zit ook in zijn opleiding volgens mij waar die nu mee bezig is) dus ja... Dan scheelt dat wel...
(Ok.. je hebt ook mensen die voor een lesje meer vragen... En ja, die zullen misschien wel meer ervaring hebben en alles maar toch...)
En ik ben tegen bijdrages
lienieminie schreef:wat ik mij trouwens afvroeg, ik ben meerdere keren tegen gekomen dat eigenaren eisen dat je niet daarnaast nog een verzorgpony ergens anders heb staan. kan ik ergens wel begrijpen. maar als je buiten je verzorgpony om op de manege rijd is dat dan niet ongeveer hetzelfde? of zien jullie dat anders?
cindyheyyou schreef:Ik heb een bijrijdpaard, 2 dagen in de week (maandag en woensdag) ik hoef geen bijdrage te betalen. Wel heb ik ong 1x per maand privéles waar ik €17 voor betaal.
Ook heb ik 1x per maand grondwerkles waar ik €20 voor betaal.
Beide lessen zijn een halfuurtje..
Buiten mijn bijrijdpaard om lease ik op een manege een leuk paardje, 3 dagen in de week.. (maandag, donderdag en zondag.)
Hiervoor betaal ik €225
Dat is incl 1x groepsles en 1x privéles per week..
Op maandag ben ik altijd vrij, alleen soms in de kerstperiode kan het zijn dat ik af en toe op maandag moet werken. Dan kan ik niet beide doen en gaat mijn bijrijdpaard voor..
Soms word ik voor mijn bijrijdpaard extra gevraagd... Zondags ben ik altijd vrij dus kan ik dat makkelijk combineren met mijn leasepaard.
Als ik op donderdag extra gevraagd word zeg ik ja.. Ook dan gaat mijn bijrijdpaard voor..
Amigo_stan schreef:cindyheyyou schreef:Ik heb een bijrijdpaard, 2 dagen in de week (maandag en woensdag) ik hoef geen bijdrage te betalen. Wel heb ik ong 1x per maand privéles waar ik €17 voor betaal.
Ook heb ik 1x per maand grondwerkles waar ik €20 voor betaal.
Beide lessen zijn een halfuurtje..
Buiten mijn bijrijdpaard om lease ik op een manege een leuk paardje, 3 dagen in de week.. (maandag, donderdag en zondag.)
Hiervoor betaal ik €225
Dat is incl 1x groepsles en 1x privéles per week..
Op maandag ben ik altijd vrij, alleen soms in de kerstperiode kan het zijn dat ik af en toe op maandag moet werken. Dan kan ik niet beide doen en gaat mijn bijrijdpaard voor..
Soms word ik voor mijn bijrijdpaard extra gevraagd... Zondags ben ik altijd vrij dus kan ik dat makkelijk combineren met mijn leasepaard.
Als ik op donderdag extra gevraagd word zeg ik ja.. Ook dan gaat mijn bijrijdpaard voor..
Jeejtje je kan door onderhand wel een eigen paard voor nemen... Geen idee of je daar de tijd en het geld voor hebt. maar 225,- kan je hier met gemak een stalling hebben...