Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scamander

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:39

Privéles goedkoper? :oo Dat moet ik nog tegenkomen. :+

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:12

Geef mee dat adresje ook maar door!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:58

Nou, als je bij mij rijdt 2x pw betaal je 80 pm. Zeg maar 10 euro per keer. Dr is geen manege les die goedkoper is voor een uur rijden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:39

TurboTinker schreef:
Nou, als je bij mij rijdt 2x pw betaal je 80 pm. Zeg maar 10 euro per keer. Dr is geen manege les die goedkoper is voor een uur rijden.

Alleen leren ze niets van een manege les en wil ik dat ze prive les nemen van mijn instructrice van € 35,- een les.. Dus niet echt goedkoop als je "en" een bijdrage vraagt van € 80,- "en" nog wil dat ze minimaal 2x per maand lessen van € 35,-..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:51

Nee, dan niet meer. Maar als de les inbegrepen is bij die 80 euro, wel..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:09

80 euro is idd incl.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:17

Op de manege betalen ze gewoon 18-20 euro... Wij hebben op stal iemand die voor 15 euro per uur les geeft :') Z-ruiter, traint paarden voor beroep en geeft goed les (zit ook in zijn opleiding volgens mij waar die nu mee bezig is) dus ja... Dan scheelt dat wel...

(Ok.. je hebt ook mensen die voor een lesje meer vragen... En ja, die zullen misschien wel meer ervaring hebben en alles maar toch...)

En ik ben tegen bijdrages :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:52

15 euro per uur, nice! Dat redden de meeste mensen met een half uurtje al niet :P

Ik ben zelf ook weer even klaar met bijrijders. Het gaat toch niet helemaal naar je zin vaak. En dat terwijl ik me er scheel voor heb betaald (om hem daar op stal te houden, voor spullen te zorgen etc). Misschien dat ik wel een verzorgster ga zoeken. Daar maak ik dan pony en een kind blij mee. Pony speelt alleen graag hengst en dat gaat vaak niet samen met penny meisjes. Hmm..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:51

Liannetje86 schreef:
Op de manege betalen ze gewoon 18-20 euro... Wij hebben op stal iemand die voor 15 euro per uur les geeft :') Z-ruiter, traint paarden voor beroep en geeft goed les (zit ook in zijn opleiding volgens mij waar die nu mee bezig is) dus ja... Dan scheelt dat wel...

(Ok.. je hebt ook mensen die voor een lesje meer vragen... En ja, die zullen misschien wel meer ervaring hebben en alles maar toch...)

En ik ben tegen bijdrages :')

Dat is liefdadigheid.
Want met dat bedrag kun je niet je "als zelfstandige" rondkomen in de maand.
Btw, verzekering en pensioen...dan hou je niks over om van te leven...
Misschien is het zwart werken wat hij doet.
Maar iig kun je er rekening mee houden dat het geen reëel bedrag is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:09

Dat zie je helemaal verkeerd joh..

Pennys en hengsten de perfecte combinatie hoor :+

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:13

Is ook liefdadigheid ;) Voor hem is het fijn om te oefenen en ervaring op te doen, maar zit nog gewoon op school/loopt stage op een stal. En voor ons komt het mooi uit. Staan bij zijn ouders op stal. Dus dat scheelt veel... Jongen geeft nog niet zo lang les en moet er ook bij zeggen, het is gewoon voor het bijhouden, iets omhoog gaan. Geen wedstrijdambities af en toe een onderling wedstrijdje op de manege.

Zelf zou iemand mij ook niet blij kunnen maken met lessen van 35+ :') Vind dat gewoon te duur voor dat beetje rondhobbelen dat ik doe. + zou na een kwartier denken "flikker op, laat me lekker rondhobbelen" :') Als je die ambitie hebt prima. Maar een beginnende instructeur die het goed doet (en ok, hij gaat ook elk jaar omhoog, logisch natuurlijk!) vind het zo wel ideaal. Hij weet wat de ruiters willen/hun doel is en helpt gewoon super. Ook als ie ons af en toe ziet aanklungelen wat extra tips geen, er even een kwartier bij staan, mee op de onderlinge wedstrijdjes om nog last minute tips te geven etc. Dus op die manier is het voor ons ideaal...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:40

Snap ik, dat het fijn is voor jou, maar voor het topic vind ik het niet echt een toevoeging. Het is namelijk een soort van liefdadigheid en kun je niet vergelijken met een manege of andere profs die een reeel bedrag vragen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:06

@geryon haha bekend probleem idd. Mijne maken ook graag misbruik van lieve Penny meisjes. Hoewel er soms ook echt wel handie bij zitten :)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:14

Dan nog vind ik dat je voor recreatieruiters genoeg lessen hebt onder de 20 euro waarbij je niet met 10+ man in een bak rijdt :S Tenminste hier in de buurt wel. (En dan kan dat ook 45 minuten of wat dan ook zijn, maar toch...)

Maar ik ben weg hier!

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:00

lienieminie schreef:
wat ik mij trouwens afvroeg, ik ben meerdere keren tegen gekomen dat eigenaren eisen dat je niet daarnaast nog een verzorgpony ergens anders heb staan. kan ik ergens wel begrijpen. maar als je buiten je verzorgpony om op de manege rijd is dat dan niet ongeveer hetzelfde? of zien jullie dat anders?

Ik heb een bijrijdpaard, 2 dagen in de week (maandag en woensdag) ik hoef geen bijdrage te betalen. Wel heb ik ong 1x per maand privéles waar ik €17 voor betaal.
Ook heb ik 1x per maand grondwerkles waar ik €20 voor betaal.
Beide lessen zijn een halfuurtje..

Buiten mijn bijrijdpaard om lease ik op een manege een leuk paardje, 3 dagen in de week.. (maandag, donderdag en zondag.)
Hiervoor betaal ik €225
Dat is incl 1x groepsles en 1x privéles per week..

Op maandag ben ik altijd vrij, alleen soms in de kerstperiode kan het zijn dat ik af en toe op maandag moet werken. Dan kan ik niet beide doen en gaat mijn bijrijdpaard voor..

Soms word ik voor mijn bijrijdpaard extra gevraagd... Zondags ben ik altijd vrij dus kan ik dat makkelijk combineren met mijn leasepaard.

Als ik op donderdag extra gevraagd word zeg ik ja.. Ook dan gaat mijn bijrijdpaard voor..

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:23

cindyheyyou schreef:
Ik heb een bijrijdpaard, 2 dagen in de week (maandag en woensdag) ik hoef geen bijdrage te betalen. Wel heb ik ong 1x per maand privéles waar ik €17 voor betaal.

Buiten mijn bijrijdpaard om lease ik op een manege een leuk paardje, 3 dagen in de week.. (maandag, donderdag en zondag.)
Hiervoor betaal ik €225

Op maandag ben ik altijd vrij, alleen soms in de kerstperiode kan het zijn dat ik af en toe op maandag moet werken. Dan kan ik niet beide doen en gaat mijn bijrijdpaard voor..

Soms word ik voor mijn bijrijdpaard extra gevraagd... Zondags ben ik altijd vrij dus kan ik dat makkelijk combineren met mijn leasepaard.

Als ik op donderdag extra gevraagd word zeg ik ja.. Ook dan gaat mijn bijrijdpaard voor..

Jeejtje je kan door onderhand wel een eigen paard voor nemen... Geen idee of je daar de tijd en het geld voor hebt. maar 225,- kan je hier met gemak een stalling hebben...

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:45

Amigo_stan schreef:
cindyheyyou schreef:

Hiervoor betaal ik €225

Jeejtje je kan door onderhand wel een eigen paard voor nemen... Geen idee of je daar de tijd en het geld voor hebt. maar 225,- kan je hier met gemak een stalling hebben...

Hier helaas niet :( voor zover ik weet is de goedkoopste hier in de buurt 300,-
En dan zouden alle andere kosten er nog bij komen..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:44

Stalling is meestal de helft van wat je per maand kwijt bent.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:47

Hier wel iig. Daar komt nog een hoop bij kijken idd.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:05

Hier kost privéles 20€ per uur. Geen liefdadigheid, met opleiding en ervaring tot ZZ. Ze geeft ongeveer de hele stal les (circa 80 paarden), dus verdiend per dag tussen de €140 en €160 euro. Vind ik nog wel een aardig inkomen!

En inderdaad, dat is een aardig dure combinatie van leasen en bijrijden. Maar ik kon hier (omgeving Utrecht) voor dat geld mijn paard niet houden. Ik vind het wel netjes dat je je bijrijdpaard voor laat gaan, ondanks dat leasen duurder is!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:30

Dan is dat dus 7 a 8 uur lesgeven per dag.
De meeste instructie moet naar de klant(en) rijden en gaat er dus een hoop tijd verloren. Klanten die af zeggen op het laatste moment - zelf ziek, paard ziek en vanalles..
Dan is er nog belasting en pensioen en verzekering, nog kosten auto wsl.
Dan hou je heeeeeel weinig over per maand, voor veel uur werk.
Hmmmm, vind dat echt geen aardig inkomen...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:36

Ik breek weer even in. Ik heb denk ik een super gave kans gekregen om een paard te gaan verzorgen en doorrijden, er is alleen een groot minpunt.. Ze vraagt 100 euro voor 3 dagen en ik heb geen vast inkomen.. Maar er is eindelijk iemand die echt interesse lijkt te hebben en niet opeens niks meer van zich laat horen. (De afgelopen 6 mensen deden dat wel..)

Ze zei wel dat de prijs bespreekbaar is net zoals de dagen. Wat moet ik doen denken jullie?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:41

Ik zou zeggen ga kennis maken en overleggen over de opties wat jullie er beiden van verwachten :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:43

Inderdaad kennis maken en er over praten. Misschien kan je elkaar tegemoet komen in de kosten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:05

Heerlijk om ze zo achter elkaar op dezelfde locatie te kunnen geven.