Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:32

Hier klikt het ook goed met de eigenaren. Zijn ongeveer even oud als m'n ouders en vaak zijn we later thuis omdat we dan blijven kletsen.

Zitten 'rotte appels' tussen qua verzorgers maar helaas ook eigenaren dus blij dat ik een fijn paard met aardige eigenaren hen gevonden.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:46

luna1604 schreef:
heb ook een camera, maar heb nog geen fotos getrokken van Luna. ik denk dat ik mama maar eens ga roepen als assistente die haar vasthoudt (is dat met dt of niet..)

hebben jullie trouwens een goede band met de eigenaar?

De eigenaar en ik hebben een hele speciale band, ik ben eigenlijk de jongere versie van haar, ze heeft precies dezelfde hobbies, we denken hetzelfde en maken hetzelfde mee, alleen is zij 29 en ik 14 :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:56

Oh wat grappig!

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:41

wat leuk! @els

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:53

Jaaa ik heb een bijrijdpaard *\%/* zal zo een verslagje schrijven :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:56

Coool ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:57

Maureen95 schreef:
Jaaa ik heb een bijrijdpaard *\%/* zal zo een verslagje schrijven :)

Leeeuk Mau, ben benieuwd! *\o/*

luna1604 schreef:
heb ook een camera, maar heb nog geen fotos getrokken van Luna. ik denk dat ik mama maar eens ga roepen als assistente die haar vasthoudt (is dat met dt of niet..)

hebben jullie trouwens een goede band met de eigenaar?

Ja hoor :). Ik ken dr sinds ik 11/12 was. Nu 19 en we gaan goed door een deur samen, altijd hartstikke gezellig. :D

enamorada schreef:
Ben vrijdag voor de 3e keer naar Simcha Stoffel en Rosanna geweest, heb het er tot nu toe erg naar mijn zin :D
[ [url=m/hIdyOH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke pony! :D

luna1604 schreef:
Luna was hoefbevangen gewwest, is nu zo goed als over :)

Fijn dat dat over is!!

0407Tamar schreef:
Dominique ik kan jou foto niet zien :( Maar wat fijn dat je hebt kunnen rijden! Nu opbouwen?

Isa, ugh school haha. Hoop dat je snel de kans ziet om te gaan kijken!

Ja langzaamaan! :) We hebben alle tijd.

IsaCalixa schreef:
Wat een mooi beestje, _Dominique! :)

Ik ben nog niet bij de pony geweest waar ik zou kijken, helaas. Eigenaresse is nu erg druk. Of nou ja, eigenlijk zijn er twee pony's waar ik ga kijken, eentje waar ik mee kan rijden en eentje waar ik mee kan wandelen/poetsen etc :) Heb er wel erg zin in. Maar school is nou ook erg druk en op dagen dat ik wel kan regent het weer enzo, haha :')

Dankjewel!

Bluh, school. Hoop dat je snel kan gaan!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:04

Hey, Ik ben ook weer opzoek naar een bijrij/verzorgpaard.
Heb twee jaar lang 2 paarden verzorgd voor 50 per maand, mocht elke dag komen en ze allebei rijden (was alleen maar een wei, geen bak, geen wc enzo) Maar kreeg vandaag de mededeling dat het vanaf juni (woensdag) 125 per maand zou kosten. Ik mocht dan nog maar 3 keer per week komen en 1 paard rijden.
Dat vind ik te veel verhoging plus de manier waarop het ging voelde ik mij niet prettig bij, dus moest gelijk mijn sleutel inleveren. Wat nu echt even heel zwaar is. In twee jaar bouw je toch wel een goede band op.

Nu dus weer opzoek. Naar een leuk paardje voor 1 tot 3 keer per week. Zou het leuk vinden om te mogen lessen (op eigen kosten). Weten jullie nog iets in de buurt van Zandvoort (Haarlem, Heemstede, Vogelezang of Bloemendaal) hoor ik graag :). Bijdrage vind ik niet erg, zolang het in verhouding staat.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:10

Wat jammer kosseh! Zou het ook erg vervelend vinden als ik opeens weg moest..

Ik denk dat eigenaren het erg prettig vinden dat je wilt lessen en een eventuele bijdrage wilt betalen. Misschien een advertentie plaatsen?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:11

Ik had eigenlijk gisteren afgesproken maar was helaas ziek. Gelukkig vandaag wel weer beter :D

Dus vanochtend om half 10 stond de eigenaresse al op de stoep. Toen zijn we samen naar stal gereden. Is maar 10 minuten fietsen :j
Ze heeft laten zien hoe alles werkte en toen mocht ik rijden. Ze had verteld dat het paard buigen moeilijk vind. Vooral in de draf en galop. Dus daar ben ik gelijk mee aan de slag gegaan.
Dat merkte ze ook op en daar gaf ze me een compliment voor :D
Na 20 minuten rijden heb ik uitgestapt. Het is echt een heel leuk paard! Ook echt groot haha. Ik dacht dat het een tinker was maar het is een Irish Cob/ Drumhorse. Dus heel wat anders.
Maar ik mag haar nu 2x in de week bijrijden. Ik ga de eerste weken even lekker in de bak grondwerk doen en rijden zodat we wat meer kennis met elkaar kunnen maken. Ook mag ik gewoon het bos in als ik wil.
Ben echt superblij :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:12

Wat jammer zeg dat het zo moet eindigen. Toch wel hele forse verhoging waarbij je er eigenlijk ook alleen maar op achteruit gaat.
Hopelijk heb je snel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:34

kosseh schreef:
Hey, Ik ben ook weer opzoek naar een bijrij/verzorgpaard.
Heb twee jaar lang 2 paarden verzorgd voor 50 per maand, mocht elke dag komen en ze allebei rijden (was alleen maar een wei, geen bak, geen wc enzo) Maar kreeg vandaag de mededeling dat het vanaf juni (woensdag) 125 per maand zou kosten. Ik mocht dan nog maar 3 keer per week komen en 1 paard rijden.
Dat vind ik te veel verhoging plus de manier waarop het ging voelde ik mij niet prettig bij, dus moest gelijk mijn sleutel inleveren. Wat nu echt even heel zwaar is. In twee jaar bouw je toch wel een goede band op.

Nu dus weer opzoek. Naar een leuk paardje voor 1 tot 3 keer per week. Zou het leuk vinden om te mogen lessen (op eigen kosten). Weten jullie nog iets in de buurt van Zandvoort (Haarlem, Heemstede, Vogelezang of Bloemendaal) hoor ik graag :). Bijdrage vind ik niet erg, zolang het in verhouding staat.

Vervelend dat je ineens weg moet, die verhoging in de kosten is wel giga ja.. :=

Denk dat je beter iets op de Bokt Markt kan plaatsen aangezien mensen hier of al voorzien zijn of zelf zoeken. :)

@Maureen, super leuk zeg, foto! :D

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:41

@Kosseh je zou op fb een oproepje kunnen doen in een daarvoor bedoelde groep en in een zoekhoek van spullen in jou omgeving. Zo ben ik ook aan Tijn gekomen!

@Maureen Super gaaf ben heel nieuwschierig. Hoe heet hij/zij?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:39

Maureen, klinkt alsof je een leuke plek hebt gevonden. Heel veel plezier :D

Ik heb net even op marktplaats en bokt markt gekeken, 3 advertenties gevonden die mij aanspraken. Vanavond maar een net mailtje maken om te sturen.
Eventueel plaats ik ook een advertentie, of ik wacht eerst af op de reactie van die drie advertenties.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:48

Duimen dat het morgen droog is dan gaan we lekker met sam opstap voor de wagen. Camera is al opgeladen :D

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:57

Vanavond ga ik weer fftjes om het hoekje kijken bij Tijn. Ik hoop dah ik nie verdrink hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:57

Ja baggerweertje zeker?

Ik ben laat thuis van stage vandaag dus sla een dagje over. Morgen ga ik weer. :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:00

Is het zo slecht bij jullie? Hier is het al de hele dag droog, alleen een beetje wind maar niet veel harder dan normaal.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:02

0407Tamar schreef:
@Kosseh je zou op fb een oproepje kunnen doen in een daarvoor bedoelde groep en in een zoekhoek van spullen in jou omgeving. Zo ben ik ook aan Tijn gekomen!

@Maureen Super gaaf ben heel nieuwschierig. Hoe heet hij/zij?

Paard heet Iris :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:04

Was net ff met mini wandelen toen was het gelukkig ff droog hier heeft hele morgen gegoten tot half 2. Nu wachten op de onweersbuien vanuit het oosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:06

Hier is het ook droog, waait wel. Als het maar droog is. :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:08

Ik zou vanavond gaan, maar ga maar afzeggen, onweer en een buitenbak is geen goede combi. Wel jammer, vorige week ook beide keren moeten afzeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:11

Kan je niet iets anders doen dan rijden? Gewoon even tuttelen oid.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:12

_Dominique schreef:
Kan je niet iets anders doen dan rijden? Gewoon even tuttelen oid.

Het is een halfuur in de auto en met onweer blijf ik liever veilig binnen, ben nogal bang voor onweer.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:30

Hier ook afgezegd ivm het weer :(

Ik heb nu ook vakantie (examens) dus ik dacht dat ik lekker vaak nu naar mijn pony kon gaan. Nou mooi niet dus, mag elke week 20-40 uur werken... Vaarwel vrije tijd, lange vakantie, sociale leven en paarden :evaw:
Ik baal ervan aangezien ik nooit de tijd heb om vaker dan 2 keer per week te komen, ik ben de enige die iets met die pony doet en met 2x per week rijden/longeren kom je gewoon nergens :o (vooral niet aangezien we op zaterdag altijd naar het bos gaan :') )

Dus ja, ik baal een klein beetje :Y)