ik zal het doen maar ik kan er niks aan doen ik vind het altijd zo zielig dan das echt iets voor mij, ik heb dan het gevoel dat als andere kijken dat die denken dat ik dat arme dier mishandel...
ik zal eens gaan lezen en de volgende keer zal ik erg streng zijn hopelijk dat het dan beter gaat, maar ze reageert ook erg fel op de zweep als ik der dan een tik met de zweep op de binnenhand geef, omdat ze naar binnen valt, dan gaat ze er meestal vandoor, en als ik dan stap en overgang naar draf maak dan galopeert ze gelijk aan.
Raf. Je moet je zweep inet te vaka gebruiken he Probeer haar is met je benen naar buiten te sturen en overgangen te maken 1x vragen met been. 1x eisen met het been. Als het dan NOG niet lukt. Een tik erbij,
oei heb beetje heel erg ruzie met klas genootje Zij heeft vorige week haar boeken ik mijn kluis gelegd en ik zei vrijdag nog van neem ze nou maar mee naar huis is makkelijker, maar nee ze wou ze perse laten liggen dus ik ok, is goed. Nou ik vant weekend ziek geworden maandag niet naar school zij helemaal pist want heeft allemaal problemen op school omdat ze dr boeken niet heeft, want die liggen in mijn kluis. tja is niet mijn probleem... dus zij gister helemaal dreigen van jaa als je mrogen niet op school ben dan kom ik je opzoeken bla bla bla.. naja en net weer, helemaal vertellen dat ze problemen heeft ja boeie is niet mijn schuld, gaat ze me helemaal verrot schelden... hmmm heerlijk zulke mensen:( onwijs dom gewoon
@miessy gewoon terug schelden, gaat vanzelf wel over. @ier; dat is het juist, ik gebruik de zweep niet. alleen dan, en dat komt omdat ze niet op mijn benen reageert in de galop, want ik rijd der ook bijna alleen op de benen voor zover. overgangen maak ik ook heel veel, alleen ze is me te snel af
@Miess das wel klote en raf terugschelden is denk ik niet de oplossing... gelukkig was da op me oude school geen probleem als je wist welk kluisje wou de concierge um wel openmaken Toffe gozers warem da trouwens die concierges
bij ons op school moet je schoolpasje laten zien en dan kun je een tweede sleutel krijgen van je kluisje...mjah, bij mij is terugschelden wel de goeie oplossing; maar dan wil je ook niet weten wat er bij mij op school rondloopt
Ik leerde op vorige manege. Als paard er vandoor ging. Terugnemen. Controle krijgen en hem dan een HEEL stuk laten galloperen. Als jij een tik geeft. Moet je m van voor nog wel een beetje tegen houden Valt zij terug in draf bijv. Gelijk weer aangalloperen. Ze mag de overgang alleen maken op jou hulpen.
jups dat heb ik ook geleerd, alleen het probleem is; zij durft niet te galoperen onder het zadel lijkt wel, het is ook altijd maar een halve volte... als ze ervandoor gaat kan ze wel opeens goed galoperen, ik denk gewoon dat ik een keer goed pissig moet worden tijdens het rijden * en niet met de bedoeling van meppen meppen meppen *
wie is er goed in nask? zoja.. dit is de vraag: 13. teken een schaalverdeling van 10 graden celcius tot 40 graden celcius. neem voor 1 graden celcius een afstand van 1 mm. Zet straapjes in stappen van 10 graden celcius
Raf: Gewoon streng zijn laten weten dat jij de baas bent, wat jij zegt gebeurt ook, net zoals ier zegt Nee is nee Links is links Rechts is rechts
Als jullie een bak hebben, doe pom los in de bak, en ga grondwerk doen, doe ik ook met Silence, en hij heeft nu gewoon respect voor mij, als ik nee zeg is het ook nee!
Trouwens, Silence heeft een nieuw hoofdstel 8
Laatst bijgewerkt door Robin op 05-09-06 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt