Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ElinaSK schreef:Er zit hier een pensionstal op de hoek waarvan ik weet dat als je het vraagt en er iets kleins voor betaald je gewoon hun bak kan gebruiken. Maar dat moet je net durven vragen er zitten hier ook wel maneges maar dat is best een flinke afstand en duur...
Ik heb het idee dat de mensen die reageren niet goed lezen... De bak is er niet maar ik mis hem nooit je kan buiten desnoods op zandpaden gaan dressuren als ze dat perse willen. En de mogelijkheid om in de wei te rijden is er ook, maar toch zeggen mensen af vanwege het ontbreken van de bak
. Maar longeren kan hier eigenlijk altijd wel tenzij er extreem veel regen valt dan word je zelf ook vies van de modder... Maar het weiland is in de winter inderdaad geen optie.. maar goed er zijn hier genoeg andere dingen te doen behalve rijden ook in de winter. we zullen zien of het wat wordt
ElinaSK schreef:Er zit hier een pensionstal op de hoek waarvan ik weet dat als je het vraagt en er iets kleins voor betaald je gewoon hun bak kan gebruiken. Maar dat moet je net durven vragen er zitten hier ook wel maneges maar dat is best een flinke afstand en duur...
Ik heb het idee dat de mensen die reageren niet goed lezen... De bak is er niet maar ik mis hem nooit je kan buiten desnoods op zandpaden gaan dressuren als ze dat perse willen. En de mogelijkheid om in de wei te rijden is er ook, maar toch zeggen mensen af vanwege het ontbreken van de bak
ElinaSK schreef:Ik begrijp het deels , ik rij er zelf ook een paard en er is eigenlijk altijd wel wat te doen. 9 van de 10 keer is de winter hier toch kak en maar heel even. Ik herinner me nog dat ik midden in een sneeuwbui ben gaan rijden. Maar longeren kan hier eigenlijk altijd wel tenzij er extreem veel regen valt dan word je zelf ook vies van de modder... Maar het weiland is in de winter inderdaad geen optie.. maar goed er zijn hier genoeg andere dingen te doen behalve rijden ook in de winter. we zullen zien of het wat wordt
dus kan me ook goed voorstellen dat een ander daarom ook afhaakt, zeker als er meer aanbod in de omgeving zou zijn..
dan rij je alleen maar vierkantjes kan je hooguit wat diagonaal van hand veranderen, maar om het paard te leren kennen is het best te doen. En het land is hier nu hartstikke goed en je kan daar dan ook lekker in rijden als je het paard wil kennen. Ik ben dan wel weer iemand die gewoon na een tijd borstelen en wandelen er op is gaan zitten en naar buiten is gegaan, maar dat ben ik ..
. En de bijdrage is in overleg stel iemand vindt het te veel dan kan het altijd naar beneden worden bijgesteld.
. En mochten de winters slecht zijn dan kan altijd de bijdrage er af als er niks te doen valt in die periode
maar wat ik zeg; ik vind kennismaken en vertrouwen opbouwen in een verantwoorde omgeving wel zo prettig, maar ik heb dan ook geen zin om door toedoen van anderen (want buiten ben je nu eenmaal ook een beetje afhankelijk van het inschattingsvermogen van een ander) er vanaf te mieteren omdat ik het paard nog niet ken
. Maar wat ik zeg je kan gewoon in het land rijden die is omheind en als je dat nog niet zou durven dan kan je eerst in de paddock dan kan ie helemaal niet ver weg springen . Ik zal nog eens even overleg gaan plegen hoe we dat bijdrage deel "oplossen" .
. En mij gaat het ook niet perse om het rijden want ik heb ook betaald voor een pony die vervolgens kreupel werd en 2 weken moest stappen, dat kan gebeuren en hoort erbij. Ook ik vind het leuk om te wandelen of longeren maar als ik zin had kon ik gewoon opzadelen en rijden.
maar dat is een ander verhaal.. als een paard kreupel wordt er niks te doen is dan zou ik zeker voorstellen de bijdrage er af te halen.
Toen is ze kwaad weggelopen en ben ik maar (jankend) naar huis gefietst...
) en ik vind het heel erg rot als ik (welke reden dan ook) moet stoppen. Zeker omdat ik soms heb gehad dat ik mensen echt uit de nood help. Maar ik was echt verbaast vanwege haar reactie.. TurboTinker schreef:Ik zou wel eisen dat ze met schone kleren komt. Iig niet van de andere paarden naar de mijne ivm overdragen van ziektes.

Anke schreef:Manege is rijles. Zeker als je alleen verzorgt, lijkt me dat een logische combinatie.
)