Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luna1604

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:45

wat een mooi paardje! en goed dat je bitloos rijd, ben er helemaal me eens ;)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:08

Is vooral omdat ze geen bit accepteerd. De eigenaresse rijdt ze allemaal bitloos. :) vermoedelijk bij haar iets te maken met haar verleden maar daar weten we dus niks over...

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:07

0407Tamar schreef:
Is vooral omdat ze geen bit accepteerd. De eigenaresse rijdt ze allemaal bitloos. :) vermoedelijk bij haar iets te maken met haar verleden maar daar weten we dus niks over...

Hier soortgelijk iets :) ik rijd niet met bit, alleen bitloos en het leren bit voor buiten :) dat komt omdat hij een ongeluk heeft gehad waarbij zijn bit is blijven haken :(

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:53

Hoihoi!!
Vroeger zocht ik altijd een verzorgpony/ paard.
Merkte toch dat leeftijd een erg belangrijke was. Onder de 13/14 kon ik nooit iets vinden. Daarna ging het beter en werd ik zelfs gevraagd! Je bewijzen is een hele belangrijke.

Inmiddels zelf in de positie om te kiezen en zelfs op zoek. Zit dus ook in het topic, moeilijk een bijrijder te vinden. Want jeetje wat een zoektocht...

Ik woon in Ambt Delden en ga misschien naar Almelo verhuizen. Op dit moment dus een beetje onzekerheid en lastige positie om iemand te vinden. Maar ook daarvoor nooit iets gevonden.. Probleem is vaak ; eerlijkheid, overleggen en afspraken nakomen. Het lijkt heel makkelijk, maar gebeurt helaas is het dat niet altijd...

Maar volgens mij zijn dit 3 dingen die iedere paardeneigenaar eist! van de bijrijder/ verzorger.

In mijn geval moet je veel ervaring hebben, het gaat om een jong, onervaren paard met een best dominant karakter. En 2 jonge C pony's. Een extra lastige dus....

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:07

@Els wat moet ik me bedenken bij een leren bit? Heb veel bitten gehad en gezien maar dit is voor mij onbekend.

@mlO OPzich is dat niet eens heel lastig. Ik denk het meest voor de pony's omdat ze natuurlijk niet zo groot zijn maar toch vrij pittig. En zo zie je indd maar hoe snel tij kan keren :D

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:52

0407Tamar schreef:
@Els wat moet ik me bedenken bij een leren bit? Heb veel bitten gehad en gezien maar dit is voor mij onbekend.

@mlO OPzich is dat niet eens heel lastig. Ik denk het meest voor de pony's omdat ze natuurlijk niet zo groot zijn maar toch vrij pittig. En zo zie je indd maar hoe snel tij kan keren :D

Het is een bit van leer, het vormt zich naar de mond en is zachter dan een metalen bit. Ik onderhoud het met een natuurlijk vet, zodat hij geen leervet in zijn mond krijgt, dat wil je natuurlijk niet ;) hier een fotootje:

Afbeelding

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:43

Aah zo

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:17

@els, wat een leuk bit! lijkt me ook vel leuker voor het paard!

morgen naar Luna met mijn mama. vaak spring ik gewoon op Luna zonder zadel en klik er gewoon een paar teugels aan het halster, als ik rij dan doe ik dat wel met bit omdat ze zo opgeleerd is...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:15

Morgen ook voor het eerst naar me verzorgpony. :D Heb al vaker op haar gereden maar nu voor het eerst alleen met haar bezig. Ik ben benieuwd of het weer mee zit.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:13

Volgens mij word het weer wel redelijk vandaag! Succes en veel plezier allebei!

Afbeelding
Tijn doet altijd kusjes geven haha <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:37

Wat een lieve foto Tamar! <3

Ik ben ook mega trots, vandaag gereden met Stip. Hij was wederom enorm vervelend met uit het land laten en heeft giga verlatingsangst. Hem los gegooid en vervolgens met de eigenaresse hem opgezadeld, toen ging zij er maar eerst even op en daarna ben ik er op geklommen. <3

Afbeelding

Fijn paard! Rugpijn is dus zo goed als over en wist niet eens dat hij een zadel etc. had. :') Maar toen hij daar kwam hebben zijn oude eigenaren alles van Stip mee gegeven, super fijn!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:57

Wat een mooi beestje, _Dominique! :)

Ik ben nog niet bij de pony geweest waar ik zou kijken, helaas. Eigenaresse is nu erg druk. Of nou ja, eigenlijk zijn er twee pony's waar ik ga kijken, eentje waar ik mee kan rijden en eentje waar ik mee kan wandelen/poetsen etc :) Heb er wel erg zin in. Maar school is nou ook erg druk en op dagen dat ik wel kan regent het weer enzo, haha :')

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:58

Dominique ik kan jou foto niet zien :( Maar wat fijn dat je hebt kunnen rijden! Nu opbouwen?

Isa, ugh school haha. Hoop dat je snel de kans ziet om te gaan kijken!

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:55

daarstraks naar Luna gegaan, heb haar op de cirkel gekregen, alle oefningen netjes afwerken en dan heb ik de eerste module gedaan *\o/* daarna 20-30 minuutjes gereden, geen galop omdat de hoefsmid gisteren was gekomen en ze nog niet goed kan lopen...
onder het zadel vind ze haar evenwicht niet zo goed, ze waggelt of leunt aan een kant. het gaat wel betr als eerst :D
Afbeelding

dominique: wat een pracht paardje <3
isa: wat jammer dat ze niet kon :(

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:18

Had ze toch een hoefzweer Luna?

Dominique nu kan ik m wel zien gaaf paard inderdaad!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:21

Ben vrijdag voor de 3e keer naar Simcha Stoffel en Rosanna geweest, heb het er tot nu toe erg naar mijn zin :D
Afbeelding

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:24

Luna was hoefbevangen gewwest, is nu zo goed als over :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:17

Aah fijn dat het zo snel over is! Hebben Tijn en Luna dat gemeen haha. Tijn is nu ook weer goed. Althans ze loopt goed.

Enamorada, is dat een fjordenkruising wat een leukerd! En zo licht van kleur!!!!!!

Ik vind dit zo'n gave foto van Tijn
Afbeelding

Sorry ze is erg fotogeniek haha.

Bij degene die nog geen vp nog tips nodig?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:38

Vandaag voor het eerst alleen serieus met lady gereden. Ze had een week niet gereden dus de spanning zat er goed in. Was wel tevreden met hoe we het deden.
Ik was zelf ook gespannen wat haar en mijn houding niet geweldig maakte maar daar gaan we aan werken.
Afbeelding
Afbeelding

Wilde ook met haar over de balkjes stappen maar zij wilde onverwachts springen :')
Afbeelding

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:45

@Tamar Simcha is inderdaad een fjord x scottish highlander :j Mooie foto trouwens!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:54

Heb helaas geen beeld materiaal van mij op sam ben vaak alleen op stal en ook niemand die mee wil om foto's te maken. Als goed is gaan we dinsdag mennen dan neem ik zeker weten mijn camera mee.

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:58

heb ook een camera, maar heb nog geen fotos getrokken van Luna. ik denk dat ik mama maar eens ga roepen als assistente die haar vasthoudt (is dat met dt of niet..)

hebben jullie trouwens een goede band met de eigenaar?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:00

Ik wel we zijn beide dezelfde leeftijd en we klikte echt gelijk heel goed samen appen ook vaak over vanalles.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:15

Amber is 20 en echt super chill. Komende tijd gaan we sws samen want ze staat daar alleen dus mocht er iets misgaan is er niemand bij. Moet dus de paarden goed leren kennen. Ik mag heel veel en als ik en Valentijn goed op elkaar ingespeeld zijn kan en mag er nog veel meer. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ontzettend met haar bof

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:22

De eigenaresse van de fjord is zo'n 30-40(?) jaar ouder dan ik, maar het is heel gezellig. Ik ga altijd voor en na het verzorgen wat drinken en dan gewoon wat kletsen :D

De eigenaresse van de new forest is 22 volgens mij, haar zie ik ook bijna elke keer als ik daar kom dus ook veel kletsen :') dus ik heb wel een goede "band" met de eigenaressen :D

En de rest: super leuke foto's! Leuk dat (bijna) iedereen een bijrijdpaard/pony heeft gevonden :) zelf ben ik ook al 1.5/1 jaar heel erg blij met mijn lieve pony's <3