Romytjuuh schreef:Ik had even een vraagje aan jullie miepers, of in ieder geval jullie mening![]()
Ik doe dus Saphire, ik heb haar dus zelf beleerd onder het zadel maar nu komt het probleem, voor mijn gevoel heeft ze helemaal geen plezier in het rijden, als ik haar rijd is ze altijd zo gespannen en loopt ze altijd tetrekken, ik vind dit echt verveelend.
Ik ga morgen ochtend bitloos met haar rijden omdat ze gewoon haar eigen mond zo kapot trekt, ik had vorig jaar erg goede momenten met haar onder het zadel, dat ze bijv. eindelijk een keertje ontspannen liep. Verder luisterd ze wel erg goed naar de beenhulpen en op de stem.
Saphire is van zichzelf ook een heel zenuwachtig gestresst paardje.
Hoe kan ik haar nou het rijden leuker maken? of moet ik ipv rijden iets anders verzinnen?
That's the question
Misschien kan je i.p.v alleen rijden er ook iets anders naast doen ?
zoals grondwerk ofzo?

? Sommigen zijn er nog niet echt aan toe, en na een halfjaartje op het land, en ze dan weer oppakken doet soms wonderen

ik maar terug naar huis gegaan want zonder spullen kom ik niet verder dan een beetje knuffelen
) Woodie vond buitenritten ontzettend leuk en dan was het ineens een andere pony. Misschien vind Saphire buitenrijden ook wel the bomb, en kun je dit afwisselen met dressuur. Dus de ene keer ga je buiten rijden en de andere keer ga je dressuren..