Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMarlou

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:52

Mijn paarden stonden ook dag en nacht op het land toen ik bevallen ben. Anderen hielden een oogje in het zeil en ik hoefde mij nergens druk om te maken.

Ondertussen nog geen bijrijder gevonden. Ik vraag nu een heel klein bedrag per maand, puur en alleen omdat ik dan hoop meer gemotiveerde ruiters aan te trekken. Het is niet veel want ze hebben het paard voor zichzelf en hoeven geen enkele klusjes te doen.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:11

Blijf er toch bij dat een bijdrage niet voor meer "gemotiveerde" mensen zorgt. Want er zijn ook echt wel gemotiveerde mensen die dat niet kunnen betalen of dat liever in lessen steken etc.

(Wat wel helpt geen idee)

Maar het is gewoon raar... voor dezelfde faciliteiten betalen mensen 275-400 euro per maand want dan is het een leasepaard :') (ok, nu geen binnenbak meer, toen ik iemand zocht wel ;))

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:33

Toch zorgt die bijdrage er hier wel voor dat kindjes van een jaar of 12 niet reageren terwijl ze dat anders wel zouden doen. Niet dat die niet gemotiveerd kunnen zijn , maar wij hebben tot nu toe nog niemand gevonden die blijvend enthousiast is. Als ik geld zou moeten betalen zou ik wel echt komen op afgesproken dagen anders is het immers zonde van je geld, denkt dat het meer iets is om te zorgen dat mensen ook echt komen, tenminste dat is mijn idee.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:39

Bij mij ook.

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:07

Tjeempie, sommige verhalen die ik hier lees over bijrijdsters.. Ik begrijp niet dat bijrijdsters zulke dingen uithalen, je moet toch blij zijn dat iemand je de kans geeft om zijn/haar paard te bijrijden en verzorgen :) Ik heb nu een nieuw paardje gevonden na die ervaring met de arabier en ik ben helemaal blij. Ik kom 2-3x per week en als de eigenaar een keer minder tijd heeft kom ik een keer extra om de paddock uit te mesten en te voeren. Ik neem elke week les en verder gewoon wandelen, grondwerk, longeren. Klik met paard en eigenaar dus dit is voor mij zeker weten een blijvertje :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:21

ElinaSK schreef:
Toch zorgt die bijdrage er hier wel voor dat kindjes van een jaar of 12 niet reageren terwijl ze dat anders wel zouden doen. Niet dat die niet gemotiveerd kunnen zijn , maar wij hebben tot nu toe nog niemand gevonden die blijvend enthousiast is. Als ik geld zou moeten betalen zou ik wel echt komen op afgesproken dagen anders is het immers zonde van je geld, denkt dat het meer iets is om te zorgen dat mensen ook echt komen, tenminste dat is mijn idee.

Volgens mij helpt de bijdrage ook tegen mensen die vinden dat ze een geschenk zijn voor de eigenaar en dus teveel sterallures hebben.
Ook de mensen die vaak alles willen, maar dus ook steeds voor wat nieuws kiezen als het nieuwtje er vanaf is.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:04

Maar het "schrikt" ook mensen af, die echt zo gemotiveerd zijn...Als ik bij mijn bijrijdster een bijdrage had gevraagd (meisje is 14) dan had ze waarschijnlijk ook doorgezocht. En nu neemt ze gewoon lessen en alles.. Dat liever dan haar met extra kosten opzadelen terwijl ze mij gewoon helpt :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:07

Daarom bied ik mijn paard aan icm lessen. Zodat er geen extra kosten aan zitten en ze wel les krijgt ( van mij) zelf paard opgeleerd. Merk dat de vorigen daar veel plezier van gehad hebben.

Maar daar is iedereen anders in.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:19

Dat vind ik dan wel weer een netjes voorstel.. Maar ik vind het nog steeds mijn paard, mijn probleem, mijn kosten ;) :p

Gewoon principe-ietsje.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:29

Wij vroegen in het begin ook nooit een bijdrage, maar helaas zijn de mensen die er op af komen het na een bepaalde tijd zat of je moet ze continu vertellen wat ze moeten doen vandaar onze keus hier voor nu. Maar mocht blijken dat iemand echt interesse heeft en ook gemotiveerd is en het geld echt niet kan opbrengen dan valt er heus over te praten :) . Maar ik begrijp ook heus waarom anderen geen bijdrage vragen of dit anders oplossen.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:11

Ik ben eeuwig dankbaar dat de eigenaresse geen bijdrage vraagt. We wilden beiden dat ik ook les zou nemen, en meer dan dat kan ik financieel niet kwijt. De eigenaresse is ontzettend blij met me, omdat ze nu meer tijd overhoud voor familie en vrienden. Prima verhoudingen, zonder problemen! Zonder bijdrage is imo dus niet per definitie een verkeerde verhouding.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:23

Nee is het ook zeker niet.

Het heft elkaar wel op. En ik vind lessen heel belangrijk. En zolang ik ze zelf geef, vraag ik deze bijdrage. En als we over moeten naar iemand die het beter weet dan ikzelf, dan valt daar wel in te overleggen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:04

Vanochtend samen met mijn verzorgster naar de clubles geweest. Was verder niemand vd leden. Dus met ons tweetjes les gehad. Heel fijn gereden. Ik woon 300 meter vd club en paardjes staan bij huis. Ideaal:

Afbeelding

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:27

Bijdrage puntje, zal altijd een discussie punt blijven.
Gratis bijrijden, zal bij mij ook niet meer gebeuren, te veel op de koffie hiermee gekomen.
Heb daarom een lesverplichting er aan gehangen, vanaf die tijd wel meer serieuzere bijrijders gehad.
Jammergenoeg zullen er veel ruiters er door uitgesloten, door die lesafname.

Uiteraard wel heeeeeeel veeeeeel berichtjes gehad, van is die lesafname echt verplicht.
Tja staat niet voor niets twee a drie keer in mijn advertentie.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:37

myk_en_shant schreef:
Bijdrage puntje, zal altijd een discussie punt blijven.
Gratis bijrijden, zal bij mij ook niet meer gebeuren, te veel op de koffie hiermee gekomen.
Heb daarom een lesverplichting er aan gehangen, vanaf die tijd wel meer serieuzere bijrijders gehad.
Jammergenoeg zullen er veel ruiters er door uitgesloten, door die lesafname.

Uiteraard wel heeeeeeel veeeeeel berichtjes gehad, van is die lesafname echt verplicht.
Tja staat niet voor niets twee a drie keer in mijn advertentie.

Maar les ipv bijdrage zou ik juist fijn vinden. Beide verplichten kan flink in de kosten oplopen, en ik weet dat een eigen paard hebben veel kost, maar bv. 150 euro per maand besteden aan andersmans paard is een hoop geld. Dan is gewoon les ipv bijdrage een goede constructie. Daar wordt iedereen beter van.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:48

Eskegirl
Helaas denken negen van de tien in de omgeving van waar mijn paarden staan, er niet zo over.
De meesten hebben de air van ik kan goed rijden, want ik rij al op de manege, of daar en daar.
Helaas zijn die personen erg blind, want op die manege wordt dus bagger lesgegeven.
Of ze vinden dat ze een dienst bewijzen, dus er dan niets aan vast te hoeft te hangen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:02

Van les wordt vooral de ruiter beter. Met wat geluk heeft het paard daar voordeel aan en zo wellicht ook de eigenaar.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:09

Idd, zo denk ik er ook over. Heb 1 keer de brutale stelling gehad van iemand, echt ik viel er stijl van achterover en moest mijn kaak even oprapen.

Ze zei, ja die lessen zijn toch uiteraard gratis, want ja ik help je door je paard te rijden.

Whut, heb toch maar eventjes een duidelijk berichtje terug gestuurd, dat ze uiteraard niet hoeft te verwachten dat ik haar ooit zou uitnodigen, natuurlijk haar even uit dr droom geholpen, dat ze mij zou helpen door mijn paarden bij te rijden. Ik help haar op een goedkopere manier, haar hobby uit te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:11

Wat fijn zeg Anke!

Ik betaal niets voor mijn bijrijdpaard, wel ben ik uit mezelf met het idee gekomen (en de eigenaar ook) of het geen leuk idee is om te gaan lessen, wat ik echt onwijs tof vind! Er zit verder geen verplichtinf aan maar ik zou graag met hem vooruit willen. :D

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:38

Vanochtend gesprek gehad met stalgenootje over het bijrijden. Ze is super enthousiast, begon zelf al over het nemen van lessen. Iets wat ik zelf ook al wilde.
Ze gaat haar 3 a 4x per week rijden.
Hopen dat het klikt tussen die twee. Die van mij is op zich niet zo moeilijk, maar om echt wat met haar te kunnen moet ze je mogen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:09

Ik hoop voor je mee nuscaniels

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:20

Donderdag heb ik een kennismaking voor een verzorgpony. Zijn er voor jullie nog dingen die je absoluut niet moet doen als iemand bij jou zou komen kennismaken?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:46

Leuk hoor. Alvast veel succes voor donderdag.
Dingen die je niet moet doen. Goeie vraag. Niet blijven aanklooien als iets niet lukt. Weet niet wat de kennismaking in houdt maar mocht er iets zijn waarbij je niet goed weet wat te doen heb ik liever dat er gevraagd wordt om hulp dan dat ik als eigenaar besluit om in te grijpen.
Verder kan ik even niets verzinnen.
Probeer in ieder geval je zelf te blijven.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:52

Niet doen: eigen (poets)spullen meenemen.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:34

Geen eigen spullen mee is wel een goed dingetje, dan doe ik dat niet. Ik ga niet rijden dus rijspullen zijn sowieso niet nodig.
En dingen vragen als iets niet lukt ben ik inderdaad van plan.

Bedankt beide! :)