Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:28

seile blijkt ook katskreupel te zijn.. (seile is de fries) ze heeft geen pijnpunten in de hoef dus waarschijnlijk geen hoefzweer en mogelijk niet bevangen. Het wachten is op wat de smid zegt.

Valentijn gaat nu eigenlijk juist wat beter. We hopen dat ze snel weer goed is zodat ik ook kan gaan rijden (niet dat ik me niet vermaak met die super lange manen en 3 handen vol staart) vanavond weer :)

@Reusje balen.. wat heeft ze weet je dat al?

@maava Gefeliciteerd wat fijn!

Ik zal straks proberen een foto te uploaden van Tijn

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:46

Wat een manen! Mooi! Ook al ben ik stiekem wel blij dat ze bij Chanel niet zo dik zijn :Y)
Haar been leek niet echt dik. Ik hoop heel hard dat het geen hoefbevangenheid is, ze zette haar been wel steeds zo raar neer. Eerste op het puntje van haar hoef en dan langzaam weer normaal...
Als het vandaag nog zo is, neem ik aan dat de eigenaar de da of smid er wel even bijhaalt.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:26

Haha jaa zulke manen zijn veel werk haha.
Zoals je t zegt doet me aan Seile haar manier van doen denken. De smid dacht toch aan een hoefzweer maar gisteren konden we geen pijnpunt vinden. Vanavond gaan we kijken of Amber (eigenaar) m kan vinden en weg kan snijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:21

Zo ik ben weer thuis na de ""kennismaking"". :')

Was echt weer een beetje thuiskomen daar, heerlijk bijgekletst en een super leuk 'projectje gekregen'. Namelijk Stip. En Stip heeft stippen. :))

Hij is eind maart gedoneerd aan de stichting (nadere informatie volgt later) door een man die een ongeluk met zijn andere paard heeft gehad en daardoor niet meer kan rijden. Vandaar dat Stip gedoneerd is! Hij heeft ontzettend last van zijn rug momenteel dus hij geniet even van vakantie. We gaan voorlopig lekker tuttelen, grondwerken en een band opbouwen, heerlijk!

Vandaag puur het een en ander doorbesproken en dan morgen of vrijdag verder kennis maken met Stip zelf. :D

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:27

Wat leuk! Ik verwacht wel nieuwtjes en foto's :j hoe oud is Stipje?

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:52

Leuk zeg, ben benieuwd naar Stip! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:28

Even gevraagd en uit haar hoofd is Stip een jaar of 9. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:36

Wat leuk dat een hoop wat gevonden hebben!
Ik heb voor vrijdag iemand uitgenodigd ui de tig reacties die ik heb gehad. Meisje van 13, komt samen met haar moeder. Vind het jong, maar aangezien mijn paard goed met kinderen kan wil ik haar een kans geven :) Ze voldeed aan "mijn eisen" en kwam heel goed en netjes over :j

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:58

Mooizo :D

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:50

Ik ben in de zevende hemel. Valentijn loopt niet meer kreupel en Seile gaat ook beter.
Steigeren is haar favo onderdeel vd Vrijheidsdressuur <3
Afbeelding
Knapperd :D <3 :+:
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:29

Wat fijn!!

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:15

Wat leuk allemaal! Heel veel plszier met jullie verzorgpony's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:25

Afbeelding

Stip! :D

Vandaag voor het eerst echt kennisgemaakt. Lekker wezen tuttelen en freubelen en daarna samen gaan grondwerken. Het is een erg fijn paard, maar wel een projectje. Hij vindt het heel lastig om niet met z'n vriendjes te zijn (sjaan kleef aan) en blijft dan continu erg hinniken en kan dan voor geen meter stilstaan. Komt omdat hij dat allemaal niet zo gewend is. Voor nu ben ik van plan het grondwerken lekker door te zetten en hem wat manieren te leren. :')

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:51

Heavenpony schreef:
Hoelang deden jullie er eigenlijk over en hoe heb je hem gevonden?

Ik heb er om precies t zijn een uur over gedaan hahaha
Ik had een advertentie op de bokt markt en daar reageerde de eigenaresse op :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:57

@Dominique, wat een knappie <3 dat voorplukje is echt zo'n friemeltje kei schattig. Mooi patroon ook!
Mocht je tips willen voor de vrijheidsdressuur of grondwerk moet je Amber Krijnen (amberhaike) op bokt eens berichten. Ze is de eigenaresse van Valentijn Haike en Seile en ze leert en doet alles uit respect zonder dwang en ontspanning.

@Jessica Daar ben ik een beetje jaloers op! :j

Alhoewel geduld word beloond want ik ben hotel de botel op Tijn

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:00

Maar bij m'n verzorgponys hiervoor heb ik ook lang gezocht! geduld word zeker beloond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:10

@Tamar, wat fijn thanks! Wil er zeker meer over leren etc. :D Haha ja z'n voorplukje, schattig! Is wel even wat anders dan een hele grote manenbos van de verzorgfjord. :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:10

Ik werd vroeger op een gegeven moment steeds gevraagd om te komen verzorgen. Spreekt zich snel rond onder de eigenaren als je een goede verzorgster bent.
De start: gewoon naast een wei met pony aanbellen en vragen van wie de pony is en vervolgens of ik deze mocht verzorgen. Rijden vond ik totaal niet belangrijk. Elke dag ging ik erheen. Op een gegeven moment elke dag naar drie plekken. Helaas ging dat niet meer toen ik naar de middelbare school ging. Probeerde wel minimaal 3 keer per week aan te houden. Ook toen ik een eigen pony kocht. Nog de ander erbij verzorgd en de ene verzorgpony jarenlang bij me gehad staan. Betaalde er alles voor en deed er alles mee. Tot op een dag de eigenaar haar ineens verkocht had. Ik was heel boos en verdrietig. Ging om 400,- gulden. Mij was niks gevraagd. Pony had denk ik heimwei. Heeft niet lang meer geleefd op de nieuwe plek.

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:50

hallo!

mag ik mij ook melden??...
maar goed, ik ga mijn verhaal(tje) doen, bij mij heeft et helemaal niet lang geduurd. ik kwam terug van mijn zaterdagse paardrijles, mijn mama kwam mij terug afhalen met de auto, we zaten in de auto en ik zei tegen mijn mama: 'mama? wat zou je er van vinden als ik een verzorgpony heb?' mijn mama wist het al wat ik wou... ' je mag een verzorgpony, maar je moet er wel zelf voor zorgen dat je een vind en je moet zo veel mpgelijk met de fiets gaan' ik vond dat niet erg, mijn mama en ik nog wat gaan praten derover. mijn mama vindt het ook helemaal niet erg omdt zij ook met paarden bezig is. die dag heb ik een advertentie geplaatst op 2dehands.be (ik kom van belgie) en dezelfde dag had ik al reacties. ik had 3 reacties, iemand die daarna niet mer reaeerden, iemand die een beetje te ver woonden en dan... ja, jullie weten het al :P een week daarna ben ik gaan kennismaken, Luna heet ze (kan je aan mijn naam zien :P ) ze is oud (22 jaar...), maar zo fit als een jonge pony en ze heeft zo haar eigen zinnetje... maar ik ben verliefd op haar <3 haar baasje was te groot voor haar en ze moet helemaal vanaf nul beginnen omdat ze paar jaar stilgelegen heeft ivm hoefbevangen. dus ik heb haar al meer dan een maand en het gaat vlotjes, bijna eerste module van grondwerk naturel horsemenship erdoor, rijden gaat niet zo vlotjes, ik spring er gewoon zonder zadel op en draaf een beetje, maar als je wil galopperen stormt ze de hele piste door :+ heb nog maar 1 keer met zadel gereede zondag nog eens. bij haar staan ook nog een jonge andalusier en een veulen van 1 jaar. maar goed zo gaat het tot nu :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:02

Hoihoi! Welkom!

Wauw dat is vlot gegaan dan! Gaaf! Hebt ge een foto van de pony? Ben wel benieuwd.

Gisteren hebben we wat foto's gemaakt terwijl ik met Valentijn vrijheidsdressuur deed (ik probeerde het althans ik moet nog veel leren op dat gebied haha) ben erg benieuwd. <3

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:11

dit is ze <3

Afbeelding

het paardje achter haar is Mona het veulen :)
Afbeelding

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:14

Wat een leukerd!

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:17

dankjewel! hoe heet jou verzorgpaardje en hoe is ie? sorry heb even geen zin om heel het topic af te zoeken.. :=

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:30

Ze heet Valentijn en ze is 10 jaar. Vermoedelijk is ze of een irish cob of een welsh cob. (haar paspoort is in het Iers) Hoe ze is uhh gek op knuffels het liefst geeft ze je de hele dag kusjes haha. Wel kan ze af en toe vreselijk lomp zijn net een tank. Maar is goed te corrigeren. Ik (we) rijden haar bitloos (met een hackamore) ze accepteert geen bit. En ik rijd zonder zadel. (verzorg haar nog nie zo lang hoor)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding