Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:25

Afbeelding

ik doe lucky nu alweer 1.5 jaar en wat hou ik toch van d'r leer nog steeds elke keer weer wat nieuws en probeer ook veel nieuwe dingen uit. helaas was ze een tijdje kreupel maar we zijn weer aan het opbouwen en hier een foto van hoe het er nu uit ziet <3 ben zo trots op d'r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:34

@lienoe, leuke combi zijn jullie!
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 23-05-16 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

0407Tamar

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:50

Knap paard!

Thanks Dominique. Morgen ga k weer miss brengt het wel wat plaatjes met zich mee.

En oproepjes heeft hier denk ik weinig zin. We zijn of allemaal opzoek of inmoddels voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:54

Leuk, ben benieuwd! :D

De eigenaresse waar ik woensdag heen ga vroeg nog wat ik zoek qua paard zodat ze kon kijken wat bij me past. Ik antwoordde dat ik eigenlijk open sta voor alle soorten paarden, dat rijden nooit op 1 heeft gestaan en dat ik ook geen karakteristieke eisen heb aan een paard.

Hoe zit dat bij jullie? Ik vind het echt allang weer fantastisch dat ik zo'n kans krijg om lekker veel met paarden in de weer te zijn. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:56

Doe Falco en Hippie inmiddels ook een jaar :oo
Ben al even niet geweest vanwege m'n examens, maar na donderdag heb ik 3 maanden alle tijd! Hoop dat ik ze kan blijven doen als ik ga studeren.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:59

@Dominique
Als ik bij een paard ga kijken wil ik zeker zijn dat het wel een betrouwbaar paard is. Ik ben zelf soms niet zo een zekere ruiter. Als ik grondwerk maakt het mij niet uit hoe gek het paard is. Maar als ik ga rijden ben ik soms wel snel bang. Dat vertrouwen moet bij mij groeien.
Als ik dus een aanbod krijg wil ik wel een rustig paard die niet om het minste schrikt en bokt :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:04

_Dominique schreef:
*knip* Hoe zit dat bij jullie? Ik vind het echt allang weer fantastisch dat ik zo'n kans krijg om lekker veel met paarden in de weer te zijn. :)

Bij mij staat plezier hebben met je paard op 1, of dat in het zadel (of barebackpad) of op de grond is maakt mij over het algemeen niet uit. Nu vind ik het wel leuk als ik iets kan leren of het paard iets kan leren, dan blijft het ook nog een beetje een uitdaging!

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:16

_Dominique schreef:
Leuk, ben benieuwd! :D

De eigenaresse waar ik woensdag heen ga vroeg nog wat ik zoek qua paard zodat ze kon kijken wat bij me past. Ik antwoordde dat ik eigenlijk open sta voor alle soorten paarden, dat rijden nooit op 1 heeft gestaan en dat ik ook geen karakteristieke eisen heb aan een paard.

Hoe zit dat bij jullie? Ik vind het echt allang weer fantastisch dat ik zo'n kans krijg om lekker veel met paarden in de weer te zijn. :)

Ik sta open voor alle paarden, maar ga niet boven mijn niveau uit en als er geen klik is, of het vertrouwen er niet is ben ik er wel eerlijk in. Ik wil ieder paard een kans geven maar soms klikt het gewoon niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:18

Oh dat waren best sterke punten ja. :') Dat ik daar niet aan heb gedacht. Misschien omdat ik even de andere richting op dacht. :)

Het is niet zo dat ik niks belangrijk vind hoor, ik hoef niet zo zeer een paard die ontzettend graag bijt of aanvalt. Bij wijze van spreken. :+
Maar ik weet dat zij niet zulke paarden heeft rondlopen dus misschien een andere situatie dan normaal gesproken.

@elszoekt, aha precies zoals jij omschrijft elk paard een kans te willen geven. Dat heb ik ook, elk paard ansich is een uitdaging denk ik. :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:20

@Dominique wat dat betreft ben ik denk ik een hele makkelijke. Ik stap eigenlijk overal op (negen van de tien keer lig ik er ook vaak naast) en ik sta voor alle rassen alle leeftijden kleuren etc open. Ik heb het liefst "project,, paarden. Of in elk geval dat je samen kunt leren. Rijvaardigheid tja.. Ik zit zeer stevig en ben heel rustig (met rijden) heb altijd les gehad op L/M niveau en een paar keer B dressuur gestart. Rijden staat echt niet op 1. Ik vind het heerlijk om als je lekker enthousiaste paarden hebt te wandelen aan de hand te springen en vrijheidsdressuur dubbele lijnen in de winter voor de slee je kan het zo gek niet bedenken. Ik heb wel enige voorkeur naar ruinen of stoere merries. De echte pismerries kan ik vaak minder mee overweg. Een redelijk in toom te houden hengst mag ook. Ofwel. Ik vind alles leuk ook om het rijden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:21

Er zitten hier een paar berichten bij van bijrijders... Helemaal wat ik zoek maar absoluut niet in de buurt :') :(

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:23

Anoniem schreef:
Er zitten hier een paar berichten bij van bijrijders... Helemaal wat ik zoek maar absoluut niet in de buurt :') :(

Dat probleem is er waarschijnlijk bij 95% van alle uhh gevallen? :(:) :j :')

Ohja over enthousiaste pony's gesproken
Afbeelding
:') Bumper is echt de leukste pony die ze op de Ranch in Brabant hebben staan haha

Layanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:46

Ik ben sinds kort verhuisd naar een stad, terwijl ik eerst altijd in een dorp woonde. Nu heb ik verschillende oproepen via Facebook geplaatst, maar je betaald toch al ruim zeven tientjes voor een dag in de week verzorgen. Dat kan ik echt niet betalen als zelfstandig wonende met een studie en een bijbaan op de zaterdag. Ik mis de omgang met paarden gigantisch, dus ik ben nu aan het rond kijken of ik misschien een Shetlander kan verzorgen, aangezien rijden geen must is en hopelijk wordt daar niet zo'n groot bedrag voor gevraagd.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:31

Woehoee ik ga zondag kijken bij een tinker :D

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:32

Bij een manege kwartiertje fietsen van mijn huis kan je nu ponies leasen, maar dan moet je daar al een tijdje rijden. Vind ik hardstikke logisch natuurlijk maar ik rijd al op een andere manege ver uit de richting. De nieuwe manege is ook duurder met lessen en ik heb niet echt tijd om na school nog vaker te lessen, Ik ben meestal pas om 4 uur uit en met nog met de trein naar huis.
Ik zoek namelijk voor 1x per week extra een paardje waar ik eventueel ook in de weekenden naartoe kan, maar als ik dus in aanraking wil komen voor het leasen op de nieuwe manege moet ik daar ook gaan lessen. Maar ik wil ook graag bij mijn oude manege blijven dus zit ik wat in een dilemma.
Wissel ik van plek en ga ik rijden bij de manege in de buurt waar ik niemand ken, (ik heb hier 2 dagen stage gelopen en per ongeluk een merrie en hengst bij elkaar gezet dus ook een nare ervaring gehad maar dat had niks met hun te maken.) of moet ik op mijn eigen manege blijven en hopen dat er ooit nog iets in de buurt komt? Op beide plekken lessen is zeker geen oplossing ivm geld.
Vind het een moeilijk dilemma :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:36

Spannend Maureen! Morgen is het voor mij zover :):)

Je kan eventueel een keer een kijkje bij die andere manege nemen toch Maava? :) Kijken staat vrij en mensen leren kennen gebeurd heus vanzelf wel. Je kan natuurlijk ook proberen te blijven zoeken naar een verzorgpaard in de buurt en op je oude manege blijven. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:44

Veel plezier alvast Dominique! Hoop dat het wat voor je is :D Doe je hier een verslagje?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:57

_Dominique schreef:

Zo'n verzorgster is méér dan welkom!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:14

Dilemma over de manege is heel lastig.. fouten maken doet iedereen dus zou ik niet teveel over in zitten.

Vanavond weer naar Valentijn <3 succes Maureen en Dominique! Ik ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:27

Anke schreef:
_Dominique schreef:

Zo'n verzorgster is méér dan welkom!

:D

Ik kan eerlijk gezegd bijna niet geloven dat er van die asociale verzorgers bestaand. Maar helaas.. :=

@Shaddie, veel plezier! En dankjewel! Moet rond 9 a half 10 op stal zijn. Zal ik dan de middenmoot van 09:15 nemen? :')

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:20

Haha doe maar! Last minute is beetje ongeintresseerd (srry voor de typefouten) middemoot is altijd goed haha

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:54

Vroeger vond ik het ook heel moeilijk om een verzorgpony te vinden. Nu help ik ongeveer wen jaartje bij een pensionstal en ik heb daar al 5 paardjes gereden/verzorgd 3 daarvan zijn helaas weggegaan maar ik heb er wel 2 (sinds kort iig 3) super leuke paardjes aan overgehouden. Best grappig dat ik tot een jaar terug elke dag marktplaats afstruimde naar advertenties voor verzorgpaarden en nu zelfs kan kiezen welke paarden ik wil rijden zo snel kan het gaan dus. Dus voor iedereen die nog een paardje zoekt: niet opgeven en pak alle kansen die je pakken kan. Wie weet leidt je dat wel naar een gouden plekje

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:00

_Dominique schreef:
Ik kan eerlijk gezegd bijna niet geloven dat er van die asociale verzorgers bestaand. Maar helaas.. :=

@Shaddie, veel plezier! En dankjewel! Moet rond 9 a half 10 op stal zijn. Zal ik dan de middenmoot van 09:15 nemen? :')

Nou inderdaad, als ik sommige verhalen hoor van mensen... :=

Succes morgen trouwens!

Maava: kun je niet gewoon eens kijken? Als je de sfeer leuk vindt dan kun je bijv. ook een lesje meerijden? Maar kan dat niet op je eigen manege dan? Op bijna alle manege's kun je wel een paard leasen (voor 1 of meer dagen) :)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:46

Chanel is weer kreupel. Rechtsvoor dit keer. Ik merkte al toen ik aan kwam dat ze zich niet lekker voelde want ze gedroeg zich duidelijk anders. Ook had ze weer die typische blik die ze met haar vorige kreupelheid ook had. Ik had les maar zijn dus ook na 5 minuten gestopt. Mijn instructrice raadde me aan nog een rondje te stappen, haar voorbenen af te koelen met water en haar dan lekker terug op stal te zetten. Maar na twee stappen zij ze al van stap maar meteen af dit gaat niet. Heel erg balen, maar vind het vooral sneu voor Chanel ze voelt zich er echt niet lekker bij.
Natuurlijk meteen de eigenaar laten weten en die gaat er morgenochtend naartoe.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:53

Ik mag de pony van een vriendin rijden totdat ze zelf weer kan rijden. *\o/*
Misschien daarna nogsteeds omdat ze zich te groot vind dus vingers crossed.
Ben zo blij!