Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:27

Ik denk eerlijk gezegd niet dat die meiden zich nou echt bewust zijn van het feit dat hun borstels en halsters enzo bacteriën overbrengen. Ik nam bij mijn eerste verzorgpony ook mijn eigen spullen mee (dekjes, borstels, halsters, etc.) want die waren veel meer roze en leuker :') Bij mijn tweede verzorgpaard zei de eigenaar dat ze dat niet wilde hebben en legde ook uit waarom niet, had er daarvoor nooit bij stilgestaan :)*

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:52

Dat ze zich niet bewust zijn van bacterien e.d. snap ik. Logisch voor die leeftijd, ik begrijp alleen niet dat ze dat met een eerste afspraak al willen meenemen.
Of ze zien het als een plus voor zichzelf, dat kan natuurlijk ook bedenk ik me opeens.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:16

Van mij mogen ze hun eigen halsters, borstels en dekjes gebruiken, mits deze schoon / gewassen zijn en alleen op mijn paarden gebruikt worden.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:22

myk_en_shant schreef:
Van mij mogen ze hun eigen halsters, borstels en dekjes gebruiken, mits deze schoon / gewassen zijn en alleen op mijn paarden gebruikt worden.

Ja hier ook.

En ik denk dat die meiden t goed bedoelen en niet bewust zijn dat t niet wenselijk is.
Ik zou ze gewoon een kans geven denk ik. En als je dan nog twijfelt dan gewoon niet doen :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:32

Veel kwaad kan het niet om ze langs te laten komen.

Wat betreft spullen meenemen zou ik zelf ook niet willen we hebben genoeg liggen en je weet nooit waar het geweest is en of het goed gewassen is mijne is nogal gevoelig voor huidaandoeningen. Dus ik zou het liever niet hebben. Maar kan me voorstellen dat 13/14 jarige daar niet echt bij stil staan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:31

Heb ook uitgelegd ivm mogelijk schimmels etc. die via de poetsspullen overgebracht worden.
Net vanavond een veulentje geboren. Dus ben ik nog extra voorzichtig!

Als ik het gevoel heb dat het niks wordt, houdt het voor mij als snel op.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:29

Gaat niet om de spullen, maar om de onervarenheid die je zo duidelijk doorheen komt. Dat is dus heel veel begeleiding en dan de afstand. Heel veel werk en risico en weinig terug.
Volgens mij totaal niet wat Anke wil.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:40

Dat is het denk ik ook... Om een ervaren iemand te vinden is zo rot. Ik had "geluk" dat het meisje wat al jaren op die stal reed, te groot was voor der verzorgpony en met haar andere 2 paarden die ze daar reed stopten. (Met de ene geen klik en delen met een paar man, met de andere moest ze stoppen omdat die ging verhuizen). Meisje is op de stal kind aan huis... 2x samen gegaan en daarna deed ze alles zelfstandig.

Maar te veel waarvan het niet zo is. En zelfs al zeggen ze dat ze alle ervaring hebben, nog niets zelf kunnen.. En ik heb dan te veel geduld...Maar dat ook afgeleerd. Hoop frustratie dan en uiteindelijk word je toch behandeld als tjah.... Ik doe het nooit meer :) Had dat half jaar het net zo goed zelf kunnen doen, was ik happy'er, mijn pony en geen gezeik en niet bestolen...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:30

De onervarenheid vind ik niet zo erg.
Echter veel tijd en begeleiding erin stoppen terwijl ze het hier zien als tijdverdrijven totdat ze iets dichter bij huis hebben gevonden...daar pas ik voor.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:53

Daar heb je groot gelijk in Anke, dan gaan ze maar wat vaker naar de manege, voor een extra dosis paard. Maar ga niet jouw tijd verknoeien.

Vandaag is de nieuwe bijrijder voor de tweede keer geweest en ze is echt goed bezig met dr handen, reed nu al een heel stuk ontspannender dan vorige keer. Af en toe verviel ze weer in dr strenge handen, maar corrigeerde dit zelf al.
Ze gaf aan dat ze in het verleden een paard gereden die heel streng in de handen gereden werd en heeft hier dit aan over gehouden, ze werkt er hard aan en ze is zeker op de goede weg.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 00:15

Dat is fijn myk_en_shant, dat dat meisje zich er al zo bewust van is en er ook echt mee aan de slag gaat.
Onervarenheid is niet perse erg maar bereidheid om te leren is dan helemaal zo belangrijk.

De moeder van mijn jongste bijrijder durfde een half jaar geleden niet eens de wei met shetten in te gaan en nu vlecht ze de halve stal voor een wedstrijd, haalt paarden van de wei en samen met haar dochter let ze zo goed op. Elk wondje, kaal plekje wordt direct opgemerkt, gemeld en waar nodig gelijk actie ondernomen.
Wilde dat ik voor mijn paard zulke fijne bijrijders vond.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:37

Ik ga ook weer op zoek naar een verzorgster... Heb nu voor de zomermaanden oud verzorgster die bij springt, maar zij kan na de zomer niet meer. En ik ga verhuizen naar IJmuiden, dus dan red ik het niet meer 6x per week zelf. (1,5u enkele reis met OV). Voorlopig laat ik ze wel op zelfde stal omdat ik mijn fijne bijrijdster niet kwijt wil. Daarbij wil ik toch weer voor rijbewijs eind dit jaar, dus als dat lukt is het haalbaar en kunnen ze prima op zelfde stal staan.
Ivm dat ik max 4x per week rijdt met m'n paard en hij niet de makkelijkste is wil ik geen bijrijdster erbij. En zelf ook de kans gehad toen ik jong was om te verzorgen en af en toe erop onder toezicht. Ben benieuwd of ik iemand ga vinden. Vraag hier uiteraard geen bijdrage voor.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:26

Fijn dat het goed lijkt te gaan myk_en_shant !

Nou de zoektocht wil hier niet echt vlotten... de mensen die reageren beginnen gelijk te zeuren over de bijdrage.. terwijl dat helemaal niet zo veel is wat we vragen. De moed begint me wel een beetje in de schoenen te zakken. En dan komt daar ook nog eens bij dat ik in elk geval de komende twee week zelf ook niet mag rijden vanwege een blessure. :\

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:28

ik krijg nieteens reacties op mij advertenties :(

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:32

Das ook zuur ... hier heel weinig terwijl ik juist zou denken dat hier veel mensen wonen die willen verzorgen. De reacties die hier komen zijn vaak ook nutteloos dan heb ik liever dat mensen niet reageren. Vanmorgen ook weer 1 die het niet zeker wist vanwege geld en afstand.. :=

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:06

Elina: ik denk dat er in jouw omgeving genoeg verzorgpaarden te vinden zijn, omgeving van zuidlaren wemelt het van de paarden. Denk ook dat de markt daardoor verzadigd is en dat men daarom geen bijdrage wil leveren.
Daarnaast is er geen bak aanwezig, dus weinig voorzieningen voor ruiters die dressuurmatig ook bezig willen.
En daarnaast zijn dravers en koudbloeden zoals haflingers waar ik een aantal van heb, niet zo in de trek als kwpners, dus vaak ook minder bereid om een bijdrage te leveren.
Ik weet niet hoeveel de bijdrage is, maar dit kunnen redenen zijn waarom ze niet willen betalen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:14

Dat klopt, maar om die reden zou je ook verwachten dat er heel veel mensen zijn die willen verzorgen. Ik ken de omgeving hier wel zo'n beetje heb inmiddels een groot deel van de paarden hier wel eens gereden en in deze omgeving zijn er helemaal niet zo veel bijrijders wat dat betreft.

Nou ja we vragen in principe eerst 50 euro per maand maar in overleg kan dit heus wel minder , ik weet dat hier in de omgeving rustig het dubbele wordt gevraagd. En dan mag je doen en laten wat je wil. Als je maar twee keer per week komt, zomers is er hier niks te doen qua klussen en in de winter alleen z'n stal op de dagen dat je komt. Het is verder ook absoluut geen dressuurpaard maar echt een recreatiedier. En mocht iemand de eerste keren echt even goed willen uitproberen is er op dit moment een stuk weiland waar ze ook in kunnen rijden. Er zijn echt super veel mogelijkheden , maar als ze gelijk beginnen te klagen over geld hoeft het van mij niet meer ... :evaw:

Edit: en een bak zit in de planning maar dat soort dingen vermeld ik niet in de advertentie omdat ik geen indicatie heb van hoe lang dat allemaal zal gaan duren.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:21

Ik heb je advertentie even door gelezen, maar ik zou er niet op reageren :n Ik vind dat de advertentie een erg negatieve insteek heeft. Je beschrijft eigenlijk vooral wat jullie niet willen in plaats van wat je wel graag wil en wat je te bieden hebt. Het staat er wel in, maar de negatieve toon valt harder op.

Wij zijn dan ook op zoek naar iemand die minimaal 2x per week komt en dit ook consequent vol houdt ! Dus geen eendagsvliegen of mensen die na twee weken opeens niks meer van zich laten horen of 1 keer in de 3 weken eens aan komen zetten. Vanwege het feit dat we echt op zoek zijn naar iemand waar we op kunnen bouwen wordt er een kleine bijdrage gevraagd.

Je verwijt de lezer eigenlijk al dat de kans groot is dat 'ie een eendagsvlieg is, en dat maakt dat ik zou denken, laat maar. Ook het stukje over het veulen, alsof je tegen een klein kind praat, niet doen want daar schrik je mensen juist mee af.

Maak er bijvoorbeeld zoiets van:

Wij zijn op zoek naar een fanatieke en enthousiaste recreatie ruiter die een leuk bijrijdpaard zoekt voor langere periode. Voor het gebruik van het paard vragen we een kleine vergoeding van 50 euro per maand.

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:37

Op facebook krijg ik wel reacties! Misschien dat bokt en mp niet meer zo in trek is...

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:38

Ik waardeer je feedback. Ik wil me hier verder ook helemaal niet gaan lopen verdedigen, ik zal kijken of ik nog wat aan kan passen .. Het veulen is gewoon momenteel echt af en toe goed vervelend en daar moet je mee om kunnen gaan en tot nu toe is er nog niemand geweest die dit wel kan ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:40

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:42

Zoe_97 schreef:
willen jullie mijn advertentie ook eens bekijken? hij staat op kapaza, 2ehands.be en in 4 facebookgroepen, maar helemaal geen reactie http://www.kapaza.be/nl/paarden/ik-zoek ... 1445889331

Niets mis mee lijkt mij. Tenzij de kosten vd vereniging heel hoog zijn maar dat zal niet.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:44

Snap ik hoor, en ik wil je ook absoluut niet in de verdediging duwen, alleen aangeven hoe je m.i. je tekst aantrekkelijker kan maken. Bij de tekst over het veulen zou ik het bijvoorbeeld zo omschrijven:

Verder staan er nog 2 andere paarden waaronder een veulen, het veulen is heel lief maar uiteraard nog jong en soms brutaal. Het is handig als je ervaring hebt met het opvoeden van veulens en jonge paarden en niet onder de indruk bent van jolig veulen gedrag.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:46

KMF schreef:
Zoe_97 schreef:
willen jullie mijn advertentie ook eens bekijken? hij staat op kapaza, 2ehands.be en in 4 facebookgroepen, maar helemaal geen reactie http://www.kapaza.be/nl/paarden/ik-zoek ... 1445889331

Niets mis mee lijkt mij. Tenzij de kosten vd vereniging heel hoog zijn maar dat zal niet.

kosten zijn 116 euro per jaa en je moet enkele keren daar gaan helpen als je lid bent. lijkt me niet belachelijk veel

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:55

Amable schreef:
Snap ik hoor, en ik wil je ook absoluut niet in de verdediging duwen, alleen aangeven hoe je m.i. je tekst aantrekkelijker kan maken. Bij de tekst over het veulen zou ik het bijvoorbeeld zo omschrijven:

Verder staan er nog 2 andere paarden waaronder een veulen, het veulen is heel lief maar uiteraard nog jong en soms brutaal. Het is handig als je ervaring hebt met het opvoeden van veulens en jonge paarden en niet onder de indruk bent van jolig veulen gedrag.

Ik heb hem aangepast. Het was nooit de bedoeling om onvriendelijk over te komen , toch moeilijk via internet haha .
Is het zo een beetje beter ?