Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:11

Hoi!
Ik ben ook druk bezig met het zoeken naar een verzorgpony.
Helaas is er omgeving Velp/Rheden/Arnhem bijna niks te vinden :(

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:15

Mocht er nog iemand een bijrijdpony zoeken , bij ons op stal hebben we nog een oudere d-pony staan die een bijrijder zoekt! Het is in overberg en de pony is heel lief! Er wordt wel een bijdrage gevraagd maar je bent voor de rest heel erg vrij om dingen te doen met de pony.

Eefjelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:37

Als iemand nog een verzorger zoekt of iemand kent die een verzorgster zoekt rond rotterdam ik zoek nog een verzorgpony

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:10

Zaterdag ben ik weer naar de paarden geweest. Na een spoedcursus vrijheidsdressuur mocht ik geheel zonder tuig om Haike. Valentijn is helaas langdurig kreupel. Alle paarden kunnen heel veel oefeningen van de vrijheidsdressuur. Hier een paar foto's.
Even lachen
Afbeelding
Favoriete oefeningen op het blok staan en voetje geven

Afbeelding

Voor degene waarbij het niet lukt, op facebook heb je groepen zoals verzorgpony enzo gezocht. Ook kan je in een zoekhoek van jou buurt een oproepje doen. Succes!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:16

Leuk zeg!

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:42

Inmiddels een heel mooi bijrijdpaard/leerpaard gevonden! Diegene was gelukkig niet op zoek naar iemand die ervaring had met het rijden van concoursen. Wel die een goede basis van het rijden had. Nu mag ik haar paard gaan rijden/trainen (2-3keer per week) en ook mag ik mee gaan doen aan springconcoursen. Hiermee wou zij mij gaan helpen. Ben heel erg blij!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:05

Ruiter1997 schreef:
Inmiddels een heel mooi bijrijdpaard/leerpaard gevonden! Diegene was gelukkig niet op zoek naar iemand die ervaring had met het rijden van concoursen. Wel die een goede basis van het rijden had. Nu mag ik haar paard gaan rijden/trainen (2-3keer per week) en ook mag ik mee gaan doen aan springconcoursen. Hiermee wou zij mij gaan helpen. Ben heel erg blij!

Wat goed!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:49

Wat fijn zeg!

Heavenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:45

Helaas heb ik nog steeds geen bijrijdpaardje kunnen vinden :(

Heavenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:45

Hoelang deden jullie er eigenlijk over en hoe heb je hem gevonden?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:47

Hier helaas ook nog niet. Baal dat ik mijn rijbewijs nog niet heb. Anders had ik denk ik allang wat gevonden :(

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:54

Heavenpony schreef:

Uhm deze pony's heb ik via facebook.

Anderen via kennissen en dan kennissen van kennissen etc.
Heb ook gehad dat ik gewoon lang huizen ging waar ik een pony zag staan met de vraag of ik de pony mocht verzorgen haha. Wel met resultaat!
Duur was heel verschillend. Tussen deze en mijn vorige zat een halfjaar, maar dat was ook omdat mn vorige verzorgpony is ingeslapen en ik mezelf bij elkaar moest vegen. Meestal liep het in elkaar over omdat ik op die stal veel verschillende paarden reed. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:55

Hoi mag ik mee kletsen hier? :D

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:03

tuurlijk ;)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:16

Ik was niet op zoek toen ik deze pony's vond :D
De een kreeg ik aangeboden en de ander zag ik op Bokt een advertentie van, maar ik was tot dan niet op zoek.
Ben een tijdje terug wel op zoek geweest, ik was nogal geïrriteerd over een aantal dingen dus ik was er toen een beetje klaar mee, heb toen zo'n 3 (jawel :')) dagen gezocht en was er toen klaar mee _O- had toen wel gereageerd op iemand, maar dat was echt niks (eigenaresse en ik klikte totaal niet). Dus ik ben nog steeds bij deze pony. En ondertussen... Ik ben niet van plan meer om te stoppen :o ik hou echt van deze pony ondanks dat ze soms haar eigenwijze karakter in de strijd gooit. De eigenaresse (en diegene die me het aanbood) zijn erg enthousiast over hoe ze verandert is en het gaat ook steeds beter. Buitenrijden, dressuurmatig, in de omgang en laatst hebben we zelfs onze eerste sprong en eerste galop meegepakt. Ze is gewoon ongelooflijk lief en schattig en op stal is het altijd gezellig. Dus ik hoop dat ik hier nog een héle lange periode mag slijten :D

Natuurlijk Dominque, iedereen is welkom :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:28

Ong 2 maanden na mijn advertentie had ik sam. Had ook niet heel erg haast omdat ik nog wat pony's en dan voornamelijk 1mini verzorg op maandag. Zocht een verzorgpony met meer mogelijkheden voor erbij en die heb ik nu en gaat niet meer weg. Eigenaar is blij met mij en wil me nu al niet meer kwijt :=

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:35

Mijn eerste verzorgpony vond ik na 3 jaar paardrijden, was van mijn instructrice en heb die een aantal maanden verzorgt tot hij overleed :(
3 maanden later vond ik een fjord en een shet, die mensen hadden me een bericht gestuurd op Facebook en zo kwam ik aan hun :) toen ik die 4 maanden verzorgde, kwam er een tinker op mijn pad via bokt en die ben ik toen ook gaan verzorgen :)
3 maanden later ben ik gestopt met die fjord en shet en doorgegaan met de tinker.
Twee maanden nadat ik stopte met die fjord en shet had mijn oude instructrice weer 2 paardjes gekocht dus die verzorgde ik ook maar ben daar mee gestopt en heb nu alleen de tinker nog waar ik zielsgelukkig mee ben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:00

Haha thanks! :D

Ik ben dus Dominique. Ik verzorg inmiddels al weer een paar maanden mijn grote liefde van vroeger. Heb van mijn 8e tot mijn 13/14e op 'm gereden, helaas stond hij zo onwijs ver weg en m'n mams moest me elke zondag wegbrengen en ophalen. Ook kreeg ik het drukker op school dus besloten te stoppen. Blijvend contact met de eigenares gehouden en een paar maanden terug weer eens afgesproken en nu zijn we weer samen. In het kader van oude liefde roest niet. :D Ik kan tegenwoordig zelfstandig met het OV naar 'm toe, nog steeds 1x in de week. Helaas door stage en een rottig collegerooster kan ik niet altijd. Ik mag in principe komen wanneer ik wil, mits ik het eventjes laat weten aan dr. Heel fijn!

Woensdag ga ik bij een ander oud adresje langs, van mijn 11e tot 14e denk ik meegeholpen op haar kleinschalige fokkerij. Dit is ze inmiddels niet meer, wel heeft ze zich nu gericht op een hele andere tak van het werken met paarden. Graag wil ik meer met paarden bezig zijn doordeweeks/weekend, dit adresje is ook vele malen dichterbij dan mijn topfjord. :) Hij zal er hoe dan ook niet onder lijden, hij heeft nog een bijrijdster en de eigenaresse komt alle overige dagen.

Woensdag word ik dus aan een van de paarden gekoppeld, ze had al een tweetal in gedachten dus ben onwijs benieuwd. Lang geleden dat ik daar ben geweest, heb er een hele hoop geleerd toen en hoop dat nu weer te kunnen. :D

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:31

Oehh wat gaaf! Altijd leuk als eigenaren contact willen houden. Het verwaterd altijd zo snel... Heb je foto's van de paarden? Ben erg nieuwschierig

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:09

Heavenpony schreef:

Bij mij duurde het een paar maanden. Ik was al langere tijd aan het rondkijken, maar ben later pas echt serieus gaan zoeken. En nu heb ik een superlieve merrie om mee te knuffelen en te rijden <3

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:11

Ik heb mijn paarden via marktplaats, bijrijdpaard.nl en bokt gevonden
Mijn huidige lieve merrie werd mij via de bokt markt aangeboden aan de hand van mijn advertentie die ik geplaatst had.

Als iemand in raalte nog wat zoekt dan weet ik misschien nog wel iets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:19

@shaddiefan, heb ook andere bijrijdpaarden gehad en daar is het contact met de eigenaren wel echt verwaterd. Denk dat het met deze 2 anders is omdat ik er zo lang ben geweest en ze me hebben zien opgroeien oid. :)

En tuurlijk!

Hier samen in 2005. Ik als 7/8 jarige en pony 5 jaar
Afbeelding

In 2011
Afbeelding

En nu 2016 (screenshot uit een fijn crossfilmpje)
Afbeelding

<3
Afbeelding

Foto's van toekomstig tweede verzorgpaard zullen wel komen denk ik. :))

---
Vinden van verzorgpaarden deed ik meestal via Marktplaats. Met Wystan (fjord hierboven) is het wel anders gelopen. Zijn eigenaresse was een stalgenootje, ik reed toen nog een haflingertje van een collega/vriendin van mijn ouders. :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:26

Oeh gaaf een fjord!!!!! Ben gek op fjorden.
<3 <3

Hier Valentijn en Haike
Afbeelding
Afbeelding
Ben ik niet trouwens.
Valentijn is de tinker. Ik verzorg ze net 2 weken haha

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:06

Toen Daisy te koop werd gezet wist mijn instructrice nog wel iemand die een bijrijder/verzorger zocht. Ik ben toen bij haar gaan kijken en het klikte meteen! Ik ging uiteindelijk pas 2 maanden later bij Dais weg, maar had dus al wat gevonden voordat Dais verkocht was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:09

Leuke paarden shaddie! :D