Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:14

Sleeper schreef:
xAlice schreef:
Ik snap ook heus wel dat je streng bent maar als je verzorgster één keer naar je toe komt met de boodschap dat ze voor de volgende dag voor 7 vakken huiswerk heeft en of het voor één keer mogelijk is dat jij haar dag overneemt of iemand anders regelt.
Dan is dat toch niet heel vreselijk?

Pffff :D Ik kan mezelf niet duidelijker uitdrukken dan dat ik al gedaan heb. Nee een keer is niet erg, wel storend, maar herhaling wel. En veel huiswerk gebeurt vaker dan 1x, dus als je dat niet kan plannen etc. ;)

Dus dit is 1 van de redenen waarom het zo moeilijk is om een bijrijder te vinden

Precies, maar waar trek je dan de lijn?
Wat als het een jaar later weer gebeurt? Of twee maanden?
Of één keer per kwartaal i.v.m. extreme drukte voor de toetsweek..?
Ik denk dat het moeilijk is om hier goed mee om te gaan..

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:44

Kimmikky schreef:
ja, de dag van de dood zelf, maar alsk om 2 uur begravenis heb en er 's avonds geen licht is?

Lijkt me vanzelfsprekend dat je daar gewoon heen gaat en is een goede (en begrijpbare) reden voor afzeggen.

Jessicajoann

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:40

Wat betreft huiswerk. Ik vind dat je gewoon moet gaan. Al ben je er een halfuurtje om de nodige dingen te doen.. Nu heb ik amper tot nooit huiswerk dus zou het niet snel voorkomen. Hooguit minder tijd bij de komende examens van de middelbare school.
Maar als ik 28 ben heb ik het denk ik alleen maar drukker met school. Dan zit ik op het mbo en school is school. Heeft niemand dan last van 18plusers met huiswerk. Naar mijnmening word het sowieso overschat die leeftijd. Sommige reden slaan ook nergens op.
Wat is er nu eigenlijk mis met 16+? herinner me dat daar altijd om gevraagd werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:08

fresley schreef:
Jessicajoann schreef:
Wat betreft huiswerk. Ik vind dat je gewoon moet gaan. Al ben je er een halfuurtje om de nodige dingen te doen.. Nu heb ik amper tot nooit huiswerk dus zou het niet snel voorkomen. Hooguit minder tijd bij de komende examens van de middelbare school.
Maar als ik 28 ben heb ik het denk ik alleen maar drukker met school. Dan zit ik op het mbo en school is school. Heeft niemand dan last van 18plusers met huiswerk. Naar mijnmening word het sowieso overschat die leeftijd. Sommige reden slaan ook nergens op.
Wat is er nu eigenlijk mis met 16+? herinner me dat daar altijd om gevraagd werd.

Aan de ene kant heb je groot gelijk!
Aan de andere kant vind ik niet dat je kan zeggen dat je altijd moet gaan ookal heb je huiswerk..
Ik verzorg nu bij mensen thuis wanneer ik kan komen wanneer ik wil, dat hebben we zo afgesproken omdat ik in mijn examenjaar van school zit. Dus het is voor mij heel belangrijk dat ik goed mijn huiswerk bij houd, en dat ik dit jaar slaag voor mijn examen.
ik ben ook zeer blij dat ze dat begrijpen maar zo kan het ook voorkomen dat ik bijv een week niet kom.. Als ik dat hier lees zouden sommige mensen hun verzorgpony kwijt zijn..
Ik snap het echt wel, maar wat zouden jullie er van vinden als je in mijn situatie zou zitten?

Een meisje dat kei graag komt, heeft er alles voor over, alleen school dat wil nog wel eens tegen zitten. En nu in haar laaste jaar zal ze flink moeten knokken. Wel of geen verzorgpaard nemen?

Net zoals jij een verzorgpaard zoeken waar je het op die manier afspreekt en anders gewoon een na examenjaar gaan zoeken.

Mocht ik al een hele tijd een verzorgster hebben die altijd trouw komt en het even druk heeft door een examenjaar dan zou ik deze niet zomaar wegsturen, maar wel vragen of ze toch nog minimaal 1 dag (vast of per week vooraf afgesproken) wil komen.
1 dag per week moet toch nog wel lukken met een goede planning?
Laatst bijgewerkt door Natasja22 op 04-01-11 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:55

fresley schreef:
Ja ik kom ook wel 1dag inde week hoor. Misschien wel vaker..
Maar het vervelende is, dat ik er een halfuur op fiets. En naar school doe ik ook een uur. Het het zijn allebei andere richtingen van huis zeg maar. Dus ik kan niet snel na school even naar mijn verzorgpaard toe, omdat het gewoon te ver is. En we hebben geen bak met verlichting dus savonds kan ik ook niet rijden..

Het fijne is ook wel dat de mensen heel flexibel zijn, en dat ze heel makkelijk zijn.
Maar ik zou echt niet weten wat ik een jaar zonder paardrijden aanmoest, en dan zeker niet in mijn examen jaar. Want dat is toch een stukje ontspanning.
Maar ik vind het heel fijn dat ze me die kans geven..

Gelukkig heb je een goede afspraak met de eigenaren. En ik vind dat iets als het eindexamen zeker zwaarder weegt dan gewoon huiswerk. Ik zit nu namelijk ook in mijn examen jaar, dan zal ik echt wel leren, maar nu doe ik dat niet :o
Als je hard moet knokken zoals je zegt en je hebt er afspraken over gemaakt is dat gewoon prima hoor vind ik.
Ik bedoelde eigenlijk dat als je opeens huiswerk krijgt kan je best even komen. Even mesten, voer klaar zetten en weer weg. Maar als je dan zo ver moet fietsen is dat ook al te lang van huis..
Een eigenaar mag ook best respect voor je hebben als je een half uur onderweg bent, dat je dan dat paard wilt doen. Vind ik ook hoor.
Maar het heeft allemaal twee kanten, dat maakt het zo lastig!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:26

Ik ben van mening dat als je maar op tijd belt om af te bellen of te zetten het geen punt moet zijn.
en ook hoe vaak zo iets voor komt.
Ik heb ook verhalen gehoord van vriendinnen die een bijrijdster hadden die zei dat ze geweest was, maar die persoon was helemaal niet op stal geweest. of dat er werd gezegd dat er gereden was en dan longeren of iets in die trant.
eerlijkheid duurt het langst en dat vindt ik belangrijk.
gr

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:12

vroeger heb ik ook een aantal verzorgpaarden gehad, denk wel dat in de afgelopen jaren het eea is verandert qua eisen, of misschien zie ik dat zo omdat ik nu aan de andere kant sta.

Een beetje hulp is toch altijd wel prettig, ter ondersteuning in het rijden en de verzorging en voor evt de gezelligheid op wedstrijd e.d.
Er is van alles mogelijk en ik doe altijd alles in overleg. Belangrijkst is wel dat diegene goed kan rijden en een groot verantwoordelijkheidsgevoel heeft.

het is voor veel mensen moeilijk om de juiste persoon te vinden. Je hebt te maken met zoveel factoren. De klik tussen eigenaar en verzorger en de klik tussen paard en verzorger.
of iemand ervaring genoeg heeft, gedreven genoeg is en de afspraken na komt.

het is af en toe best wel een leed eigenlijk.... begrijp het ook wel. Je wilt als eigenaar uiteraard alleen maar het beste voor je paard en niet iemand die alleen maar komt rijden om te rijden. maar echt iemand die ook echt voor je paard zorgt alsof het een eigen paard is en er ook echt om geeft.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:14

het moet zeer zeker mogelijk zijn om af te kunnen zeggen, misschien is het beter om eens per maand of eens per 2 weken een planning te maken wie wanneer rijd/verzorgt. zo kan je meteen rekening houden met bepaalde afspraken of druktes.
Mijn laatste verzorgpaard was een merrie en met haar eigenaar en andere bijrijder zaten we gewoon 1x per maand samen om de dagen van die maand te verdelen, zo kon je mooi om bepaalde dingen heen plannen

AngelFrmHell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 01:49

zoefie schreef:
Balen, ik zoek al een hele tijd naar een bijrijder, maar dat wil ook maar niet lukken :o Helaas woon ik in Limburg....niet echt bij de mensen hier in de buurt dus 8-)

mag ik vragen waar ergens in limburg ? :D ben zelf namelijk ook van limburg (hechtel)

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:33

Ik ben ook nog steeds verzorgsterloos.

Ik heb even wat terug gelezen, over het niet komen ed. Ik kan best begrijpen dat school voor het paard gaat (het is immers je toekomst).
Ik denk ook dat als je eerlijk bent tegen over de eigenaar van het paard dat je er dan wel uitkomt. Ik vind dat als je een bijrijdster hebt (die op school zit) ook de kans moet geven om aan de toekomst te werken. En als de bijrijdster dan veel huiswerk heeft of een belangrijke toets waar aan gewerkt moet worden dat ze daar dan ook de kans voor moet krijgen. Als het allemaal maar goed gepland word en op tijd aangeven wordt. Tuurlijk kan het wel eens voor komen dat het niet helemaal op tijd aangegeven wordt.
Ik zelf heb last van migraine en ik weet ook niet wanneer ik een aanval krijg. Dan moet ik ook op het laatse moment iemand zoeken die mijn paard kan doen.
Ik zeg altijd, waar een wil is is een weg

Ik heb ook ooit eens een bijrijdster gehad. Totdat ik een weekje op vakantie ging en mevrouw in die week maar 3 keer is geweest. Paardje stond toen nog 24/7 op stal, en dan is het uiteraard prettig dat je er van op aan kan dat je paard gewoon uit zijn box komt 7 dagen in de week. Helaas........na een goed gesprek er een punt achter gezet.
Nu staat het paard 24/7 op het land en dan vind ik het ook niet erg dat hij een keer niet gereden wordt.

Ik blijf er bij dat je goede afspraken moet maken en goed moet communuceren met de eigenaar. Maar dat moet de eigenaar ook naar de bijrijdster doen. Ik had ook altijd een agenda op stal liggen waar we in schreven wat we gedaan hadden.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:41

heb niet alles mee gelezen maar idd een goede verzorgster vinden is moeilijk! mijn paardjes staan in Nispen en heb een super verzorgster met 1 nadeel! ze durft momenteel niet meer te rijden! maar de rest doet ze super kan er van op aan!
nu komt er een ander meisje 3x in de week 1 van mijn paardjes rijden! ook een lief meisje kan er ook zeker van op aan! echter vraag ik er geen geld voor! heb liever het vertrouwen en iemand waar ik van op aan kan als het geld. uit mijn persoonlijke ervaring is gebleken dat iemand die ervoor betaald een bepaald verwachtings patroon heeft en dus ook eisen stelt! en ik vind het zijn en blijven mijn paarden en ik wil de "eisen "kunnen stellen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:56

Ik heb een bijrijdster gehad, die hoefde niets te doen dan alleen te rijden.
Mocht komen wanneer ze wilde, mocht gebruik maken van mijn trailer (voor les) en dat ging super.

Nu ben ik verhuisd en ben wel een beetje opzoek naar iemand die af en toe gezellig mee wil.
Op dit moment heb ik helaas maar 1 paard, maar ik ben opzoek naar een Maflingertje (oid) zodat we ook samen buiten kunnen gaan rijden.
Het verzorgen doe ik zelf (ze staan aan huis), dus echt voor de gezelligheid en voor extra aandacht voor mijn paardje.

Ik heb ook wel eens een meisje (jonge vrouw) gehad die via via wist dat ik een paardje "over" had en wilde wel komen bij rijden. Maar omdat ik geen binnenbak had, wilde ze niet meer. Nou ja.. niet meer is een groot woord, ze wilde dan alleen in de zomer komen rijden en niet als het te koud was.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:00

tja alleen in de zomer komen rijden, nou dan koop je lekker een eigen paard die je vervolgens in pensions zet voor 350,- per maand met een binnenbak.
met zo een air, houd het snel op idd.
maar wel eerlijk dat ze het van te voren zegt, er zijn ook mensen die denken het is nu zomer en in de winter stop ik er gewoon mee.
daarom vindt ik eerlijkheid echt zo belangrijk.

love_u_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:27

kvika schreef:
ach, zulke eisen heb ik niet vindt ik zelf dan he.
*niet race met mijn paard, haar goed behandelen
*komen op de afgesproken dagen anders even af melden
*in een schiftje bijhouden wat er je gedaan hebt.
*zelf nadenken,en handelen.
*even wat drollen uit de stal halen.

wat krijg je er voor terug: bijna een eigen paard waar je heel veel vrijheid in krijgt.
nou is dat veel?

dat is zeker niet te veel gevraagd en dit lijkt me allemaal zeer van zelfsprekend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:30

Ze wilde alles...
Goed paard, binnenbak, privéles, mogelijkheid tot wedstrijd rijden.
Dat mag je willen natuurlijk, maar dan verwacht je als eigenaar ook heel wat van zo'n bijrijder.
Helaas kon ze nog maar amper lichtrijden en zitten blijven in de galop kon ze ook nog niet.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:42

Brainless schreef:
Ze wilde alles...
Goed paard, binnenbak, privéles, mogelijkheid tot wedstrijd rijden.
Dat mag je willen natuurlijk, maar dan verwacht je als eigenaar ook heel wat van zo'n bijrijder.
Helaas kon ze nog maar amper lichtrijden en zitten blijven in de galop kon ze ook nog niet.

klinkt heeel gezellig en als de niet perfecte bijrijder

love_u_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:43

Jessicajoann schreef:
fresley schreef:
Ja ik kom ook wel 1dag inde week hoor. Misschien wel vaker..
Maar het vervelende is, dat ik er een halfuur op fiets. En naar school doe ik ook een uur. Het het zijn allebei andere richtingen van huis zeg maar. Dus ik kan niet snel na school even naar mijn verzorgpaard toe, omdat het gewoon te ver is. En we hebben geen bak met verlichting dus savonds kan ik ook niet rijden..

Het fijne is ook wel dat de mensen heel flexibel zijn, en dat ze heel makkelijk zijn.
Maar ik zou echt niet weten wat ik een jaar zonder paardrijden aanmoest, en dan zeker niet in mijn examen jaar. Want dat is toch een stukje ontspanning.
Maar ik vind het heel fijn dat ze me die kans geven..

Gelukkig heb je een goede afspraak met de eigenaren. En ik vind dat iets als het eindexamen zeker zwaarder weegt dan gewoon huiswerk. Ik zit nu namelijk ook in mijn examen jaar, dan zal ik echt wel leren, maar nu doe ik dat niet :o
Als je hard moet knokken zoals je zegt en je hebt er afspraken over gemaakt is dat gewoon prima hoor vind ik.
Ik bedoelde eigenlijk dat als je opeens huiswerk krijgt kan je best even komen. Even mesten, voer klaar zetten en weer weg. Maar als je dan zo ver moet fietsen is dat ook al te lang van huis..
Een eigenaar mag ook best respect voor je hebben als je een half uur onderweg bent, dat je dan dat paard wilt doen. Vind ik ook hoor.
Maar het heeft allemaal twee kanten, dat maakt het zo lastig!

het moet allemaal inderdaad wel van 2 kanten komen, ik had namelijk 1 jaar geleden ook een verzorgpony, ik mocht er niet op rijden want ik was te groot dus ik longeerde die pony 4 keer in de week, maar ze hadden geen bak. in de winter kon ik niet longeren in het weiland dus moest ik met die pony het erf op en neer lopen, ik vond dit echt GEEN naar werk ofzo k was allang blij dat ik naar 2 jaar een verzorgpony had gevonden maar toe ik me een keer afmelde omdat ik snotterig was er sneeuw lag en ik een halfuur moest fietsen om daar te komen(nattuurlijk wou ik wel komen, k zat albijna in mijn regenpak op de fiets toen mijn moeder er aan kwam: en nu ga jij naar binnen je bent ziek en hebt koorts |o dus ik ging in mijn bed belde haar netjes af en zei dat ik ziek was) toen begon die eigenaaresse mij uitteschelden:S nou ik heb direct laten weten dat ik niet meer kwam, daar heb ik nogsteeds soms wel spijt van want zij kwam nooit bij haar pony t was meer de pony van haar ouders. nu zit ik dus weer zonder verzorgpony, ik zou alles doen voor een verzorgpony, ik hoef niet perse te rijden ofzow t gaat mij erallen om dat ik bij paarden in de buurt kan zijn: mesten, poetsen, vegen, enz..
dus als je iets weet reageer maar ff ik woon in raalte.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:15

Moet zeggen dat ik nu ook wel moeite heb om een goede brijrijder/verzorger te vinden.
Voorheen was het geen probleem, maar nu mijn beestje wat ouder wordt en toch iets minder kan, merk ik dat echt iemand vinden die je totaal vertrouwt lastiger wordt.
Had een tijdje geleden iemand, maar de keer dat ze proef kwam draaien zeg maar, heeft ze mijn paard al helemaal over de kop gereden, en toen was ik er nog bij. Wil niet weten wat er zou gebeuren als ik er niet bij ben... Nee die werd het dus niet.
En had ook iemand die het paard nauwelijks uit het land durfde te halen. En dan is het beestje harstikke mak. Nee die durf ik dan ook neit alleen te laten handellen.
pfff lastig hoor.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:30

Mijn mond viel net open.. Werd een verzorgpaard aangeboden voor 2 dagen in de week voor 140€ per maand. Ik bedoel het niet vervelend, maar dat vind ik wel érg veel! Ik ben benieuwd hoeveel daar op zullen reageren ..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:33

Goeiemorgen zeg. Voor dat geld mag het wel een ZZ paard zijn met begeleiding :+

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:44

Nee, het is L/M niveau en je kan daarna nog je lessen betalen.. Die prijs is daar normaal staat in de advertentie. :Y)
Jammer dat bij de meeste het geld niet op de rug groeit..

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:56

Shirley_ schreef:
Mijn mond viel net open.. Werd een verzorgpaard aangeboden voor 2 dagen in de week voor 140€ per maand. Ik bedoel het niet vervelend, maar dat vind ik wel érg veel! Ik ben benieuwd hoeveel daar op zullen reageren ..

Christus! Ik wil een vzpaard omdat ik een eigen paard niet kan betalen. Kan ik er net zo goed wel een nemen. Stalling in de buurt is ook zo duur Inc land etc. Maar dan heb ik ehm wel de hele week voor dat geld!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:01

Wat vind iedereen hier van het wel of niet betalen?
Ik heb vroeger in mijn tienerjaren zelf nooit betaald voor een verzorgpaard.
Voordat ik een eigen paard kocht heb ik ongeveer anderhalf jaar een fries verzorgd waar ik 70 euro per maand voor betaalde en dan reed/verzorgde ik haar in ieder geval 2x per week.