Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:56

Vervelend, ik snap nooit waarom wij zelf er weer achteraan moeten om een duidelijk antwoordt te krijgen...

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:19

Jammer dat ze dat pas vandaag liet weten ;s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:07

Hmmja, maarja, ik wist het in ieder geval toch wel op voorhand :Y)

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:09

Jammer voor je

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:11

Jammer Sabine, hopen dat je snel weer een andere meid kan vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:14

Hmmja, ik ga het nog even aankijken .. misschien zelf weer eens een advertentie maken.. ik weet het nog niet..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:16

De mijne is denk ik niks. Ze was veelte lief voor Jewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:18

Te lief is ook niet goed natuurlijk .. maar zou je dat niet kunnen bijsturen?
Heb al gemerkt dat ze in het begin nooit goed durven, en als je dan zegt dat ze dit of dat gerust mogen doen als ze dat nodig vinden gaat het soms als een stuk beter (niet altijd trouwens, sommige mensen blijven gewoon te lief en dat werkt niet voor sommige paarden .. ).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-13 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:19

Er zijn inderdaad veel mensen die de eerste keer altijd zenuwachtig zijn, maar naar mate ze gewend zijn, wordt een stuk beter hoor :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:23

Als ik toch geen eigen paarden zou hebben en bij je om de hoek zou wonen [***] dan had ik het wel geweten maar ja dat hoor je wss net zo vaak als ik en daar hebben we weer niets aan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:25

:+ Is inderdaad niet de eerste keer dat ik het hoor :Y)
Op zich wel fijn hoor, dat ik voor bepaalde mensen toch iets te bieden heb ;) Hopelijk ook ooit iemand die in de buurt zit :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:30

Dat hoop ik dus ook....zijn er meer die zo denken alleen wonen ze erg ver van ons vandaan!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:37

Bij jonge kids --> altijd ouders meteen erbij betrekken... Kan helaas ook in je nadeel werken.. Had iemand van 15... Moeder netjes de eerste keer mee.. Heeft heel de tijd gestaan "het is koud, is er geen kantine blabla..." Meisje is daarna nooit meer geweest, nog wel een afspraak gemaakt, werd 's ochtends afgezegd en niets meer van gehoord :') Terwijl moeder nog aan het vertellen was "is op fietsafstand, kan ze mooi alleen" :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:15

Pb uitgedaan net, nu maar hopen dat het niet tever weg is, al ben ik er wel bang voor. Maar wie weet.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:15

_nvds schreef:
De mijne is denk ik niks. Ze was veelte lief voor Jewel

Ik was de eerste keer denk ik ook véél te lief, hoor.
Maar dat komt gewoon, omdat je nooit weet wat de eigenaar nou juist wel of niet wil.
Zo heb je er mensen tussen zitten die een tik absoluut onnodig vinden, en anderen die een corrigerende tik geen probleem vinden.
Ik denk dat, als je haar nog een keer vraagt langs te komen, dat je dan even moet zeggen als je paard vervelend doet, dat ze dan best even een tik mag geven, haar stem mag verheffen o.i.d.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:35

Lianne86 schreef:
Bij jonge kids --> altijd ouders meteen erbij betrekken... Kan helaas ook in je nadeel werken.. Had iemand van 15... Moeder netjes de eerste keer mee.. Heeft heel de tijd gestaan "het is koud, is er geen kantine blabla..." Meisje is daarna nooit meer geweest, nog wel een afspraak gemaakt, werd 's ochtends afgezegd en niets meer van gehoord :') Terwijl moeder nog aan het vertellen was "is op fietsafstand, kan ze mooi alleen" :')

Ik ben 15 maar vind het niet nodig dat mijn ouders persé mee moeten om eerlijk te zijn..
Laat het ze altijd meteen weten als ik weer wat gevonden heb en vraag wel wat ze ervan vinden, maar eerste afspraak deed ik altijd alleen.
Kwam wat zelfstandiger over, had ik besloten haha.
Dat betekent niet dat ze nooit hun gezicht laten zien hoor, ze komen wel eens langs en willen ook graag kennis maken met de eigenaar en het paardje natuurlijk, maar op je 15e vind ik niet dat je moeder altijd nog mee moet.
Zoals je zelf zegt kan dat nog vrij irritant zijn ook! ;p

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:46

In het begin ben je altijd afwachtend. Het is heel lastig in te schatten wat een eigenaar goed vindt.. zitten er vliegen en hij tilt zijn been omhoog --> je hebt eigenaren die dan al boos worden :S (Dan gaat dat beentje net omhoog als ze langslopen en dat mag dan niet kennelijk)..

Stel je voor dat ik het onterecht vindt dat iemand mijn pony een tik geeft... Geloof mij dat diegene als ik hem/haar te ver vindt gaan, geen 3 minuten meer op het terrein is... Dus ik snap het "voorzichtige/lieve" wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:51

Altijd moeilijk om te weten wat eigenaars willen en hoe ze zelf met hun paarden omgaan :j
Ivm ouders .. ik vind 15 jaar zo'n beetje de grens denk ik, jonger wil ik sowieso een ouder bij de kennismaking, vanaf 15 vind ik het een twijfelgeval, maar ik denk dat ik de voorkeur toch wel heb voor onder de 18 jaar .. Maar aangezien ik ze nooit boven de 15 vind heb ik dat probleem niet :Y) :))

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:54

xxxjanna schreef:
Lianne86 schreef:

Ik ben 15 maar vind het niet nodig dat mijn ouders persé mee moeten om eerlijk te zijn..
Laat het ze altijd meteen weten als ik weer wat gevonden heb en vraag wel wat ze ervan vinden, maar eerste afspraak deed ik altijd alleen.
Kwam wat zelfstandiger over, had ik besloten haha.
Dat betekent niet dat ze nooit hun gezicht laten zien hoor, ze komen wel eens langs en willen ook graag kennis maken met de eigenaar en het paardje natuurlijk, maar op je 15e vind ik niet dat je moeder altijd nog mee moet.
Zoals je zelf zegt kan dat nog vrij irritant zijn ook! ;p

Het is daarom ook heel dubbel... bij kinderen rond de 12 vind ik het ook weer anders... Wij hebben ooit op stal een meisje van 16 gehad die kwam proefrijden, meteen mijn pony toe-eigende (ze had gereageerd om paarden in te rijden, mocht proefrijden en omdat we geen "ingereden" paarden op stal hadden (4 paarden, 2 groene A'tjes, mijn e-pony en nog een zadelmak paard) ging ze dus op mijn pony... Ik kwam zelf wat later en ze ging mij zitten vertellen dat ze voortaan op die pony ging rijden en dat ie zo fijn reed en of ik dat wel wist (Duh...) Heb maar lief mijn mond gehouden, want het was mijn taak om haar "weg te sturen" (ze kwam namelijk voor het andere paard, niet mijn paard ;)) Maar daarvan was mijn stalgenootje blij dat ie ook het nr van haar ouders had :D ze bleef maar stalken en hij heeft toen maar contact met haar ouders opgenomen :')

Aan de andere kant... het kan negatief zijn... Maar het is wel heel fijn om te weten dat ouders er achter staan, dat ouders soms willen helpen of wat dan ook... (15 is wel een beetje een grensgeval hoor ;)) En hier ligt het nu ook anders, kleine stal --> als je helemaal alleen bent, vind ik rijden bijvoorbeeld niets.. Andere mensen op stal, geen probleem... Maar alleen je paard uit de wei gaan halen en rijden :S tjah... Dus dan is een ouder die mee wil gaan, wel weer ideaal :)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 02:41

Zou ik me hier ook mogen melden? :Y)

Heb sinds augustus een eigen paard (a dream come true!).. Daarvoor zelf ook altijd bijrijdster geweest..
Maar nu merk ik idd dat het niet makkelijk is om er een te vinden.. Ben er nu 2 verder -O- Maar helaas..

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:38

Ah ik woon in Haarlem helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:41

Ah, jammer dat je zo ver weg woont! Blijft vervelend :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:32

Hier een reactie gekregen op m'n bijrijder gezicht advertentie, ohhh wat is zee mooi.
Maar verder geen reactie, jammer haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:59

Haha, dat is altijd wel balen -O-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:46

Ik hoor van de week of ze nog last heeft van haar knie en of ze wil gaan rijden... Enige nadeeltje nu: sneeuw... Dus dan is het niet echt heel fijn om te rijden, grond hard bevroren dus mjah... Ik ben het wachten een beetje beu :$