Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:45

vuurneon schreef:
Ik zie uitmesten als een klus, waarbij ik de eigenaar wel degelijk een dienst verleen (die hoeft de stal immers niet meer uit te mesten) dus dan vind ik een tegenprestatie als rijden logisch. Ga niet betalen voor poep scheppen :P

nee maar zonder paarden eigenaar geen paardrijden..
Dan mag je lekker op een manege rond gaan hobbellen in een les van 15 euro voor een uurtje zonder vrijheid..
Of je hebt een bijrijpaard waar je alles meemag doen voor een klein bedrag..

overgens hebben wij nooit geeist dat ze mee hielpen met mesten oid ,maar als ze dit wel deden werd het enorm gewardeerd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:46

Dat vind ik ook een verschil; als een bijrijdster uit zichzelf gaat uitmesten of dat het hoort bij het verplichte takenpakket. Eerste is een keuze natuurlijk, tweede moet.

Hier hoeft de bijrijder ook niet uit te mesten, maar als ze het doet dan vind ik dat super en laat ik dat ook weten :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:48

Vuurneon, laten we wel wezen, als paps en mams wél het geld zouden ophoesten, hadden wij vroeger als kleine 8-jarige meisjes ongetwijfeld véél vaker vrij gereden dus die vlieger gaat niet op.

Ik liep vrijwillig 3 beginnerslessen achter elkaar mee te hollen naast een paard zodat ik zelf 10 minuutjes mocht vrij rijden daarna. En juist díe mentaliteit zie je bij de jongere ruiters niet veel meer, oa daarom wil ik liever volwassen bijrijders ;).

Zal ik het dan eens omdraaien? Als je vrijwillig af en toe de staleigenaar meehelpt met stallen uitmesten, voeren, binnen of buitenzetten of whatever, omdat het een sociale bezigheid is, ontspannend is, gezellig is en ach je bent er toch, ga je die dan ook meteen om een vermindering van het stalgeld vragen? Lijkt me niet.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:48

maar reken jij geld voor je bijrijdster?
Ik vind het wel normaal dat ik een bedrag van 75 rekende voor 7 dagen per week een pony tot beschikking waar alles mee gedaan mocht worden als het maar met respect en overleg was

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:49

Ja, als ik meehelp op de stal en vaste klussen doe, dan zou ik voorstellen of hij/zij ermee akkoord zou gaan met een verlaging van de stalprijs.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:50

Lindy1982 schreef:
Ik vind het wel normaal dat ik een bedrag van 75 rekende voor 7 dagen per week een pony tot beschikking waar alles mee gedaan mocht worden als het maar met respect en overleg was

Ik vraag geen cent aan de bijrijdster en al ze wil mag ze er 7 dagen per week op rijden en er alles mee doen :j maar ik vraag in ruil daarvoor wel dat ze in de zomer 1 vaste dag heeft ter controle (oftewel draad verzetten) en in de winter 2 voerdiensten neemt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-10-12 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:50

vuurneon schreef:
Ik zie uitmesten als een klus, waarbij ik de eigenaar wel degelijk een dienst verleen (die hoeft de stal immers niet meer uit te mesten) dus dan vind ik een tegenprestatie als rijden logisch. Ga niet betalen voor poep scheppen :P

Ik weet niet, maar over mijn stal uitmesten doe ik dagelijks echt maar 10 minuten?
Dat staat toch niet in verhouding tot 'wat je maar wilt doen met het paard' als bijrijder? Lekker naar buiten, springen, dressuur, lessen.....Alle vrijheid van een eigen paard maar absoluut niet de hele kosten ervan?

Ik vind 120,- voor 2 dagen per week voor paarden 24/7 buiten staan wel veel geld.
Zéker als je daarnaast ook nog verplicht laat lessen voor eigen rekening.

Bij ons hoef je alleen uit te mesten verder wordt alles gedaan, luxe stal met buiten en binnenbak, goede uitrijmogelijkheden en op hoog niveau lesmogelijkheden, stapmolen en goede faciliteiten.
Stallingsgeld is ruim 320,- per maand.

80,- voor 2 dagen in de week, per maand om als bijrijder hier van gebruik te kunnen maken vind ik dan een heel acceptabel bedrag. Lessen staat dan vrij, dat kan je niet verplichten vind ik als je al een bijdrage betaald.
En dan verdien je er als eigenaar écht niks aan hoor!

Blablabla11

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:52

een verzorgster vind ik anders..maar als verzorgster zie ik een meisje die komt poetsen en tuttelen ..en niet rijden..
Bijrijdster vind ik dat die wel mee mogen betalen vooral als ik mijn paard volledig tot beschikking stel

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:54

Oh nee, dat zou wat zijn zeg...een verzorgster laten betalen die niet rijdt vind ik echt misbruik maken van iemand, eeerlijk gezegd!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:55

Zit ook een verschil in hoor :j
Bijrijdster deelt toch echt paard met mij :) dus als ze op een andere dag wil rijden moet het wel in overleg (oftewel even een sms sturen; ik leen je paard hoor! Want anders sta ik straks voor een lege stal :') ). Dus ik maak zelf ook gebruik van zadel etc.
Als ik mijn pony volledig ter beschikking zou stellen zou ik er wel geld voor vragen; spul slijt wel, zonder dat ik er plezier aan heb,hoefsmid moet misschien vaker komen etc.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:57

Vuurneon, dan hebben jij en ik echt gewoon een andere instelling ;). Ik vond het altijd heerlijk om te helpen. En jij rijdt zelf blijkbaar niet op je paard(en) dat vind ik sowieso niet vergelijkbaar met mijn situatie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:59

Sees schreef:
Vuurneon, dan hebben jij en ik echt gewoon een andere instelling ;). Ik vond het altijd heerlijk om te helpen. En jij rijdt zelf blijkbaar niet op je paard(en) dat vind ik sowieso niet vergelijkbaar met mijn situatie.

Nee joh, wij hebben dezelfde instelling :) heb ook een verzorgster met dezelfde instelling. Helemaal trots hoe schoon ze mijn paard had gemaakt ipv die rit die ze had gepland. Ze had meer zin om even mijn paard te laten glimmen haha en was daar een uur mee bezig :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-10-12 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:00

en in bruikleen je pony weg doen dus op een andere stal..
Toen ik mijn pony op die manier aanbood verwachten sommige ook nog dat je het stalgel bij hun betaald

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:01

Ik vraag ook geld voor een bijrijder, dit heb ik uitgerekend via zo'n formule. Het gaat om 3 dagen in de week, Z dressuurpaard die ook makkelijk een M parcours springt, waar eigenlijk alles mee mag... Gaat dan indd wel echt om een bijrijder en niet om een verzorgster, dat is een ander verhaal :) Hoeft ook niet te mesten of iets, dat doe ik allemaal gewoon zelf. (tenzij ze het zelf wilt natuurlijk :+ )

In de zomer vraag ik 60,- (dan staat paard 24/7 buiten) en in de winter 80,- (ivm verhoogd stallingsgeld).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:03

ArGieVai, net bedrag hoor :j.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:04

Lindy1982 schreef:
en in bruikleen je pony weg doen dus op een andere stal..
Toen ik mijn pony op die manier aanbood verwachten sommige ook nog dat je het stalgel bij hun betaald

Zullen wel gedacht hebben; makkelijk geld vangen zo :=

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:05

Er zijn mensen die het proberen hoor, biedt je gratis een verzorgpony aan, staat volpension, en dan nog mensen die vragen of je hem dan voor hun wil verzetten naar wat "dichterbij" of "waar vriendinnetjes ook staan" (of zelfs mensen die zeggen dat je een slechte eigenaar bent en dat je beter je paard gewoon aan hen kunt geven :'))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:07

Serendip90 schreef:
Er zijn mensen die het proberen hoor, biedt je gratis een verzorgpony aan, staat volpension, en dan nog mensen die vragen of je hem dan voor hun wil verzetten naar wat "dichterbij" of "waar vriendinnetjes ook staan" (of zelfs mensen die zeggen dat je een slechte eigenaar bent en dat je beter je paard gewoon aan hen kunt geven :'))

Hahaha en dan het nog vreemd vinden dat je het niet goed vind zeker? :')

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:08

ik heb die van mij nu in bruikleen weg..Gelukkig om de hoek..en betaal nu 50 euro mee in stalling zodat ik hem ook zelf af en toe kan pakken wanneer ik bevallen ben

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:14

ArGieVai schreef:
Ik vraag ook geld voor een bijrijder, dit heb ik uitgerekend via zo'n formule. Het gaat om 3 dagen in de week, Z dressuurpaard die ook makkelijk een M parcours springt, waar eigenlijk alles mee mag... Gaat dan indd wel echt om een bijrijder en niet om een verzorgster, dat is een ander verhaal :) Hoeft ook niet te mesten of iets, dat doe ik allemaal gewoon zelf. (tenzij ze het zelf wilt natuurlijk :+ )

In de zomer vraag ik 60,- (dan staat paard 24/7 buiten) en in de winter 80,- (ivm verhoogd stallingsgeld).

Vind ik persoonlijk erg goedkoop, jij hebt ook je dierenartskosten, je smid, je ontwormingen en injecties e.d. die je betaalt voor je paard - naast het geld dat je betaalt voor stalling - binnen of buiten.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:15

vuurneon schreef:
Serendip90 schreef:

Hahaha en dan het nog vreemd vinden dat je het niet goed vind zeker? :')

Ja! Maarja, als ik ooit nog een advertentie zet "Paard in gouden stal, groene weide, dicht bij het bos, binnenbak, buitenbak, springweide, grote kantine waar je na het rijden een massage kan krijgen, ZZ-dressuur, ZZ-springen ehm.... De kleur die je die dag wil bijpassend bij de setjes" :')

Ow en ze poetsen je laarzen voor je ;) zit er ook nog bij :p

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:24

@ Serendip90; ik had een advertentie staan voor 3 dagen in de week, kreeg ook regelmatig reacties van meiden die hem mee wilden naar deurne, of wilden verplaatsen zodat ze wedstrijden konden starten (naar de andere kant van het land :') ),
heb zelfs een aantal keer mensen langs gehad die hem "toch niet goed genoeg vonden" om dat hij niet helemaal in conditie is (en ook echt puur en alleen daarom), maar goed je rijd ook nu nog makkelijk alle oefeningen er uit..
Tegenwoordig wilt bijna iedere bijrijder een "kant en klaar" paard lijkt wel, geen KWPN? niet goed genoeg, niet hoog in de sport gelopen? Nee hoor dat kan echt niet... Moet weer een beetje conditie in gereden worden? Nou sorry maar daar is geen tijd voor.

Er jammer is dat :) Heb (Vind ik) echt het perfecte paard wat karakter en opleiding betreft, kan je heel veel van leren, maar toch had ik erg weinig reacties op advertentie.. (liep dus Z, springt makkelijk 1.50, L eventing getraint, je kan met touwhalster zonder zadel zo naar buiten naar het strand als je wilt, je mag alles :P )

@ Fargo: vind je echt? Hij staat overigens wel gewoon op blote voeten, is nog maar 1 keer ziek geweest in 7 jaar (klopt af) en heb toch het liefst iemand die echt blij met hem is, en lekker met hem tut, en iemand die met mij mee denkt en op 1 lijn zit :) Niet dat je dat niet kan vinden voor meer, maar is toch wel lastiger! Zijn weinig mensen die bereid zijn voor een paard te betalen geloof ik.

Edit: Oe, en ik heb setjes in bijna alle kleuren :Y)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:48

Lindy1982 schreef:

Kan je niet zo zeggen omdat niet iedere streek, gebied, omstandigheden en kwaliteit paard te vergelijken is.

Bij ons in de omgeving is het lastiger een goed paard te vinden dan in andere. Plus een binnenbak en goede faciliteiten voor ruiter en paard.

Ene wat is alles?. Op buitenrit mogen ze bij mij niet in mijn omgeving. Een gaat ermee op wedstrijd daar heb ik geen moeite mee. Maar de openbare weg bij mij in de omgeving is niet bepaald "veilig" dus liever niet.
Gaat trouwens allemaal in overleg. Krijg met regelmaat een overzicht met wedstrijden ene keer ga ik mee andere keer niet.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:51

Prisca schreef:
Lindy1982 schreef:

Kan je niet zo zeggen omdat niet iedere streek, gebied, omstandigheden en kwaliteit paard te vergelijken is.

Bij ons in de omgeving is het lastiger een goed paard te vinden dan in andere. Plus een binnenbak en goede faciliteiten voor ruiter en paard.

Ene wat is alles?. Op buitenrit mogen ze bij mij niet in mijn omgeving. Een gaat ermee op wedstrijd daar heb ik geen moeite mee. Maar de openbare weg bij mij in de omgeving is niet bepaald "veilig" dus liever niet.
Gaat trouwens allemaal in overleg. Krijg met regelmaat een overzicht met wedstrijden ene keer ga ik mee andere keer niet.

Hier dus andersom, recreatiepony in bosgebied, ga maar lekker naar buiten juist :p Maarja... dat is gewoon het "type" bijrijder dat je ook nog moet gaan zoeken/vinden :p

Straks geen binnenbak meer (omdat ik mijn paardje meer naar buiten wil hebben) maar iemand die met mij op 1 lijn zit, die snapt dat!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:59

hier mogen ze wel naar buiten woon in een dorp