Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:27

Ja ik herken het, ik had twee super dames en nu één van de twee heeft afgezegt dacht ik ook waar begin ik weer aan maar mijn verzorgster kan gewoon niet vaker komen dan twee keer in de week en ik heb twee paarden dus zou het zo fijn vinden om iemand erbij te hebben omdat dit me wel heel goed beviel. En nu ik weet dat er ook leuke verzorgsters tussen zitten die ook echt hun afspraken nakomen ga ik het gewoon weer proberen!

En ik heb nu meer kans want beide paarden kunnen nu ook gereden worden en dat kon eerst niet, al wil ik niet graag iemand waar rijden boven aan het lijstje staat maar gewoon een leuke bijkomstigheid is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:14

Hmmja, dat had ik ook met de eerste .. kwam ze kennismaken, stonden ze er ineens met 2 .. bleek dat haar zus te zijn die ook paardreed en eigenlijk ook op zoek was naar een verzorgpaard .. Naja, heb gezegd dat ik wel 2 pony's heb, maar dat ik toch ook graag nog zelf met een pony zou werken ...

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:22

Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje asociaal :o Om zo met zijn tweeen te verschijnen, zonder dat eerst gevraagd te hebben.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:23

Ja dat heb ik ook wel vaker gehad, kennis maken met z`n tweeën en dan zeggen "ja mijn vriendin vind het ook zo leuk om eens mee te gaan" tja dan heb ik het eigenlijk alweer gehad. Tuurlijk is het leuk als je samen met je vriendin kan gaan maar ik sta op een pensionstal en niet op een manege waar de hele dag iedereen maar in en uit loopt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:25

Nuja, ergens begrijp ik het wel .. zij was ook nog erg jong (12) en haar zus was een paar jaar ouder, dus voor haar was het wel leuk als die erbij was, werd zij toch wat zekerder van .. Maarja, praktisch gezien was het niet echt haalbaar .. ik + 2 verzorgers met 2 pony's .. en dan nog 2 verzorgers die "alles" moeten leren .. Ik zag het niet zo zitten :+ :))

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:27

Ouders (vooral als het om jongere meisjes gaat) die meegaan vind ik dan wel weer fijn, die staan erachter en alles :) Zo gelachen altijd om de moeder van mijn oude verzorgster (ze hadden zelf al een paard gehad, maar die is verongelukt in de wei...) Kwam ze altijd met wortels aanzetten, en dan aaien en trots zijn dat ze hem geaaid had :D

Moet wel eerlijk zeggen, dat ze altijd gevraagd hebben of de moeder mee mocht komen. Vriendinnetjes worden ook wel ooit meegenomen, maar dan ook meestal gevraagd :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:27

Ik snap het ook wel hoor, maar dan vraag je het toch eerst? of wordt ik nu zo oud :')
Als ouders meegaan, vind ik toch anders.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:29

*steekt voorzichtig handje op* ik ben er een!

Ik ben zo'n wel betrouwbare bijrijder met eigen auto en een (te) groot verantwoordelijkheidsgevoel. Altijd veel te vroeg ipv 1 min te laat, en vaak te voorzichtig. Maar wel heel lief :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:31

Oooo en zoek je nog wat? hihihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:34

Bij jongere kinderen heb ik ook graag dat 1 van de ouders meekomt de eerste keer :j (moet meestal ook wel als ze met de auto komen :+ ), weten ze toch ook bij wie ze hun kind achterlaten enzo ;) Maar zussen & vriendinnen enzo.. begrijp wel dat het fijn is voor de persoon zelf, maar ik kan er niet zoveel mee :+ :))

@ Amaris : zit je dicht bij Maastricht? Ben momenteel wel voorzien, maar je weet nooit in de toekomst... :Y)

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:37

Jammer dat je zo ver weg woont amaris!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:42

Ja jammer! :( Hier zijn ze ook al een tijdje op zoek...maar schijnt lastig te zijn...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:45

Whahaha, pas op wat je zegt Amaris, je krijgt zo allerlei aanbiedingen :D . Zelf had ik een keer geschreven dat ik hier een paard erg leuk vond klinken, maar dat het te ver was.. Kreeg ik later een pb of ik nog op zoek was. Was ik niet, omdat ik twee bijrijdpaarden heb, en twee pony's (die ieders andere plek) die ik zou kunnen rijden/verzorgen.
Maar het klonk zo leuk, dat ik toch ben wezen kijken. Mocht alles met paardje, maar we moesten wel eerst opstarten omdat ie bijna een jaar stilstond.. Dit zouden we samen doen, maar dat bleek nog lastig ivm de tijden dat we samen konden. Ondertussen is er daar iemand komen stage lopen, en dat klikte zo goed met paardje, dat zij hem uiteindelijk gekocht heeft! Was niet eens de opzet dat ie verkocht zou worden dus, maar was voor alle partijen beter, en nu heeft dit beestje alsnog de aandacht die ie verdiend :j

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:48

Het is sowieso raar.. het ene moment kom je er in om, en het andere moment heb je er 1 nodig en is er niemand meer :')

Heb zelf denk ik 1,5 maand gezocht naar iemand (gratis, binnenbak, buitenbak, uitrijgebied, volpension, dus ook geen extra klusjes etc.) en dat was al moeilijk :') (kreeg 4 mailtjes, gaat om een pony, dus iemand van 1,80 erop vind ik te groot...; dan nog een meisje dat betaald wilde worden, dan nog iemand waarmee ik probeerde af te spreken maar er kwam steeds iets tussen en niets meer van gehoord...)

En toen had ik iemand, kwam er een meisje wat ik ken vragen of... :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:52

Nou... ben nu voor het eerst in maanden weer aan het rijden (priveles op een pensionstalling/manege) en het bevalt helemaal goed!

Na verkoop eigen paarden reed ik op een merrie van mijn vriendin, maar die merrie is helaas kreupel en meer dan een bosritje wordt het niet meer (als dat al gaat lukken). En tja.. dan gaat het toch weer kriebelen na een paar maanden he.

Dus nouja, op zoek op zoek... beetje wel.

Woon in Middenlimburg :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:53

Hahah erg he? :P Wij hadden iemand voor dit paard, maar ivm medische klachten moest er gestopt worden, dus weer op zoek. Reageerde een meisje op, afgesproken op een dag, kwam nooit opdagen , zonder af te bellen8)7. Nu iemand die dus geen tijd heeft. Leuk paardje, lieve eigenaren die je vrij laten. Lastig hoor...genoeg paarden in de regio..dus toch ook mensen die bijrijdpaarden zoek dacht ik :o

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:55

Amaris schreef:
Nou... ben nu voor het eerst in maanden weer aan het rijden (priveles op een pensionstalling/manege) en het bevalt helemaal goed!

Na verkoop eigen paarden reed ik op een merrie van mijn vriendin, maar die merrie is helaas kreupel en meer dan een bosritje wordt het niet meer (als dat al gaat lukken). En tja.. dan gaat het toch weer kriebelen na een paar maanden he.

Dus nouja, op zoek op zoek... beetje wel.

Woon in Middenlimburg :)

Waarom nou weer niet Gelderland :P

Ik weet niet of dat hier ook gedaan wordt, maar mijn berichtje is laatst verwijderd omdat het een advertentie was 8)7 In een soort gelijk topic. Dus kijk maar uit :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:01

Wat ik dan weer vervelend vind is dat meiden nu weer mijn advertentie zien staan en denken dat het niet leuk is omdat niemand het vol houd.....terwijl ik vind dat ik best wat te bieden heb en mijn laatste verzorgster het ook best wel even gedaan heeft :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:03

Ik zelf erg te twijfelen of ik weer een paard ga zoeken voor 1x per week of gewoon naar de manege te gaan. Als ik mijn bijrijdsters op mijn pony zie rijden begint het ook wel weer te kriebelen. Maar even goed de voor en de nadelen op een rij zetten.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:08

Zoek schreef:
Wat ik dan weer vervelend vind is dat meiden nu weer mijn advertentie zien staan en denken dat het niet leuk is omdat niemand het vol houd.....terwijl ik vind dat ik best wat te bieden heb en mijn laatste verzorgster het ook best wel even gedaan heeft :o

Toevallig had ik het er gister met eigenaress over (die dacht het zelfde als jou). Maar goed, kan toch zijn dat het niet klikte met paard en persoon? Ik zou niet zo snel denken dat het niet zo leuk zou zijn hoor ;)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:10

capopjekop schreef:
Ik zelf erg te twijfelen of ik weer een paard ga zoeken voor 1x per week of gewoon naar de manege te gaan. Als ik mijn bijrijdsters op mijn pony zie rijden begint het ook wel weer te kriebelen. Maar even goed de voor en de nadelen op een rij zetten.

Bedoel je een paard voor jezelf of een bijrijdpaard? Ik zou dan voor 1 van die twee gaan, leer je toch iets meer van is mijn ervaring ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:13

Een bijrijdpaard. Probleem is alleen dat er weinig western gereden paarden zijn. Manege lijkt me ook prima, maar ik vind het leuker om met hetzelfde paard te lessen zodat je samen naar een doel kunt trainen (al is dat met 1x per week mss wat lastig en kom je toch snel bij een manege uit).

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:19

Lastig hè :j

Ik had juist aan aanbieding niet te kort, maar op 1 na niet geschikt..
Duidelijk in de add staan vanaf 18 en dan meisjes van 10 die mailen, t gaat om een witte Arabier daar komen toch veel jonge meiden op af :=

Gelukkig iemand kunnen vinden maar die er in de toekomst wel mee stopt omdat ze iets voor dr zelf wil dus dan begint de zoektocht weer

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:21

capopjekop schreef:

Das het ergste ja... maar voor 1x per week is er weinig te vinden denk ik?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:04

Veel zoeken een bijrijder voor meerdere keren p.w.. Maar regelmatig zie ik adv. voor (minimaal) 1x per week staan. Regelmatig ook western gereden paarden.